Grupa Żabka, jedna z największych sieci sklepów convenience w Polsce, ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) oraz notowania swoich akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sieć, która posiada ponad 10 tysięcy sklepów, zamierza dalej rozwijać swoją działalność, w tym również w Rumunii.
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym, Grupa Żabka przygotowuje się do debiutu na warszawskiej giełdzie. Oferta publiczna będzie skierowana zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Jednak spółka nie otrzyma bezpośrednio wpływów ze sprzedaży akcji, ponieważ wszystkie pozyskane środki trafią do akcjonariuszy sprzedających.
Prezes Grupy Żabka, Tomasz Suchański, podkreśla, że wejście na giełdę to ważny krok w rozwoju spółki.
- Ponieważ konsumenci coraz częściej szukają wygodnych rozwiązań, wierzymy, że planowane IPO pozwoli Grupie Żabka na dalsze wykorzystanie szerokich możliwości, jakie dostrzegamy na rynku - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym.
Grupa ma ambitne plany, a jednym z głównych celów jest podwojenie sprzedaży do 2028 roku oraz otwieranie ponad tysiąca nowych sklepów rocznie, zarówno w Polsce, jak i w Rumunii.
W ramach swojego rozwoju Grupa Żabka planuje rozszerzyć ofertę produktów oraz wprowadzać innowacyjne rozwiązania w sklepach. Żabka stawia na rozwój formatów takich jak Żabka Café 2.0 oraz rozszerzanie oferty wygodnych usług. To działania, które mają na celu zwiększenie częstotliwości wizyt klientów oraz wielkości koszyka zakupowego.
W najbliższych latach Grupa Żabka chce również pięciokrotnie zwiększyć sprzedaż oferty cyfrowej, m.in. poprzez dalszy rozwój aplikacji mobilnej Żappka oraz platformy Dietly, wspierającej usługi dietetyczne.
W planach jest także rozbudowa sieci magazynów dark store, które mają wesprzeć rozwój e-commerce w Polsce i Rumunii.
Żabka, której sklepy prowadzone są przez franczyzobiorców, zamierza kontynuować współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, dostarczając im narzędzia i wiedzę niezbędną do prowadzenia własnej działalności.
Jak informuje spółka, sieć razem z franczyzobiorcami utrzymuje ponad 63 tysiące miejsc pracy, a wartość dodana wytworzona przez Grupę Żabka w 2023 roku wyniosła 9,1 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z rokiem 2022.
1 1
Żabki to nowotwór spożywczej branży detalicznej!!!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz