Zamknij

Chcą stworzyć we Włocławku legalny cmentarz dla zwierząt. Podpiszesz petycję?

06:00, 21.01.2019 N.S Aktualizacja: 08:28, 22.01.2019
Skomentuj Włocławianie grzebią swoje zwierzęta m. in. w lesie przy ul. Wiejskiej. Fot. Natalia Seklecka Włocławianie grzebią swoje zwierzęta m. in. w lesie przy ul. Wiejskiej. Fot. Natalia Seklecka

Trwa akcja zbierania podpisów pod petycją "Cmentarz dla Zwierząt we Włocławku". Organizatorzy akcji zamierzają przekazać ją władzom miasta. Liczą, że w efekcie we Włocławku w końcu powstanie miejskie grzebowisko dla zwierząt.

Kampanię na rzecz utworzenia w mieście miejsca, w którym właściciele zwierząt mogliby grzebać swoich pupili, rozpoczęło 7 stycznia Stowarzyszenie Włocławski Cmentarz Zwierząt we współpracy z Towarzystwem Opieki nad Zwierzątkami w Głuszynku. Organizatorzy akcji tłumaczą, że właściciele zwierząt (a samych zarejestrowanych w magistracie psów są 4 tys.) chcą mieć możliwość pogrzebania swoich zmarłych pupili w godny sposób. Uważają, że tylko godne pochowanie zwierzęcia pozwala ukoić ból po jego stracie.

[ZT]21274[/ZT]

Na razie, o czym pisaliśmy m. in. tutaj, wielu mieszkańców zakopuje ciała swoich czworonogów na dzikich grzebowiskach, które funkcjonują w otaczających miasto lasach. Stowarzyszenie Włocławski Cmentarz dla Zwierząt chce, by w mieście powstało legalne, ogólnodostępne i w pełni wyposażone grzebowisko dla wszystkich zwierząt domowych.

Istnienie takich miejsc – cmentarzy dla zwierząt, nie jest niczym nowym, gdyż istnieją już od XIX wieku, a w Polsce przybywa ich z roku na rok – pisze stowarzyszenie na facebookowej stronie kampanii.

Obecnie trwa akcja zbierania podpisów pod petycją w sprawie utworzenia grzebowiska. Każdy chętny może ją podpisać w kilkunastu miejscach w mieście (lista tutaj). Kampania potrwa do końca kwietnia. Po jej zakończeniu podpisana petycja trafi do miejskich radnych. Członkowie Stowarzyszenia Włocławski Cmentarz dla Zwierząt wierzą, że poparcie mieszkańców dla ich inicjatywy pokaże rajcom, jak pilna jest potrzeba utworzenia grzebowiska.

- Zbieranie podpisów ma na celu poinformowanie mieszkańców o potrzebie istnienia takiego cmentarza, a z drugiej strony przyspieszenie budowy grzebowiska. Chcemy, aby włodarze naszego miasta widzieli, jak duża jest potrzeba stworzenia takiego cmentarza - mówi Piotr Charaba ze Stowarzyszenia Włocławski Cmentarz dla Zwierząt. - Władze miasta przymierzały się do takiej inwestycji już w 2013 roku. Powiatowy Urząd Pracy swego czasu oferował nawet pieniądze na rozpoczęcie tego typu działalności gospodarczej, ale wówczas nie było chętnych do prowadzenia takiego cmentarza. Na ten moment, z tego, co wiemy z rozmów z prezydentem Markiem Wojtkowskim, ma to być inwestycja miejska, zarządzaną przez jedną ze spółek miejskich. Ma to zapewnić ciągłość funkcjonowania tego grzebowiska.

Członkowie stowarzyszenia zapewniają, że na pewno nie spoczną, dopóki cmentarz dla zwierząt nie powstanie. Mają nadzieję, że stanie się to, jeśli nie w tym, to w przyszłym roku. Dodają, że ich zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby przekazanie opieki nad przyszłym grzebowiskiem schronisku dla zwierząt. Dzięki temu placówka mogłaby przeznaczyć pieniądze z opłat za pochówek czworonogów na swoją działalność. O tym, kto i na jakich zasadach będzie opiekował się zwierzęcą nekropolią, kiedy już powstanie, zdecydują jednak władze miasta. 

Czy popierasz pomysł utworzenia miejskiego grzebowiska dla zwierząt?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak. 88%
Nie. 10%
Nie mam zdania. 2%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(89)

;lkj;lkj

59 9

powinni wyznaczyc normalny plac a nie w lesie jak z horroru 06:51, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

makarymakary

77 7

jak ktoś chce pochować swojego pupila , to powinien mieć taką możliwość
żeby zrobić to w cywilizowany sposób , i nie robił tego na cudzym terenie po kryjomu
mam tylko jedną prośbe
NIE STAWIAJCE KRZYŻY NA GROBACH ZWIERZĄT
bo choć sam nie jestem zbyt religijny to staram się szanować ludzi wierzących
różnych wyznań 07:58, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

10 5

A jeżeli pies lub papuga był chrześcijaninem? Podejrzewam, że za pieniądze ksiądz ochrzciłby nawet kamień :) 14:09, 21.01.2019


PiesPies

34 65

Przy takim pochówku powinno się sprawdzać czy właściciel psa płacił podatek za swojego pupila. A przede wszystkim właściciele psów w blokach powinni płacić wyższy podatek niż ci z domków jednorodzinnych 08:50, 21.01.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

do piesdo pies

12 31

Przede wszystkim pozwolenie na posiadanie psa w bloku , a i wysoki podatek... co niektorym odechcialoby sie pieska :) 12:26, 21.01.2019


MaMiMaMi

26 11

A co takiego złego pies w bloku robi żeby płacić większy podatek? Niczego przede wszystkim nie niszczy, tak jak robią to sami mieszkańcy bloków, a po swoim psie sprzątam więc nie wiem skąd taki pomysł. 13:04, 21.01.2019


do MaMido MaMi

9 7

jest napisane - co niektorym odechcialoby sie pieska- mam przez sciane z jednej i drugiej strony psy, nade mna pies i naprawde kazdemu życze takich spokojnych pupilkow ....ale niestety pode mna tez jest pies - ujada od 6 rano ! I oto chodzi MaMi ze takiej babie bez mózgu odechcialoby sie psa gdyby byl wyzszy podatek i kary że nie potrafi zapamowac nad psem. A jesli chodzi o psi cmentarz - to jestem ZA. 13:50, 21.01.2019


do Mamido Mami

10 15

Ciekaw jestem, jak zbierasz siuśki swojego pupila z trawnika. 14:07, 21.01.2019


m32m32

8 5

do "Pies"
Wyższy podatek za psa w bloku spowodowany jest pewnie tym, że psiak korzysta z centralnego ogrzewania :). To dorzuciłbym jeszcze parę groszy za psy w wieżowcach bo korzystają z windy :) ;). 19:44, 21.01.2019


MaMiMaMi

15 4

W bloku nie sika, a póki co nie słyszałam żeby pies nie mógł wysiusiać się na dworzu. Swoją drogą, że nie nikomu nie przeszkadzają śmieci, butelki, szkła, kapsle itp. na trawniku, w lesie przy ul. Kruszyńskiej to już w ogóle masakra, a pies ich tam nie rzucił. 19:52, 21.01.2019


twój PAN twój PAN

0 0

NA TWOIM POCHÓWKU WYSTARCZY 5OO+

22:55, 08.02.2019


OlazpoludniaOlazpoludnia

51 4

Ja też uważam że każdy powinien mieć prawo pochowania swojego pupila w wyznaczonym miejscu bo w końcu jeśli tu przeszkadza innym to gdzie mamy to zrobić? Przyda się w końcu zrobić z porzadek 09:03, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mam pytanie mam pytanie

16 12

Tylko czy radny K. Grządziel na tym nie zarobi w opłatach od Miasta za dzierżawę ? Idea słuszna , nawet w Toruniu jest taki cmentarz dla zwierząt. 10:12, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

28 12

To wstyd dla władz miasta, że jeszcze się tym nie zajęły. A może prezydent nie może miejsca znaleźć? Tak czy owak to porażka dla naszych włodarzy. 10:13, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

******

25 10

Jeżeli miałoby to wyglądać tak jak na zdjęciu, to jestem całym sercem na NIE! Czy ma to być następne składowisko starych opon? O "pupilu" nawet najbardziej kochanym, zapomni się w ciągu roku,a opony i inne "pomniki" zostaną... Niech to będzie miejsce, ale o charakterze parkowym, gdzie zapomniane miejsca po prostu wrócą do natury 10:55, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

robert2robert2

15 12

Chyba nie miałeś (miałaś) pupila którego kochałeś (kochałaś) skoro piszesz, że po roku się o nim zapomina. Taki zwierzak na długo pozostaje w pamięci i takie miejsce pochówku od dawna powinno być w naszym mieście. Oczywiście bez krzyży na grobie zwierzaka. Opiekę nad takim miejscem, a co za tym idzie i opłaty powinno mieć schronisko dla zwierząt. W Toruniu koszt pochówku wraz z dwuletnią dzierżawą miejsca wynosi 260zł (następne 3 lata kosztują 106zł), więc koszty nie są jakieś z kosmosu. 11:37, 21.01.2019


kyselakkyselak

6 25

Mam pomysła! Opona-nagrobek dla zwierzaka! Że też na to wcześniej nie wpadłem. Taki biznes się szykuje. W każdym rozmiarze od rybki po słonia; wszakże opony są każdej wielkości. Taką starą oponę tylko pomalować do tego tablica i kasiora leci. 11:17, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

18 16

Dlaczego nikt nie wspomina na czyj koszt ma to być utrzymane, i mam jeszcze jedno pytanie, czy konia też można będzie tam pogrzebać? To nie jest żart, dlaczego jedni mają za to płacić a inni robić to na koszt mieszkańców.
11:57, 21.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AaaAaa

8 1

Jak ktos bedzie chcial pochowac swojego pupila to sam za to zaplaci, a nie ty czy ktos inny... jak czlowieka chowaja to tez oplaca rodzina, a nie zenek czy zosia ;] wiec co cie boli, ze ktos zaplaci i bedzie placil ? 22:43, 21.01.2019


NornikNornik

1 4

do Aaa22:43, 21.01.2019
No nie tak do końca, bo utrzymanie cmentarza, na którym będzie spoczywał ów zmarły - też kosztuje i udział w tych kosztach mają też inni, także wtedy, gdy nikogo nie lokują w grobach. Nie wpadło ci to do głowy? 18:17, 22.01.2019


xxxxxxxx

7 30

ja na grabarza ..jak msza bedzie to kościelny potrzebny....potem tacka a jak sprawdzić czy wierzący czy ateista?.....potem w trumnę czy spopielić...do urny,,,,a opłaty ..500zł ateista ... 1000zł z księdzem......opłata cmentarna .....kwiaty wieńce od rodziny i znajomych .....TANIO TO NIE BĘDZIE,,,, LUDZIE CZAS ZMĄDRZEĆ.....

12:41, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Przemo.Przemo.

8 1

Masz rację...... czas zmądrzeć..... 12:46, 21.01.2019


MaMiMaMi

14 9

A co takiego złego pies w bloku robi żeby płacić większy podatek? Niczego przede wszystkim nie niszczy, tak jak robią to sami mieszkańcy bloków, a po swoim psie sprzątam więc nie wiem skąd taki pomysł. 12:58, 21.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KnockKnock

6 8

Wyje 14:34, 21.01.2019


Do KnockDo Knock

6 1

Mój nie... kwestia wychowania i odpowiedzialności. 19:37, 21.01.2019


Do KnockDo Knock

9 1

A nie słyszałeś jak menele wyją po nocach pod klatkami z piwkiem lub trawką, a najczęściej jednym i drugim??? 19:53, 21.01.2019


kot i ptakkot i ptak

6 27

sprzedam 2h ziemi pod cmentarz ..5 kilometrów od miasta
posiadam karawan .... mogę przewozić zwłoki ... mogę spopielić nagrobek na życzenie...kompleksowa obsługa 24 na dobę ..niskie ceny.. W lutym promocja.... 12:59, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

soczekzfoczeksoczekzfoczek

10 17

ciekawe gdzie schronisko pochowało suczke która zdechła podobno na zawał w sylwestra ...pewnie ciało trafiło do kubła saniko razem z ściepami z obiadów? ale o tym ddw nie napisze. 13:03, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KasiasaKasiasa

2 0

Schronisko chowa zwierzeta na swoim terenie.
Byłam widziałam. Za budynkiem-biura.
Kamienie w formie kopcow i tam są zwierzaki. 13:52, 21.01.2019


asaasa

18 18

LUDZIE CZY WAS JUŻ POJ............O ..to jakiś obłęd 13:07, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KnickKnick

19 31

Porąbało do reszty ludzi z tymi wyjcami 13:12, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moniekmoniek

15 26

najgorsza profanacja......PAN BÓG ROZUM ODEBRAŁ NIEKTÓRYM....... ... 13:31, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HaHa

4 0

Twój Pan Bóg kazał człowiekowi kochać i opiekować się zwierzętami. Taki z ciebie chrześcijanin? 09:03, 23.01.2019


bolekbolek

10 28

a morze do pod ziemi w KATEDRZE?
szpital jeszcze ....dom opieki....hospicja......WIELKI OBŁĘD.....BOŻE PATRZYSZ i nie grzmisz..... 13:49, 21.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RikoRiko

3 1

A może Słownik ortograficzny ? 20:47, 22.01.2019


bolekbolek

1 2

riko pocałuj mnie ....geniusz włocławski po zawodówce... 22:31, 22.01.2019


TakTak

4 0

Grzmi jak patrzy na takie fałszywe owieczki jak ty. Chrześcijanie bez szacunki i miłości do braci mniejszych. Jak wyzionie ducha to najlepiej do kubła? Tak nauczał Bóg,na którego się powołujesz? 09:07, 23.01.2019


nowy podateknowy podatek

12 15

jak widać własciciele pupli lubią nowe podatki ,ja nie mam zamiaru płaccić go w czynszu skoro nie mam psa nie płace podatku !!!! 13:54, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Ja.Ja.

12 40

Proponuje szpital psychiatryczny dla tych co to wymyślili. 13:59, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GG

23 9

Do Ja.sam idź do psychitry 14:45, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

magda7458magda7458

9 29

Ludzie już mają nierówno pod sufitem. Jakim trzeba być baranem, żeby żądać cmentarza dla zwierząt. Niech zajmą się lepiej czymś ważnym, a nie tym poronionym pomysłem. 15:14, 21.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gacia Gacia

6 0

Sama masz nierówno pod sufitem. Ty możesz nic nie robić. Ludzie ze stowarzyszenia mogą robić co chcą. Nie tobie dane jest im dyktować, że co mają robić. 17:08, 22.01.2019


Nika5555Nika5555

8 0

Zwierzęta to nie śmieci i rowniez zasluguja na godny pochowek.Pani ma nie rowno pod sufitem piszac takie słowa.Lepiej robic to w miejscu wyznaczonym niż po lasach działkach itp. 18:15, 22.01.2019


betabeta

4 0

Proszę nie obrażać baranów, bo to mądre zwierzęta, rąbnięta baba i tyle ! 22:37, 22.01.2019


??

8 8

A kto będzie za to płacił ? 15:44, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

8 2

Mam nadzieje ze TYLKO WLASCICIELE PSÓW ! 15:58, 21.01.2019


BetaBeta

12 4

A czym Wy się zajmujecie, co zrobiliście dobrego dla tego miasta, ma się ktoś czymś pochwalić czy tylko umiecie osądzać innych. Nie podoba się jednemu czy drugiemu, to nie obrażaj innych, bo ludzie, którzy oto zabiegają czują się po przeczytaniu Waszych komentarzy znieważeni, a na to jest paragraf Art.216.kk. Już nie jeden myślał, że jest bezkarny używając nick i się pomylił. I tak będzie w tym przypadku proszę Was. 16:21, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Naprawdę? :) Naprawdę? :)

2 3

Niejeden też myślał, że uzyska skazujący wyrok sądowy z powodu komentarza, bo mu się we śnie ubzdurało, że coś lub ktoś go znieważyło! I się biedak srodze pomylił, bo sąd sprawę umorzył, nie znajdując w skardze, żadnych podstaw do uwzględnienia pozwu wnioskodawcy.
Najpierw przeczytaj zatem i przeanalizuj komentarze prawnicze do treści tego artykułu kodeksowego.
Może ''mądralo'' zachciałoby ci się także zajrzeć do internetowego pitawalu sądowego z Poznania?
Już byli tacy, którzy kierowali wnioski do sądu, że - niby to -zostali znieważeni.
Teraz sami sięgną głęboko do kieszeni i pokryją; 1.koszty sądowe, 2. pełnomocnictwo procesowe i oczywiście ZADOŚĆUCZYNIENIE dla pozwanego i niesłusznie oskarzonego,
ponieważ niesłuszne oskarżenie - TEŻ JEST KARALNE!
Tym razem - z art. 212 Kk.
Jeżeli wkraczasz na podwórko prawne, to trochę dokładniej je poznaj.
I jeszcze coś: polskie prawo nie uznaje czegoś takiego jak; ---- komentarz w afekcie --- ! Nie ma takiego prawnego terminu, określającego wykroczenie karne. Po prostu w kodeksie - nie istnieje! A niby; dlaczego nie? Skoro są wykroczenia czy przestępstwa w afekcie, to dlaczego nie może być komentarz w afekcie, gdy ktoś wyraża swą myśl, wkurzony cholryycznnie, że adresat komentarza okazał się niegodnym zaufania?!!
A jeżeli nie ma takiego prawnego terminu, to nie można naginać prawa do wyciągania konsekwencji prawnych w takiej kwestii.

O technice informatycznej IDENTYFIKACJI AUTORA WPISU na podst. tylko IP - już nie wspominam, bo pewnie i tak się na tym nie znasz.
W każdym razie IP - nie jest i nie może być wskazaniem autora i zarazem (lub ich obydwu) WYKONAWCY upublicznienia wskazanego tekstu.
W podobnej sprawie już wypowiadał się SNajw. w Rzeczypospolitej. Numer identyfikacujny nie wskazuje realizatora, a jedynie rejestrowanego właściciela, który niczego nie musi wskazywać w zakresie dochodzoenia procesowego. 15:50, 22.01.2019


BetaBeta

12 3

A czym Wy się zajmujecie, co zrobiliście dobrego dla tego miasta, ma się ktoś czymś pochwalić czy tylko umiecie osądzać innych. Nie podoba się jednemu czy drugiemu, to nie obrażaj innych, bo ludzie, którzy oto zabiegają czują się po przeczytaniu Waszych komentarzy znieważeni, a na to jest paragraf Art.216.kk. Już nie jeden myślał, że jest bezkarny używając nick i się pomylił. I tak będzie w tym przypadku proszę Was. 16:22, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PitPit

25 4

Do wszystkich umyslowych karlow ktorych jedynym osiagnieciem zyciowym jest umiejetnosc odpalenia neta i wylanie poprzez klawiature tloczacego sie w mozgu jadu i glupoty..nie macie pojecia o czym piszecie nie macie pojecia kto po co i dlaczego wystapil z taka inicjatywa wiec..poniewaz wasze wypociny nie przyniosa nic dobrego to MORDY W KUBEL i NIE PRZESZKADZAJCIE ludziom ktorzy chca zrobic cos pozytywnego ! 17:01, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gacia Gacia

23 1

Nawet starodawne KULTURY oddawały szacunek zwierzętom. Ale to były KULTURY.. W starożytnym Egipcie oprócz mumifikowania zwłok ludzkich, mumifikowano koty. W Japonii jest pomnik Hachiko, wiernego psa. Wiele krajów posiada takie cmentarze. Dla jednych ważne jest powstanie grzebowiska, inni mają inne potrzeby. Wiadomo, że koszty pochówku i utrzymania grzebowiska poniosą opiekunowie zwierząt. Jeśli ma być takie miejsce w naszym mieście, niech będzie. Legalne, utrzymane w porządku. 17:24, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MożeszMożesz

3 6

Niektórzy w dawnych wiekach nawet modlili się do psów i innych zwierząt. Też możesz. Konstytucja tego nie zabrania! 19:33, 21.01.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KolejnośćKolejność

4 16

Uważam zdecydowanie, że pierwszeństwo przed psim cmentarzem, ma cmentarz ludzi! Zanim Rada Miasta i Prezydent zaczną deliberować nieporadnie o cmentarzu dla psów może przedtem zajmą się skutecznie cmentarzami przy Chopina i na Pińczacie! Potem dopiero podyskutujmy o cmentarzu dla psów! 19:32, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wrażliwywrażliwy

2 0

a dla muchy ...ja muchy nie zabije 16:49, 22.01.2019


ateate

4 15

Zainteresowani niech powołają Społeczny Komitet Budowy Grzebowiska dla Zwierząt który wykupi grunt i urządzi grzebowisko! Dlaczego wszyscy mają za to płacić? Weźcie sprawy w swoje ręce, a nie domagajcie się żeby ktoś to zrobił!!! 19:34, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PitPit

11 4

Gosciu naprawde rece opadaja jak sie czyta brednie takich jak Ty..wiem ze to bedzie nieskuteczne bo Twoje szare pseudokomorki sa uszkodzone skoro nawet przeczytac artykulu ze zrozumieniem nie potrafisz ale sprobuje Ci cos wytlumaczyc..otoz tepaku w artykule cytowana jest osoba ze Stowarzyszenia Wloclawski Cmentarz dla Zwierzat wiec nie nawoluj by powolac jakis komitet bo to juz powstalo to po pierwsze..po drugie po to powstalo zeby wlasnie stworzyc grzebowisko dlatego ruszyla kampania zbierajaca podpisy pod taka petycja..po trzecie w koncu stowarzyszenia tego typu to najczesciej grupa zwyklych obywateli ktorym zalezy na zalatwieniu konkretnej sprawy czyli jak napisales wzieli sprawy w swoje rece! Po czwarte nie boj sie biedaku nie bedziesz za to placil nikt Ci 500+ nie zabierze nadal bedziesz mogl za nie chlac bo miejsce na to grzebowisko wyznaczy miasto ze swoich zasobow na ktorych niczego sensownego nie da sie zrobic a na cmentarz dla zwierzakow wystarczy..Czego jeszcze nie rozumiesz Ty umyslowy patolu?? Zglos sie to Ci wytlumacze skoro nie ogarniasz swojego marnego zywota..Glabie! 23:39, 21.01.2019


m32m32

30 2

Czytam i nie wierzę, że można być takim ignorantem pełnym jadu i nienawiści.
Co niektórzy tu nie rozumieją, że dla części społeczeństwa zwierzak to tylko zwierzak, ale dla części ich pupil to członek rodziny i przyjaciel.
Powiem krótko
Nie zaufam ludziom, którzy nie lubią zwierząt.
Ale będę pełen ufności do zwierzęcia, które nie lubi niektórych ludzi
20:29, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asaasa

3 20

spopielić ten zwierzyniec..........a popiół posypać na poje...........ne głowy........morze te głąby coś zrozumieją...... 21:04, 21.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do asado asa

10 1

Czyli między innymi twoją ;) :) 21:32, 21.01.2019


Gacia Gacia

5 0

I ty piszesz o głąbach??? Wyraz "morze" i w tym kontekście pisze się "może", głąbie... 17:13, 22.01.2019


777777

0 0

MASZ ŁEB *%#)!& JAK TWOJA MATKA! BYDLAKU 22:58, 08.02.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Konto usunięteKonto usunięte

19 1

Popieram. Zwierzęta powinny mieć swoje miejsce wiecznego spoczynku. Im też należy się szacunek i pamięć. 01:15, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kamila93Kamila93

7 0

Witam serdecznie czy na tym cmentarzu będzie również można pochować zwierzęta z innych miast ? Np Płock ? I Wogole jak to będzie wyglądało ? 05:15, 22.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stowarzyszenie Stowarzyszenie

3 0

Zapewne tak. Przecież miłość do zwierząt nie zna granic. Mieszkańcy Włocławka mają groby zwierząt pod Bydgoszczą i w Koniku Małym. To kawał drogi. Z Płocka do Włocławka jest tylko 60 km. Zawsze to bliżej niż pod Warszawę. 17:17, 22.01.2019


16 1

W końcu:) Jestem jak najbardziej za. Tylko właściciel pupila, nie ważne, czy to pies, kot itd. wie, jak bardzo człowiek przywiązuje się do zwierzaka. U mnie w domu rządzi roczna kotka. Jak mogliśmy bez niej żyć?:) Podpisuję się za tak wspaniałym planem. 07:01, 22.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxxxx

1 4

kot rządzi a ty myszy łapiesz? .....czysty obłęd.... 16:54, 22.01.2019


XdXd

2 13

W glowach się poprzewracało.
Jeszcze zacznijcie te psy i koty chrzcić, puszczać do bieżmowania, ślubow itd... 07:38, 22.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HarryHarry

4 1

Dzwoni ksiądz do biskupa i mówi : "księże biskupie, ochrzciłem w niedzielę psa". "Czyś ty zwariował, psa??? ?- wykrzyczał biskup. Ksiądz rzecze:" jego właścicielka dała mu za chrzest dziesięć tysięcy złotych ". Biskup na to:" wiesz co, szykuj go do komunii i bierzmowania "... 17:21, 22.01.2019


KynologKynolog

7 5

do Pit23:39, 21.01.2019

Szkoda, że tobie rodziciele nie wyjaśnili czym jest kultuuralna erystyka na portalu. Taki zasób wyzwisk, jakimi obdarzyłeś adwersarza - rozumiem - przekazali ci rodzice (specjalnie z małej) w latach dziecięcego wychowania?
Wytykasz komuś indolencję umysłową, a to ty czegoś nie rozumiesz.
Stowarzyszenie jeżeli powstało wcale nie musi mieć uprawnić WYKONAWCZYCH otrzymanego zezwolenia!!!
I kto tutaj jest niedoinformowany?
Członkowie Stowarzyszenia MOGĄ SIĘ NIE ZNAĆ (bo nie muszą) na przepisach wykonawczych podjętego zamiaru po uzyskaniu od jednostek urzędowych zgody na powstanie takiego cmentarza.
Jak widać; najczęsciej poucza innych ktoś, kto nie ma pojęcia o tym, o czym prostacko i prymitywnie pisze, obdarzając innych niewybrednymi - najprawdopodobniej; rodzinnego pochodzenia - wyzwiskami. 15:08, 22.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PitPit

4 4

Panie kulturalny..informuje ze moja odpowiedz na post ate byla bardzo precyzyjna i odnosila sie do konkretow ktorych ten uwazajacy siebie zapewne za inteligentnego czlowieka nie zrozumial z artykylu..jesli ktos nie potrafi czytac ze zrozumieniem i wyciagac wnioskow albo jest poprostu *%#)!& to piszac swoje komentarze naraza sie na reakcje innych ktore do tej glupoty sie odniosa..dziekuje ze przyjal Pan role nozyc ktore zawsze musza sie odezwac dlatego wyjasnie cos takze Tobie (celowo z duzej litery bo nawet taki cham jak Ty na to niestety zasluguje)..Najwyrazniej tez nie potrafisz czytac ze zrozumieniem wiec krotko..zgadza sie nie wszyscy musza sie na wszystkim znac dlatego informuje ze Stowarzyszenie powstalo po to aby doprowadzic do tego by miasto zajelo sie kwestia cmentarza dla zwierzat a nie samo stowarzyszenie..przedstawiciel tegoz Stowarzyszenia sam mowi ze cmentarzem ma zarzadzac miasto..wiec po co wyjezdzasz z procedurami gosciu skoro Stowarzyszenie jest tylko po to by nadac bieg sprawie a reszta ma sie zajac miasto??I ostatnia rzecz..nawet jesli kogos krytykuje albo nawet obrazam to tylko osobe odpowiedzialna za komentarz a nie rodzine i biore to na siebie wiedzac ze takie nożyce jak Ty i tak sie odezwa..wiec chamuj sie prostaku bo tykajac czyjas rodzine nie odnosisz sie do meritum i wcale nie jestes lepszy od tego komu tak jakze kulturalnie zwracasz uwage..jesli jeszcze potrzebujesz wyjasnien w jakiejkolwiek kwestii zglos sie chetnie spotkam sie osobiscie..bez negatywnych poddekstow..tyle w temacie 16:49, 22.01.2019


KynologKynolog

4 3

do Pit16:49, 22.01.2019

Przeceniasz się nader przesadnie i bezzasadnie wyolbrzymiasz twoje możliwości intelektualne. Nie sięgaj do słońca, bo się poparzysz. Ze swoją kulturą dyskursu i ''intelektualnymi'' argumentami - raczej czołgasz się przy ziemi. Zwróć uwagę, że nie znieważyłem ciebie, lecz skrytykowałem ekspresyjnie jedynie twoje możliwości percepcyjne. A to nie to samo, ponieważ możliwości intelektualne zawsze można polepszyć. Spróbuj - może ci się uda, kto wie...
I nie pisz o czymś, na czym się nie znasz, a jedynie starasz się nieudolnie prezentować siebie jako osobę, rozumiejącą więcej od innych. Niestety - tak nie jest.

:-D> 18:24, 22.01.2019


kiniakinia

4 3

@ Pit16:49, 22.01.2019

No gość ma rację z tymi rodzicami, bo chyba nie ulica cię wychowała, lecz rodzice.
Jeżeli nie rodzice, to zapewne ulica. Tak czy owak - na jedno wychodzi, bo chamstwo z ciebie aż tryska. 18:40, 22.01.2019


PCPC

11 0

Istnienie takich grzebowisk dla zwierzaków nie jest niczym nowym - na zachodzie istnieją juz od XIX wieku, a pobliskie miasto Toruń ma już od 10 lat. Dlaczego Włocławek i włocławianie mają być gorsi. Widać, że dla tych, którym się to nie podoba odpowiada taki stan stagnacji rozwoju miasta - nic nie robić bo na wszystko szkoda. Pamietajmy, że psy będące na służbie - ratownicze, czy policyjne, zawsze miały godny pochówek. Dajmy zadecydować mieszkańcom naszego miasta. Jesli zbiorą pod projektem tysiace podpisów to niech taki cmentarz powstanie - to tylko kolejną inwestycja, ktora będzie wzbogacać nasze miasto. 16:42, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

9 1

Brawa ogromne dla organizatorów tej akcji. W końcu ktoś o tym pomyślał. Nareszcie. Jeszcze raz brawo 17:04, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DK..DK..

12 1

Słuszna inicjatywa.
Mieszkasz ze zwierzakiem latami. Widzisz jak rośnie i rozwija się. Bawisz się, karmisz, uczysz, "wychowujesz". Po latach przychodzi smutny dzień. I, co wtedy? Do lasu pod drzewo? Na działkę? Do śmietnika, czy utylizacji?
Nikt, kto nie miał zwierzęcia tego nie zrozumie. Przywiązania, poświęcenia i miłości danej i odwzajemnionej.
Piotrek, olej te kąśliwe komentarze. Takie osoby nigdy Ci nie dorównają, w niczym.
Jestem pełen podziwu dla całej akcji. Powodzenia. 18:43, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

11 0

Osoby, które krytykują pomysł pewno nie zdają sobie sprawy, że w tej chwili jedynym legalnym sposobem "pozbycia się zwłok" ukochanego pupila jest oddanie go do utylizacji. Trochę kiepsko, co? Zakopywanie u cioci w ogródku jest nielegalne. Miejsce, w którym można legalnie i z szacunkiem pochować zwierzaka jest potrzebne.
18:58, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ScoobyScooby

9 0

Ciemnota narodu, ale takim ciemnym się lepiej kieruje. Dla niektórych nie ma idei, tylko liczy się 500 + i co z opieki dostaną. Własną matkę czy dziecko by pochowali w kącie , aby było taniej i zostało na flaszkę, a o zwierzęciu to już nawet nie pomyśli, bo to jeszcze wino za 3 czy 4 zł i można się nachlać. Niby kraj wierzący i tyle mamy kościołów, a obłuda i grzeszność wokół !!!! Kibicuję z całego serca tym ludziom, którzy zajęli się tematem grzebowiska dla zwierząt, kochani aby Wam się udało ! 21:20, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BargBarg

8 1

Ludziska czy Wy nie widzicie zagrożenia epidemiologicznego, jeśli się chowa zwierzęta w ogródkach, działkach i innych miejscach... Zwierzęta leśne wyczuwając zapach wykopują zwłoki zmarłych zwierząt, kupiłeś działkę kopiesz i napotykasz szczątki, a nawet dziecko się bawiące może wykopać.. i co dalej uważacie, że uporządkowanie sprawy miejsca pochówku dla zwierząt to bzdura??? Tym wszystkim , którzy wypisują tu głupoty i obażliwe słowa bardzo współczuję i polepszenia zdrowia życzę ! 21:32, 22.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Agatka Agatka

5 0

Słuszne słowa. Poza tym pochowanie zwierzęcia gdzieś w polu , lesie czy na działce kosztuje 1000 zł mandatu. Nie za pochówek, a za wykopanie dziury w ziemi. Utylizacja, bakutil, czyli potraktowanie zwierzęcia jak śmiecia nie wchodzi w grę. Dobrze, że wrażliwi ludzie z miasta podjęli się takiej inicjatywy. To bardzo dobry pomysł. 21:40, 22.01.2019


vita 123vita 123

10 0

Czytam te komentarze i nie wierzę.. Narodzie ciemny za Was wylewali krew pradziadowie i dziadowie, a Wy dalej w Średniowieczu ! W dawnych czasach zwierzę było KIMŚ , a nie jak teraz zabawką, która się znudzi i można się jej pozbyć czy zrobić krzywdę, bo okrucieństwo narasta i uważam, że powinny być większe kary! Pomysł na utworzenie grzebowiska uważam za bardzo dobry, bo kto kocha bardziej i bezinteresownie jak nie zwierzę.. One nie mówią ale więcej rozumieją niż nam się wydaje i ludziom, którzy o to zabiegają składam pokłon. 21:43, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bogusia 39Bogusia 39

9 1

Jestem całkowicie za miejscem gdzie będzie można pochować swoje zwierzątko, byłam na kilku takich cmentarzach i byłam zachwycona, bo zwierzak to członek rodziny, kochany i rozpieszczany jak moja i nie wyobrażam sobie, że jeśli odejdzie bym miała pochować ją gdzieś pod strachem nie wiem gdzie..., bo nie mam działki, mieszkam w bloku. 21:49, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolekbolek

1 11

cmentarzem jest wymarły wlocławek poco tworzyć nową nekropolię....
22:41, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KariKari

8 0

Jacy niektórzy są tępi. Zwierzęta które mieszkają z nami są jak członkowie rodziny. To normalne że chcemy je pochować w miejscu do którego będziemy mogli wrócić i o nich pomyśleć w spokoju. Owszem "pomniki" to przesada. Za miast tego lepiej zasadzić drzewo. To będzie z pożytkiem dla wszystkich mieszkańców. 23:18, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lililili

8 1

Wspaniały pomysł. Już dawno ktoś powinien się tym zająć. Brawo dla ludzi z Stowarzyszenia. 10:56, 23.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xDxD

2 0

Wstyd nie tylko dla miasta, ale i dla ludzi niemających pojęcia o religii, którą wyznają. Cmentarz dla zwierząt jest rzeczą normalną w krajach bardziej "ludzkich" a szacunek dla zmarłego zwierzaka nie jest oznaczany tandetną oponą jak na załączonym obrazku. Jestem na tak, ale zapewne ciemnota włocławska zasypie tę petycję swoimi średniowiecznymi mądrościami. 16:31, 25.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eliot 66Eliot 66

0 0

W moim mniemaniu jestem jak najbardziej za, lecz pod jednym zasadniczym warunkiem że jak najdalej będzie się od tego trzymał kościół i cały z tym związany syf. 18:41, 29.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%