Operator parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju - firma APCOA Parking Polska - z karą od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Znamy szczegóły.
UOKiK rozpoczął postępowanie wobec spółki po skargach od klientów. Chodziło o zasady reklamacji.
- APCOA Parking Polska ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń: poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby - wskazuje urząd w komunikacie.
Zdaniem UOKiK, firma powinna uwzględniać także reklamacje składane np. mailowo czy osobiście.
- Ponadto, spółka informowała, że termin w jakim rozpatrzy reklamacje może być dłuższy niż 30 dni. Jest to sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta, która wskazuje, że nie jest możliwe samodzielne wydłużanie czasu udzielenia odpowiedzi na reklamację. Do 1 stycznia 2023 r., jeśli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od otrzymania zgłoszenia, reklamacja była uznana. Nowe przepisy, związane z implementacją dyrektywy Omnibus, skróciły ten czas do 14 dni - dodaje UOKiK.
Co więcej, część konsumentów po złożeniu reklamacji na „wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej” otrzymywało informację, że w przypadku, kiedy nie zapłacą wskazanej kwoty poniosą dodatkowe koszty. W tym przypadku to koszty windykacji i postępowania egzekucyjnego.
Zdaniem UOKiK miało to "wywołać nieuzasadnione obawy" i mogło wpłynąć na decyzję o zapłacie.
- Procedura reklamacyjna nie może ograniczać uprawnień konsumentów. To oni, a nie przedsiębiorca, powinni mieć możliwość wyboru preferowanego sposobu składania reklamacji. Co więcej, informacje przekazywane przez spółkę powinny być prawdziwe i kompletne. Gdyby konsumenci nie zostali wprowadzeni w błąd, mogliby zdecydować o zasadności dalszego dochodzenia swoich praw czy podjęcia obrony przed sądem – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Jak informuje UOKiK, firma APCOA Parking Polska, po uprawomocnieniu decyzji, będzie musiała zapłacić ponad 820 tys. zł kary. Jej obowiązkiem będzie również poinformowanie klientów o decyzji Prezesa UOKiK.
Na tej podstawie klienci będą mogli na tej podstawie dochodzić swoich praw w sądzie.
chamstwo w państwie 18:36, 21.04.2023
A skoro o parkingach ...Pan prezydent w kampanii wyborczej publicznie NA SPOTKANIACH obiecał włocławianom SETKI MIEJSC PARKINGOWYCH W ŚRÓDMIEŚCIU ....???????????????
A seniorom obiecał publicznie UWAGA !!!!! Bezpłatne miejsca parkingowe !!!!!!!!!!!! w ramach polityki senioralnej ...
Gdzie te setki miejsc parkingowych ??????
Gdzie pezpłatne miejsca parkingowe dla seniorów ????????
Może koło miejskiej stacji paliw ?????????????? adres nieznany ....
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Trudno wygrywa lepszy czekamy na nowy sezon
Stary
11:50, 2025-06-14
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Trener out! Prezes out!
Michalak
11:07, 2025-06-14
Co z rowerem miejskim? Miasto wdraża plan B
NA CO KOMU TE WŁOWERY ............. WŁOCŁAWIANIE MAJĄ SWOJE ROWERY !!!! WYRZUCANIE PIENIĘDZY W BŁOTO !!! ZWIĘKSZENIE PRZYSZŁYCH KOLIZJI !!!
no
10:47, 2025-06-14
Nie tak miało być… albo właśnie tak.
Panie prezesie pszczolkowski powinien pan przeprosic wiernych kibiców drużyny Anwil za blamaz w play offach i podać się do dymisji czekamy
Facet
10:30, 2025-06-14