- Cieszę się, że drogowcy postanowili coś zrobić z rondem Falbanka - mówi pan Krzysztof z ul. Fredry. - To co się tam działo, wołało o pomstę do nieba. Mam nadzieję, że teraz sytuacja się poprawi.
W e-mailu do naszej redakcji Czytelnik z Południa odniósł się do planów Miejskiego Zarządu Dróg Komunalnych i Dróg, które na rondzie Falbanka chce wprowadzić próbną organizację ruchu.
Czytaj też: Instruktor nauki jazdy o zmianach na rondzie Falbanka: "Wystarczy oznakować"
Jak już informowaliśmy, drogowcy zwężą przejazd na rondzie do jednego pasa, co ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na rondzie.
- Cieszę się, że drogowcy postanowili coś zrobić z rondem Falbanka. To co się tam działo wołało o pomstę do nieba. Mam nadzieję, że teraz sytuacja się poprawi - przekonuje pan Krzysztof, który z okna swojego mieszkania obserwuje, jak zachowują się kierowcy w na rondzie. - Zajeżdżanie pasa na tym rondzie to codzienność. Jeśli ktoś nie pamięta o zasadach ruchu drogowego, to najlepiej niech nie wsiada za kółko.
Rzeczniczka Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych i Dróg przekonywała na DDWloclawek.pl, że przyczyną wprowadzenia próbnej organizacji ruchu są niebezpieczne zdarzenia, jakie mają miejsce na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II, ul. Kruszyńskiej, Kaliskiej, Fredry i wylotówki w stronę węzła autostradowego Włocławek-Zachód.
Często dochodzi tam bowiem do kolizji i zajeżdżania drogi przez kierowców, którzy najwyraźniej nie radzą sobie z poruszaniem po rondzie. Jak się dziś dowiedzieliśmy w MZUKiD, zmiany zostaną wprowadzone najpóźniej 15 sierpnia.
Przejazd zostanie zwężony do jednego pasa. Później drogowcy będą przyglądać się zachowaniu kierowców i jeśli taka organizacja ruchu poprawi sytuację na rondzie, zostanie wprowadzona na stałe.
31 6
Cały problem polega na tym, że to rondo jest za małe żeby być rondem, jadąc wewnętrznym pasem po prostu nie ma zbytnio miejsca ani czasu żeby zmienić czas na skrajny prawy i dopiero zjechać z ronda. Od zjazdu do zjazu ile jest, max 10m przejeżdzamy autem.
7 16
Niedługo ,,ważna zmiana '' będzie też na rondzie Skrzypka - nawierzchnia już pęka i odpadają płytki z zasłaniajacego widok klombu . A ile Skrzypkarondel ma lat ? I kto za taką kosztowną partaninę będzie rozliczany ?
16 17
~dd44; Zauważ,że większość kierowców objeżdża rondo jednak pasem zewnętrznym utrudniając wjazd oczekującym.Gdyby każdy jeździł jak papier pisze utrudnienia byłyby znacznie mniejsze.Uważam,że zwężenie do jednego pasa to dopiero będzie Sajgon.
17 4
To zle oznakowanie tego ronda i nieumiejetnosc kierujacych powodujevtakie sytuacje.wszedzie rozbudowuje sie drogi a we W-ku zmniejszac bedziemy cofamy sie z rozwojem?! W innych miastach sa ronda oznakowane kazdy ma pas oddzielny kierunek sa tez ronda turbinowe a tu co cofniemy sie do kierowania ruchem przez policjantow???
12 4
Podobno ma byc w przyszlosci niedlugiej druga nitka od A1 do tego ronda i co tu rozbudowa a tu zmniejszanie???!!!! Takie pomysly to tylko we W-ku
7 2
~titi; To rozwiązanie o którym piszesz + obwodnica Brześcia były forsowane przez niejakiego Pawlaka z Lubrańca. A że Pawlak wyskoczył przy wyborach z układów to z tego nic nie będzie. Obwodnica Brześcia już oficjalnie padła.
6 1
Tez coś slyszalem o, ale zmniejszac rondo wprowadzic lepsze oznaczenia i je powiekszyc np.z ul. Kruszynskiej z lewego pasa jazda w kierunku michelina i zawracanie i podobnie od A1 troche tamt przemysleć i wykorzystac ta przestrzeń inne miasta maja w scislych zabudowaniach i tam ruch jest plynny
8 4
winna jest kultura jazdy.jezdze po takich małych rondach jak na falbance we francji i tam nie ma problemu,ale jest jedna zasada.nawet gdy jade lewym pasem to nikt mi nie wjedzie z wjazdu na rondo na prawy pas dopóki nie opuszczę ronda chociaz jestem na lewym pasie)wszystko idzie jak burza plynnie.uczcie się kultury bo bedziecie się cofac w rozwoju tak jak napisał jeden o komentujących.
3 7
także uważam ze wprowadzenie jednego pasa na rondzie będzie celowe .to taki cel zastępczy.kiedy kierowcy naucza się kultury będą mieć na falbance dwa pasy.albo i nie bo pewnie do tego czasu przebudują kompletnie to rondo.
2 3
za chwile będzie więcej oznaczen z czerwona lapka.polska..powodzenia w rozwoju.
13 1
To już druga wypowiedź na ten temat i cały czas nie ma żadnych konkretów. Może niech powie nam coś jakaś bardziej kompetentna osoba. Siedzą na tej Zielnej, dłubią w nosach i przychodzą im do głów różne pomysły. A że u nich zazwyczaj ręka jest szybsza niż myśl, to ćwiczą sobie na nas różne wersje zdarzeń.
Robiliście jakieś badania na modelach? Zamkniecie sobie jeden pas i będziecie obserwować. A co będzie mierzone? Liczba zdarzeń, natężenie ruchu, obwód w pasie Wujkowskiej? Skąd będzie będzie wiadomo czy jest lepiej, czy gorzej? A jak wybraliście optymalną długość lewego pasa do zamknięcia przed wjazdem na to rondo? Jak dobraliście prędkości do uspokojenia potoku przed tym zwężeniem?
Idąc waszą logiką, to najskuteczniejszym działaniem jest całkowite zamknięcie tego skrzyżowania, ponieważ sprowadzi to liczbę stłuczek do zera. Macie problemy z jednym kryterium oceny, a przy dwóch i więcej zaczynacie robić minę zdziwionego idioty i zasłaniać niemocą wynikającą z jakiegoś nikomu nie znanego przepisu. A później my musimy według tych waszych chorych pomysłów jeździć.
6 3
~ EXKZ4; To co opisujesz to utopia. Jeżeli by tak było (nawet we Francji,choć powątpiewam),to w godzinach szczytu korek do wiaduktu na Wroniej jak nic.Jak jedziesz lewym pasem to niby dlaczego nie mogę wjechać na prawy jak chce tylko skręcić w prawo.Coś ty kit wstawiasz. Takie niby wszystko uprzejme dopóki jaśnie pan nie opuści ronda.
7 3
Zabawię się w proroka i przepowiadam korki na każdym wjeździe. Na rondzie dwupasmowym nie byłoby tyle groźnego zajeżdżania drogi gdyby kierowcy z okolicznych gmin wjeżdżali na nie prawidłowo i z prędkością umożliwiającą znajdującym się na nim kierowcą zmianę pasa ruchu na prawy do zjazdu. Obecnie jest tak, że każdy chce przed kogoś "wskoczyć" kończy się tym, że większość jedzie w koło rondo prawym pasem.
10 2
Obejrzałem filmik i jestem pod jego wrażeniem a raczej tego, jakie tam się zdarzają sytuacje.
To rondo jest za małe, prowadzi do niego 5 dojazdów i wielu kierowców nie ogania tematu bo za dużo się na nim dzieje na króciutkim odcinku. Moim zdaniem powinno się albo powiększyć rondo do rozmiarów PRAWDZIWEGO ronda a nie osiedlowego mini-rondka przy kiosku pani Gieni, albo ograniczyć je do jednego pasa nie licząc na to, że kierowcy kiedyś się nauczą - bo nie nauczą się.
10 3
JAKI PROBLEM WYSTARCZY ZNAĆ PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO.
6 3
proponuje rondo turbinowe i problem zniknie
12 0
wystarczyłoby dobre oznakowanie na ulicy a sytuacja pewnie by się poprawiła
7 4
Inne ronda we Wlocku maja po jednym pasie i wszyscy jezdza i jest dobrze tylko tu problem. Bo to kultury jazdy brak .
3 3
Inne ronda we Wlocku maja po jednym pasie i wszyscy jezdza i jest dobrze tylko tu problem. Bo to kultury jazdy brak .
3 0
Do @~Radek
Wystarczy znać przepisy ruchu drogowego powiadasz.
To co przez to właściwie rozumiesz?
6 0
Hurrrraaaa! Word traci kolejna szanse na latwe oblanie mnie z powodu osob trzecich ;)
8 2
Na zewnętrznym pasie skręca się w prawo lub wyjeżdża z ronda na wprost. Wtedy rondo robi się bezkolizyjne. Wewnętrzny pas służy do skrętu w lewo lub do zawracania.
1 2
polska dla dziado...stwa.
4 4
pogorszy to ruch będą większe korki i wypadki ponieważ wszyscy z lewego pasa będą sie pchać na prawy
4 0
Jacy wszyscy,jacy wszyscy ja jezdze prawym,bo skrecam na Fredry. Wszyscy masz na mysli 'Znawco" tych co nie znaja przepisow albo wykorxystuja prawo silniejszego.
4 1
Witam, może u nas to problem,ale w innych miastach poradzili sobie już dawno z tym problemem np. w Poznaniu. Dobre oznakowanie rozwiąże ten problem bez zbędnych i kosztownych przeróbek. Bo może to doprowadzić do totalnego zakorkowania tego ronda. Dobre oznakowanie na pewno wystarczy.
6 2
@rr, skręcałeś kiedyś z ronda w lewo? To ty chyba tam pociągiem jeździłeś. Z ronda można tylko w PRAWO skręcić.
3 3
Wszędzie rozbudoiwują miasta, a u nas degradują, zamiast karać imbecyli którzy nie umieją jeździć na rondzie. Potem taki jeden z drugim przygłup pojedzie do USA czy arabów i narobi kolizji, bo tam sa ronda 3 pasmowe.
3 1
W obliczu perspektywy zrobienia dwu pasmowej drogi do autostrady, zabieg ten bedzie strzałem w kolano. Bo na odcinku Al. Kazimierza-A1 bedzie zwężenie. Ale kto o tym pomyśli przecież szkoda słów.
4 2
Kolego "niedzielne buty" roponuję wprowadzić 20 km/h bo niektórzy kierowcy nie ogarniają szybkości 50 km/h i nigdy sie nie naucza... A co mnie to obchodzi. Od czego są mandaty dla łamiących przepisy.
3 1
No i niestety przez kilku matołów, którzy nie umieją jeździć, i paru matołów, którzy nie umieją oznakować ronda wszyscy będą stać w korkach...
5 3
Na tym rondzie nagminnym jest skręcanie w lewo z prawego pasa. Z tego, co mi wiadomo, wjeżdżając na rondo z zamiarem skrętu w lewo, zajmuje lewy pas.
Miałem setki sytuacji, że jadąc lewym pasem (wewnętrznym na rondzie), spodziewając się, że auto jadące prawym pasem skręci w prawo lub pojedzie prosto, zostałem nagle przez nie strąbiony za zajechanie drogi.
Dobry rozwiązaniem są znaki poziome przypominające o kierunku ruchu - takie jak np. na skrzyżowaniu na Toruńskiej w okolicy McDonalds'a. Tak jest wiadomo, że prawy pas służy do skrętu w prawo lub jazdy na wprost, a do skrętu w lewo służy lewy pas. Nikt nikomu nie zajeżdża. Zwężanie ulicy tylko utrudni ruch w godzinach szczytu.
2 3
prawy człeku
Jak rozumiem boisz się skręcać w lewo i w związku z tym skręcasz tylko w prawo (jak mama mojej koleżanki)? :)
Proponuję kurs reedukacyjny na prawo jazdy - tak dla przypomnienia.
5 0
No chyba żeby postawić kamerę i monitorować. Jeśli posypałyby się mandaty, to myślę że tydzień czasu wystarczyłby na naukę ruchu drogowego na rondzie. :)
4 2
~Moto; Masz 100% racji. Pisałem o tym wcześniej to geniusze na forum nie zgadzali się ze mną. Widać wyraźnie na filmie jak kierowcy jadący np.od Michelina lub od Kruszyńskiej,a chcą skręcić w kierunku Brześcia jadą zewnętrznym pasem uniemożliwiając zjechanie na ten pas prawidłowo jadącym kierowcą,chcącym skręcić w prawo.Zwężenie do jednego pasa moim zdaniem bardziej zakorkuje to rondo.Oczywiście mogę się mylić.
4 1
~prawy człek; Z samego ronda oczywiście skręcasz w prawo,ale manewr który całościowo wykonujesz jest skrętem w lewo.
2 1
@ moto - przez takich jak ty właśnie są takie sytuacje na rondzie, to że kierownice masz skręconą w lewo, to nie znaczy, że skręcasz w lewo. Jedziesz po okręgu jakim jest rondo, a skręcasz wyłącznie w prawo. Takie jest zbójeckie prawo.
1 1
~ janosik ; Postawiłeś wszystko na głowie.Właśnie jest dokładnie na odwrót: jak masz kierownicę skręconą w prawo to nie znaczy,że skręcasz w prawo.Przecież jadąc Kruszyńską do Michelina skręcasz w lewo,a na końcu tylko opuszczając rondo musisz odbić w prawo.Cały manewr to skręt w lewo po rondzie - takie jest zbójnickie prawo.
0 3
Problem polega na tym, że gamonie jadący z Kruszyńskiej na Jana Pawła II nie potrafią jechać tam z wewnętrznego pasa i "walą" całe rondo po zewnętrznym pasie. Tutaj cały problem. Jak ktoś nie wie do czego służy zewnętrzny i wewnętrzny pas to tak właśnie jest, albo zdobył prawo jazdy na świniaka.
2 0
Do @~Henryk Z.
Rozumiem, że Ty wiesz jak trzeba jeździć to może zamiast obrażać innych wytłumacz.
:)
A jak byś jeszcze wyjaśnił to w oparciu o przepisy to by była rewelacja.
:D
1 1
hehehe jednym słowem na tej WSI we Włocławku niech się nauczą jeździć a nie likwidują rondo do jednego pasa... We wszystkich miastach robią coraz więcej pasów na rondzie a tu się likwiduję i doprowadza się to Miasto do jeszcze większej WSI która i tak już jest. Brak słów co tu się dzieje.
0 0
Już dawno tak powinno być tak zrobione dwa pasy dla osobowych aut a nie dla ciężarówki o osobówki.Z tego ronda korzystaja ciężarówki .Dobre rozwiązanie jeden pas.
0 0
Już dawno tak powinno być tak zrobione dwa pasy dla osobowych aut a nie dla ciężarówki o osobówki.Z tego ronda korzystaja ciężarówki .Dobre rozwiązanie jeden pas.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz