Zamknij

Nie nadają się na rodziców? MOPR dostał kolejny donos z prośbą o odebranie dziecka

06:00, 16.03.2018 . Aktualizacja: 10:03, 16.03.2018
Skomentuj Mieszkaniec chce, by MOPR interweniował w sprawie nienarodzonego dziecka. Fot. depositphotos Mieszkaniec chce, by MOPR interweniował w sprawie nienarodzonego dziecka. Fot. depositphotos

Włocławianin, który skontaktował się z naszą redakcją, domaga się odebrania dziecka parze ze Śródmieścia, która jego zdaniem nie będzie w stanie zapewnić maluchowi odpowiednich warunków życia. Jak się okazuje, podobnych próśb o interwencje pracownicy MOPR otrzymują dużo. Większość z nich, podobnie jak jest w tym przypadku, dotyczy rodzin, których sytuacja jest pracownikom socjalnym dobrze znana.

Do naszej redakcji dotarł list od mieszkańca, który domaga się interwencji odpowiednich organów w sprawie pary ze Śródmieścia spodziewającej się dziecka. Autor listu uważa, że mężczyzna i kobieta "nie będą potrafili sprostać wyzwaniom rodzicielskim".

- Są to osoby niepełnosprawne, które są opóźnione umysłowo, nie posiadają ani pracy, ani wykształcenia, ani tym bardziej nawyków higienicznych. Ich mieszkanie jest w opłakanym stanie. Pieniądze, które otrzymują w formie zasiłków, są wydawane na alkohol i głupoty – wylicza mężczyzna w swoim liście. – Jako obywatel i mieszkaniec Włocławka boję się o przyszłość tego nienarodzonego dziecka, dlatego wnoszę o podjęcie działań w kierunku odebrania dziecka przyszłym rodzicom i umieszczenie go w rodzinie zastępczej. Nie chcę by doszło do kolejnej tragedii z udziałem dziecka.

Taki sam list został przesłany do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Jego dyrekcja nie była zaskoczona pismem i jego treścią, ponieważ podobne informacje trafiają do pracowników socjalnych dość często. W większości, tak jak w przypadku pary ze Śródmieścia, dotyczą one rodzin, które korzystają ze świadczeń i znajdują się pod opieką pomocy społecznej. Nietypowe jest natomiast, że autor apelu postanowił przekazać go również mediom.

- Sytuacja tej rodziny jest nam znana. Cały czas podejmowane są przez nas działania. Tylko tyle mogę na temat powiedzieć – powiedział nam  o sprawie pary ze Śródmieścia Piotr Grudziński, dyrektor MOPR.

W 2017 roku w trybie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, włocławski MOPR odebrał ze środowisk rodzinnych 21 dzieci. 12 z nich znalazło się pod opieką członków rodziny, np. babć lub cioć, a dziewięcioro trafiło do placówki opiekuńczo-wychowawczej.

- My odbieramy dzieci w trybie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy art. 12 a. Odbieramy je w godzinach pracy pracowników socjalnych. Zdarzają się sytuacje, kiedy należy odebrać dziecko, a pracownik socjalny takich uprawnień nie ma, ponieważ rodzina jest objęta dozorem kuratorskim. Wtedy wkracza sąd i kurator sądowy – tłumaczy Stanisława Matejska z MOPR.

Zdaniem pracownicy MOPR, dane, którymi dysponuje ośrodek nie pokazują w pełni skali zjawiska. W sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia lub zagrożenia błędami opiekuńczo-wychowawczymi o wiele częściej niż pracownicy socjalni stykają się właśnie wspomniani przez nią kuratorzy. Dodatkowo dzieci zagrożone przemocą lub znajdujące się np. pod opieką pijanych rodziców w czasie interwencji odbierają ze środowiska rodzinnego również policjanci.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(39)

K.K.

56 0

Tak mnie zawsze zastanawia, mamy XXI wiek. Dlaczego ludzie, którzy nie powinni mieć dzieci, mnożą się na potęgę. To nie jest epoka paproci i mchu, jest wiele dostępnych środków antykoncepcyjnych. A dziecko niczemu winne, że poczęte w takim a nie innym domu cierpi najbardziej- całe życie. Przykra sprawa 06:57, 16.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TrapezTrapez

29 4

1. Antykoncepcja - droga i zabroniona przez KRK.
2. Edukacja - brak.
I wszystko w temacie. 07:13, 16.03.2018


Agnieszka44Agnieszka44

1 0

Co wy za bzdury wypisujecie , naćpaliście się czegoś , zanim coś napiszecie to się najpierw zastanówcie 17:50, 19.03.2018


reo

polpol

37 11

Bardzo dobrze , że autor opisanego apelu przekazał informacje mediom , tak powinno się postępować.
07:26, 16.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Agnieszka44Agnieszka44

1 0

Ty pol może ja napiszę list o tobie powymyślam a redakcja to opublikuje , tak jak autor tego listu bo na to wygląda że można o kimś cokolwiek napisać i artykuł moment ukaże się i poprzesz go też? 07:46, 21.03.2018


makarymakary

37 6

zgadzam się
teraz pracownicy MOPR nie bendą mogli kłamać
że nic nie wiedzieli , chociaż już była próba
wymigania się od odpowiedzialności w słowach :
pracownicy MOPR mogą odebrać dziecko tylko w godzinach pracy , koniec cytatu
to jak ktoś katuje dziecko po godzinach pracy MOPR , TO NIE ŁAMIE PRAWA ?
czy może pracownicy MOPR tylko udają że pomagają ? 07:41, 16.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ola90Ola90

1 2

Chyba niezbyt rozumiesz prawo. Pracownicy socjalni mogą odebrać dziecko tylko w godzinach pracy czyli do 15.30. Jeżeli ich już nie ma, do godziny 18 odbiera dziecko kurator. W pozostałych godzinach odbiera dziecko policja. Pracownik socjalny po godzinach pracy nie ma uprawnień do odebrania dziecka, dlatego muszą to robić inne służby. 09:55, 16.03.2018


dmemdmem

1 0

bendom niebendom, bendom niebendom.. 12:03, 16.03.2018


xzyxzy

24 29

Jestem zaszokowana co czytam , takim rodziną powinno się pomódz a nie odrazu zabierać dziecko bo są niepełnosprawni .Od czego jest asystent rodziny żeby wspierać pokazywać jak żyć .A po drugie Mopr powinnien pomódz tym ludzią dostać renty jak są niepełnosprawni .Niepełnosprawnośc to nie znaczy wyrok , napewno nie mieli wzorców domu jak żyć .Nie mogę zrozumieć jak można takich ludzi przekreślać bo są inni .Napewno ci piszą co lecą po 500plus a dziecko dziecko wychowuje bo mamusia idzie sobie kupić lateksową bluzkę . 07:45, 16.03.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

opppoppp

17 3

naucz sie pisac poprawnie 08:24, 16.03.2018


OENAOENA

10 3

Bolą Mnie Oczy 09:02, 16.03.2018


wiesław wojnarwiesław wojnar

9 2

Uderz w stół... 09:07, 16.03.2018


SlownikSlownik

8 2

Tobie tez powinni pomoc kupujac chociazby slownik 11:25, 16.03.2018


mzadmzad

8 1

Co w sytuacji, gdy takie osoby, oprócz swojej niepełnosprawności, są jeszcze alkoholikami. Tragedią jest zabierać dziecko z jego środowiska rodzinnego. Ale uważam, że w takiej sytuacji nic innego nie wchodzi w grę. Zapewnienie im wsparcia nic nie da. 11:45, 16.03.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


klokikloki

13 15

Nie odbierać tylko pomagać !!!
10:25, 16.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18 5

Za MOPR też powinni sie wziąść jak stanie się tragedia to oczywiście jak zawsze opieka nic nie widziała i nie słyszała Panie zamiast siedzieć za biurkiem w ciepłym pokoiku i popijac kawke oraz plotkować z koleżankami powinny kontrolować domy gdzie jest bodz był problem z używkami i przemocą czy dzieci sa zadbane i na co idzie 500+ 11:14, 16.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yyyyyy

3 0

wziąść - czyli? Opisz przypadek i się podpisz. Albo najlepiej postąp jak dorosła i odpowiedzialna osoba i zgłoś odpowiednim organom 12:05, 16.03.2018


LajlaLajla

14 8

Wiem o kim jest mowa w tym artykule znam te pare bo mieszkam na tej dzielnicy co oni i niestety nie widze ich jako rodzicow ale jezeli mopr bylby w stanie im odpowiednio pomoc to kto wie moze sie udac bo tez nie jestem za tym zeby zabierac od razu dzieci. Kazdy ma prawo kochac nawet niepelnosprawni postawcie sie na ich miejscu jakbyscie sie czuli wystarczy odpowiednio pomoc takim osobom przydzielić asystenta rodziny itp i kontrolowac na biezaco 11:28, 16.03.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Kasia 1Kasia 1

5 1

Nie każdy powinien być rodzicem. Jeśli ci ludzie nie potrafią zadbać siebie jak zadbają o dziecko. Czego go nauczą w życiu ? Wyciągania ręki po pomoc? Ile ta nauka będzie kosztowała mnie a ile moje dzieci, które będą pracować na potomstwo tych ludzi? Niestety patologia wychowuje patologię. 09:46, 17.03.2018


Agnieszka44Agnieszka44

0 0

Pomoc jest a rodzicami mogą być lepszymi od normalnych matek które nie mają niepełnosprawnosci , słyszy się non stop w telewizji jakie to porzadne matki są więc nierozumiem skąd wy takie wnioski wszyscy wysuwacie skoro nie znacie tych osób tak naprawdę 12:24, 19.03.2018


Agnieszka44Agnieszka44

2 0

Do Kasi1 , skąd wiesz czy ty nadajesz się na rodzica , piszesz takie bzdury że żygać się chce a w patologii żyjemy i żyć będziemy ale to nie wina ludzi niepełnosprawnych ,spójrz co robią matki które nie są osobami niepełnosprawnymi , ma pewno widziałaś takie i co z tym zrobiłaś , też się tylko wymądrzałaś jak teraz tu? 12:32, 19.03.2018


amaama

16 6

Ludzie czepiacie się niepełnosprawnych mało zaradnych .Jedna pani już opisała na facebooku tą parę nawet wstawiła ich zdjęcie i powinna zostać ukarana .A po drugie widzałam ich w sklepie parę razy ani nie byli brudni ani pijani i od dnich też nie smierdzało jak to zostało napisane że mają problemy z higieną i nie kupowali alkoholu .Ja uważam że powini być objęci pomocą .Zagranicą wiele jest takich par i mają dzieci mają pomoc wsparcia środowiska jak i finasową .Co niektórzy jesteście gorsi nie tolerancyjni najlepiej skazać od razu bo są niepełnosprawni a mogą być lepszymi rodzicami jak wielu z was .Pozdrawiam i życze przemyśleń 11:56, 16.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Aga44Aga44

0 0

Popieram że dla takich powinna być,pomoc a co się słyszy o matkach które nie są niepełnosprawne to się w głowie nie mieści , dlaczego takim nie zabieraja 12:19, 19.03.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


John BravoJohn Bravo

11 2

Jeśli nie ma tam problemu z alkoholem powinni pomóc !
14:27, 16.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dobra radadobra rada

2 2

Dorośnij i zajmij się swoim potomstwem zanim ograniczenie praw zamieni się w brak praw. 15:13, 17.03.2018


Aga44Aga44

5 5

Ten artykuł nie jest prawdziwy a osoba która napisała list do redakcji to jest niepoczytalna , ci młodzi rodzice nie mieszkają w takich warunkach o których mowa gdyż ta dziewczyna mieszka u matki ,nieprawdą jest że pieniadze wydawane są na alkohol , zanim ktoś wyśle list do redakcji to niech sprawdzi stan faktyczny a nie z zemsty opisała ta osoba co chciała 15:00, 16.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Agnieszka44Agnieszka44

5 4

Jak można wysłać list do redakcji z nieprawdą , ta osoba co wysłała taki list niech sprawdzi stan faktyczny jaki jest a nie z zemsty ucieka się do takich metod,ta dziewczyna mieszka u matki a nie tak jak jest opisane ,pieniądze nie były na alkohol przeznaczone tak jak jest napisane więc nie rozumiem co ta osoba chce osiągnąć takimi metodami 15:08, 16.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takjesttakjest

10 2

Sąsiedzi to konfidenci, nie ufajcie swoim sąsiadom i trzymajcie do nich dystans. Pamiętajcie, że sąsiad to twój najbliższy wróg ! ! 22:10, 16.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

3 1

mopr i te tam panie sa tylko po to by zyc z podatnika pieniedzy co miesiac płace na nierobów urzedasów czas by ten burdel był zlikwidowany i te niby dobre państwo ! złodzieje nic nie pomagaja tylko zabierac potrafia wasze miejsce panie socjalne jest w posredniaku ! 10:49, 18.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

3 1

a co do konfidentów zajmijcie sie soba bo wam zycie przez ploty ucieka co wam daje mopr ze tak donosicie konfitury zasiłeczki 500plus czy kartki lepszego zycia z antosia ??? 10:51, 18.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


mieszkaniecmieszkaniec

0 2

Takie osoby nie powinny mieć dzieci. Może sterylizacja z urzędu? 17:54, 19.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Agnieszka44Agnieszka44

1 0

A może ty się wysterylizuj 08:12, 20.03.2018


Agnieszka44Agnieszka44

1 0

A sterylizacja to u zwierząt a nie u ludzi *%#)!& brak słów na idiotów co piszą takie bzdury 08:15, 20.03.2018


0%