Zamknij

Rozbudowa Urzędu Skarbowego we Włocławku utrudni składanie PIT-ów? Sprawdziliśmy!

13:00, 05.01.2017 N.S
Skomentuj Rozbudowa Urzędu Skarbowego wiąże się z utrudnieniami dla petentów. Fot. Natalia Seklecka Rozbudowa Urzędu Skarbowego wiąże się z utrudnieniami dla petentów. Fot. Natalia Seklecka

Ruszyła akcja składania zeznań podatkowych za 2016 rok. Włocławska „skarbówka” namawia do załatwiania urzędowych formalności przez internet. Czynnikiem zachęcającym do rozliczenia się z sieci mogą być utrudnienia związane z rozbudową siedziby Urzędu Skarbowego. Sprawdziliśmy, czy prowadzone prace są uciążliwe dla podatników, którzy będą chcieli złożyć zeznania podatkowe w formie papierowej.

Początek roku to tradycyjnie czas na rozliczenie się z fiskusem. Najmniej czasu na dopełnienie tego obowiązku mają osoby prowadzące działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych. W ich przypadku termin składania zeznań upływa 31 stycznia. Pozostali podatnicy czas na złożenie PIT-ów mają do 2 maja.

Podobnie jak w ubiegłych latach urzędnicy skarbowi zachęcają do zrezygnowania z tradycyjnej formy składania zeznań rocznych na rzecz rozliczeń elektronicznych.

- Podatników zachęcamy do rozliczenia się przez Internet – to proste, szybkie i bezpieczne.Drogą elektroniczną przesłać można formularze PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39. Aby to zrobić należy zalogować się na stronie www.portalpodatkowy.mf.gov.pl – mówi Elżbieta Krzaczkowska z Urzędu Skarbowego we Włocławku.

Dodatkowym argumentem za tym, by zobowiązanie wobec fiskusa spełnić przez internet, może być trwająca rozbudowa włocławskiego urzędu. W związku z prowadzonymi pracami nie do wszystkich pokoi podatnicy dotrą tak, jak robili to jeszcze przed rokiem.

Informacje w zakresie wypełniania zeznań podatkowych można uzyskać w budynkach Urzędu Skarbowego przy ul. Okrzei 74, w sali 440 oraz przy ul. Okrzei 72 B, w pokojach nr: 15 (podatnicy nie prowadzący działalności gospodarczej), 7 i od 36 do 41 (podatnicy prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych oraz opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych).

W przypadku budynku pod numerem 72 B, w którym znajduje się również kasa urzędu, główne wejście jest obecnie zamknięte z powodu remontu. Osoby, które mają pytania do urzędników, by dotrzeć do wskazanych wyżej pokoi, muszą skorzystać z tylnego wejścia (drogę wskazują strzałki z napisem "do Urzędu Skarbowego"). Mogą również skontaktować się z pracownikami „Skarbówki” telefonicznie.

Urzędnicy odpowiadają na pytania podatników, wydają druki zeznań, przyjmują wypełnione PIT-y i udzielają pomocy przy wypełnianiu zeznań elektronicznych codziennie, w godzinach pracy urzędu (w poniedziałki w godz. 7:30-18:00, od wtorku do piątku w godz. 7:30- 15.30).

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

jeden ze zdjęciajeden ze zdjęcia

0 0

nie od ul Bechiego
ale od ul Bauera
20:27, 06.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jachojacho

0 0

Żadne utrudnienia. Tak jak w latach ubiegłych pity składa się w małym budynku przy PZU w sali 440. Więc jakie utrudnienia. A z drugiej strony nawet tak samo blisko jest do nowego wejścia jak poprzednio. Więc nie nakręcajcie sprawy dziennikarze. 20:47, 08.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolecBolec

0 0

Pomijając fakt, że zeznania wysyła się obecnie przez internet. 07:02, 09.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%