Władze miasta przedstawiły mieszkańcom os. Michelin nowy projekt trasy alternatywnej dla al. Jana Pawła II. Zakłada przebudowę i przedłużenie kilku ulic oraz budowę nowego ronda, a w razie potrzeby - budowę drogi prowadzącej przez las do ul. Wiejskiej.
Z mieszkańcami Michelina spotkali się we wtorek (14.05.) prezydent Marek Wojtkowski i jego zastępca, Krzysztof Kukucki. Zainteresowani poznali nowe rozwiązanie, które ma pomóc rozładować ruch na al. Jana Pawła II i stanowić dla niej alternatywę. Projekt opracowany przez urzędników zakłada kilka etapów inwestycji. Wszystkie miałyby zostać zrealizowane w ciągu kilku lat.
[ZT]26022[/ZT]
W pierwszej kolejności ratusz chce wybudować przedłużenie ul. Brzezinowej do ul. Letniej. Ta ostatnia, na co mieszkańcy zwracali uwagę chociażby podczas ostatniego spotkania z prezydentem (czytaj tutaj), wymaga wzmocnienia, które jest przewidziane w II etapie inwestycji. Obejmuje on również przedłużenie ul. Szewskiej przez teren spółki PEPEBE i tereny leśne do nowego ronda, które powstanie na al. Jana Pawła II. Prace projektowe dla tych etapów miałyby rozpocząć się jeszcze w tym roku. Realizację zaplanowano na lata 2020-2021.
W etapie III urzędnicy zakładają poszerzenie granic miasta po zachodniej stronie osiedla i wybudowanie łącznika ul. Szyszkowej z al. Jana Pawła II. Wniosek o przejęcie terenu na mocy specustawy drogowej ma zostać złożony w marcu przyszłego roku. W dalszej kolejności (w latach 2022-2025) planowana jest przebudowa al. Jana Pawła II na odcinku od planowanego nowego ronda do ronda Falbanka. Jeśli realizacja czterech etapów inwestycji nie przyniesie znaczącej poprawy sytuacji, planowany jest etap V zakładający budowę drogi łączącej nowe rondo z ul. Wiejską (za pętlą autobusową).
[ZT]33491[/ZT]
Po prezentacji nowej koncepcji ratusza, włodarze miasta wysłuchali opinii mieszkańców. Kilka osób przedstawiło własne koncepcje budowy trasy alternatywna dla al. Jana Pawła II. Pojawiło się także kilka głosów niezadowolenia ze strony mieszkańców ulic, które uwzględniono w koncepcji.
- Generalnie jestem zadowolony z przebiegu konsultacji. Te niepokoje, szczególnie mieszkańców ul. Kaletniczej pojawiają się kolejny raz. Będziemy już indywidualnie z nimi rozmawiać i szukać sposobu rozwiązania tych problemów. Natomiast mieszkańcy w dużej części wypowiadali się pozytywnie o tym rozwiązaniu. Wydaje mi się, że pod względem ekonomicznym i efektu, jest najbardziej optymalne – mówi Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje.
Najprawdopodobniej już na czerwcowej sesji Rady Miasta zostaną zaproponowane zmiany w budżecie, które pozwolą na dalsze projektowanie inwestycji i rozpoczęcie realizacji projektu zgodnie z harmonogramem zaprezentowanym mieszkańcom.
afr11:33, 15.05.2019
Trasę Jana Pawła II powinno się przebudować na 2 pasówkę ciągnącą się aż do rzeczki i tyle.
marburg11:53, 15.05.2019
wszystkie te propozycje sa prowincjonalne, dorazne, na miare miasteczka a nie duzego miasta, ktore napewno w ciagu najblizszych lat bedzie sie dalej rozrastac. tu jest potrzeba stworzenia drogi na miare ulic torunskiej i kruszynskiej *%#)!& ze skrzyzowaniem bezkolizyjnym na rondzie falbanka, byc moze jeszcze jednym w okolicy samej dzielnicy michelin, dalej polaczenie z obwodnica wloclawka w ramach drogi nr.62 w strone brzescia, dalej z planowanym trzecim mostem na wisle do prawdopodobnie nowego dworca kolejowego ( centralnego portu lotniczego) w szpetalu. zamiast wydawc miliony na prowizorke w stylu (remont basenu delfin lub hali osir), lepiej inwestowac w projekty z przyszloscia (patrz rozwiazania komunikacyjne torunia, bydgoszczy, poznania nie wspomne o warszawie).
nie dla lubrańca16:51, 16.05.2019
w pełni popieram komentarz marburg i zacytuję ciekawy komentarz odnośnie dróg i inwestycji pod artykułem z 6 maja: Jest nowy pomysł na alternatywę dla al. Jana Pawła II. Poznamy go już niedługo
Przestrzenny19:45, 06.05.2019
"Nasze kochane władze i to od paru kadencji uprawiają nic innego tylko pozorację, że coś robią poprzez tak zwane konsultacje. Budowa połączeń jest dwojaka, to znaczy z tyłu Zakładu Karnego do Kruszyńskiej oraz od ulicy Letniej do wylotu ulicy Wiejskiej. Jakiś specjalista niestety wcześniej zablokował Brzezinową na wysokości Mielęcińskiej nowymi budynkami, a to tego jeszcze dołożono boisko w miejscu, gdzie powinna przebiegać trasa. To taka samo, jak blokada przebicia przedłużenia Alei Królowej Jadwigi do Obwodowej poprzez budowę jakiś budynków pomiędzy Łubną a Dziewińską, na bazie budynku wyłączonego z użytkowania pewnie w latach 90 ubiegłego wieku, do wyburzenia pod planowaną trasę.
Zgoda na nowe budynki pomiędzy Mielęcińską i Letnią oraz budowa na Łubnej, to przykłady blokowania rozwoju komunikacyjnego miasta.
Czy ktoś jest za to odpowiedzialny?
Tak więc zamiast konsultacji proponuję metody naukowe między innymi w zakresie potokowania ruchu. Wojkowski prawdopodobnie jest historykiem, to też polecę mu lekturę historycznych opracowań, w tym planów przestrzennych miasta z lat trzydziestych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Tak Pan wszystko znajdzie i to bez pseudo konsultacji."
Czerwona Zatoka 06:15, 16.05.2019
" Będziemy już indywidualnie z nimi rozmawiać i szukać sposobu rozwiązania tych problemów. " Jak was ładnie podzielili i ograli byle Czerwona Zatoka była nienaruszona.Mieszkańcy ! Musiscie być jednością a nie indywidualnie. Cokolwiek się dogoadacie to wszystko na piśmie aby nikt się nie wyparł ,
Xxxx20:56, 16.05.2019
A wg ciebie którędy miałaby tam przebiegać droga o dużym natężeniu ruchu, bo tam są wąskie uliczki osiedlowe, utworzyłoby się wąskie gardło i byłoby jeszcze gorzej. Nie kieruj się emocjami i zazdrością, zawsze możesz tam domek kupić, czasami jakiś jest do sprzedaży
Manipulacja !06:21, 16.05.2019
Tuż też jest manipulacja , artykuł z 16 maja a pierwsze dwa komentarze z 15 maja , czyli komentarz starszy od komentowanego artykułu .
Oooo06:51, 16.05.2019
Faktycznie,ale jaja. Ostatni raz wchodzę na tą stronę. Krętactwo i obłuda. Wytłumaczyć to proszę jakoś.
Buldog06:54, 16.05.2019
Jest nowy plan - ale nic z tym nie zrobimy
Stały czytelnik07:39, 16.05.2019
Ciekawa jaka jest alternatywa dla Zawiśla, aby nie wstać w korku po kilkanaście minut lub godzinę?
Lotnik21:48, 16.05.2019
Decydując się na zamieszkanie i zycie po drugiej stronie Wisły chyba każdy się powinien liczyć z takimi niedogodnościami ...
lol07:50, 16.05.2019
Czy to jest ta nowa koncepcja którą miał ktoś z zewnątrz przygotować? nie wierzę. Tu trzeba natychmiastowych działań na J. Pawła II i rondko przy Biedrze, może jakiś dodatkowy wyjazd. A wy tu terminy 2021 , 2025.
Brb07:54, 16.05.2019
Ale gdzie miałoby być nowe rondo?
jjb08:04, 16.05.2019
A kiedy zmiana nazwy tej ulicy?
qw_08:18, 16.05.2019
Najlepsze wyjście zostało zablokowane przez czerwone świnie. Te propozycje są g.. warte. Wystarczy wypadek na odcinku rondo-rondo i cała JP2 zablokowana.
Res09:00, 16.05.2019
I zarazem najtańsze dla podatników , W Poznaniu budują linię tramwajową i na ulicy Naramowickiej będą zburzone 3 bloki z lat 60 , ludzie już się przeprowadzają. U nas nie można 3 domków na Filtrowej wywłaszczyć.
Abcd20:59, 16.05.2019
Żal i zazdrość dupę ściska?
obserwattor08:28, 16.05.2019
Wszędzie w dużych miastach inwestycje drogowe są podstawą rozwoju miast i są realizowane szybko np. Toruń. U nas kolejne lata mijają i tylko założenia, koncepcje, konsultacje. Jak już wydano pieniądze na projekt nowej ulicy od Toruńskiej do Promiennej to teraz wstrzymano realizację bo nie kasy. Jakoś inne miasta potrafią załatwić sobie fundusze na rozwój sieci drogowej tylko my ciągle stoimy w miejscu.
Łuba stop !!!!09:37, 16.05.2019
Mamy aktualnie i środki z UE, i z Funduszu Dróg Samorządowych, w tym roku ponad 300 mln w województwie, wykorzystano już kilka dziesiąt, środki te są dla wszystkich oprócz Torunia i Bydgoszczy, co planuje zrobić w tym roku ospały a biorący co miesiąc apanaże UM ?!?!?! Na Łubnej remontujemy za ponad milion ruinę a efekt tego jest na miarę komunizmu, klocek i wstyd! W miejscu przebiegu Alei Królowej Jadwigi remontować, tylko idioci mogą takie rzeczy robić!!!!
budowniczy10:22, 16.05.2019
Całkowicie się zgadzam, że wydatkowanie na Łubną tych milionów to porażka,Czemu nie budujemy układu komunikacyjnego przedłużenia Al. Królowej Jadwigi przez Plac Cyrkowy do Kapitulnej, Obwodowa przecie leżą pieniądze ,jest projekt ,plany i dlaczego Rada Miasta na takie gierki Wojtkowskiego z Lubrańca i fircyka Kukusia pozwala.
Kadencja end 2022(3)09:55, 16.05.2019
Przypomninam, w 2018 wybraliście Marka W. i jego towarzystwo, kadencja jest 4 letnia lecz dzięki PiSowi w prezencie od teraz jest 5letnia, a więc do 2023 roku ten Marek W. i jego mdłe towarzystwo maksymalnie może rządzić, także proszę realizm, a nie znucie banialuk, projekt i wykonanie powinno zostać od teraz w ciągu 2 lat! Zaczynamy od 2pas trasy od ronda Falbanki do końca Michelina, następnie rozbudowa ulic od Ronda na początku Michelina do Szyszkowej oraz w drugą stronę za więzieniem do Brzezinowej, dziękuję! Proste i skuteczne, aha jeszcze połączenie Wiejska Szyszkowa i nowe rondo, wykonanie 2019 projekt, 2020 wybranie wykonawcy i rozpoczęcie budowy, budowa 2020-22, tak się robi a nie udaje Marku W. i towarzystwo show i jakieś projekty 2025 i potem jak coś jeszcze kadnecj 2023 a nie rozpisywać i na dwie czy trzy kadencję i jeszcze taki Lubraniec a nie miasto stotysieczne projekt
Stały czytelnik11:10, 16.05.2019
Bardziej mozliwe by było puszczenie przez las tej drogi między ZK, a budowaną fabryką w czasie II Wojny Światowej i wbicie się w Królowej Jadwigi. Spec ustawa droga jest ale prezydent mówi że za drogie bo las trzeba by było wycinać i trzeba by było wykupić teren od lasów. Coraz bardziej mi się wydaje że ktoś sobie leci w kulki i trasa nie powstanie.
Antybush14:34, 16.05.2019
Dajcie sobie siana i wpinaniem z Jadwigą jak i drogą przez plac cyrkowy bo to kretynskie inwestycje.
Madej10:10, 16.05.2019
Dlaczego nikt nie pomyśli o połączeniu al. Jana Pawła II z autostradą A1 w Kruszynie? Byłoby to idealne połączenie dla osób z gminy Włocławek i Michelina, które np. pracują w Anwilu czy jeżdżą dalej w stronę Torunia.
q114:51, 16.05.2019
sprawdz co oznacza pojęcia autostrada ?
Do q114:56, 16.05.2019
A co masz na myśli? Ilości zjazdów na określonych odcinkach, że nie może być ich za dużo? Ta zasada jakoś nie działa np. w okolicach Katowic, Krakowa czy nawet w innych mniejszych aglomeracjach.
Jan Chała10:10, 16.05.2019
Aby zrealizować coś poważnego dla miasta trzeba mieć do tego odpowiednią wiedzę, wizję, odwagi i szczerej chęci do działania. Naszym włodarzom niestety tego brakuje. W zamian karmią nas erzacem na miarę małego miasteczka. Wnioski wyciągnijcie sami.
wojtek ma plana10:31, 16.05.2019
ma plana gorzej z wykonaniem, cuda niewidy w kosmos poleci
Pieszy10:32, 16.05.2019
Połączyć Mielęcińską z Wiejską
planista10:49, 16.05.2019
Tragedia! Czuję się jakbym żył na wsi a nie w mieście. Zero wizji, perspektyw i pomysłów tylko drobne poprawki. Żadnych dużych poważnych inwestycji. Zróbcie jeszcze raz wybory dla nas naszego dobra i naszych dzieci.
KKK11:02, 16.05.2019
"Natomiast mieszkańcy w dużej części wypowiadali się pozytywnie o tym rozwiązaniu." Nie widzę tego poparcia w komentarzach? Kto to w ogóle miał popierać, jak to była wielka niewiadoma, aż do spotkania? Kukucki przestań kłamać!
Następne rondo zakorkuje jeszcze bardziej JPII, tu potrzebna jest droga alternatywna, rozdzielenie ruchu, a nie mini rondka z wieloma wlotami.
Uuuuuu11:38, 16.05.2019
To projekt na conajmniej 4 kadencje + poprawki i remonty .
Zaciekawiona12:20, 16.05.2019
A to nie przypadek, ze chcą pociągnąć do wiejskiej ... tam gdzie dobrodziej ma tereny...?
Antybush14:34, 16.05.2019
A wiesz że ta wersja rozwoju ulicy szyszkowej to wersja z lat 80tych?
bOn13:43, 16.05.2019
Władze miasta nie umieją pozyskać środków z UE! Pani wiceprezydent podobno kiedyś umiała, a teraz co? Panie prezydencie, DROGI TO PODSTAWA ROZWOJU!!!!
Kierowca14:29, 16.05.2019
Zlikwidować biedrone i to rondo obok. W miejsce tego ronda dać pas do lewoskrętu w letnią i dodatkowo pas do lewoskrętu w milencińską (bez świateł). Władzała dała pozwolenie na kolejną biedre, później pobudowano biedrze rondo żeby klientów było wincyj i przez te dwa dobrodziejstwa cierpi pół miasta i pół powiatu. Teraz przez biedre trzeba pół dzielnicy przebudować z naszych pieniędzy, a market jak to market mniemam że pewnie nawet podatku nie płaci. Mieszkańcy Michelina, powinniście zbojkotować tą biedre i w niej nie kupować.
piotrek3415:37, 16.05.2019
Prosta sprawa. W naszym mieście nie ma żadnych inwestycji a ddwloclawek.pl zaprzyjaźnione z władza pomimo chęci nie ma tematów więc stało się kronika wypadków. Słabe.
????????????15:57, 16.05.2019
Jakie kwalifikacje mają ci autorzy tych pseudorozwiązań na poziomie koziej wólki ?
Rozwiązania komunikacyjne powinni proponować INŻYNIEROWIE , a nie politycy z awansu partyjnego !
Antybush00:30, 17.05.2019
Rozumiesz czym są konsultacje społeczne?
Ryś4617:28, 16.05.2019
A ja bym proponował by władze miasta pomyślały tak na poważnie o miejscach parkingowych w ważnych punktach miasta . Parking przy szpitalu pęka w szwach , przy kompleksie przychodni na ul Szpitalnej nie ma gdzie palca wsadzić , a parking wewnątrz nie dość że drogi to jeszcze o takiej małej pojemnosci że żal patrzeć . Parking przy Urzędzie miejskim to chyba jedynie dla pracujących tam
ludzi i wiecznie zapchany , to samo w samym mieście .. Moim zdaniem taka sytuacja to łatwy i prosty biznes - łup dla policji , straży miejskiej i wszelkiej maści kontrolerów parkingowych , bo na miłość Boską gdzieś trzeba to auto zaparkować a by schować do kieszeni to jest troszkę za duże .. !! Gdybym pozwolono mi założyć taką firmę karzącą kierowców mandatami za złe parkowanie ,to chyba został bym w 2 tyg milionerem .. Ciekawi mnie też to ile pieniędzy z parkomat?w , mandatów itp przeznaczane jest na budowę nowych miejsc parkingowych , by cokolwiek w tej kwestii poprawić , ale nie urzędnikom a kierowcom i ludziom mieszkającym w tym mieście ..
Bogdan17:44, 16.05.2019
Ciekawe jaki cwaniak z UM mieszka za lasem w Miszelinie. Włosy sobie rwą. A Zawiśle to ch....i.
Zaścianek z Lubrańca18:17, 16.05.2019
Kadencja trwa od 2018 do 2022, wyjątkowo dzięki PiSowi wydłużono ją z 4 lat do 5 lat i tak ten ospały prezydent i jego 3 wiceprezydentów, łącznie 4 prezydentów Włocławka mają potencjalnie kadencję do 2023 r. Także, proszę o realizację inwestycji w tempie kadencji i nadrobienie opóźnień z pierwszej kadencji Pana Marka W. i jego koleżanek na stanowisku wiceprezydentów.
Te plany to kpina, poczynając od rozplanowania czasowego! po projekty co ma powstać i gdzie.
Czy to miasto ma być zaściankowe?
Szkaradztwo z Łubnej18:51, 16.05.2019
Co za budynek powstaje na Łubnej? Szkaradna ziemianka remontowana za ponad milion, i ta żenująca dobudówka? Gdzie jest architekt miasta? Dlaczego wykłada się takie środki na budowę w pasie przyszłej trasy międzyosiedlowej? Dlaczego nie zrobioną takiej inwestycji gdzie indziej? A to szkaradztwo wyburzyć i oczyścić teren!
Dlaczego o Łubnej i tym budynku nie mówi nikt z radnych ani mediów?!?
Duży Kazio20:04, 16.05.2019
Rada Miasta winna rozliczyć Wojtkowskiego i Kukusia za wydatkowanie naszych pieniędzy na placówkę opiekuńczo wychowawcza przy ul.Łubnej.
Dariusz20:43, 16.05.2019
No głosowaliście na wieśniaków to macie, u nich na wioskach są miedze, a nie drogi, zamiast mostów przepusty na rowach melioracyjnych. Na ul. Jana Pawła II jest pobudowana, infrastruktura t.z. kanalizacja deszczowa, z przykanalikami i wpustami drogowymi pod druga jezdnię, to projektowali fachowcy drogowi, traktując ul. Jana Pawła II jako zbiorcza dla Michelina i Mielęcina. A znalazł się fachowiec od kapsli i Wieśniaki zarząd Włocławka.
włocławiok 07:22, 17.05.2019
ta koncepcja przez Szyszkowa to pomysł który przedstawiłem kilka lat temu a a perspektywa czasowa budowy tej dogi to jakiś żart jak można być przy władzy i obiecywać coś czego się nie zrobi za swojej kadencji to na budowę kawałka dróżki potrzeba aż sześciu lat. Przedstawiając taką ofertę mieszkańcom włodarze się ośmieszają albo liczą że cześć mieszkańców się wyprowadzi a reszta umrze i problem zakorkowanej Jan Pawła sam się rozwiążę. Czuję się jak za czasów PRL tam też realizowali plan sześcioletni ale trzeba pamiętać że ten plan nie został ukończony i nastał kryzys. A u nas w naszym kochanym mieście nie ma żadnego planu na rozwój i jest już kryzy w inwestycjach od kilku la . Nasze państwo tak sie wspaniale rozwija na tle innych gospodarek Europejskich a my jak wyspa w Polsce cofamy się w rozwoju wyprzedziło nas Pikutkowo i Brześć dlatego postanowiłem zmienić miejsce zamieszkania po za Włocławek bo przez 30 lat mieszkając w Michelinie nie doczekałem się drogi a mieszkając w gminie miałem ją niespełna po dwóch latach taka jest różnica w rozwoju
dróżka09:41, 17.05.2019
przez kaletnicza to można wybudować dróżkę. Proszę wzorować się na Inowrocławiu. Wyprowadzili ruch z Miasta obwodnicą, u nas też można puścić przez las do kruszyńskiej z Michelina a le trzeba mieć wizję a nie wizjerek. Tę kaletniczą to uważam za żart. Albo Brzezinową do letniej. ha ha ha ha
kto09:42, 17.05.2019
był za skoro komentarze są przeciw wszystkie. no nie ładnie kłamać
ETAP PIERWSZY12:36, 17.05.2019
Rozbudowa Alei Jana Pawła II od ronda Falbanka do końca Michelina, do standardu 2 pasmowej Alei (ETAP PIERWSZY INWESTYCJI PODNOSZĄCY Z KOLAN MIASTO)
Rozbudowa:
przetarg na projekt i wykonanie projektu: czerwiec przetarg, we wrześniu projekt dostępny z wszystkimi pozwoleniami
przetarg na wykonawcę oraz nadzór nad inwestycją, niezbędne wykupy gruntów i nieruchomości w pasie przyszłej Alei: październik 2019, wyłonienie wykonawcy do grudnia 2019, wykupy od czerwca do grudnia 2019
wykonanie: 30 miesięcy od podpisania umowy, czyli między listopad-grudzień 2019 do czerwca 2022 roku
Finansowanie: Środki z Funduszu Dróg Samorządowych (przewidziane już od 2019 dla takich miast jak Włocławek), środki unijne Infrastruktura i Środowisko, środki z budżetu miasta, inne pomniejsze finansowania zewnętrzne, oszczędności w administracji publicznej (zwolnienie 2 wiceprezydentów itd.)
marburg14:26, 17.05.2019
Dzieki, za rozsadne podejscie do tematu :-) moze uda nam sie wspolnie zastopowac te mizerne plany i doprowadzic do inwestycji odpowiedniej dla naszego miasta. Chociaz pisze z daleka na sercu lezy mi rozwoj rodzinnego miasta. ten prowincjonalny plan pewnie i tak bedzie zakladal kilka, jesli nie kilkanascie aneksow, a za pare lat nie bedzie mial juz racji bytu ( patrz rozwoj, Nowej Wsi, przyrost liczby samochodow itp.). Niezaleznie od budowy i poszerzenia al. Jana Pawla II mysle, ze trzeba juz zastanawic sie nad przyszla budowa lacznika od drogi krajowej 62 do skrzyzowania w okolicy rzeczki, wtedy droga 62 bylaby naturalna alternatywa do czteropasmowej ul. Jana pawla II ( skrzyzowanie bezkolizyjne na poczatku osiedla i na koncu, dalej doprowadzenie do dzielnicy Nowa Wies.
tojo14:29, 17.05.2019
zawsze mówiłem połączyć Mielęcińską z Wiejską i po sprawie.
MisioJogiFogi19:48, 17.05.2019
Jest alternatywa: Alternatywy 4.
marburg00:35, 18.05.2019
Zamiast cudowac, wystarczy wybudowac w ramach duktu lesnego przed os. Michelin, na przecieciu Brzesc, Pinczata tzw. skrzyzowanie bezkolizyjne o parametrach trojkata. Podlozna biegnaca na dole ul. Jana Pawla II (cztery pasy), od niej odnoga do wariantu ulicy Szyszkowej po prawej stronie z liniami autobusowymi, i odnoga po lewej stronie do ktorejs z ulic w okolicy wiezienia. W ten sposob odciazy sie waskie gardlo czteropasmowki miedzy ulicami smocza a biedronka. Wracajac do wspomnianego trojkata nalezaloby w ramach lini poprzecznej (czytaj wiadukt) stworzyc polaczenie: pinczata, michelin, droga nr 62, zazamcze, nowy most, szpetal. Tego typu rozwiazania sa wykorzystane np. w Szczecinie oraz w kraju w ktorym obecnie przebywam. I w tym temcie tyle. To sa rozwiazania na miare Wloclawka.!!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
15 2
Dokładnie dwa pasy od ronda falbanką do nowej wsi i jest spokój
7 4
2 pasmowke? To po ktorej stronie wybyrzyc domy? Po prawej czy po lewej?
3 2
nie trzeba wyburzac, wystarczy zlikwidowac te wysepki z piachem i zielskiem symbolizujace trawniki, przeniesc scieszke rowerowa glebiej w osiedle, od ulicy letniej do smoczej wtedy zyska sie teren, na tym odcinku ograniczyc predkosc do 50 km przez wprowadzenie w obu kierunkach radarow, rondo zlikwidowac, reszta jak pisze uzytkownik afr, lub ja ponizej