Zamknij

Prawnik o płatnej strefie: "Nie ma oznakowania? Zlikwidować"

06:00, 09.07.2015 Ł.D
Skomentuj fot. K. Osiński fot. K. Osiński

Wracamy do sprawy nieprawidłowego oznakowania włocławskiej Strefy Płatnego Parkowania. Zdaniem prawnika Adriana Wasielewskiego, jeśli miasto nie ma możliwości wyznaczenia białymi liniami płatnych miejsc postojowych, opłaty powinny zostać zlikwidowane. Sprawa dotyczy dużej części włocławskiego Śródmieścia.

Przepisy regulujące oznakowanie w SPP są jasne. Aby opłata była pobierana, miejsce postojowe musi być oznakowane zarówno znakami pionowymi, jak i poziomymi. Zasady te reguluje rozporządzenie ministra infrastruktury.

We Włocławku jest jednak inaczej. W wielu miejscach na terenie Strefy Płatnego Parkowania brakuje oznakowania poziomego, czyli linii wytyczonych białą farbą lub miejsca postojowe są oznakowane nieprawidłowo, na przykład za pomocą kolorowej kostki brukowej. Mimo to opłaty są tam pobierane.

W najnowszej odpowiedzi, jaką otrzymaliśmy od Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych i Dróg, urzędnicy wskazują na "sprzeczności w obowiązujących przepisach" oraz opinię konserwatora zabytków.

- Prawie cała strefa płatnego parkowania w mieście Włocławek znajduje się w obszarze objętym ochroną konserwatorską. Oznakowanie miejsc parkingowych w formie malowania na biało na nawierzchniach historycznych lub współczesnych – nawiązujących do historycznego charakteru dzielnicy Starego Miasta Włocławek jest ze strony stanowiska konserwatorskiego niedopuszczalne - informuje Jolanta Wujkowska, rzecznik MZUKiD. - Mając na względzie powyższe ustalenia, z uwagi na sprzeczności w obowiązujących przepisach, kierując się zarazem rozsądkiem i dbałością o dobro wspólne,  MZUKiD podtrzymuje swoje stanowisko w przedmiocie prawidłowego oznakowania SPP.

Suchej nitki na stanowisku MZUKiD nie pozostawia jednak Adrian Wasielewski, pochodzący z Włocławka prawnik, na stałe mieszkający w Warszawie. Od kilku lat współpracuje z ogólnopolskim portalem anuluj-mandat.pl, gdzie zajmuje się pomocą prawną dla kierowców m.in. w razie niesłusznego ukarania mandatem za przekroczenie prędkości lub odebrania prawa jazdy

Jego zdaniem, skoro nie ma możliwości prawidłowego, zgodnego z prawem oznaczenia miejsc postojowych, w których opłata będzie pobierana na terenie całego Śródmieścia, to należy uznać, że uchwała Rady miasta o ulokowaniu strefy płatnego parkowania w miejscu, gdzie nie ma realnej możliwości jej utworzenia, jest niezgodna z prawem.

- Każdy na kogo opłata dodatkowa za parkowanie zostanie nałożona ma możliwość odwołania się od niej, w drodze administracyjnej, a co więcej, winien wysłać do Urzędu Miasta Włocławek wniosek o zaprzestanie naruszania prawa, gdyż złożenie takiego wniosku warunkuje możliwość zaskarżenia uchwały Rady Miasta, co w efekcie winno doprowadzić do jej uchylenia przez organ nadzorczy - przekonuje Adrian Wasielewski. - MZUKiD w swoim stanowisku zapomniało chyba o podstawowej zasadzie prawa administracyjnego. Otóż organ administracyjny (w odróżnieniu od osób) działa wyłącznie na podstawie i w granicach prawa, zatem domniemywanie przez MZUKiD prawidłowego oznakowania SPP w oparciu o brak możliwości jej oznakowania (wynikający z braku zgody konserwatora zabytków) jest niezgodne z rozporządzeniem w oparciu o które ów organ może takie opłaty pobierać. A zatem nie działa na podstawie i w granicach prawa, a stanowi raczej coś w rodzaju samowoli organu.

Co można więc zrobić wobec obecnie prezentowanego stanowiska miasta? Jak mówi Adrian Wasielewski, wskazane jest wezwanie Rady Miasta do zaprzestania naruszania prawa. Jeśli rada nie zmieni uchwały w sprawie strefy płatnego parkowania, można ją zaskarżyć do wojewody, a później do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Może to zrobić każda osoba, której interes jest naruszany.

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

cccpcccp

35 3

Bardzo lubię czytać krótkie formy literackie stworzone przez urzędników w obronie swojego stanowiska. Są w tej swojej głupocie tak ślepi, że nawet dzieciom specjalnej troski wzrasta przy nich samoocena. Pani Wujkowska próbuje nawiązywać do czegoś, jakieś zabytki, konserwator, zaraz wyciągnie jeszcze dziedzictwo narodowe, ale widać jak na dłoni pełną improwizację patałachów z Zielnej.
Przez ostatnich kilka lat powychodziła ich skrajna niekompetencja, patologiczne wręcz tuszowana literalnym przestrzeganiem przepisów. A tutaj nagle okazuje się, że przepis owszem, ale to nie do końca jest tak, jak w tym rozporządzeniu. To w oparciu o co ten bałagan pracuje? O Bullę Gnieźnieńską?

Zacytuję za źródłem (Dz.U.2013.1325), wersję obrazkową dla sprawnych inaczej z MZUKiD można znaleźć w necie:

W strefie oznakowanej znakiem D-44 miejsca dla postoju pojazdu samochodowego wyznacza się znakami pionowymi określonymi w pkt 5.2.18 oraz znakami poziomymi określonymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia w: pkt 5.2.4, pkt 5.2.6 i pkt 5.2.9.2. 06:45, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

polski snajperpolski snajper

43 0

A co na to konserwator zabytków odpowie jeśli dotyczy się ul 3-go maja? Wzdłuż jest wymalowana białą farbą ścieżka rowerowa.To dopiero jest paskustwo. Takie tłumaczenie nie jest na miejscu. 06:54, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

15 16

Partyjni złodzieje okradając POdatników zaPOminają w tym złodziejskim zacietrzewieniu że złodziejstwo też POwinno być sankcjonowane prawem a jak się nie da to kombinują tak jak z przeglądami aut . Planują jakieś dodatkowe złodziejskie opłaty i naklejki -CZY NIE CZAS TEMU PARTYJNEMU ZłODZIEJSTWU POŁOŻYĆ KRES W JESIENNYCH WYBORACH ???? Jak długo jeszcze ci POdatkozercy będa nam POdatnikom wyciągać pieniądze z kieszeni gangsterskimi uchwałami Knessetu ? Jak długo jeszcze ci złodzieje z głupimi usmiechami na ,,giębach '' będą nas okłamywać i ogłupiać obiecankami wyborczymi a robic zupełnie cos innego jak ta POkraka co ostanio jeźdźi na nasz koszt koleją ???? 07:13, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

```~~```~~

14 20

XXIwiek / 07:13, 09.07.2015
0 2
Partyjni złodzieje okradając POdatników zaPOminają w tym złodziejskim zacietrzewieniu że złodziejstwo też POwinno być sankcjonowane prawem a jak się nie da to kombinują tak jak z przeglądami aut . Planują jakieś dodatkowe złodziejskie opłaty i naklejki -CZY NIE CZAS TEMU PARTYJNEMU ZłODZIEJSTWU POŁOŻYĆ KRES W JESIENNYCH WYBORACH ???? Jak długo jeszcze ci POdatkozercy będa nam POdatnikom wyciągać pieniądze z kieszeni gangsterskimi uchwałami Knessetu ? Jak długo jeszcze ci złodzieje z głupimi usmiechami na ,,giębach '' będą nas okłamywać i ogłupiać obiecankami wyborczymi a robic zupełnie cos innego jak ta POkraka co ostanio jeźdźi na nasz koszt koleją ????


Nie masz młotka, albo coś równie ciężkiego? Je...nij się w łeb, albo weź rozbieg i wyrżnij swoim pustym łbem w ścianę.
Może wtedy od wstrząsu jakaś komórka w pustym łbie się obudzi.
Rzygać się chce widząc i nawet nie czytając twoich chorych wypocin.
Obrzydlistwo! 07:26, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

11 14

~ ```~~ /
Nie masz młotka, albo coś równie ciężkiego? Je...nij się w łeb, albo weź rozbieg i wyrżnij swoim pustym łbem w ścianę.
Może wtedy od wstrząsu jakaś komórka w pustym łbie się obudzi.
Rzygać się chce widząc i nawet nie czytając twoich chorych wypocin.
Obrzydlistwo! 08:03, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ĘĄĘĄ

25 0

W dodatku kiedyś były znaki pionowe "P" z napisem PŁATNY. Teraz wywalili "płatny" chyba po to, żeby naciągnąć ludzi daleko spoza W-ka, bo tutejsi mają jeszcze jakieś rozeznanie gdzie płacić. Jednym słowem ściągają kasę z kogo się da, by się tylko utrzymać przy korycie, a z miejsc pracy to tworzą sprzedawca-kasjer. 08:03, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

9 14

Partyjna zaraza zaczyna dostawać piany na partyjnych ,,ryjkach '' ? Bardzo dobrze , więcej takich partyjnych debilnych zarządzeń a jesień będzie bezdyskusyjna .Emeryt i jego koledzy głosują na Kukiza przeciw partyjnym złodziejom-bydlakom !!! 08:15, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

5 2

Wpis z 8:03 FAŁSZYWKA. Który taki dowcipny? 08:16, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZadzioraZadziora

11 1

Współczuje prezydentowi. Nie jest łatwo podjąć decyzję. Można zmienić uchwałę Rady Miasta i zlikwidować płatne miejsca parkingowe. Ale jest jeszcze operator pobierający opłaty. I jest pewnie umowa na kilka najbliższych lat. Nie dość ,że nie będzie dopływu pieniędzy do kasy miasta to jeszcze trzeba zapłacić odszkodowanie. Naprawdę nie ma czego zazdrościć. A wybory już w październiku.... 08:23, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

9 9

~ Zadziora / - jak można współczuć kłamcom krętaczom , partyjnym oszustom którzy głosowali za złodziejskimi umowami toskośmieciowymi , za POdwyższniem wieku emerytalnego którzy głodzą najmłodszych POLAKÓW i na dodatek w centrum miasta WŁOCŁAWKA przed kamerą OBIECYWALI WYBORCOM CAŁKOWITĄ LIKWIDACJĘ ZŁODZIEJSKIEGO PODATKU ZA PARKOWANIE ????? Jak można współczuć takim zakłamańcom partyjnym ? Emeryt tego nie rozumie ! I dlatego jesienią głosuję na KUKIZA !!! 08:33, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dr.inż.dr.inż.

7 5

Dawno nie czytałem takiego bełkotu i masła maślanego, które przedstawił pan prawnik. Jakbym czytał polskie przepisy. Prawo powinni tworzyc logicy-matematycy, a nie prawnicy-historycy. Całą ta śmietankę prokuratorów, adwokatów, sędziów bym wypi..ł na zbity pysk. 09:31, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomanRoman

14 1

Pani Wujkowska, przypomnę pani i pozostałym zarozumialcom z MZUKiD , że po pierwsze to my mieszkańcy miasta Włocławek płacimy podatki z których jesteście beneficjentem niemałych wynagrodzeń. To my mieszkańcy utrzymujemy całą strukturę samorzodu lokalnego , którego obowiązkiem jest poprawiać jakość dostępu do dóbr a nie ich notoryczne eliminowanie, obciążające poprzez stosowanie różnego rodzaju ograniczeń i kar.Odnosiłem się do celowości i złośliwości Waszej, odnośnie ograniczenia możliwości korzystania z postoju przez osoby niepełnosprawne przez stosowanie nagminne znaków B-36 by nie pozwolić korzystania ze znaku B-35 . Nie jestem korzystających z kart inwalidzkich , ale doskonale rozumię jakie trudności mają osoby niepełnosprawne , oczywiście bronię osoby których kalectwo narządu ruchu jest widoczne a nie odnoszę się do naciągaczy między innymi pracowników MOPS i MOPR .Patologia wśród najemników z MZUKiD , Urzędu Miasta ,MOPS i MOPR jest tak olbrzymia , że te całe towarzystwo tkwi w słuszności łamania prawa , czego przykładem jest wypowiedż Adriana Wasielewskiego.Powodem takich praktyk , arogancji przez pseudo pracowników samorządu lokalnego jest , nepotyzm ,brak wiedzy zawodowej w branży i chamskie zachowanie . Propozycja prawnika jest słuszna ale pod warunkiem że zostanie zlikwidowna wspólnota wzajemnej adoracji jakimi są rzekomi przedstawiciele ochrony prawa administracyjnego, mający koneksje rodzinno- polityczne, które przedkładają się na ich orzeczenia . Do puty nie zostanie zmieniona ordynacja wyborcza na jow , pozwalając wybierać osoby a nie partie polityczne ,wprowadzenie dwukrotnej kadencyjności ,odwoływanie osób wybranych ,to nie ukniemy osób skorumpowanych,jeszcze byłych cichych konfidentów komunistycznych i wszelkiego rodzaju elementu patologicznego politycznie . 09:37, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

4 1

Coś dla tych, którzy wierzą, że Nowoczesna.pl to coś nowego, nieobarczonego niczym z przeszłości.Janusz Palikot też za bardzo poszedł w trawę i to go zgubiło, zgubiło go niezrozumienie jego idei np. świeckiego Państwa przez szersze masy społeczeństwa.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Janusz-Palikot-do-Ryszarda-Petru-jest-pan-oszustem,wid,17694297,wiadomosc.html?ticaid=115309 09:40, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MMMM

4 7

Dzięki strefie, w ogóle można znaleźć miejsce do parkowania. 09:42, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleksanderaleksander

6 4

~ XXIwiek / 07:13, 09.07.2015

zapomniałeś kto we włocławku ma większość?? kto nas okrada?? bo napewno nie PO...
imbecyl 10:16, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej DupaAndrzej Dupa

6 4

~ XXIwiek / 08:33, 09.07.2015

zagłosujesz na kukiza???
a masz zgodę od archanioła jarosławpolskęzbaw???
straSzydło i DuPA Kornhauser nie wypłaci ci pejsatych tantiemów za hejty jak ich zdradzisz... no chyba że tak jest ustalone aby odwrócić podejrzenia od największych krętaczy IVRP=IIIrzeszy 10:20, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

5 2

@aleksander / 10:16, 09.07.2015 I ta większość pogrąża Pana prezydenta, który z wolna traci wpływ na cokolwiek.Nie jest tak? 10:22, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleksanderaleksander

6 5

~ Mk / 10:22, 09.07.2015
oczywiście że tak jest, Wojtkowski od samego początku pokazuje swoją bezradność i przypadek dzięki któremu został prezydentem, na szczęście ja mogę dziś powiedzieć "a nie mówiłem" ponieważ na niego nie głosowałem ... 10:37, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

****************************

5 1

Pani inżynier - co ma do tego konserwator zabytków, proszę o przestrzeganie praw a nie narażanie Urzędu Miasta Włocławek na niepotrzebne z góry przegrane procesy sądowe.cytat Pani wypowiedzi poniżej:
"- Prawie cała strefa płatnego parkowania w mieście Włocławek znajduje się w obszarze objętym ochroną konserwatorską. Oznakowanie miejsc parkingowych w formie malowania na biało na nawierzchniach historycznych lub współczesnych ? nawiązujących do historycznego charakteru dzielnicy Starego Miasta Włocławek jest ze strony stanowiska konserwatorskiego niedopuszczalne - informuje Jolanta Wujkowska, rzecznik MZUKiD. - Mając na względzie powyższe ustalenia, z uwagi na sprzeczności w obowiązujących przepisach, kierując się zarazem rozsądkiem i dbałością o dobro wspólne, MZUKiD podtrzymuje swoje stanowisko w przedmiocie prawidłowego oznakowania SPP."
życzę dobrego samopoczucia.......! ! ! ..... 10:45, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłoclawianinWłoclawianin

6 5

~ Zadziora / 08:23, 09.07.2015
Masz rację! Ja też współczuję prezydentowi, który musi wyczyścić tę stajnie Augiasza i syf prawny, jaki zostawił w wielu miejscach jego poprzednik! Kto śledzi życie Miasta, to doskonale pamięta podpisanie przez Pałuckiego umowy z firmą z innego pobierająca opłaty za parkowanie! To za Pałuckiego pobierano opłaty za parkowanie na Zielonym Rynku, co okazało się niezgodne z prawem i Wojtkowski to zniósł! To exprez. Pałucki podpisał dwukrotnie - niezgodne z orzecznictwem NSA cenniki najwyższych w regionie opłat na cmentarzu. To Pałucki "dopilnował" dokładne i uczciwe budowanie stadionu w wyniku czego TERAZ, zaledwie po roku(!!) należy wykonać duży remont budynków stadionowych! O kontroli NIK-u i efektach owej kontroli przy remoncie włocławskiego odcinka drogi krajowej 91 już nie wspomnę!
Istnieje przepis mówiący wyraźnie, że urzędnik osobiście odpowiada karnie za źle podjęte decyzje! Jeżeli decyzje owe przynoszą straty dla instytucji lub innych osób urzędnik z własnej kieszeni winien pokryć straty! I to chyba jest jasne, że to obywatele Włocławka ponieśli finansowe straty, że te złe decyzje urzędnicze winny być odpowiednio potraktowane!

10:50, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyprawnikantyprawnik

3 13

Ciekawy ten adwokat pan Wasielewski. Na szczycie wiaduktu czy w tunelu też nie ma oznakowania(!), że tam nie wolno parkować, nawet zatrzymać się nie wolno.

Skoro nie ma oznakowania B-35 i B-36, to znaczy, że (idąc tokiem artykulacji pana mecenasa) można tam się zatrzymać? NIE MA OZNAKOWANIA? ZLIKWIDOWAĆ! (obowiązek przejazdu bez zatrzymania) prawda panie mecenasie?!

10:56, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

3 3

Firma parkingowa jest z Poznania i z tego co wiem wygrała przetarg , więc o co chodzi? W każdym mieście w centrach są płatne parkingi. Zapobiega to zaleganiu pojazdów i umożliwia dojazd autem w celu załatwienia rozmaitych spraw. 10:57, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

legallegal

9 1

~ antyprawnik / 10:56, 09.07.2015; chyba trochę ci na łeb padło gościu, nie wypowiadaj się jeśli się na niczym nie znasz 11:04, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ifileifile

10 1

te ~ antyprawnik, a nie jest czasem zapisane w kodeksie drogowym że na wiaduktach i tunelach nie można się zatrzymywać? poczytaj trochę zanim zaczniesz komentować nieuku, no chyba że prawko kupiłeś na pchlim targu i zgrywasz teraz eksperta w stylu maciorewicza 11:11, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyprawnikantyprawnik

1 6

~ legal / 11:04, 09.07.2015
~ ifile / 11:11, 09.07.2015

Nie, na łeb mi nie padło, lecz to wy macie niedomogi językowe i zapatynowany umysł!.
Ja nie kwestionuję słuszności prawa drogowego, lecz nędzną umiejętność wysławiania się owego prawnika!
Kto jak kto, ale prawnik winien umieć wysławiać się precyzyjnie a nie posługiwać się skrótem myślowym w kwestiach jurydycznych!

~ ifile / 11:11, 09.07.2015
Moim zdaniem, to ty jesteś indolentem umysłowym, jeżeli zakładasz, że ktoś nie czytał kodeksu, zanim się wypowiedział. Mówili ci w szkole o tym czym jest sarkazm czy sardonicznośc wypowiedzi, czy biegałeś na wagary... Przy tobie myślenie ma kolosalną przyszłość rozwoju! I to na wiele lat. :D 11:35, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włoclawianinwłoclawianin

4 4

~ Mk / 10:57, 09.07.2015
...ale nie organizuje się przetargu, ani nie podpisuje się umowy na króciutki czas przed końcem kadencji nie mając pewności,że samemu sie będzie piło ten "miód". To było zwykłe świństwo, o czym mówiło pól Włocławka. Podpisując umowę przed końcem kadencji Pałucki wyjątkowo prostacko związał ręce następcy! I to nie podlega wątpliwościom. Wojtkowski z wielu kielichów rządzenia musi pić to skwaśniałe uwarzone przez poprzednika piwo. 11:39, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty-antyprawnikanty-antyprawnik

3 1

~ antyprawnik / 11:35, 09.07.2015

skoro jesteś taki scisły językowo - to powinieneś potrafić rozróżnić procedurę administracyjną (czyli opłatę dodatkową) od procedury wykroczeniowej (mandat za parkowanie w miejscu niedozwolonym) a także różnice między przepisami lokalnymi jak uchwała RM a ustawą, a także różnicę między zakazem ustawowym a obowiązkiem administracyjnym, a nie wrzuciłeś wszystko do jednego worka i się mondrujesz. Czyżbyś był z MZUKiD?? 12:02, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ifileifile

5 1

antyprawnik, a właśnie wydaje mi się że ci padło na łeb, po tych bzdurach które wypisujesz i próbujesz się później wybielić że niby to był sarkazm, może smarkazm miałeś na myśli 12:08, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyprawnikantyprawnik

0 0

~ ifile / 12:08, 09.07.2015
Masz rację! Tylko ci się wydaje. Ot taki miraż, który dotyczy pewnych osób. Współczuję! 13:22, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

0 3

Partyjni złodzieje okradając POdatników zaPOminają w tym złodziejskim zacietrzewieniu że złodziejstwo też POwinno być sankcjonowane prawem a jak się nie da to kombinują tak jak z przeglądami aut . Planują jakieś dodatkowe złodziejskie opłaty i naklejki -CZY NIE CZAS TEMU PARTYJNEMU ZłODZIEJSTWU POŁOŻYĆ KRES W JESIENNYCH WYBORACH ???? Jak długo jeszcze ci POdatkozercy będa nam POdatnikom wyciągać pieniądze z kieszeni gangsterskimi uchwałami Knessetu ? Jak długo jeszcze ci złodzieje z głupimi usmiechami na ,,giębach '' będą nas okłamywać i ogłupiać obiecankami wyborczymi a robic zupełnie cos innego jak ta POkraka co ostanio jeźdźi na nasz koszt koleją ???? 13:32, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arttur arttur

5 1

dlaczego na parkingu koło hali przy zielonym rynku nie ma oznakowania że parking jest bezpłatny do dnia dzisiejszego stoją tam parkomaty i zdzierają z niedoinformowanych ludzi pieniądze ,na obecną chwilę nie wszyscy wiedzą że jest to strefa wolna od opłat 14:13, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

2 1

strefy zabytkowe? to raczej już całe miasto.... ale zgodnie z prawem nie opłacam za parkowanie na św. Antoniego jak przyjeżdżam do rodziny i to ani rano ani wieczorem bo to nie strefa zabytkowa to raz a dwa będą znaki wymalowane jak prawo nakazuje to owszem a ,ze radni nie są wykwalifikowani no to wiemy od lat... nastawieni są na bicie piny i branie diety a prawo ? a z czym to się je??? 14:14, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

4 1

To teraz niech ratusz oddaje kasę mieszkańcom za bezpodstawne pobieranie opłat w miejscach niewłaściwie oznakowanych. Jak kierowca nie zapłaci lub się spóźni z dopłatą to mandaty wystawiają. Czyli prawo działa w jedną stronę, stronę UM a my mieszkańcy mamy siedzieć cicho i już. Z innej strony patrząc co ma piernik do wiatraka czyli co ma konserwator zabytków do ustawy o drogach publicznych. Jeśli ustawa jest niewłaściwa to trzeba ją zmienić lub poprawić, a do tego czasu albo wymalować pasy albo zdjąć opłatę. A co na to Szefowa MZUKiD może kilka słów powie...od siebie? 15:15, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SLDSLD

6 3

Wy TĘPOKRAWĘDZISTE DUPKI pytam sie KTO WPROWADZIŁ ROZSZERZONA STREFĘ PŁATNEGO PARKOWANIA Z "NIEWŁAŚCIWYM"OZNAKOWANIEM nie pamiętacie WY TO MACIE ZAKUTE CZERWONE ŁBY to wasz PAŁUCKI i co MILCZELIŚCIE a teraz "EKSPERCI"za Pałuckiego oznakowanie pasowało a teraz nie i AFERA wy czerwony ZAKUTY BETON ZAMILKNIJCIE toć to EFEKTY 8 LAT KOLESIOSTWA I czerwonej zarazy TERAZ ZBIERAMY ŻNIWO 17:38, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

1 1

Partyjni złodzieje okradając POdatników zaPOminają w tym złodziejskim zacietrzewieniu że złodziejstwo też POwinno być sankcjonowane prawem a jak się nie da to kombinują tak jak z przeglądami aut . Planują jakieś dodatkowe złodziejskie opłaty i naklejki -CZY NIE CZAS TEMU PARTYJNEMU ZłODZIEJSTWU POŁOŻYĆ KRES W JESIENNYCH WYBORACH ???? Jak długo jeszcze ci POdatkozercy będa nam POdatnikom wyciągać pieniądze z kieszeni gangsterskimi uchwałami Knessetu ? Jak długo jeszcze ci złodzieje z głupimi usmiechami na ,,giębach '' będą nas okłamywać i ogłupiać obiecankami wyborczymi a robic zupełnie cos innego jak ta POkraka co ostanio jeźdźi na nasz koszt koleją ???? 18:14, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WloclawiakWloclawiak

0 0

Proponuję zająć się także panami taksówkarza mi, którym miasto wynajęło za grosze 5 miejsc parkingowych na ulicy Bauera przy Kauflandzie. Nie dość iż płacą za te miejsca grosze to stwarzają zagrożenia dla przechodniów. Panowie notorycznie jeżdżą po chodniku i tylko czekać jak dojdzie tam do nieszczęścia. Ponadto nasze ubogie miasto traci wymierne pieniądze. Warto aby ktoś w urzędzie miasta wziął kalkulator i policzył ile można zarobić na miejscach parkingowych w tym miejscu. Dla ułatwienia dodam iż za jedno miejsce taksówkarze płacą zaledwie 172 zł/miesiecznie. Jedno takie miejsce w ciągu dnia może przynieść minimum 16 zł. Gratuluję osobie podejmując ej decyzję o wynajmie umiejętności liczenia. Takie decyzje szkodzą naszemu miastu. Panie Prezydencie do dzieła 20:12, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

****************************

1 0

Pani inżynier z MZUKiD czy w związku z pani poglądem na tę sprawę to oznakowanie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych , miejsc wykupionych , pasów na jezdni w miejscach wyznaczających przejścia dla pieszych ( tzw. ZEBRY ) przestaną być malowane na biało w tzw. Strefie Zabytkowej, czy pani wypowiedź tak należy rozumieć - cytat pani wypowiedzi " Prawie cała strefa płatnego parkowania w mieście Włocławek znajduje się w obszarze objętym ochroną konserwatorską. Oznakowanie miejsc parkingowych w formie malowania na biało na nawierzchniach historycznych lub współczesnych ? nawiązujących do historycznego charakteru dzielnicy Starego Miasta Włocławek jest ze strony stanowiska konserwatorskiego niedopuszczalne - informuje Jolanta Wujkowska, rzecznik MZUKiD. - Mając na względzie powyższe ustalenia, z uwagi na sprzeczności w obowiązujących przepisach, kierując się zarazem rozsądkiem i dbałością o dobro wspólne, MZUKiD podtrzymuje swoje stanowisko w przedmiocie prawidłowego oznakowania SPP."
-------WŁOCŁAWIANIE ---władza nowa , ale urzędnicy myślą i robią po staremu ....... czas na zmiany urzędników......( w umowie z operatorem pewnie jest zapis o obowiązku oznakowania zgodnie z przepisami - wystarczy wyegzekwować )apel do nowego dyrektora jednostki MZUKiD do dzieła...........prawo obowiązuje wszystkich..... 22:20, 09.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

0 0

Partyjni złodzieje okradając POdatników zaPOminają w tym złodziejskim zacietrzewieniu że złodziejstwo też POwinno być sankcjonowane prawem a jak się nie da to kombinują tak jak z przeglądami aut . Planują jakieś dodatkowe złodziejskie opłaty i naklejki -CZY NIE CZAS TEMU PARTYJNEMU ZłODZIEJSTWU POŁOŻYĆ KRES W JESIENNYCH WYBORACH ???? Jak długo jeszcze ci POdatkozercy będa nam POdatnikom wyciągać pieniądze z kieszeni gangsterskimi uchwałami Knessetu ? Jak długo jeszcze ci złodzieje z głupimi usmiechami na ,,giębach '' będą nas okłamywać i ogłupiać obiecankami wyborczymi a robic zupełnie cos innego jak ta POkraka co ostanio jeźdźi na nasz koszt koleją ???? 15:23, 10.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%