Zamknij

Popularny dostawca zapłaci karę. Chodzi o niedotrzymywanie terminów

12:55, 20.01.2023 Aktualizacja: 13:36, 20.01.2023
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay.com/pl/ Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay.com/pl/

Poczta Kwiatowa z karą od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma ma zapłacić ponad 1,6 mln zł za stosowanie niedozwolonego postanowienia umownego. Znamy szczegóły sprawy. 

Spółka jak wskazuje UOKiK nie gwarantowała dostarczania kwiatów na czas, zwłaszcza w szczególne dla wielu konsumentów dni. 

- Poczta Kwiatowa nie gwarantowała dostarczenia na czas kwiatów lub upominków w dni szczególnego zapotrzebowania na jej usługi - Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Dzień Ojca - wskazuje urząd. 

W komunikacji marketingowej Poczta Kwiatowa promowała swoje usługi i zachęcała do składania zamówień na dostarczenie podarunków w dni ważnych zwyczajowo świąt. Jednak mimo używania haseł „Jeszcze zdążysz!” lub „Pokaż, że kochasz”. 

W załączniku do regulaminu „Terminy i warunki doręczeń” natomiast spółka zastrzegała brak gwarancji terminowej dostawy.

Jak wskazuje UOKiK miało to na celu uniknięcie odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań i miało być zabezpieczeniem dla spółki w razie reklamacji.

- Spółka nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako działający od ponad 20 lat w Polsce profesjonalny przedsiębiorca powinien być odpowiednio przygotowany na takie święta jak Dzień Babci, Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Ojca, kiedy wzrasta zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Poczta Kwiatowa otrzymała karę w wysokości ponad 1,6 mln zł. 

- Przedsiębiorca przez sześć lat stosował niedozwoloną klauzulę, by uwolnić się od odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie usługi, co narusza interesy konsumentów. Poza konsekwencjami ekonomicznymi konsumenci narażeni byli na szkody emocjonalne, dotyczące relacji z bliskimi – dodaje Tomasz Chróstny. 

(.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

BuldogBuldog

0 0

1.6mln co to za kara . Toc to prowizorka . Wstyd . Ogsrnijmy się .

15:04, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%