Zamknij

Spór włocławianina z kontrolerem w MPK. "Tak tego nie zostawię"

05:41, 09.01.2014 A.K
Skomentuj Fot. Natalia Chylińska Fot. Natalia Chylińska

Kilka dni temu rencista z Włocławka miał utarczkę z kontrolerami w autobusie MPK. Mężczyzna wytyka szereg nieprawidłowości i twierdzi, że kontrolerzy są nastawieni wyłącznie na wystawianie mandatów.

Pan Andrzej Marczewski zadzwonił do naszej redakcji, opisując swoją "przygodę" w autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, którymi podróżuje od lat. Jak twierdzi, jeździ do pracy jedną, wybraną linią. Dorabia jako ochroniarz. I właśnie na tej samej trasie w ciągu kilku dni spotkał tego samego kontrolera. Niestety, zdaniem włocławianina, sposób przeprowadzenia kontroli w obu przypadkach się znacznie różnił.

- Za pierwszym razem po tym jak okazałem bilet, poproszono mnie o udowodnienie faktu posiadania zniżki. Ale sama legitymacja rencisty nie wystarczyła, bo zażądano ode mnie badania lekarskiego. Takiego dokumentu przy sobie nie noszę, nikt nie informuje też, że trzeba go zawsze mieć - mówi Andrzej Marczewski.

Nasz rozmówca odmówił kontrolerom podania danych. Wezwano policjantów, którym pan Andrzej jak najbardziej okazał dowód tożsamości. Jak sprawa potoczyła się dalej? Włocławianin miał czekać na ewentualne pismo... Ale to dopiero początek całej historii, bo po paru dniach, właśnie w sobotę, tego samego kontrolera spotkał w tym samym autobusie.

- Tym razem kontroler nie zażądał poza biletem żadnego dokumentu. Czy to nie dziwne? A może po prostu widział, że ze mną i tak już nic nie wskóra, nie wystawi mandatu i tym samym nie zarobi? W każdym razie kontrolerom brakuje konsekwencji, bo jeśli już chcą się trzymać przepisów, niech robią to zawsze - twierdzi rencista z Włocławka.- Spisałem numer tego kontrolera i będę dochodził swoich praw, choćby w sądzie. Oni po prostu chcą wyłudzać pieniądze. Nie zgadzam się na to i tak tego nie zostawię.

Pan Andrzej zarzucił kontrolerom także fakt, iż ukrywają swoje identyfikatory do ostatniej chwili pod kurtkami, podczas gdy jak twierdzi, powinni mieć je w widocznym miejscu przez cały czas. Nasz rozmówca złożył już skargę Urzędzie Miasta.

- Przyjęliśmy zażalenie i przekazujemy je firmie przeprowadzającej kontrole w autobusach. Nie my ich zatrudniamy i nie w naszej gestii leży ewentualne ich karanie - wyjaśnia Anna Grabowska, kierownik Referatu Publicznego Transportu Zbiorowego UM we Włocławku.- Ale zachowanie kontrolera podczas drugiej interwencji było ewidentnie błędne i niezgodne z prawem. Winien on ponownie zażądać wszystkich dokumentów. Nie zrobił tego i należy mu się nagana.

Za przeprowadzanie kontroli w autobusach MPK od stycznia odpowiada firma "Rewizor" z Wejherowa. Próbowaliśmy się w sprawie pana Andrzeja z nią kontaktować. Niestety infolinia milczy. Napisaliśmy więc e-mail. Czekamy na odpowiedź.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(70)

mpk-owiecmpk-owiec

60 6

parokrotnie na swojej mpkowej drodze napotkalem pania kontroler, ktora za kazdym razem nie wykazywala sie ani odrobina kultury. niska, ciemna w okularach pani, ktora nie dosyc ze drze morde na caly autobus w momencie zlapania kogos za jazde bez biletu, to swoje apogeum osiagnela, kiedy "zlapala" niepelnosprawnego chlopaka i musiala oswiadczyc ten fakt calemu autobusowi. najlepsze, ze chlopak mial dokument potwierdzajacy swoja niepelnosprawnosc i tak wyjasnial swoja znizke na bilet. nie docieralo to do pani kontroler. gdybym to ja bym tym chlopakiem, to spotkalibysmy sie w sadzie. co chce przekazac.. uwazac na babe, bo podejrzewam, ze mozna jechac zgodnie z przepisami i biletem, a babsko sobie i tak wymysli cos przez co wypisze mandat. jezdze na bilecie normalnym.. czekam tylko na moment kiedy to babsko karze mi udowodnic, ze powinienem jezdzic na takim bilecie a nie ulgowym, a jak nie udowodnie to mandat. powtarzam, uwazac na babe. nie wiem co to za firma kontrolujaca bilety, ale powinna pomyslec nad tym jak swoim zachowaniem reprezentuje interesy i dobre imie firmy. dziekuje, pozdrawiam :) 07:18, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jako_takijako_taki

68 6

"Spisałem numer tego kontrolera i będę dochodził swoich praw, choćby w sądzie.... i tak tego nie zostawię."
Jestem jak najbardziej za, życze pozytywnego załatwienia sprawy co by ukrócić zapędy pewnych idiotów myślących że pracują nie wiadomo gdzie i mogą ludzi traktować jak chcą. 07:20, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rencistarencista

37 5

trzeba zrobić zdjęcie panu kanarowi żeby inni pasażerowie na niego uważali, jak on każdym człowieku widzi oszusta MPK. 08:29, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

granatgranat

40 4

Trzymam kciuki za pana Andrzeja, ktoś może wreszcie zainteresuje się tymi śmiesznymi kontrolerami, zwłaszcza panią wspomnianą przez poprzednika. Chamstwo, nie przestrzeganie obowiązków, i nastawienie jedynie na ilość mandatów, taki jest obraz kontrolerów w mieście. Skoro rencista ma legitymację to wystarcza jako dowód (jest w niej, jak i każdym innym dokumencie tego typu wyraźnie napisane, "dokument upoważnia do zniżki..."), a nie jakieś głupoty o badaniach. To jak zatrzymają studenta, to bedą kazali mu przyjść z rektorem? I widać, że firma z Wejherowa też jest udana, nawet nie odbierają telefonów. 08:33, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

1455614556

31 3

patologia 08:42, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

25 35

Radziłbym Panu Andrzejowi przeczytać regulamin przewozów, gdyż nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.Regulamin jasno mówi, że ulga 40%przysługuje EMERYTOM, nie ma zapisu o rencistach od 2005 roku!Jest zapis o osobach niepełnosprawnych i należy okazać się orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności-zgodnie z regulaminem podpisanym przez Prezydenta Miasta Włocławek.Legitymacja rencisty nie uprawnia do ulgi, ZUS na tej legitymacji nie określa czy osoba jest niepełnosprawna,czy przejęła rentę po zmarłym członku rodziny-TZW.Renta rodzinna.Takową rentę posiadają osoby zdrowe po zmarłym członku rodziny,tak więc w myśl przepisów ulga nie przysługuje,gdyż nie są to osoby o jakimkolwiek stopniu niepełnosprawności.Zapraszam Pana do Sądu z góry zakładam,że będzie Pan musiał zapłacić dodatkowe koszty za sprawę sądową itp. a zgodnie z Uchwałą sprawę Pan przegra.Dodam,iż kontroler nie wypisując Panu opłaty dodatkowej za drugim razem poszedł Panu na ugodę,gdyż musiałby Pan zapłacić obie opłaty dodatkowe.Czasami warto zapoznać się z przepisami a nie od razu iść do redakcji i opowiadać fakty niezgodne z prawdą i przepisami.Zawsze kontroler będzie najgorszy tak samo jak Policjant,Strażnik Miejski itp.Najlepiej dla narodu polskiego gdyby nikogo nie był ,wszyscy by robili co chcą,długo by nasze Państwo nie przetrwało.Pozdrawiam. 08:49, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

butterflybutterfly

36 6

Popieram. Też miałem nieprzyjemną sytuację z kontrolerką biletów, która razem z kierowca MPK wmawiali mi, że jestem oszustem bo okazuję nieważny bilet. Dostałem mandat. Straszono mnie, że poddadzą bilet szczegółowej kontroli za pomocą specjalnego urządzenia, która udowodni, że kłamię. To specjalne urządzenie okazało się być zwykłą lupą. Co prawda anulowano mi go, ale musiałem pofatygować się do biura, by udowodnić swoją niewinność. Złożyłem skargę na tę panią. 08:50, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matrioszkamatrioszka

21 4

wg wikipedii: renta - świadczenie pieniężne usankcjonowane czasową lub stałą niezdolnością do wykonywania pracy zawodowej wypłacane w ramach systemu ubezpieczeń społecznych." (nie mylić z rentą rodzinną)
Dziwny kraj, gdzie renciści są ochroniarzami. 09:15, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

14 25

Do poprzednich komentarzy chciałbym wyrazić swoją opinie, aby wszyscy, którzy wysyłają komentarze poczytali trochę uchwały czy regulamin to nic nie kosztuje.Uważam,że jeśli umieszcza się wypowiedź trzeba ją poprzeć dowodami.Niektórzy piszą niestworzone rzeczy np.ŻE NA LEGITYMACJI RENCISTY JEST NAPISANE, IŻ UPOWAŻNIA DO ULGI-BZDURA TOTALNA.TO TAK SAMO JAKBY NAPISANO, ŻE LEGITYMACJA UPOWAŻNIA DO ULGI W KINIE,TEATRZE,PKP,PKS ITP.WSZĘDZIE JEST INNY REGULAMIN,W KAŻDYM MIEŚCIE JEST INACZEJ(Inna Uchwała).LEGITYMACJA RENCISTY UPOWAŻNIA DO ŚWIADCZEŃ NP.ZDROWOTNYCH A NIE DO ULGI JAK TO NIEKTÓRZY BŁĘDNIE ROZUMIEJĄ.DZIWNY POZIOM WIEDZY I JAKIEJKOLWIEK INTELIGENCJI CO DO ROZUMIENIA PRZEPISÓW,UCHWAŁ,USTAW.ZNAJĄC ŻYCIE NAJWIĘCEJ DO POWIEDZENIA MAJĄ CI, KTÓRZY NAGMINNIE JEŻDŻĄ BEZ WAŻNEGO BILETU.ZAWSZE TAK BYŁO.POZDRAWIAM. 09:40, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jacdom1http://popisyjacdom1http://popisy

28 5

Kontroler powinien posiadać przede wszystkim kulturę osobistą i zwykła ludzką przyzwoitość. Niestety, ale naszym tego brakuje. 10:24, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Triple XTriple X

19 7

przecież kontrolerami są idioci,tam biorą do pracy przecież debili i patologię,bo na kontrolera nikt mądry nie pójdzie,oczywiście są wyjątki i bywają kontrolerzy z kulturą,ale to rzadkość. Nie ma co się dziwić,że są jacy są bo te pseudo firmy biorą ludzi na kontrolerów z pierwszej łapanki,z ulicy ... nikt mądry tam nie pracuje jako kontroler ... 10:32, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

17 5

matrioszka widzę,że życia nie znasz dziewczyno ..... to nie wiedziałaś,że teraz wszędzie do pracy biorą inwalidów z którymś tam stopniem niepełnosprawności???? nie tylko ochroniarzy,ale i np.do pracy na produkcję do zakładów itd. a wiesz dlaczego?? bo pracodawca nie musi im płacić,urząd pracy im płaci,bo " dobrodusznie " zatrudnili niepełnosprawnego haha :-) to jedne wielkie dziadostwo ..... wystarczy wejść w ogłoszenia o pracę i zobaczysz ile jest ogłoszeń,że przyjmą osoby do pracy z orzeczeniem niepełnosprawności .... na jakim ty świecie żyjesz,że o tym nie wiedziałaś??? 10:35, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

20 4

Miliony razy były zgłaszane do UM wnioski dotyczace kontrolerów.Dowiadywałem sie i u prawnika,i w Orzecznictwie i w ZUS czy należy pokazywać kontrolerowi(przeciez to przypadkowa osoba)orzeczenie o przyznaniu renty czy grupy.Za kazdym razem mówiono:że kontroler NIE MA PRAWA rzadac orzeczenia o grupieczy rencie poniewaz na tym druku JEST informacja o schorzeniu.A to jest tajemnica lekarska. Nawet moja rodzina nie moze byc poinformowana o moim schorzeniu wiec dlaczego kontroler ma to wiedzieć.
Miliony razy był też UM informowany o tym,ze kontrolerzy maja na identyfikatorach mało aktualne zdjecia(niektóre są chyba jeszcze z okresu Komunii),brak na nim imienia i nazwiska(w innych miastach musza je mieć),identyfikatory albo miętosza w dłoni albo maja poodwracane zeby nikt ich nie mógł sprawdzic.Kolejna sprawa.Kontrolerzy najczęściej jeżdżą przez cała trasę linii i jak sępy rzucaja sie na ludzi.Oczywiscie identyfikatorów nie zakładają.A np.w warszawie kontroler musi miec na szyi cały czas identyfikator,nawet na przystanku,w czasie pracy nie wolno mu go zdjac ani odwrócić;identyfikator jest wielkości kartki z zeszytu. 11:04, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

18 2

Czytam,ze rencista miał zatarg z kontrolerem.Czy to oznacza,ze przywrócono rencistom ZUS prawo do ulgowych biletów(Włocławek jest JEDYNYM miastem w Polsce,w którym rencisci ZUS i wdowy pobierajace renty po zmarłym małzonku nie mają prawa do ulgowych biletów).
Wielokkrotnie zadawałem też pytanie:dlaczego kontrolerzy nie musza mieć zaswiadczenia o niekaralnosci a kierowca czy pielegniarka musi takowe miec.Nigdy nie dostałem odpowiedzi.
I kontrolerami bywaja przypadkowi ludzie,z mgiełka koło oczu czy kropkami na dłoni.Wystarczy miec 18 lat, skończona podstawówke i mozna byc kontrolerem. 11:10, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażerkapasażerka

23 2

Składałam skargi do UM na słynną chamską kontrolerkę nr 39,która potrafi pisac mandat za brak biletu na reklamówki z zakupami(ich wielkość mierzy swoim długopisem),robi zdjecia telefonem pasazerom którzy się jej nie poddają. Niestety,UM i poprzedni pracodawcy bronią jej,nie wiem jakie onama koneksje ze jest tak chroniona. 11:13, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

18 4

Legitymacja ZUS(obojetnie czy z tytułu choroby czy renty rodzinnej)jest w całej Polsce honorowana,tylko nie we Włocławku.Ma sie ulgi i PKS,PKP,komunikacji miejskiej w całym kraju,w ruchu lotniczym,nawet wielu organizatorów zagranicznych wyjazdóiw daje ulgi rencistom.Na legitymację ZUS mozna taniej kupić bilet do kina,teatru czy zoo a takze innych placówek.Natomiast kontroler NIE MA PRAWA sprawdzać orzeczenia o powodach przyznania renty.Jest to tajemnica lekarska.Rencisto prawo do ulgowych biletów cofnieto nie w 2005 roku lecz w marcu 2012.Dopiero po mojej awanturze w UM informacja o tym została zamieszczona na stronie MPK ale nie w regulaminie tylko w zakładce cennik,na samiuśkim dole,b.małym drukiem.Tak samo do tej pory nie ma nigdzie informacji o powodach i czasie cofniecia ulgowych biletów wdowom.I proszę nie straszyc konsekwencjami sądowymi. 11:24, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

11 8

W CW24 pan Lebiedziński i dziennikarze podali informacje,ze rencisci ZUS maja prawo do ulgowych biletów. 11:25, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

18 4

Emeryt ma darmowe przejazdy(we Włocławku od 65 roku zycia;ale w 99.9% miejscowości w Polsce emeryci do 75 lat płaca pełen bilet a ulgowe mają powyzej 75,nie maja darmówek).Chyba,ze zmieniono regulamin o czym nigdzie nie ma informacji.Legitymacja rencisty nie upowaznia do swiadczeń zdrowotnych bo takie prawo ma kazdy kto ma opłacane składki.Legitymacja ZUS informuje,ze osoba chora ma prawo do renty,z tego czy innego powodu,na czas określony lub dozywotnio.Rencista czy niepełnosprawny nie ma obowiązku pokazywać orzeczenia o przyznaniu renty czy grupy.Skoro jest chory ma legitymacje i to ona wystarcza. Kazdy prawnik to potwierdzi.Skoro rencista ma pokazywać orzeczenie to niech kontroler też pokazuje swój dowód, zaświadczenie o niekaralności i o stanie zdrowia. Kontrolerami są ludzie przypadkowi.Skad mamwiedzieć,ze jak wrócę do domu to nie bedzieon juz wyczyszczony przez kontrolera lub jego kolesiów? 11:36, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

12 3

Dlaczego moje odpowiedzi na bzdury tej osoby sie nie pokazuja?boicie sie tej osoby? 11:40, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytamCzytam

20 4

czytam i oczom nie wierzę!
Przecież w tych wszystkich opisanych wypadkach mają miejsca naruszenia artykułów kodeksowych o dobrach osobistych ...i nie tylko! To wprost skandaliczne jak to się wszystko odbywa. Pan Krygier, który winien odpowiadać jako dyrektor MPK za całokształt włoclawskiego transportu publicznego (łącznie z prez. Pałuckim) nie potrafi od lat rozwiązać problematyki kontroli. Zmienia kontrolerską firmę za firmą, ponieważ każda kolejna, która WYGRYWA PRZETARGI okazuje się grupą rozwydrzonych panisk uważajacych pasażerów za podożujące bydlo.

KIERUJĘ SŁOWA DO SKLADU RADY MIEJSKIEJ; jest W MIEŚCIE problem Państwo kontemplujący! Wymądrzacie się na każdej sesji! Robicie w czasie trwania sesji i przy każdej medialnej okazji karczemne wycieczki osobiste w stosunku do siebie samych, okazując w ten sposób wybitny brak kultury i wywolując eksplozje zwykłego lumpenchamstwa! A nie potraficie zająć się problemem, o którym od wielu lat piszą tutaj Mieszkańcy. Nieudolność w działaniach, podejmowaniach decyzji winna sie kończyć autodymisją odpowiedzialnych osób! ,,,ale tego nikt z tych osób - oczywiscie - nie zrobi!
Bo głupich nie ma.

11:47, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażerpasażer

16 4

Witam .
Kultura osobista kontrolerów i brak szacunku są zatrważające. Popieram przedmówców że kontrolerzy są nastawieni tylko na wypisanie mandatu i tylko to się liczy.
Do Pana Prezesa MPK jak będziemy dalej tak działać to nie wróżę przyszłości. 11:47, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

14 4

Do ~DB
Tak masz we wszystkim rację,tylko wytłumacz dlaczego we Włocławku radni jako jedyni w Polsce zabrali rencistom prawo do 40% zniżki.
Czy przypadkiem nie zrobili tego celowo by podbudować budżet miasta.
Może jestem mało inteligentny bo trudno mi zrozumieć różnicę między niepełnosprawnością a niezdolnością do pracy.
Skoro lekarz w ZUS przyznał mi trwałą niezdolność do pracy to dla radnych naszego miasta jestem zdrowy?. Dlatego muszę iść na następną komisję By lekarz zatrudniony przez miasto łaskawie potwierdził (albo nie)że jestem chory i orzekł niepełnosprawność.Dla mnie to jest masło maślane,dodatkowy dział na garnuszku Urzędu Miasta. 11:53, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

7 18

TO NIE PAN KRYGIER OGŁASZA PRZETARG TYLKO UM W-EK.A JEŻELI CHODZI O TORBY NA SIEDZENIACH I MANDATY TO NIE MA SIĘ CO DZIWIĆ LUDZIE MUSZĄ STAĆ,BO NA SIEDZENIACH TORBY Z ZIEMNIAKAMI,SKORO MIEJSCE ZAJMUJE TORBA PASAŻERA, TO PASAŻER JEST ZA NIĄ ODPOWIEDZIALNY-ZA MIEJSCE W AUTOBUSIE TRZEBA ZAPŁACIĆ,NIE MA ZAPISU W REGULAMINIE,ŻE TORBY MOGĄ KORZYSTAĆ Z SIEDZENIA BEZPŁATNIE:-)WRACAJĄC DO RENCISTÓW TO NIE KONTROLERZY WYMYŚLILI UCHWAŁĘ,BY ZABRAĆ RENCISTOM ULGĘ TYLKO UM W-EK, GDZIE WIĘKSZOŚĆ OD LAT MA WIADOMO JAKA PARTIA, A KTO NA WW. PARTIĘ GŁOSUJĘ? W DZIEWIĘĆDZIESIĘCIU PROCENTACH OSOBY +60 TZN.KTO?RENCIŚCI I EMERYCI.PROSTE!TAK WIĘC NIE KONTROLER WINNY,BO ON WYKONUJE WSZYSTKO CO NAKAZUJE UCHWAŁA I ZAPIS PRZEGŁOSOWANY PRZEZ NASZA RADĘ MIASTA!GDYBY TAK PRZEGŁOSOWAŁA NASZA RADA WYPŁATY CO MIESIĄC DLA KONTROLERÓW JAK TO BYŁO ZA CZASÓW KONTROLI Z MPK TO NA PEWNO WYKAZALI BY SIĘ WIĘKSZYM SERCEM, A TAK TO KIERUJĄ SIĘ TYM CO NAKAZALI IM W UCHWALE NASI RADNI, BY Z PROWIZJI PRZEŻYĆ KOLEJNY MIESIĄC.POZDRAWIAM 12:49, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

16 6

Oj,chyba DB to ta chamska kontrolerka. 13:25, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

19 5

Chamska pani nr 39.Piszesz mandaty nie za torby na siedzeniach(sama nie raz trzymałaś stopę w brudnym bucie opartą o sąsiednie siedzenie a na zwrócona ci uwagę dostawałaś furii)ale za sam jej fakt posiadania w autobusie. 13:28, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matrioszkamatrioszka

17 4

Pan Krygier to bierze co miesiąc niezłą kasę za nic nierobienie, bo i tak ludzie z UM podejmują decyzje w sprawie MPK. I gdzie tu logika?
Swoją drogą, to mu się nie dziwię. Ma przecież dobrze, nikt się go nie czepia. Siedzi sobie faciunio, kaskę pobiera, kto inny "zarzundza" i tak idzie rok za rokiem. Najlepsza fucha w mieście. Wystarczyło tylko kilkadziesiąt lat temu uścisnąć komuś czerwoną rękę. 13:29, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

5 11

Kontrolerzy mieliby większe serce dla pasażerów gdyby godniej zarabiali?Wytrzeźwiałaś juz? 13:30, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

8 19

Zresztą skoro osoby z tzw.grupą są tak schorowane to dlaczego zajmują miejsca pracy młodym ludziom po szkołach,im też trzeba dać szansę.Dosyć,że renciści pracują to jeszcze ulgi chcą,choć mają rentę i pensję.Nie jeden by tak chciał .Jestem za tym by nie mogli pracować albo żeby płacili za wszystko jak inni.Albo jedno albo drugie.Najlepiej powinni podwyższyć wiek jak wszędzie bezpłatne od 75 lat,a bezrobotnym i rodzinom wielodzietnym dać ulgę bądź bezpłatny bilet.Nie oszukujmy się renciści i emeryci są tak schorowani,że z rynku przy Kaliskiej do autobusu noszą worki z ziemniakami po 15kg!Albo jadą jeden przystanek zajmują miejsce i wysiadają,a kobitki w ciąży muszą stać.Niech płacą chociaż od 65 lat do 75 lat złotówkę to pieszo by chodzili,albo na rynek już by wcale nie jeździli. 13:32, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zygazyga

20 4

Nie raz nagrywałam zachowania kontrolerów,głównie tej chamskiej pani.W UM,MPK czy firmioe kontrolerskiej nawet nie chciano na nagrania spojrzeć.Kim jest ta pani,ze ja tak chronia? 13:41, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

6 9

Osoba chora mająca rentę ZUS czy KRUS nie musi być jednoczesnie osobą niepełnosprawną posiadającą orzeczenie. Renty przyznawane są z powodu róznych schorzeń.Natomiast osoby z orzeczeniami są to głównie osoby,które w 99% nie mają renty a pozałatwiane grupy bo taki jest wymóg pracodawcy. 13:53, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oj,chyba zgadłemoj,chyba zgadłem

19 6

że DB to słynna chamska kontrolerka.Bo boicie sie pokazać napisane wczesniej informacje i wnioski.Ona też w autobusach straszy sądem i policją. 14:04, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KurdeKurde

14 6

co za typ człowieka z DB, skoro chce decydować o życiu innych? To ktoś chory umysłowo? 14:49, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

10 2

Włocławek to zadupie,kontrolowane i zarządzane przez komuchów.Rządy w tym mieście odpowiadają wyłącznie tym którzy albo sami są skorumpowani albo dzięki takim metodom mają pracę oni i ich rodziny dlatego będą siedzieć cicho.Podróżowaliśmy po całym wybrzeżu i nikt z kontrolujących nie zachowywał się w tak prostacki sposób jak w naszym mieście.A co do robienia zdjęć to radzę wszystkim,którym taka pani kontrolerka zrobi fotkę skonfiskować telefon bądź aparat i zgłosić sprawę do prokuratury o nadużycie władzy.Oni nie są ponad prawem.Z tego co wiem już niektóre osoby były pokrzywdzone przez tych niedouczonych kontrolerów.Czepiać się do ludzi chorych, posiadających legitymację rencisty i wymagać od
nich dodatkowych dokumentów potwierdzających fakt bycia rencistą jest wbrew prawu i nikt nawet wewnętrzne przepisy nawiedzonych radnych nie są w stanie tego zmienić.Niebawem wybory idźmy odwołać tych cwaniaków,którzy zapuścili korzenie i czerpią pełnymi garściami a wyborców "poważają" tylko do czasu otrzymania mandatu.Przecież to co się dzieje w tym mieście to jakaś czarna komedia. 14:55, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

10 7

Do DB
Ten skrót DB to ...że Jesteś debilem czy debilką nie wiem ale poziom twojego iQ jest co najmniej kontrowersyjny.Czy tylko prowokujesz ludzi. Zauważ ,że większość ludzi ma grupę a nie ma renty nie myl oszołomie pojęć" renta to jedno a grupa to coś zupełnie innego.Tłumaczę,że nie każdy kto ma przyznaną grupę otrzymuje rentę.Ludzie ci chociaż schorowani nie mają żadnych pieniędzy przyznanych im poza przyznaną grupą.Tak właśnie jest jeśli otrzymują grupę z ulicy Ogniowej. Tylko renciści z zus mają uprawnienia aby oprócz stopnia niepełnosprawności przyznanego im przez zus otrzymują również pieniądze w postaci renty.Nie dziwi mnie,że w tym mieście jest jak jest skoro jest taki poziom percepcji niektórych. 15:09, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

6 19

Nie nie jestem tą kontrolerką jak to mówisz chamską(nawet nie wiem o kim piszesz,ale wśród wszystkich zawodów znajdzie się ktoś o mocniejszym temperamencie-wystarczy iść załatwić coś do PUP czy innego urzędu,ale nie kładźmy wszystkich do jednego wora), ale Ty pewnie jesteś osobą która rzadko posiada bilet, a że Ta Pani wypisuje mandaty to tylko o niej piszesz.Gdybyś nie miał nic na sumieniu to by Cię,aż tak to nie bolało.Mam swoje zdanie na ten temat nie muszę się z Tobą godzić jak reszta,bo byłoby za nudno,gdyby każdy myślał tak samo jak Ty,miałbyś za dużo powodów do dumy.Pozdrawiam. 15:11, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

15 3

zgadzam się by osoby po65 roku placily chodzby 50g za przejazd może by wtedy tak nie kursowaly od sklepu do sklepu a po drugie to nie jeden ma nizsza pensje niż emeryt imusi placic zabilet 15:16, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

papapapa

11 8

Rodzinom wielodzietnym? a z jakiej paki? Jak cie nie stać na wychowywanie swoich dzieci to ich nie sprowadzaj na ten świat i nie obarczaj innych finansowo albo załóż g...e na instrument.Jeśli religia ci tego zabrania to idź do księdza niech ci da na wychowanie gromadki. 15:16, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaro123 do DBJaro123 do DB

8 4

uważam ,że w niektórych rzeczach ma sporo racji nawet większość,tylko gapowicze są żli że kanary jeżdża w naszym mieście.normalka 15:17, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umum

9 6

I bardzo dobrze postąpił! TRZEBA TAK POSTEPOWAC NIE DAC SIE.

"... kontrolerom brakuje konsekwencji, bo jeśli już chcą się trzymać przepisów, niech robią to zawsze.." !!!! 100% POPIERAM!
"...- Spisałem numer tego kontrolera i będę dochodził swoich praw, choćby w sądzie. Oni po prostu chcą wyłudzać pieniądze. Nie zgadzam się na to i tak tego nie zostawię."

TRZEBA walczyc i sie nie dac,tylko ze czasami szkoda wiecej nerwów niz tego sprawa warta... Super slyszec ze sa osoby ktore chca walczyc o to by glupote tępić! 15:26, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umum

11 4

DB i ty kiedys bedziesz stary,nie zycze ci o tobie takich opinii jakie ty teraz na innych wypisujeszz

15:28, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umum

10 3

DB czepiac mozna sie wszystkiego,tak samo jak wszystko mozna przetlumaczyc na tak i nie. 15:29, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do XYZdo XYZ

7 5

Temat zaczął się od rencisty a nie od grupy czy stopnia niepełnosprawności, piszesz od rzeczy,pewnie Tobie poziom iQ spadł,albo ciśnienie skoczyło o trochę prawdy:)Polecam walerianę a przed zażyciem zapoznanie się z załączoną ulotką, bądź kontakt z lekarzem lub farmaceutą :-)i serdecznie pozdrawiam Cię.Zdrówka życzę. 15:47, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do papa i DO umDo papa i DO um

5 4

Rodzinom wielodzietnym tak samo się należy jak emerytom czy rencistom a do księdza do Tobie przydałoby się zajrzeć jak lubisz .Do um:wiem każdy będzie stary,ale nie każdy musi ciągle narzekać. 15:53, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

3 7

Zbierzcie podpisy i idźcie walczyć o rencistów jak takie to ważne dla Was,w sieci każdy ma wiele do powiedzenia, ale jak przyjdzie co do czego to nikt się nie ruszy i nic nie załatwi.Ta krowa co dużo muczy mało mleka daje. 15:55, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DBDB

3 9

Wszystkich serdecznie pozdrawiam,miło było pokonwersować.Szkoda tylko,że niektórzy okazali niski poziom.Trzymajcie się:-) 15:57, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

5 3

Co zabolała prawda?Nie cytuj treści z reklam tv prostaczku.Tylko na tyle cię stać?A może tak coś od siebie bez cytatów innych hmm.Co reprezentujesz jedyną słuszną partię w tym mieście 16:28, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

7 3

Do "Kurde"
Masz rację.
Ten DB to pewnie jeden lub jedna z tych co to nie dostrzegają niczego poza czubkiem własnego nosa.Jednak nie mogę zrozumieć dlaczego w innych miastach Polski gdzie jest duże bezrobocie autobusami mpk jeździ się bez biletu.Zostało to wprowadzone po to aby ci,których nie stać mogli spokojnie dojechać np:autobusem.Tego tematu nikt nie poruszył.Uważam,ze skoro naszym radnym tak bardzo leży na sercu los miasta a głównie jego kasa to niech zrezygnują na jakiś czas ze swoich diet radnych i wspomogą niebogę kasę um we wł-ku.Ale czepianie się typu mierzenie długopisem wielkości torby i karanie nie ważne czy to rencista czy student czy tez zwykły pasażer to jakiś żart chyba.Niech nasi rajcy lepiej zadbają o to aby młodzi ludzie i nie tylko nie uciekali z tego miasta bo za niedługo już nie będą mieć kogo wyciskać a miasto wciąż się wyludnia z młodzieży i nie tylko.Ktoś tu także napisał,że narzekają malkontenci.Otóż nie malkontenci ale ci,którzy nie mają klapek na oczach. 17:38, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

7 2

Wrocławscy kontrolerzy są tak dobrze przeszkoleni,ze kiedyś podczas kontroli biletów w autobusie wołali bilet autobusowy od dziecka które uczy się w Zespole Szkół Specjalnych a wiadomo wszystkim,ze dzieci z takiego typu szkoły maja przejazd darmowy.Dziecko było zestresowana ponieważ podejrzewam ,ze pierwszy raz z taka sytuacja się spotkało.Zastanawiam się czy ten Kanar tez nie kończył Szkoły specjalnej (niktomu nie ubliżając) 17:42, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mpkwloclawekopiniefampkwloclawekopiniefa

8 3

rozmawiałam ostatnio z byłym kontrolerem MPK. spoko był ale został wyrzucony za brak mandatów... ( tzn. odpowiedniej ilości )Kontroler musi mieć przy przypiętą do kurtki legitymację. Najlepiej przy rozpoczęciu kontroli wyciągnąć telefon i ich nagrywać z ukrycia. Zawsze ma się gdyby co dowód. 17:52, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ankaanka

12 2

do ~DB "Regulamin jasno mówi ... " - Regulamin nie mówi. W Regulaminie jest napisane .... 18:06, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamkajamka

10 0

Mam prawo do ulgowych biletów ale mało kiedy z tego przywileju korzystam(głównie w PKP,PKS,w miejscach kultury),autobusami MPK jeżdżę wyjątkowo(np.jak mam ciężkie zakupy).Wolę iść pieszo niz udawać sardynkę w puszce i mieć żebra połamane przez pchajace się z niezwykła siłą emerytki.Jednak uważam,ze emeryci jak i renciści(bez względu na schorzenie czy grupę)powinni mieć bilety z 50 % zniżką,a powyżej 75 lat z 75% zniżką.Bo człowieka trafia jak chce jechać do pracy czy szkoły a autobus zapchany tymi co mają darmowe przejazdy i jadą 1-2 przystanki i zawsze w godzinie szczytu jest ich najwiecej.No i się najwięcej pchają do siedzenia. Nie mam tu na myśli ludzi niedołeznych bo to jest inna bajka,oni rzadko kiedy jeżdżą a jak juz to są naprawde skromni i nie roszczeniowi.Ktoś tu wspomniał o bezrobotnych.Oni mają darmowe przejazdy w dniu stawienia sie do PUP.A patologia np.z Zakrętu czy inni co im sie nie chce za 1600 robić(kilka dni temu właśnie taka rozmowę słyszałam na przystanku prowadzona przez 2 małozębne młode mamusie z przychówkiem koło siebie i z brzuchami,jak jedna powiedziała:Opieka dami wiecej niz zarobię)alemajace po ileś dzieci dlaczego maja miec darmowe przejazdy?czym sie róznią od biedaka z 1 dzieckiem,który staje na rzęsach zeby jakos utrzymac rodzinę?Dlaczego radni mają darmowe przejazdy na co dzień a nie tylko jak jadą na posiedzenie(a także ich rodziny)?
Wrócę do rencistów.Rencista to człowiek chory ale wcale nie musi mieć grupy.Ci z grupami są najczęściej zdrowi,wcale nie muszą mieć renty ale załatwiają sobie grupy bo chcą zdobyć lub ocalic pracę.Nie tak dawno była oferta pracy dla pielegniarki,w pewnej firmie ochroniarskiej.Warunek:1 grupa inwalidzka.A człowiek z I grupa to człowiek mało lub wcale niezdolny do samodzielności. 19:23, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamkajamka

7 0

Jeszcze juedno nt grup.Kiedy osoba z grupą jedzie to za bilet płaci 40 %(prócz I grupy),a jak jedzie z nią opiekun(np.sąsiadka)to nie płaci on nic za bilet.Niby dlaczego? 19:57, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ha,ha,haHa,ha,ha

5 0

Do jamka
Dokładnie.Np na ul.Ogniowej lekarka większość pacjentów leczy chyba dotykiem swoich "czarodziejskich" rąk.Słyszałem jak pewnej kobiecie która miała wcześniej umiarkowany stopień niepełnosprawności go pozbawiła za powód podając podobno,że pacjentka przyszła sama o własnych siłach na komisję.Według tej pani doktor była zdrowa skoro nie czołgała się na komisję lub nie doprowadził pacjentki ktoś trzeci.Reasumując mając ciężki stopień niepełnosprawności trzeba być bez rąk,nóg, niewidomym a zarazem być pielęgniarką? Nie, no takie anomalie to tylko w Polsce a zwłaszcza w tym włocławku. 20:01, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

0 5

Do jamka
Ponieważ jedzie jako opiekun i dlatego nie płaci. 20:02, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

k2k2

5 1

Niech Pan Krygier i jego lalunia wezmą się za kontrolę biletów 20:48, 09.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do DBdo DB

3 0

Kontroler na którego ludzie sie skarżą zostaje b.szybko zwolniony.Natomiast chamska 39 ma jakieś koneksje bo mimo wiecznych skarg jest broniona i chroniona i przez um i przez firmy kontrolerskie.Nawet kierowcy sie jej boją i słowa nie pisna naawet jak widza jej chamstwo wobec pasażerów. 18:49, 10.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamkajamka

2 0

Opiekun nie ma grupy i nie płaci za bilet a jego podopieczny i rencista ZUS tak.To paranoja.W takim razie majac grupę wezme sobie za opiekuna inna osobę z grupą. Jadąc osobno musiałybyśmu płacić za bilet.Ale jadąc razem ja będe jej opiekunem ona moim i obie nie będziemy w imię chorego przepisu płacić. 18:52, 10.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiciakicia

2 0

DOBRZE PANIE ANDRZEJU ABY TAK DALEJ JE,AC KANAROW :-) 19:58, 10.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

1 0

Do jamka
Całkowicie się z Tobą zgadzam ale tak stanowią przepisy.Nie wierzysz? zapytaj fachowców z Ogniowej np i to samo Ci powiedzą.Niestety Polska to dziwny kraj.Chociaż,znając pomysłowość naszych radnych z ...wiadomo jakiej partii to i to mogło ulec zmianie więc pewności nigdy nie ma zwłaszcza jeśli chodzi o Włocławek. 20:29, 10.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

2 0

W wielu miastach w Polsce wystarczy legitymacja rencisty i to uprawnia do zniżki Włocławek jak zywkle musi się wyroznic na tle innych miast w Polsce jak nie bezrobociem, to dziurami, wiecznymi remontami jak i drogimi biletami w stosunku do siatki połaczen komunikacji miejskiej z wliczeniem ilości kursów gdzie nawet nocnej linii brakuje dodam, że daleko szukac nie trzeba KUTNO miasto dużo mniejsze od Włocławka nocne linie ma i wystarczy tam mieć legitymacje rencisty i można mieć znizke :)

"Włocławek - Codziennie coraz gorzej" 12:58, 11.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasazerkaktoramadoscpasazerkaktoramadosc

3 0

hej mieszkańcy napiszmy petycję !!! wywalmy ją !!! 18:52, 11.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

magmag

1 0

Petycje owszem a oprocz tego , jesli zrobi zdjęcie wbrew czyjejś woli , to nalezy wepchnąć jej telefon do gardła ( lub inne miejsce:) 15:15, 12.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yy

1 0

Db to jakis pokurcz jak dla mnie to niech ludzie jezdza na ulgowych byle by placili!!!! Na szczęście nie korzystam z mpk ale mojemu dziecku chcieli dać mandat za to że zapomniał biletu miesięcznego ale kupił bilet ulgowy!!! Bo nie miał przy sobie legitymacji! Chcę spotkać tych kontrolerów i kontrolerki :-) 15:28, 12.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludzieludzie

0 2

co Wy się tak uczepiliście tych kanarów ? nie macie ze sobą dokumentów uprawniających do zniżek, to przyjmujecie mandat i tyle, a nie wielkie paniska z siebie robicie, do UM, do gazety, do radia i internetu najlepiej o tym napisać: "ooo, strasznie mnie te KANARY potraktowały, nie miałem jedynie jednego dokumentu, a ONI już mi mandat wystawili" No śmiech na sali normalnie 11:39, 14.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nienormanienorma

1 0

imbecyle ustalający zapis w uchale Rady Miasta ze osoba niepełnosprawna powinna udowodnic uprawnienie zniżki nna bilet legitymacją i orzeczeniem lekarskim/ mam pytanie proste na poziomie 7 latka czy mając legitymacje szkolną również mieć trzeba zaświadczenie ze szkoły o kontynuacji nauki. To LOGIKA '''''' Wstyd zero intelektu 09:22, 17.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MZMZ

1 0

witam.
Miałam dzisiaj do czynienia z babskiem ( bo Panią to jej nazwać nie można ) nr 39 . Dziwię się że jeszcze nikt jej nie uciszył i nie doprowadził do jej zwolnienia . Idąc ze skargą do MPK nawet pan w dyżurce wiedział o kogo mi chodzi . To się w głowie nie mieści jak można traktować człowieka. Przypominam że pracujesz za nasze pieniądze i nikt nie pozwoli uwłaczać swojej godności. Jeżeli ktoś chce ukarać tą osobę i nauczyć ją kultury i poszanowania człowieka ( nie wiem może chłop cię zostawił .. i się teraz wyżywasz ) to proszę pisać z chęcią się podpiszę do skargi zbiorowej może to coś pomoże .
Kontrolerzy muszą być bo inaczej każdy by na gapę jeździł ale róbmy to z kulturą rządy komuny ustały 20 lat temu a tej pani się chyba piorytety pomyliły . 12:09, 27.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

quqiquqi

0 0

Narzekacie na kanarów ale oni są połowicznie winni.Kto Nam wszystkim zafundował taki los?... Niebawem wybory,idźmy i zdecydujmy. 13:30, 29.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

giokita26giokita26

0 0

Proszę o pomoc i wyjaśnienie. Mam przyznaną grupę umiarkowaną inwalidztwa,otrzymałam legitymację na tzw"darmowe przejazdy MPK'".Od ponad roku,korzystając z "dostępu" komunikacji miejskiej, nie miałam żadnych problemów. Dziś wracając z wizyty u lekarza dostałam mandat za nieposiadanie biletu.Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć o co w tym wszystkim chodzi? Z góry dziękuję za sugestje. Viola 17:32, 30.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewa11022014ewa11022014

0 0

j echalam z mezem w czwartek autobusem i tez zostalismy potraktowani tak samo pomimo ze mielismy bilety legitymacje dowody tez ta pani zadala od nas orzeczenia nie mielismy go wiec pani wystawila nam mandaty krzyczala nacaly autobus nie pomogly zadne tlumaczenia i co teraz musze to zaplacic czy nie 18:14, 11.02.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

córka jechała do szkoły - ma 16 lat -moze ktos orientuje się czy musiała podpisywać mandat,który dała jej kontrolerka-notabene- bardzo nieprzyjemna,czy to jest zgodne z prawem????????? 19:39, 11.02.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%