Najwcześniej od lutego, a na niektórych liniach może nawet dopiero w kwietniu, zaczną obowiązywać nowe rozkłady jazdy MPK przygotowane przez specjalistów od transportu miejskiego, którzy w zeszłym roku przeprowadzili badania marketingowe w miejskich autobusach.
Nowe rozkłady MPK budzą emocje pasażerów, bo, według zapewnień miejskiego przewoźnika i firmy Public Transport Consulting z Redy, która je układa, mają być adekwatnie do włocławskich warunków. Większość pasażerów boi się, że ich autobusy będą kursowały rzadziej.
Przypomnijmy, że zgodnie z raportem podsumowującym wyniki wiosennych badań marketingowych w autobusach MPK nowe rozkłady powinny być ułożone tak, aby skoordynować kursy linii wspólnie obsługujących dane ciągi komunikacyjne i węzły przesiadkowe. Kluczowe mają tu być dwa określenia: rytmiczność odjazdów, równy takt kursów.
[ZT]23218[/ZT]
Po badaniach zaproponowano podzielenie linii MPK pod względem częstotliwości kursowania na cztery grupy. Najczęściej kursowałaby "siedemnastka" - między 6:30 a 8:00 i 13:30 a 17:00 co 15 minut, od godz. 19 co godzinę, a w pozostałym czasie co pół godziny. Linie 1, 3, 6, 12, 13, 14, 15, 19 i 21 kursowałyby co pół godziny; 4, 8, 10 i 20 - co godzinę; linie 2, 9, 11, 16, 23 - w zależności od popytu, ale generalnie najrzadziej.
W praktyce to oznaczałoby, że z ul. Promiennej do centrum, skąd odjeżdżają linie nr 4, 8, 13, 17 i 19, autobus kursowałby co 5 minut w godzinach szczytu i co 7,5 minuty poza nim. Co z innymi częściami miasta? Czy z przystanku gdzie zatrzymują się na przykład tylko "ósemka" i "czwórka" autobus odjeżdżałby dwa razy w ciągu godziny (oba autobusy w raporcie po badaniach umieszczono w grupie kursujących co godzinę)? Na te pytania na razie nikt nie odpowie. Przekonamy się, kiedy zobaczymy rozkłady ułożone przez Public Transport Consulting.
- Rozkłady w styczniu chcemy umieścić na naszej stronie internetowej, żeby pasażerowie mogli się z nimi zapoznać, ewentualnie zgłosić swoje uwagi - mówi Paweł Okuniewski, dyrektor MPK ds. organizacji przewozów. - Nie należy tego jednak rozumieć jako konsultacji społecznych. Rozkłady ułożone przez specjalistów, po badaniach, w zasadzie nie będą już podlegały zmianom.
MPK nie planuje wprowadzania nowych rozkładów jednocześnie na wszystkich liniach. Proces w podziale na kolejne linie może ciągnąć się nawet kilka tygodni. Najwcześniej zacznie się w lutym i może potrwać do maja.
zyx16:49, 26.12.2016
Panie Prezydencie,kiedy nowa polityka kadrowa zacznie obowiązywać w mpk? Jak długo jeszcze emeryci resortowi będą okupować miejsca pracy (m.in. w biurowcu) tak potrzebne młodym ludziom tabunami wyjeżdżającymi z Włocławka za chlebem? 16:49, 26.12.2016
Bravo16:51, 26.12.2016
W Poznaniu jest 20 nocnych linii autobusowych i kursują tak jak nasze dziennne. ;) 16:51, 26.12.2016
Bravo16:54, 26.12.2016
W Poznaniu nocny autobus jest co 30 minut , dzienny autobus , tramwaj 5-6 na godzinę w szczycie, poza szczytem 4 x na godzinę. 16:54, 26.12.2016
Piechociniec18:54, 26.12.2016
ad Bravo
No popatrz. A we Włocławku na tramwaj trzeba czekać ad calendas grecas. ...i nic. Nie nadjeżdża. 18:54, 26.12.2016
Bravo17:16, 26.12.2016
Najważniejsze, że jesteśmy jako miasto na smyczy firmy Solaris ,Poznań tak samo. 17:16, 26.12.2016
życzliwy 17:47, 26.12.2016
To skoro firma robi rozkład to po co w mpk cały sztab ludzi od organizacji przewozów? Planiści,dyrektorzy? Lepiej dołożyć ilość autobusów 17:47, 26.12.2016
qw_17:58, 26.12.2016
Mogę się założyć o flaszkę, że znajomi pracujący w Nowej Wsi będą musieli zmienić pracę ze względu utratę możliwości dojazdu. 17:58, 26.12.2016
uparty20:14, 26.12.2016
Przednich drzwi nawet w swieta nie otwieraja. 20:14, 26.12.2016
mario120:53, 26.12.2016
CHYBA KTOŚ JEST CHORY - dajcie mi tydzień sam to zrobię cały rozkład jazdy - i 1/10 wynagrodzenia tej firmie której zapłaci miasto - KRETYNI - Paweł Okuniewski, dyrektor MPK ds. organizacji przewozów DO ZWOLNIENIA 20:53, 26.12.2016
abcde21:10, 26.12.2016
"Rozkłady w styczniu chcemy umieścić na naszej stronie internetowej, żeby pasażerowie mogli się z nimi zapoznać, ewentualnie zgłosić swoje uwagi"
No proszę, pan Okuniewski jednak myśli. 21:10, 26.12.2016
życzliwy 22:11, 26.12.2016
"Nie należy tego jednak rozumieć jako konsultacji społecznych. Rozkłady ułożone przez specjalistów, po badaniach, w zasadzie nie będą już podlegały zmianom. " to gdzie tu sens 22:11, 26.12.2016
qw_22:47, 26.12.2016
pasażerowie mogą zasugerować "normalniejsze" godziny dojazdu, np. zamiast 6:10 przy zakładzie pracy na 5:40 (zwłaszcza na peryferiach miasta, przykład linia nr 13 przystanek JP2 - Smocza, przyjazd 6:12, zbędny kurs). 22:47, 26.12.2016
Jolanta3009:02, 27.12.2016
"Nie należy tego jednak rozumieć jako konsultacji społecznych. Rozkłady ułożone przez specjalistów, po badaniach, w zasadzie nie będą już podlegały zmianom."- zdanie niżej, to gdzie zgłaszać te uwagi i po co, skoro już wszystko zatwierdzone..... 09:02, 27.12.2016
qw_22:48, 26.12.2016
Można liczyć na przesunięcie przystanku przy Wiślaninie na ulicę Chopina przy Wierzbowej? 22:48, 26.12.2016
Asai23:41, 26.12.2016
Jeżdżę autobusami codziennie od 3 lat. Ułoże rozkłady wszystkich linii szybciej niż PTC i okuniewski... Znam podziały w mpk jeśli chodzi o wymogi pracy kierowcy. I na pewno z Nowej Wsi czy Modzerowa byłoby coś częściej bez drastycznych zmian;) 23:41, 26.12.2016
Abcd07:08, 27.12.2016
Gorzej niż teraz to już być nie może 07:08, 27.12.2016
Autostop08:44, 27.12.2016
Poco komu rozklad i tak jezdza jak chca . 08:44, 27.12.2016
gospocha 08:56, 27.12.2016
Płacimy podatki , Płacimy drogo za bilety , płacimy firmie z poza Włocławka za analizy , miesiącami czekamy na normalny rozkład jazdu autobusów MPK .
A wszystko za nasze ciężko zarobione pieniądze w dobie komputerów i cyfryzacji - czy to jast juz Kafka , czy jeszcze Kabaret Moralnego Niepokoju ? 08:56, 27.12.2016
koko09:05, 27.12.2016
ludzie nie samochód tylko autobus , powinni zrobic azkaz aut w centrum 09:05, 27.12.2016
qw_13:04, 27.12.2016
U nas nie ma aż tylu pojazdów, wystarczy zakaz powyżej 2,0l i bezwzględnie dla diesli bez filtra cząstek stałych. 13:04, 27.12.2016
piotrek09:23, 27.12.2016
Ciekawa sprawa bo z ulicy Toruńskiej do miasta teraz się będzie można dostać tylko autobusami co pół godziny lub co godzinę?????? To przecież przejście na pieszo tyle nie zajmuje - no na pewno wzrosną wpływy z biletów.... 09:23, 27.12.2016
Ja118:01, 27.12.2016
Z Zazmcza co 5-7 minut a z Michelina co pol godziny.Brawo. 18:01, 27.12.2016
Wlocek36920:07, 27.12.2016
Akurat z tego co wcześniej słyszałem to owszem 13 i 17 miały by kursować co 30 min. Ale z tym zastrzeżeniem że jak przyjedzie 13 to za 15 min będzie 17 a za kolejne 15 min 13 itd. Naprzemiennie a nie 13 i 17 w odstępie 2 min a później 40 min. Krótko mówiąc nie będzie podkręcania pasażerów jednej linii przez drugą. A po drugie chyba lepiej przejść 500m i mieć autobus co 15 min, niż mieć autobus pod dom ale tylko co 60 min. 20:07, 27.12.2016
karol22218:21, 27.12.2016
z jed.E wszystkie linie odjeżdżają jednocześnie,co 30 min ,jak na wsi!!!!!!żenada nie kasować wcale biletów nie za takie usługi!!!!!!!!!!!!!!!!!! 18:21, 27.12.2016
Wlocek36920:17, 27.12.2016
I właśnie w tym problem. Bo mogły by różne linie kursować w 3-5 minutowych odstępach w kolejnych kierunkach a jako że spore fragmenty tras się pokrywają to w praktyce 30 min odstęp między kursami danej linii poczuło by się realnie jako odstęp 10 min z racji powyższego powodu. A co do wsi to dawno chyba tam nie byłeś bo obecnie PKS kursuje tylko 4-6 razy na dzień a nie co 30 min. A są miejscowości gdzie jest tylko jedna para autobusów na dzień. 20:17, 27.12.2016
maks18:56, 27.12.2016
Na życie miasta ma duży wpływ sprawna komunikacja publiczna,ale jeżeli autobusy mpk mają kursować wieczorem co godzinę,to jak można ożywić śródmieście,nie wiadomo jeszcze jak będzie z komunikacją w soboty i niedziele ,ale nie można spodziewać się poprawy,bo jak dotychczas to makabra. 18:56, 27.12.2016
do maks07:42, 28.12.2016
Komunikacja miejska opłacana podatkami mieszkańców powinna być dopasowana do ich potrzeb .A we Włocławku od lat to mieszkancy muszą się dostosowywać i dopłacać do coraz to bardziej karkołomnych pomysłów MPK . Gdzie w ustawie o samorządach jest napisane że MPK ma przynosić zyski i zarabiać na swoich podatnikach ? 07:42, 28.12.2016
podróżni16:00, 13.01.2017
Ciepły guzik jest tylko autobusy MPK zimne , nieogrzane więc po co grzejniki i nagrzewnice i inwestcje w tym kierunku i udawanie że się dba o pasażera i ciepłe guziki jak z zimna ząb na ząb nie może naskoczyć 16:00, 13.01.2017
Tadzik19:34, 17.01.2017
dla kogo likwiduje się przestanek końcowy "15" na ul. Fredry - osiedle - istniejący od ok. 2 lat i przenosi na pętlę na ul, Wiejską - mało zaludnioną. Po przeniesiu dogodnego przystanku ok. 1 km dalej nie będzie dojazdu na ulicę Wiejską na której ulokowane są szkoły np. gimnazjum im. ONZ, szkoła muzyczna, przedszole, zakład rehabilitacji czy dworzec pks czy pkp czy dojazd na cmentarz.........
Linia nr 2 czy 16 w ciągu dnia mają przerwę
19:34, 17.01.2017
qw_17:54, 26.12.2016
10 0
Idealne porównanie...
Poznań/Włocławek
Ludność: 545k/113k (GUS, 2014)
Stopa bezrobocia: 2%/16% (GUS, 10.2016)
Status miasta: miasto wojewódzkie, siedziba sejmiku/siedziba władz powiatu
Komunikacja kolejowa: LK3/E20 LK271 LK272 LK351 LK353 LK354 LK356 LK357, ważny węzeł kolejowy w skali kraju/LK18, stacja tranzytowa
Dodatkowo Poznań jest ważnym ośrodkiem akademickim i przemysłowym, Włocławek słynie jedynie z Anwilu i wiki, gdzie w tej drugiej jest olbrzymia rotacja pracowników, włącznie ze specjalistami (ciekawe, z jakich powodów). 17:54, 26.12.2016