Zamknij

Zderzenie dwóch aut na Płockiej. Dlaczego kierowca nie przyjął mandatu od policjantów?

12:09, 16.03.2017 N.CH
Skomentuj Kolizja przy ul. Płockiej. Fot. N. Chylińska-Żbikowska Kolizja przy ul. Płockiej. Fot. N. Chylińska-Żbikowska

Na ulicy Płockiej subaru zderzyło się ze skodą. Według policji, winę za spowodowanie kolizji ponosi kierowca tego drugiego auta. Sprawa trafi jednak do sądu. 

Do zderzenia doszło ok. godz. 9:40 w pobliżu jednostki straży pożarnej. 

- Kierujący skodą, chcąc skręcić w lewo na jedną z posesji nie udzielił pierwszeństwa kierującemu subaru, który wykonywał manewr wyprzedzania - opisuje przebieg zdarzenia st. asp. Tomasz Tomaszewski z Zespołu Komunikacji Społecznej Komedy Miejskiej Policji we Włocławku.   

Subaru po uderzeniu w skodę staranowało barierkę ochronną, która znajdowała się przy jezdni. W wyniku kolizji nikt nie ucierpiał. Obaj kierowcy byli trzeźwi.

Sprawa trafi do sądu, bo kierowca skody nie poczuwa się do winy za spowodowanie kolizji i nie przyjął mandatu karnego.

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(26)

neutralneutral

47 22

Ludzie nie znają przepisów ruchu drogowego! Przy skręcaniu masz spojrzeć w LUSTERKO! Zmieniasz kierunek jazdy,więc ustępujesz pierwszeństwa.Ta sama zasada jak zmieniasz pas ruchu czy to na lewy czy to na prawy.NIE możesz wyprzedzać na skrzyżowaniach,a tam gdzie jest przerywana,nie ma zakazu wyprzedzania możesz.Nawet jak widzisz,że włączył kierunkowskaz do skrętu,to on ma na Ciebie uważać nie odwrotnie. 12:54, 16.03.2017

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

jk72jk72

17 6

Święta racja. W tej sytuacji to skrecajacy na posesję powinienem ustąpić pierwszeństwa pojazdowi Subaru 14:39, 16.03.2017


kasia1kasia1

18 19

Sam chyba nie znasz przepisów. Nie wiem jak było, więc nie wypowiem się kto spowodował kolizję. Jednak ty piszesz totalne bzdury i sam sobie zaprzeczasz. Z jednej strony piszesz, że ten, kto zmienia pas ruchu musi ustępować, po czym piszesz, że wyprzedzający (czyli zmieniający pas- nad samochodem nie mógł przecież przelecieć) ma pierwszeństwo.
A teraz merytorycznie.Kodeks drogowy. Rozdział 5.
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu. 15:29, 16.03.2017


hahahahhahahah

14 16

Kobieto gratuluję głowy,czytaj ze zrozumieniem.Zobacz swoje ostatnie zdanie ,,kierujący, jadący przed nim NA TYM SAMYM PASIE RUCHU, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu. '' Dałem capslocka,teraz zrozumiałaś? Na tym samym PASIE.Więc mi odpowiedz jak możesz wyprzedzić pojazd będąc na tym samym pasie,musisz zająć pas obok chyba? Subaru było już na pasie obok wyprzedzało i dostało strzała widać to na zdjęciach boczny przód uszkodzony.Oddaj prawko :P 15:38, 16.03.2017


zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

11 12

hahahah coś mi się wydaje, że w tym przypadku to kobieta ma rację.
To raczej Ty czegoś nie rozumiesz. Jak już jesteś na drugim pasie to rozpocząłeś wyprzedzanie. Przed rozpoczęciem wyprzedzania masz się upewnić że ten co jedzie przed Tobą (tym samym pasem) nie zasygnalizował np. zmiany kierunku jazdy.

Tam w jednym kierunku jedzie się tym samym pasem, więc niemożliwe że przed rozpoczęciem wyprzedzania obaj jechali innymi pasami...

Inna sprawa czy skoda zasygnalizowała zmianę kierunku jazdy 17:08, 16.03.2017


kasia1kasia1

12 10

do haha
Nie będę do ciebie pisała dużymi literami. Jeśli nie rozumiesz- skocz na boisko, niech ci dzieciaki przetłumaczą.
1. Ostatnie zdanie- tak jak napisałam powyżej, nie jest mojego autorstwa. Jest to punkt 1 artykułu 24, rozdziału piątego Kodeksu Drogowego. Najwidoczniej ludzie piszący nie byli tak mądrzy jak ty.
To była ironia. 17:16, 16.03.2017


prawoprawo

12 7

@zzzzzz i @kasia1
Jak wy interpretujecie kodeks drogowy? Bo widzę,że dla was wyprzedzanie jest tylko,gdy są dwa pasy w przeciwnych kierunkach.To teraz wyobraźcie sobie,że jedziecie drogą Toruńską w stronę Anwilu.Dwa pasy w jednym kierunku jedziecie lewym chcecie wyprzedzić,drugi pojazd jedzie prawym wrzuca kierunek i wciska się na wasz lewy pas,dochodzi do stłuczki.To kogo wina,nawet gdy miał kierunkowskaz? Wasza jadąc lewym i wyprzedzając czy tego co wam zjechał z prawego na lewy? Teraz rozumiecie? Ta sama zasada przy manewrze wyprzedzania,ten sam kodeks tyczy się również drogi w przeciwnych kierunkach. 17:36, 16.03.2017


przezornyprzezorny

9 0

mialem taka sama sytuacje, przy multikinie skrecalem na bp (jadac od stony kosciuszki wiec manewr skrecania byl w lewo)... gosciu za mna zaczal mnie wyprzedac w momencie kiedy mialem wlaczony kierunek i juz skrecalem i to nie ja zostalem ukarany, a koles ktory we mnie wycedzil. i zgadzam sie ze zanim rozpocznie sie wyprzedzanie nalezy upewnic sie czy pojazd przed nami nie zasygnalizowal zmiany kierunku ruchu badz nie rozpaczal wyprzedzania. 17:41, 16.03.2017


zzzzzzzzzzzzzzzzzz

7 10

drogi kolego "prawo"
Nie wnikam czy jesteś kimś innym a tylko zmieniasz nicki, ale dlaczego poddajesz wątpliwości nasze możliwości co do interpretowania przepisów (w tym przypadku Kodeksu Drogowego który zawiera setki zdań), jeśli sam nie potrafisz przeczytać kilku moich zdań ze zrozumieniem.

Wyraźnie odniosłem się do sytuacji opisanej w artykule i miejsca w jakim się to zdarzyło.
Dodatkowo dla tych "mniej bystrych" zaznaczyłem:
"Tam w jednym kierunku jedzie się tym samym pasem, więc niemożliwe że przed rozpoczęciem wyprzedzania obaj jechali innymi pasami..."

To czemu na siłę wciskasz jakieś inne sytuacje z Toruńską i na siłę próbujesz udowodnić, że ktoś nie ma racji? Masz jakieś kompleksy, czy to jednak Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

Na samym końcu dopisałem:
"Inna sprawa czy skoda zasygnalizowała zmianę kierunku jazdy"
i inteligentna osoba powinna zrozumieć: w takim miejscu jak opisywane w artykule, jeśli Subaru jechało za Skodą to w sytuacji gdy Skoda sygnalizowała zamiar skrętu Subaru nie miało prawa jej wyprzedzać. Jeśli nie sygnalizowała, Subaru zaczęło ją wyprzedzać to Skoda nie miała prawa skręcić.

Te przepisy są bardzo proste pod warunkiem że ludziom nie przyświeca za wszelką cenę udowodnienie komuś że się jest jedyną osobą która wie wszystko inni nie mają racji co do zasady i przywoływanie sytuacji, które w danym momencie nie mają absolutnie żadnego znaczenia.

No chyba że Ty dalej tego nie rozumiesz. W takim przypadku już nic na to nie poradzę. Jedynie możesz dalej minusować i żyć w swoim świecie... 17:55, 16.03.2017


przezornyprzezorny

11 0

http://wypadkidrogowe.info/odpowiedzialnosc-kierowcy-skrecajacego-w-lewo-w-przypadku-najechania-na-niego-przez-pojazd-wyprzedzajacy/

http://www.edukator.republika.pl/wym_om_i_cof.html

"Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony."

pytanie kiedy i czy wogole zostal wlaczony kierunkowskaz w skodzie. 19:33, 16.03.2017


reo

hahahahahaha

25 9

Przeraża mnie minusowanie @neutral,skoro to skoda zawiniła,a minusujący pokazują tylko ich rozumowanie przepisów ruchu drogowego.A później dziwota,że kolizje czy wypadki.Wygooglujcie sobie kto ma pierwszeństwo w tym zdarzeniu bądź przeczytajcie kodeks drogowy,jak nie wierzycie.
15:27, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

haha, neutral,spekulhaha, neutral,spekul

2 4

A nie przerażają cię ludzie, którzy piszą durny komentarz, a następnie zmieniają nick i sami sobie przyznają racje. To już chyba świadczy o jakiś zaburzeniach. Nie wspomnę już o plusowaniu swoich komentarzy. Przecież to totalne dno! 09:27, 17.03.2017


nknk

22 0

Dobrze, że skoda a nie bmw...już widzę komentarze 16:19, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AaaAaa

10 24

Gdyby kierowca subaru jechał z zachowaniem dozwolonej prędkości i odległości, to do kolizji by nie doszło. Z mojego punktu widzenia, ten przepis stanowi bubel prawny. 17:11, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja111ja111

15 6

Problem polega na tym że kierujący Skody wrzucił kierunek dopiero gdy Subaru było na lewym pasie na wysokości Skody i od razu zaczął skręcać
Standardowe zachowanie wielu kierowców-kierunek w ostatniej chwili i zaślepione lusterka.
Całe szczęście że nikt nie szedł chodnikiem.
Zresztą kierowca jadący zaraz za Subaru potwierdza ta wersje zdarzeń więc nie wiem na co liczy kierujący Skodą. 19:36, 16.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przezornyprzezorny

10 0

jezeli bylo tak jak piszesz no to trudno nie zgodzic sie z decyzja policjantow. wlaczanie kierunkowskazow w ostatniej chwili jest niestety nagminne... 19:47, 16.03.2017


spekulantspekulant

10 9

Nawet gdyby włączył kierunek już w Otwocku to i tak nie zwalnia go to od zachowania ostrożności przy wykonywaniu manewru skrętu. Nie ma tam skrzyżowania i zakazu wyprzedzania. Kurtyna. 19:58, 16.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonimanonim

13 6

Widzieliśmy ten wypadek, kierowca Skody zepchnął z drogi Subaru, to cud że nie zabił chłopaka, wyglądało to przerażająco, bezmyślność totalna poznańskiej pyry ze Skody! 20:12, 16.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

anomimanomim

4 0

No niestety takie prawo Moj Mój kolega zdążył zrobić 10krokow i samochód wpadł w barierki. Miał wielkie szczęście. Bo nie wiem jak by to sie skończyło. 21:26, 16.03.2017


gośćgość

0 8

Chętnie pomogę Pańskiemu koledze, przy załatwieniu formalności z autem zastępczym z polisy sprawcy i nie tylko. Proszę przekazać mój namiar: 500-144-058! 23:24, 16.03.2017


Daniel1233Daniel1233

1 1

Czyli włączając kierunkowskaz w lewo skręcając na posesje dajemy zielone do tego żeby nas wyprzedzać kierujący nie widzi co się przed nim dzieje że ktoś chce skręcić w lewo?? rozumiem skręt w prawo i wyprzedzanie ale w taki sposób? Niedługo będzie można na skrzyżowaniu wyprzedzać jadących w lewo ;/ manewr wyprzedzania w takiej sytuacji to jest zachowanie szczególnej ostrożności naprawdę. 13:08, 18.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dxcdxc

0 0

Przepis to reguluje a nie Twoje przemyślenia. Skręcający ma obowiązek upewnić się, że nie jest wyprzedzany. Wszystko jasno i czytelnie dla znających przepisy. 23:18, 19.03.2017


fxvfxv

2 2

Wielu kierowców na włocławskich ulicach to buraki na rejestracjach CWL... CLI... CAL.... Jeżdżą jak po kartoflisku. Masakra.Chociaż włocławianie też ciekawie jeżdżą.Ten kierowca Skody na Płockiej też pewnie myśli że jak skręca to nie musi już patrzeć w lusterko bo przecież ma włączony kierunkowskaz. Dziś sam omal nie wjechałem w błękitnego Passata na rej CLI... . Na skrzyżowaniu babsko oglądało sobie okoliczne sklepy zupełnie nie zwracając uwagi na skrzyżowanie i znak opisujący pierwszeństwo przejazdu.Klaksonu nie słyszała bo zwyczajem CLI.. radio słychać na zewnątrz auta. Pojechałem za nią 50m żeby parę słów nawtykać i co? Szybę uchyla baba, każde oko w innym kierunku, zero okularów i ogólne zdziwienie że ,,jakie wymuszenie pierwszeństwa"? Później ,,przepraszam" z głupawym uśmieszkiem blondynki. Aż żałowałem że hamowałem bo parę groszy by wpadło a auto i tak chcę sprzedać :). Ale i tak rekordy biją CAL-e. Oni nawet nie wiedzą że źle jadą. Dla nich jazda lewym pasem 40/h jest OK. Przecież jest jeszcze prawy pas. I tutaj apel do drogówki : ZRÓBCIE PORZĄDEK Z BURAKAMI! SZCZEGÓLNIE ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA BLOKOWANIE LEWEGO PASA I STAN TECHNICZNY AUT. 23:13, 19.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BonoboBonobo

0 0

Obawiam się, że większość samochodów we Wieśsławku jednak ma na blachach CW. Choćby statystycznie, buractwo z CW stanowi najliczniejszą grupę :) 07:12, 20.03.2017


BonoboBonobo

0 0

"ZRÓBCIE PORZĄDEK Z BURAKAMI!"
Tak, tu się zgodzę. Niech mieszkańcy "miasta" jeżdżą komunikacją miejską - po to jest. 07:15, 20.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fxvfxv

1 0

I to jest właśnie fenomen! Najwięcej jeździ aut na CW a i tak sprawcami wypadków są przeważnie buraki na CWL itd. A twój nick jest idealnie trafiony. Bonobo to taki gatunek małp. Jak wnioskuję reprezentujesz kierowców burakowozów? Nie przejmuj się. Kiedyś i ty nauczysz się poruszać według przepisów RD. Tylko czy na emeryturze jeszcze będziesz mógł jeździć...... 23:22, 21.03.2017


0%