Zamknij

McDonald's działa w Polsce od 25 lat i wciąż się rozwija

13:47, 07.04.2017 artykuł sponsorowany
Przez 25 lat McDonald`s wprowadził wiele innowacji. Fot. Natalia Seklecka Przez 25 lat McDonald`s wprowadził wiele innowacji. Fot. Natalia Seklecka

W tym roku największa siec gastronomiczna na polskim rynku obchodzi 25lecie działalności. Z okazji jubileuszu Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska odwiedził Włocławek i razem z właścicielem lokalnych restauracji, Piotrem Krajewskim podsumował dotychczasowe osiągnięcia i zaprezentował kierunki rozwoju sieci. Spotkanie było także okazją do bliższego poznania innowacyjnych rozwiązań jakie firma wprowadziła w swoich lokalach w zakresie obsługi gości i przygotowania produktów.

Obecnie w restauracjach McDonald’s w całej Polsce pracuje 20 tys. osób. W firmie Piotra Krajewskiego, od 11 lat franczyzobiorcy tej marki działającego na lokalnym rynku zatrudnionych jest ponad 200 osób. 70 z nich pracuje w dwóch włocławskich restauracjach. Wiek pracowników jest bardzo zróżnicowany. Piotr Krajewski zatrudnia zarówno osoby młode, godzące pracę z nauką jak i pracowników z grupy wiekowej 50+. W sezonie letnim oferuje możliwość zatrudnienia także młodocianych w wieku 16-18 lat, dla których jest to pierwsze doświadczenie zawodowe.

Różne są motywacje pracowników McDonald’s do związania się z tą marką. Jedni podejmują pracę tymczasowo – np. na czas studiów, inni pojawiają się w restauracjach, ponieważ szukają pracy na stałe. Są też osoby, które zaczynają pracę z przeświadczeniem, że to „na chwilę”, a zostają na długie lata. Tak było również w przypadku Piotra Krajewskiego, który zanim poprowadził własne restauracje zdobywał doświadczenie operacyjne jako pracownik polskiego oddziału McDonald’s. Podobną historią zawodową może pochwalić się Grzegorz Gapiński, najbliższy współpracownik włocławskiego franczyzobiorcy.

- Zacząłem pracę jako szeregowy pracownik restauracji. Tak naprawdę to przyszedłem na chwilę, bo chciałem dorobić w czasie moich studiów [studiował wychowanie fizyczne – przyp. red.]. I tak jestem związany z marką od 14 lat – mówi z uśmiechem Grzegorz Gapiński, włocławianin, który jest doskonałym przykładem tego, jak może wyglądać kariera pracownika McDonald’s, jeśli zdecyduje się związać z siecią na dłużej.

Podczas spotkania z mediami w restauracji we włocławskiej Wzorcowni poruszono także kwestię franczyzy, modelu biznesowego, na który coraz bardziej stawia światowy gigant. Obecnie ponad 70% z 385 restauracji McDonald’s w Polsce to obiekty franczyzowe. Firma chce jeszcze bardziej zwiększyć ten odsetek, ponieważ widzi w tym ewidentne korzyści dla jakości oferty i funkcjonowania całej sieci.

- Ta opcja bardzo się sprawdza. Dla nas skuteczne reagowanie na wyzwania lokalnego rynku z perspektywy biura w Warszawie i zarządzanie funkcjonującymi restauracjami jest dużym wyzwaniem. Działający lokalnie franczyzobiorca zna lepiej specyfikę miejsca i jest w stanie sprawniej działać na lokalnym rynku, wychodzić naprzeciw potrzebom gości restauracji czy też skutecznie angażować się w wartościowe inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności – wyjaśnia Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

W ciągu 25 lat funkcjonowania na polskim rynku McDonald’s wprowadził wiele zmian i innowacji. Te wprowadzone w ostatnim czasie umożliwiają m.in. przygotowywane produktów na świeżo. Oznacza to, że np. burgery są przygotowywane dopiero po przekazaniu personelowi kuchni szczegółów zamówienia gościa. Nowoczesny sprzęt kuchenny pozwala tostować pieczywo, grillować hamburgery, nakładać składniki w bardzo krótkim czasie. Nowoczesna technologia sprawdza się również w nowym systemie składania zamówień. Klienci McDonald’s wciąż mogą zamawiać posiłki przy kasie, ale mają również możliwość samodzielnego złożenia zamówienia z wykorzystaniem elektronicznego kiosku. Firma zapowiada kolejne nowinki. McDonald’s wprowadzi w kwietniu w lokalach w całym kraju możliwość personalizowania składu wybranych burgerów. Goście będą mogli sami decydować o dodaniu niektórych składników, modyfikować ich ilość i smak ulubionych produktów. Jak zapowiedzieli przedstawiciele sieci podczas spotkania we Włocławku, to rozwiązanie to dopiero początek. Trwają prace nad kolejnymi nowościami i udogodnieniami.

Krzysztof Kłapa i Piotr Krajewski oprowadzili dziennikarzy po restauracji McDonald’s we Wzorcowni. Zaprezentowali wysokie standardy jakościowe obowiązujące w lokalach sieci zarówno w odniesieniu do surowca jak i stosowanych technologii przygotowania produktów. – Nasze hamburgery to gwarancja wysokiej jakości. Mięso pochodzące z przedniej ćwiartki jest mielone, a następnie formowane w kształt krążka. Tak przygotowany burger jest zamrażany. Skład to w 100% wołowina, bez jakichkolwiek dodatków i wypełniaczy. Tak przygotowane hamburgery są grillowane bez dodatku tłuszczu, a dopiero po grillowaniu doprawiamy je jedynie solą i pieprzem – wyjaśnia Kłapa.

A już w czerwcu z okazji 25-lecia działalności w Polsce dla wszystkich gości przygotowano jubileuszowe niespodzianki. Z tej okazji nie zapomniano także o pracownikach. To przecież oni decydują o sukcesie marki na polskim rynku.  

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%