Zamknij

Ta droga to zamach na zieleń? Mieszkaniec apeluje do władz miasta:"Nie zabierajcie ludziom parku!"

13:30, 23.05.2019 N.S Aktualizacja: 10:18, 24.05.2019
Skomentuj O planach ratusza rozmawiał z mieszkańcami zastępca prezydenta, Krzysztof Kukucki. Fot. Natalia Seklecka O planach ratusza rozmawiał z mieszkańcami zastępca prezydenta, Krzysztof Kukucki. Fot. Natalia Seklecka

- Nie zabierajcie ludziom parku! – apelował do Krzysztofa Kukuckiego jeden z uczestników spotkania w sprawie budowy przedłużenia ul. Kraszewskiego. Wiceprezydent Włocławka w czasie burzliwej dyskusji usłyszał również, że opowiada „cuda na kiju”, a nowa droga „zrujnuje zieleń”.

Przedłużenie ul. Kraszewskiego łączące jej istniejący obecnie odcinek z ul. Wojskową ma mieć 350 m długości. Urzędnicy chcą, by była to droga „kameralna”, z jezdnią o szerokości 6 m i urządzeniami BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego) takimi jak szykany, wyniesione skrzyżowania czy poduszki berlińskie, które wymuszą na kierowcach wolniejszą jazdę i zwiększą bezpieczeństwo pieszych.

Pomysł nie podoba się mieszkańcom. Na spotkaniu z Krzysztofem Kukuckim, zastępcą prezydenta odpowiedzialnym za inwestycje przekazali pismo podpisane przez kilkaset osób, w którym domagają się odstąpienia od budowy drogi.

[ZT]34010[/ZT]

Wiceprezydent Włocławka kilka razy powtarzał, że spotkanie zorganizowano nie po to, żeby rozmawiać o tym, czy przedłużenie ul. Kraszewskiego ma powstać, tylko jak droga powinna być zaprojektowana, żeby spełniała oczekiwania mieszkańców.

- O tym, że ta droga ma być, zdecydowano kilkanaście lat temu. Ta droga została wytyczona w strategii rozwoju miasta i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego – tłumaczył uczestnikom konsultacji Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje.

Mieszkańcy przekonywali, że plany zawsze można „włożyć do lamusa” i skorygować. Zamiast budowy przedłużenie ul. Kraszewskiego, ich zdaniem lepiej byłoby zmienić organizację ruchu na ul. Bukowej, a pieniądze przeznaczone na budowę 350-metrowej drogi wydać np. na remont chodnika przy ul. Sadowej.

- My jesteśmy tutaj po to, żeby powiedzieć, że nie zgadamy się a państwa propozycję. Nas nie interesuje to, że droga będzie miała jakiś standard, my chcemy usłyszeć, że państwo tej drogi nie wybudujecie. Nie chcemy rozmawiać o standardach drogi, którą państwo chcecie wybudować, bo my tej drogi nie chcemy – mówiła jedna z mieszkanek, na co sala zareagowała oklaskami.

Zdecydowana większość uczestników spotkania była właśnie takiego zdania. Jednym z powodów ich sprzeciwu jest fakt, że droga ma sąsiadować z parkiem Łokietka.

[ZT]34046[/ZT]

- Uważam, że ta inwestycja będzie tylko po to, żeby zrujnować strefę zieloną w mieście, jaką jest park – stwierdziła jedna z kobiet.

Mieszkańcom nie podoba się pomysł „otoczenia parku ze wszystkich stron drogami”. Ten argument podnosiło kilka osób, dodając, że droga wpłynie niekorzystnie na środowisko, ponieważ będzie więcej spalin.

Inną kwestią budzącą niepokój był fakt, że droga ma przebiegać w sąsiedztwie górki, z której dzieci zjeżdżają zimą na sankach. Krzysztof Kukucki zapewniał, że projektant zostanie zobowiązany do zadbania o oddzielenie parku od jezdni żywopłotem lub inną barierą, która zapewni najmłodszym bezpieczeństwo. To jednak tylko pogorszyło sytuację, ponieważ zaczęto protestować przeciwko grodzeniu parku.

- Przecież ten park ma być ozdobą i my chcemy go z okna widzieć, a nie zasłonicie go murem! – denerwowała się jedna z mieszkanek.

W dyskusji padła nawet propozycja, by w sprawie planowanej inwestycji zrobić... referendum.

- Ale nie gdzieś tam na Kazimierza Wielkiego, tylko tutaj wśród okolicznych mieszkańców – zastrzegł pomysłodawca. – I dopiero wtedy, jak ludzie będą tego rzeczywiście chcieli, to możecie sobie to budować.

Spotkanie zakończyła wizja lokalna w parku Łokietka. Mimo iż mieszkańcy postulowali o zmianę planów i rezygnację z budowy przedłożenia ul. Kraszewskiego, ratusz nie zamierza porzucać tego projektu. Krzysztof Kukucki zapewnił jednak, że podczas projektowania drogi zostaną uwzględnione postulaty mieszkańców dotyczące m.in. wprowadzenia na nowym odcinku ruchu jednokierunkowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom bawiących się w okolicy górki i zjeżdżających z niej na sankach.

Kiedy wstępny projekt będzie gotowy, zastępca prezydenta ponownie spotka się z mieszkańcami ulic sąsiadujących z parkiem Łokietka.

[WIDEO]1333[/WIDEO]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

werwer

25 24

Tam wystarczy zrobić tylko chodnik wraz ze ścieżką rowerową od okrężnej do Traugutta.
W górki w kierunku planowanej drogi dzieci zima zjeżdżają na sankach. 13:41, 23.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PłotPłot

13 2

Mają posadzić ogrodzenie z żywopłotu żeby dzieci nie wjeżdżały na drogę. Będą zatrzymywały się na żywopłocie 15:37, 23.05.2019


bikbik

12 2

no śniegu jest w pysk. dzieci całymi dniami jeżdżą. 19:36, 23.05.2019


JA-zaJA-za

1 3

I ja popieram zrobienie w tym miejscu ścieżki rowerowej!!! 09:00, 24.05.2019


reo

aa

17 5

patologia 13:43, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do aDo a

8 4

Tak masz rację jesteś 16:32, 23.05.2019


Kierowca, jestem na Kierowca, jestem na

34 15

''- O tym, że ta droga ma być, zdecydowano kilkanaście lat temu. Ta droga została wytyczona w strategii rozwoju miasta i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ? tłumaczył uczestnikom konsultacji Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje''.

Panie Krzysztofie - jest pan wykształconym człowiekiem i - wg mnie - myślącym. Przytoczony w dyskusji z Mieszkańcami argument w rodzaju: ''ta droga ma być, zdecydowano kilkanaście lat temu'', jest poniżej pańskiej inteligencji.
To, co było dobre i proponowane kilkanaście (to znaczy ile(?); 11 lat czy 19?) lat temu wcale nie znaczy, że jest dobre i właściwe. Na buka - niech Pan będzie osobą odpowiedzialną! Miliony ludzi wiedzą, że zieleń, parki, spacery ludzi po parkach są wskazane dla ich zdrowia i samopoczucia! jestem absolutnie pewien, że istnieją i istnieć mogą inne rozwiązania komunikacyjne, alternatywne uwarunkowania przejazdy samochodem.
Popieram protestujących - doświadczony osobistymi protestami przeciwko wycinaniu drzew na moim osiedlu!
Była teza ponad 5 lat temu, że wycięcie drzew jest absolutnie konieczne, bo ich rozrost jest niebezpieczny dla budynków mieszkalnych. I co się okazało?
Drzewa były -- zdrowe -- nie połamały się, korzenie nie poniszczyły niczego, istnieją do dzisiaj i nic się nie stało.
Jazda samochodem w miejscach dawnych parków i zieleni - nie może być absolutnie dominującym elementem życia ludzi!
Jeżeli tego władze - dla dobra życia - nie są w stanie zaakceptować, to za kilkanaście lat kolejne pójdą jeszcze dalej w swych irracjonalnych projektach, tworząc z TEGO PRZEDMIOTOWEGO faktu precedens urbanistyczny.
NIE! 13:51, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parkkkparkkk

35 10

Naprawić ulice w centrum,naprawić wiadukt , poszerzyć bukową gdzie auta parkują przy jednej stronie... a nie wymyślać jak to powiedziano "drogę kameralną".
Czemu władze miasta robią samowolkę i chcą mieszkańców "na siłę uszczęśliwiać"...chyba że trzeba podzielić się kasą.

A tam spokój,ludzie spacerują,dzieci na rowerach lub bawią się i żadna droga nie jest potrzebna! 13:52, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dgsssspiesdgsssspies

23 10

Ciekawe co na to ekolodzy i ochrona środowiska. 13:54, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KATKAT

47 32

najlepiej nic nie budować. Ludzie sami cofacie to miasto swoimi protestami, bo chcecie mieszkać w parku. A potem O'la Boga, miasto się nie rozwija. 13:57, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

9 15

drogi nie służą rozwojowi miasta -należy *%#)!& gdy jest taka potrzeba -tu nie ma. 14:03, 23.05.2019


taktak

10 2

no właśnie drogi, poprawa komunikacji jest jednym z głównych warunków rozwoju miasta 18:24, 23.05.2019


WłocławiakWłocławiak

29 10

Tak wyglądają konsultacje w naszym mieście -Najpierw się decyduje a potem pyta ludzi o zdanie. oni wiedzą lepiej to my jesteśmy dla nich a nie oni dla nas. Zapamiętajcie to przy następnych wyborach. 14:01, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

23 8

To nie żadna patologia, a wyłącznie świadomi społecznie ludzie. Każda dyskusja jest ważna. Przykro jest patrzeć, jak łatwo jest przedmówcy obrażać innych. Proponowana droga nie rozwiąże głównego problemu, który doprowadził do tego spotkania, jakim są korki tworzące się na odcinku ul. Bukowej przy SP14 (najczęściej w godz. przed 08.00 i ok. 14.00 / 15.00/16.00). Zatory spowodowane są niewłaściwym parkowaniem i zbyt długim postojem rodziców, odwożących dzieci do szkoły. Należałoby tę sytuację przeanalizować, stworzyć miejsca bezpiecznego odwożenia dzieci, lub uregulować kwestię nowym oznakowaniem. To byłoby zdecydowanie tańsze i z pewnością doprowadziłoby do zmiany na lepsze obecnej sytuacji. Nie byłoby tego całego zamieszania, protestów (de facto słusznych). A może chodzi o to, że - wykonawca prac bud. został wybrany przed zorganizowanym spotkaniem.... Argumentacja UM, że jest to realizacja planów sprzed dwudziestu lat, którą należy wykonać, nie jest absolutnie przekonywująca... wielu z nas zna plany miasta, które nie zostały zrealizowane ze względu na czynniki społeczne a są zdecydowanie starsze... 14:05, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JagodaJagoda

31 7

A może najpierw remont Jagiellońskiej. Płytki z 50 roku ub. Wieku, dziura na dziurze i brak miejsc parkingowych. 14:06, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwattorobserwattor

23 14

Pozostaje się faktycznie wyprowadzić z tego miasta. Nie budujemy - bo albo nie ma pieniędzy i nie ma fachowca który załatwiłby kasę z UE albo protest bo ulica jest za blisko trawnika z drzewkami. Czy obecnej władzy jest na rękę aby wszystko było oprotestowane i nic nie budować. 14:09, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

1 5

Czego się dziwisz, jak taka jest średnia wieku wśród Wieśławian... 16:27, 23.05.2019


WirrrelWirrrel

1 0

Wpierw niech poremontują te pseudodrogi istniejące zamiast wjeżdżać ludziom pod okna i 2 lata grzebać rozwalając zieleń dookoła dla paru samochodów znając to z praktyki 10:28, 24.05.2019


mieszkammieszkam

33 0

Czego można spodziewać się po tych "fachowcach"? Zablokowali na przyszłość przedłużenie Alei Królowej Jadwigi do ul. Obwodowej poprzez budowę budynku pomiędzy ul. Łubną i ul. Dziewińską, do starej rudery wyłączonej od wielu lat z użytkowania dobudowali nowy obiekt pewnie za niemałe pieniądze, problem w tym, że tu ma przebiegać kiedyś planowana trasa. Urzędnicy nie wiedzieliście o tym?. Za ileś tam lat trzeba będzie to burzyć? Czy nie można stworzyć wieloletniego planu rozwoju miasta, który byłby sporządzony przez specjalistów z danej dziedziny i konsekwentnie realizowany bez względu na ekipę, która w danej chwili rządzi i zawsze ma swoje "najlepsze wizje". Na koniec nadmienię, że Toruń wybudował most przez Wisłę, buduje trasę średnicową przez całe miasto, pozyskuje dofinansowania unijne, a u nas od kilku lat co?
14:17, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

katkat

3 3

U nas protesty wiecznie niezadowolonych mieszkańców. 18:27, 23.05.2019


DrwalDrwal

1 0

Tutaj nie Toruń i dla paru samochodów popołudniu bezsens totalny ładować w te kilometry dróg kase 10:23, 24.05.2019


ląduj dziaduląduj dziadu

18 13

W pierwszych słowach chciałbym wyrazić uznanie dla pana Kukuckiego za działania na rzecz rozwoju i integracji lokalnych społeczności. Pluć w oczy ludziom, którym udało się w bardzo krótkim czasie skrzyknąć i zebrać kilkaset podpisów to już samo w sobie jest wyczynem nie lada, a widać, że dokona pan w tej materii jeszcze niejednego.
Co do meritum - niestety jest pan zakładnikiem krótkowzroczności zawsze i wszystkowiedzących urzędników, którzy wykorzystując pańską niekompetencję manipulują panem jak chcą. Największym kłopotem jest brak spójnej wizji w kształtowaniu ładu transportowego miasta. Ktoś rzuca temat "budujemy drogę", znajdujemy pieniądze, może jakąś dotację, uruchamiamy przetargi i jedziemy z koksem. Ale komu i do czego ta droga jest potrzebna, jaką rolę ma spełniać w układzie komunikacyjnym miasta itd. tym już rzadko kto jest zainteresowany. A urzędnicy najmniej. Chodzi tylko o to, żeby budować, później poprawiać, znowu budować, znowu poprawiać i tak w kółko. I każdy ma zajęcie na długie lata.
A to jest złe. Urzędnik wydający decyzje ma ponosić odpowiedzialność, ma się bać, że go wywalą z roboty i nigdzie już nie zatrudnią. Że przyjdą po niego o 6-tej rano i zamkną za niegospodarność - jak np. powinni przyjść po pasożytów z MZD, którzy przy przebudowie DK91 przez to, że nie chciało im się przeczytać dokumentów pod którymi się podpisali, narobili udokumentowanych szkód na ponad 1.100.000 zł i włos im z głowy nie spadł. Jeden spokojnie doczekał do emerytury, a drugi, już w MZUKiDzie, zajmuje się doglądaniem cmentarzy.
I to jest prawdziwy problem, a oburzenie mieszkańców na niezrozumiałe dla nich decyzje to tylko tego efekt. 14:34, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RychuRychu

31 7

A czy ta droga nie jest przypadkiem potrzebna Panu na Pałacu Buraczanym? No bo jak się okaże, że jest potrzebna, to nie ma dyskusji 15:04, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdjęcie zdjęcie

10 1

Zacieszony łeb 15:07, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZzzzZzzz

23 2

A może lepiej PORZĄDNIE zrobić drogę , która już biegnie przy Parku ? Położyli dywanik i se poszli. Zakręt jest za wąski, źle wyprofilowany i już się sypie ! 15:08, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

serosero

5 2

masz racje dalej powinni polozyc asfalt do traugutta i by bylo bardzo dobrze a nie zle ulozona trylinka wkurza kierowcow w jezdzie k szkoly 15:14, 23.05.2019


qw_qw_

4 0

@sero trzeba by było tą trylinkę wyrzucić i utwardzić drogę, ale tu zarówno rodzice i nauczyciele się nie zgodzą na tak długi okres wyłączenia. 16:32, 23.05.2019


qw_qw_

10 8

"droga wpłynie niekorzystnie na środowisko, ponieważ będzie więcej spalin" Czyli że zbudowanie drogi spowoduje wprowadzenie większej ilość pojazdów spalinowych do ruchu, czy jak? Kurde... z jednego miejsca auta przeniosą się na inne, ale syf z powietrza nie zniknie... będzie w całym mieście tak czy tak... co za ludzie. Chodzi wyłącznie o własny emerycki tyłek, i to wszystko. 16:25, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StSt

17 7

Tylko wezwać jakaś TV i pokazać co ci sztukmistrzowie robią w tym mieście, jest tyle ważniejszych potrzeb, oni chcą budować drogę jak w tym miejscu ruch jest mały i nie potrzeba nowej, weźcie się w końcu do roboty tam gdzie potrzeba, bo te wasze inwestycje to NIK powinien zbadać



16:39, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MoeszkankaMoeszkanka

13 1

A kiedy Kukucki wypowie się o zadłużonych spółkach miejskich, jakie plany, co robicie żeby dale się nie zadluzaly, proszę konkrety to są ważne sprawy dla miasta 19:58, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wkurw ...Wkurw ...

14 3

Brawo Kukucki. Decyzję już podjął. To po co było to zebranie skoro mieszkańców tamtej okolicy ma się w dupie. Ulica, obok żywopłot o to mądrość Kukuckiego. Wybudoj sobie drogę przy swojej chalupie z drutem koczastym 20:14, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fankafanka

10 3

Wystarczy spojrzeć na facjatę tego osobnika, by się domyślić, z kim ma się do czynienia. 20:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariusDarius

5 8

Garstka ludzi plebsy, będą decydować o zaniechaniu budowie przedłużenia ul. Kraszewskiego, należy budować, miasto jest dla mieszkańców, a nie słuchać plebsu, gdzie te setki ludzi protestujących z podpisami. 22:36, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marburgmarburg

7 0

gdyby te 300 metrow przelozyc na ul jana Pawla II (ktora jest o wiekszym znaczeniu i priorytecie), to bylaby kompromitacja, zakresie pozyskania srodkow unijnych przez urzad wloclawka, a tak te 300 m. bedzie wielkim sukcesem, ze cos sie zrobilo, ze nowa droga powstala. dorze chlopaki z urzedu rozgrywaja swoja kadencje, ale dramatycznie dla przyszlosci miasta. ktos pisze, wezcie sie za wazniejsze sprawy pewenie mysli o obwodnicy, o nowym moscie, o skomunikowaniu zawisla, michelina, nowej wsi. w wiedniu faktycznie przybywa rowerow, ale tam jest 7 obwodnic, a jaworzno nigdy nie bylo miastem wojewodzkim. w szkole slaby uczen dorownuje zawsze lepszemu. dlatego przyklady torunia, bydgoszczy, poznania, szczecina, warszawy. 22:38, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JimmyJimmy

3 5

To jest miasto i musi mieć sprawną i drożną sieć dróg. W/w droga w MPZP (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego) ujęta była już dawno. To tak, jakby mieszkając przy Wiśle, żądać, żeby jej nie było, albo nie wylewała (raz na kilka, kilkanaście lat). Co z tego, że obok jest parczek (Park to Sienkiewicza - nomen omen z przecinającą go DK-91). Jedno drugiego nie wyklucza. Chciałbym tylko, żeby ta droga została wykonana jak budować się powinno, solidnie, z dobrą podbudową. Żeby po maksymalnie dwóch latach nie rozsypała się. 23:02, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RekinRekin

1 3

Ostatnia prosta przed gonitwą do europarlamentu. Po tym jak sprawa spółki Srebrna nieco przyschła w sztabie na Nowogrodzkiej zapanował full chillout, poparcie PiS 110% z tendencją wzrostową. No ale oczywiście masoneria się zgadała z lewakami i powstało lobby pedofilsko-murarskie i od razu zaczęło robić Jarkowi koło pióra. Pierwsi lont odpalili Sekielscy i kiedy się okazało że motłoch zamiast zgłębiać wiadomości z publicznej kablówki ogląda YouTube, Jarkowi zaczęło się trochę dymić koło kupra, ale bez nadmiernej paniki. Akurat kartofel odbywa tournee po gminach i z mównicy chlapnął że zgody na molestowanie seksualne dzieci nie ma i w związku z tym proponuje 30 lat chliwa za ciągoty do dzieci. Marszałek Kuchciński reszty konwencji nie pamięta, bo zemdlał. Oczywiście na fali wyświetleń filmu braci Sekielskich w sejmie odbyła się debata. I zaś rympał, bo poseł Nitras, wychowanek Donalda schodząc z mównicy sejmowej położył przed prezesem Polski dziecięce buciki. Kiedy rzucił okiem na prezent zrozumiał że obuwie będzie za duże, więc załatwił oponenta oddechem Ryszarda Terleckiego. Nitrasem aż zachwiało gdyż Ryszard chuchnął oddechem pochodzącym jeszcze z czasów kiedy z Korą jarali dżojnty i wdychali klej butapren. Parlamentarzysta Sławomir jednak opanował chwilową niedyspozycję i ponowił próbę wręczania prezentu. I tutaj się naciął, bo do akcji wkroczyli zawodnicy drugoliniowi, intelektualista Suski oraz człowiek ulicy i kreszu Jaki Patryk który z niejednej klatki schodowej chleb spożywał. Ja się zastanawiam po co Jarkowi ochrona za półtorej bańki rocznie skoro ma takie bullterriery w obejściu. Po debacie chciano przepchnąć zapis w ustawie o tym że jeżeli pedofil zapłaci za bzykanie dzieciaka to wszystko jest w porządku. To niestety nie przeszło i Kuchciński dalej musi lecieć na nervosolu.
Kiedy już emocje związane z filmem nieco opadły w Busku-Zdroju odbyły się gminne zawody w obieraniu funkcjonariuszy policji ze skóry. I tutaj były nadzieje na poprawę w sondażach PiS gdyż zawodnik ze stajni Zjednoczona Prawica Łukasz Sz, wcześniej będący Łukaszem Szumilasem sprawił ogromną niespodziankę i zajął pierwsze miejsce w tym, jakże widowiskowym turnieju. Jako jedyny śmiałek przystąpił do obierania kozikiem dwóch funkcjonariuszy policji jednocześnie co oczywiście zasługuje na należyty aplauz kibiców sztuk walki. I tutaj ujawniła się kolejna wspaniała cecha polityków Zjednoczonej Prawicy, a mianowicie- SKROMNOŚĆ. Mimo tego że zdjęcia z nieoszlifowanym diamentem sportowym posiadają, pani premier Beata Szydło, pan premier Mateusz Morawiecki czy też posłowie Gowin oraz Jaki żadne z nich nie przypisywało sobie zasług za ten sukces na światową skalę. Prawi i Skromni. Kiedy już sportowiec został umieszczony w odosobnieniu kij w szprychy Krzywoustemu wpakowała Gazeta Wyborcza publikując tekst sugerujący że Matołusz się uwłaszczył na gruntach należących do kościoła. Buhahahaha. Zapłacił za działkę pod Wrocławiem 700 kafli. No ale pismakom z GW było mało więc dodali że w momencie kiedy Krzywousty u notariusza robił to co najbardziej lubi Anżej czyli podpisywał akt notarialny morgi były warte jakieś 4 bańki. No to już jest hajs za jaki Mike Tyson w latach świetności przeżyłby jakieś 2 tygodnie. Ale jakby było mało to GW jeszcze dołożyła do pieca i wyjawiła że akurat w miejscu gdzie Krzywousty nabył glebę w promocji jest planowana budowa drogi szybkiego ruchu, a w związku z tym grunty są już warte jakieś siedem dych, licząc w milionach. No niby takich kwot elektorat PiS nie ogarnia nawet na koziołku przed kolekturą Lotto, ale lekki kwas pozostaje. Dlatego Krzywousty po przeczytaniu jednego akapitu artykułu w którym gwiazdorzył jak Dżoan Collins dostał piany jak myjnia dla samochodów ciężarowych i ogłosił że pozwie Wyborczą do Ziobry, pardonsik...do sądu. Może to zrobić w trybie wyborczym, ale wydyga, bo to różnie bywa i zaczną pytać skąd i od kogo, a po co człowiek dwukrotnie skazany prawomocnym wyrokiem sądu za kłamstwa ma znowu udowadniać że jest krystalicznie czysty. 23:12, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marburgmarburg

2 1

tu jest mowa o drogach w miescie, o polityce znajdz sobie inny temat 23:17, 23.05.2019


gośćgość

4 0

Za to droga na ul Budowlanych za blokiem nr 5 to by był strzał w dziesiątkę. Tam mamy zagrożenie albo zalania, albo *%#)!& podwozia. Coś okropnego aby w mieście była taka drogo przy blokach, które na zewnątrz wyglądają, że niby są zadbane wraz z terenem. to tylko widok z głównej drogi.Pisze się na ten temat od wielu już lat i nadal się nic nie zmienia, żadnej reakcji!!!!!! Obłuda ot co (((((((((((((((((((((((( 08:41, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KukurykuKukuryku

4 1

A moze coś usłyszymy o nowej fusze zastępcy prezydenta ?? Rada nadzorcza w MPK!!! 08:55, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JA-zaJA-za

2 0

Zamiast nietrafionego pomysłu z jezdnią lepiej zrobić tam ścieżkę rowerową - bezpiecznie, usprawnienie dla rowerzystów i zieleni nie ubędzie. Co z tego że plany były. Plany zawsze można zmienić. 09:06, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KnockKnock

5 1

Wy naprawdę nie macie gdzie ulic budować zostawcie ludziom zieleń i nie wjeżdżajcie z tymi asfaltami wszędzie które zaraz będą rozkrojone jak w Michelinie.Byle wyrżnąć restki drzew dla paru samochodów 10:18, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piotr34piotr34

5 0

Mafia. Spółki społeczki i koledzy. PO SLD i towarzysz G. na czele. Ośmiornica. Może w końcu media zainteresują się tym co wyrabiają we Włocławku. 13:54, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ania22Ania22

0 0

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl - wchodzisz i *%#)!& jeszcze dzisiaj bez zobowiązań. UMÓW SIĘ NA SEX *%#)!& www.czatkobiet.pl 18:56, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ania22Ania22

0 0

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl

www.czatkobiet.pl SZYBKIE *%#)!& W TWOJEJ OKOLICY www.czatkobiet.pl 09:14, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%