Mieszkańcy Michelina od kilku miesięcy sprzeciwiają się planom przedłużenia ul. Brzezinowej na odcinku od ul. Mielęcińskiej do Letniej. - Nie chcemy tej drogi i nie potrzebujemy jej - mówią. Urzędnicy przekonują natomiast, że budowa drogi jest ważną częścią tworzenia alternatywy dla al. Jana Pawła II. Czy jest szansa, że zmienią zdanie?
Pierwsze pismo mieszkańcy ul. Letniej oraz okolicznych ulic skierowali do włocławskiego ratusza w maju, tuż po spotkaniu w sprawie budowy alternatywy dla al. Jana Pawła II (czytaj tutaj), o którym, jak wyjaśniają, nie wiedzieli.
- Zgłaszamy nasz sprzeciw wobec budowy ulicy (przedłużenie ul. Brzezinowej do ul. Letniej) w bezpośrednim sąsiedztwie naszych domów. W naszej ocenie przejazd do ul. Letniej ul. Mielęcińską oraz ul. Bartnicką nie narusza istniejącego układu komunikacyjnego, nie wymaga też zaangażowania pieniędzy podatników na wykupienie działki i kosztowną budowę odcinka drogi
– napisali w liście do prezydenta Marka Wojtkowskiego 17 maja.
[ZT]33959[/ZT]
Od tego czasu toczy się nieustanna wymiana korespondencji miedzy mieszkańcami a urzędnikami. Pod pismami do ratusza podpisuje się po kilkadziesiąt osób.
- Jeśli będzie trzeba, zbierzemy więcej podpisów – przekonują mieszkańcy ul. Letniej i okolic.
Przeciwnicy budowy drogi kilka razy zwracali się z prośbami o pomoc do radnych, odbyli też kilka spotkań z zastępcą prezydenta ds. inwestycji, Krzysztofem Kukuckim. Mimo prowadzonych wielokrotnie rozmów nie zmienili zdania.
- Nie chcemy tej drogi i nie potrzebujemy jej – twierdzą.
Mieszkańcy argumentują, że droga, która będzie miała ok. 130 metrów długości, nie będzie stanowiła alternatywy dla zakorkowanej al. Jana Pawła II, ponieważ nikt nie będzie korzystał z zaplanowanej przez urzędników trasy z kilkoma zakrętami. Ich zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie na al. Jana Pawła II ronda ze światłami, które usprawniłoby ruch. Dodają, że na os. Michelin są inne miejsca wymagające inwestycji w drogi (jako przykłady podają osiedla przy ul. Wilgi i Cienistej).
W odpowiedzi na pisma prezydent zapewniał, że nowa droga będzie zaprojektowana tak, by była jak najmniej uciążliwa dla osób mieszkających w sąsiedztwie. Obecnie projekt jest już gotowy i urzędnicy zapewniają, że wzięto w nim pod uwagę wszystkie uwagi mieszkańców zainteresowanych budową przedłużenia ul. Brzezinowej.
- Państwo oczekiwali od nas, że odsuniemy drogę od ich ogródków. Zrobiliśmy to. Kiedy liczyliśmy we wtorek (10.12.) to było 13 metrów, a będzie 14, ponieważ zmienimy szerokość drogi z siedmiu do sześciu metrów. Państwo nie chcieli przystanków autobusowych, żeby nie hałasowały autobusy, więc zrezygnowaliśmy z zatok przystankowych. Państwo chcieli, żeby było tam bezpiecznie, więc planujemy dwa wyniesione przejścia dla pieszych, żeby kierowcy się tam za bardzo nie rozpędzali. To, co możemy, to zmieniliśmy, ale co do idei, warto spojrzeć na interes ogólny miasta
– mówi w rozmowie z DDWloclawek.pl Krzysztof Kukucki. I dodaje, że jest też spora grupa mieszkańców, którzy czekają na planowane przedłużenie ul. Brzezinowej. – Mam korespondencję od mieszkańców ul. Bartnickiej, którzy wręcz oczekują, że tę drogę wybudujemy – mówi zastępca prezydenta.
[ZT]36639[/ZT]
Krzysztof Kukucki tłumaczy też, że budowa drogi w tym miejscu była planowana od kilkudziesięciu lat. W planie zagospodarowania przestrzennego oznaczono działkę, na której ma się znajdować, ją jako teren pod budowę drogi i - choć znajduje się w rękach prywatnych właścicieli - nie może być wykorzystany w innym celu. Przeszkody nie stanowi nawet fakt, że znajdują się tam domy zamieszkane przez kilka rodzin.
Mieszkańcy sprzeciwiający się budowie drogi, zwracają uwagę na to, że wysiedlenie wyrządzi im dużą krzywdę i narazi na straty. Sama właścicielka działki wystosowała do ratusza wniosek o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, który zakłada budowę drogi na należącym do niej terenie. W emocjonalnym liście kobieta pisze o tym, jak wraz z mężem nabyła działkę w 1960 roku, a 10 lat później stanął na niej dom. Dodaje, że w ostatnich latach jej rodzina zainwestowała w remonty budynku ok. pół miliona złotych.
- Jesteśmy związani emocjonalnie z tym miejscem. (...) To jest nasze życie, nasze serce. Jakim prawem próbuje nam się to wszystko odebrać za pieniądze nieadekwatne do krzywdy ludzkiej? Nie chcemy się stąd wyprowadzać
– czytamy w piśmie do prezydenta.
Wniosek o zmianę zagospodarowania przestrzennego zostanie rozpatrzony przez urzędników. Wiceprezydent Krzysztof Kukucki przekonuje jednak, że bez względu na odpowiedź, jaką otrzyma właścicielka działki, budowa przedłużenia ul. Bartnickiej jest posunięciem logicznym i potrzebnym. Jest też przekonany, że po zrealizowaniu pozostałych elementów alternatywy dla al. Jana Pawła II, mieszkańcy ul. Letniej również dojdą do takiego wniosku.
lol06:42, 16.12.2019
Ten odcinek drogi jest niezbędny, Michelin potrzebuje ważnych i odważnych decyzji.
drogowiec07:25, 16.12.2019
Akurat ten temat jest *%#)!& wazny. Zawsze komuś się coś nie podoba, a niestety droga powstać musi. Robić, robić, robić.
Mieszkaniec michelin07:27, 16.12.2019
Drodzy Państwo, czy naprawdę będzie przeszkadzać Wam te 130 m ?? Tylko dlatego, że kilku osobom coś będzie nie pasować to droga ma nie powstać? Proszę Was ale bądźmy poważni bo narzekamy, że miasto się nie rozwija ale jak ma się coś ruszyć to od razu protest.
M.K09:49, 16.12.2019
Ta droga to żaden rozwój. Miasto powinno sie rozwijać owszem, ale nie budując drogę, która nic nie wnosi.. wydając pieniadze bez sensu..
qwerty09:53, 16.12.2019
Ciekawe jakby droga miała przebiegać przez twoją działkę i mieliby zburzyć twój dom, w którym mieszkasz od wielu lat to też byłbyś taki "za" drogą
aaaaa15:05, 16.12.2019
Państwo którzy kupili tą działkę i postawili na niej dom wiedzieli, że jest ona przeznaczona pod budowę drogi, więc pretensje o straty finansowe i emocjonalne niech mają tylko do siebie.
do qwerty16:18, 16.12.2019
Ilu ludzi płakało jak sprzedawali ziemię pod autostradę? Dostali kasę mocno przekraczającą wartość działki, pobudowali o wiele lepsze nowsze domy (niektórzy nawet po dwa). Sprawa jest raczej przesądzona teraz akcja rozgrywa się o to kto ile ugra dla siebie. Nagle jakieś remonty za 500 tysi były robione i takie tam no i słusznie trzeba walczyć o swoje. Nie kojarzę przypadku, żeby ktoś w takich sytuacjach został pokrzywdzony.
Michał07:28, 16.12.2019
Kiedy wreszcie miasto chce rozwiązać problem komunikacyjny Michelina to malkontentom coś nie pasuje
poldek07:30, 16.12.2019
Grzebowisko nie, przedłużenie Jadwigi nie, alternatywa dla Jana Pawła nie i teraz ta droga też nie. Jak we Włocławku ma być dobrze, skoro wszystko się nie podoba. Nigdy w tym mieście sie nic nie zmieni bo wieczne marudzenie blokuje doslownie wszystko.
Bron9007:31, 16.12.2019
Wreszcie zniknie problem zakorkowanego Michelina. Dobrze, że miasto zaczęło działać w tej sprawie. Mieszkańcy Michelina mieli już dość stania w korkach.
Alf07:32, 16.12.2019
Ech.. w naszym mieście zawsze narzekają - jak się nie buduje to źle, jak się buduje to też źle...
Nie ma co się przejmować krytyka, trzeba działać ! Brawo, takie inwestycje są potrzebne
Rudy07:33, 16.12.2019
Skoro spełnione zostały oczekiwania mieszkańców, to dobrze. Droga jak najbardziej potrzebna, więc należy ją zbudować
TK.09:57, 16.12.2019
Oczekiwania mieszkańców nie zostały spełnione, pan Kukucki mija się z prawdą
Asy9007:33, 16.12.2019
W tym mieście to najlepiej nic nie robić. Ciągle komuś coś nie pasuje. Wszystko na nie.
buahahauaha07:33, 16.12.2019
Dwie ulice blokuja rozwoj osiedla. Śmiechu warte.
Guzy07:35, 16.12.2019
Tak powinny być prowadzone inwestycje z ramienia miasta... Mieszkańcy zgłosili swoje rozsądne uwagi, które zostaly uwzględnione (brak przystanków, przejścia dla pieszych). Tylko szkoda, że tego nie doceniają...
T10:12, 16.12.2019
Miasto nie dało takich propozycji mieszkańcom niestety nie jest to prawda☹️
Osiołek 07:36, 16.12.2019
Jeśli istnieje odgórny plan, który ma wspomóc nasz system komunikacyjny to należy go realizować i nie oglądać się na malkontentów.
zatroskany 07:36, 16.12.2019
Trzeba wysłuchać tego co mówią mieszkańcy i wziąć to pod uwagę ale wszystko ma swoje granice. Jak czytam na ile ustępstw poszły władze to zastanawiam się czemu ciągle jest źle. Bo niestety ale wszystko można oprotestować tylko wtedy bedzie wielkie G.
Zainteresowana09:49, 16.12.2019
Władze nie zaproponowały żadnego z tych rozwiązań o których mówi pan Kukucki...
Darek9107:37, 16.12.2019
Przedłużenie ulicy Brzezinowej jest potrzebne. Nie rozumiem z czym mają problem mieszkańcy ? W końcu mieszkają w mieście i trzeba patrzeć na interes społeczny ogółu.
Invest07:38, 16.12.2019
Nie ma co się przejmować kilkoma ludźmi, którym wiecznie coś przeszkadza! Skoro droga jest potrzebna, to należy ją zbudować
Wloclawianin209:20, 16.12.2019
Ciekawe jakby Tobą się nikt nie przejmował w podobnej sytuacji...Miasto powinno brać pod uwagę interesy wszystkich mieszkańców
Michał07:39, 16.12.2019
Wreszcie coś zaczęło się w tym mieście dziać ! Brawo ratusz! Nie ulegać narzekaczom !
makary07:40, 16.12.2019
rozumie ludzi których należy wywłaszczyć z ich nieruchomości , ale tu trzeba sypnąć groszem i jest szansa na porozumienie .
jednak nie rozumie protestów mieszkańców bloków ,przecież i tak mają LETNIĄ pod oknami , a takie połączenie bardzo usprawni ruch na osiedlu
Nic15:16, 16.12.2019
Nic nie usprawni, nowa trasa ma być wpięta w jpII zaraz na wylocie z Mielęcina
Hhh07:40, 16.12.2019
50 osób przeciw, a ile osób za?
?10:07, 16.12.2019
Kilkadziesiąt to 50?
Dziżas07:41, 16.12.2019
Echh.... jak zwykle w tym mieście słuszne inwestycje muszą być blokowane... Mieszkańcy dostali, to co chcieli i co było rozsądane, więc władza wykonała swoje zadanie... Teraz należy tylko wybudować tą drogę
KAT07:41, 16.12.2019
W tym mieście na gwałt potrzeba nowych dróg. Poprzebijać te ślepe uliczki! Każdy chce mieszkać w prężnie rozwijającym się mieście, ale jak trzeba coś budować to każdy chce być na uboczu jak na wiosce. Proszę, więc wyprowadzić się na wioskę. Najlepiej w środek lasu, nikt nie będzie hałasował. Chyba, że zające i tu znowu problem............
Zennek07:41, 16.12.2019
Nie rozumiem protestów kilkoro mieszkańców. Uważają się za pępek świata. Miasto konsultowało z mieszkańcami szczegółowo inwestycje, nanosilo niezbędne poprawki.
zatroskany 07:43, 16.12.2019
Trzeba wysłuchać tego co mówią mieszkańcy i wziąć to pod uwagę ale wszystko ma swoje granice. Jak czytam na ile ustępstw poszły władze to zastanawiam się czemu ciągle jest źle. Bo niestety ale wszystko można oprotestować tylko wtedy bedzie wielkie G.
Star07:44, 16.12.2019
Już tak w tym naszym włocławskim grajdołku jest, że zawsze komuś coś nie pasuje. Jednakże mieszkańcy Michelina (zdecydowana większość) jest za inwestycją. Mam nadzieję, że miasto na tym nie poprzestanie i będzie działać dalej aby rozwiązać problem komunikacyjny Michelina.
Wacek07:48, 16.12.2019
Jak zwykle od 7.25 do co najmniej 7.41 jeden troll to pisze ?
Olas07:49, 16.12.2019
Widocznie Ci państwo którym coś nie pasuje, nie jeżdżą codziennie do pracy, nie odwożą dzieci do szkoły. Siedzą grzecznie w domach i nic nie robią
uyde18:54, 16.12.2019
To po co państwo budowało się na Michelinie?
Weryn07:51, 16.12.2019
Ci ludzie to mają świadomość, że mieszkają w mieście ? Chyba nigdy nie spotkali się z określeniem "ważny interes społeczny" . Budowę autostrad też by blokowali.
K.K19:54, 16.12.2019
'"ważny interes społeczny" to Twoim zdaniem kawałek drogi za 6 mln zł , który nie rozwiązuje problemu osiedla? przecież to są pieniądze nas wszystkich podatników... żal.pl
Veta07:53, 16.12.2019
Mieszkańcy Michelina czekają na kolejne inwestycje drogowe.
Zefir08:00, 16.12.2019
Najlepiej żeby włocławskie drogi wyglądały jak z epoki dorożek, bo po co cis zmieniać. Od 1960 roku wiele się zmieniło drodzy Państwo.
Szanujmy się, można 08:13, 16.12.2019
Jeżeli mieszkańcy obok mają problem z drogami, to miasto im powinno zamurować wjazd na posesję, aby na pewno nikomu nic nie przeszkadzało.
Pewnie ci sami mają pretensje do miasta że Jana Pawła stoi zakorkowane i nic z tym nie robi. ?
Szacunek przed hejte09:47, 16.12.2019
A może sam sobie zamuruj drzwi do domu, skoro chcesz innym wjazdy murować?
???08:18, 16.12.2019
Który urzędnik tak dziś ostro pracuje pisząc te komentarze?
4 Oceany08:30, 16.12.2019
Może Siwa z Trójmiasta nadaje?
niebieski08:27, 16.12.2019
Aby zrealizować coś poważnego dla miasta trzeba mieć do tego odpowiednią wiedzę, wizję, Naszym włodarzom niestety tego brakuje.
Rondo spowalniacz08:42, 16.12.2019
To rondo zmienić przy biedronmce żadnej innej drogin ie potrzeba.Za rondem korków juz nie ma proszę zauwazyć przez te pare godzin na dobe.Brzezinowa bez sensu inwestycja od początku ,rych międy domki ludziom puszczać po to żeby ponownie do jana pawła dojechać.Ktos nie mieszka tutaj to niech nie zabiera głosu.na mapce z biurka wszystko ładnie wygląda tylkon ie dla nas mieszkańców
.08:45, 16.12.2019
jestem jak najbardziej za !! uważam kto nie jeździ do pracy i do miasta to marudzi, budować poszerzać aby wygodniej nam się żyło.
,10:03, 16.12.2019
Jeździsz uliczkami między domkami? Bo ja nie i chce miec alternatywę do JP
Michelis08:50, 16.12.2019
Bez sensu inwestycja nic nie zmieniająca.Rondo zmienić na Jana Pawła i korków nie będzie.Nie przystosowane całkowicie jest to jest dobre ale w choceniu
qw_09:17, 16.12.2019
Trochę bez sensu... lepiej by było jakby przeszedł pomysł z trasą Szyszkowa-DK62 zwłaszcza, że Zachodnia jest już przebudowana. Ale zapomniałem, że na Brzezinowej pewnie mieszka jakiś radny oraz, że w tym mieście wszystko wszystkim przeszkadza.
Aha - stanowcze nie dla przebudowy ul. Wilgi z miejskich środków - niech deweloper Janusz Nosacz łoży ze swoich.
Po co? 09:18, 16.12.2019
Nie ma dla mnie jako kierowcy w zasadzie żadnej różnicy jak jadąc Brzezinową skręcę w prawo i Bartnicką dojadę do Letniej. Szkoda pieniędzy na ten kawałek drogi.
Wanda09:39, 16.12.2019
I szkoda starszej kobiety, że na stare lata chcą wysiedlić, trochę serca urzednicy...
arush10:17, 16.12.2019
Mnie jako kierowcy też zastanawia ta inwestycja. jedynie co to przyniesie to więcej skrzyżowań. strata pieniędzy i na siłę wyrzucanie ludzi z domów. logiki w tym żadnej niestety widać już podjęto decyzje "Przeszkody nie stanowi nawet fakt, że znajdują się tam domy zamieszkane przez kilka rodzin." K. Kukucki.
Danita09:35, 16.12.2019
Niech pan Kukuckim skupi się na wybieraniu prawdziwej alternatywy dla Jana Pawła, a nie wydawaniu pieniędzy mieszkańców na mało znaczące osiedlówki. Chcemy nowej drogi przez las, prostej a nie jazdy zakretami
Billy Zet 09:38, 16.12.2019
Ha ha właściciele domu już podbijają cenę. Gdybym miał zainwestować 500 tyś w dom, to wolałbym sprzedać go za 200 tyś, dołożyć te 500 tyś na inwestycje i wybudować całkiem nowy za 700 tyś ???
Tadeusz09:45, 16.12.2019
Niestety ta droga nie wnosi nic, aby rozkorować Jana Pawła, wystarczy mieszkać na Michelinie żeby wiedzieć... Lepszą opcją była ta druga droga przez las
Bbt09:54, 16.12.2019
Ta droga nie komunikuje osiedla z miastem, kto mieszka ten wie że potrzebna jest inna droga
Suchy09:54, 16.12.2019
Proszę się nie przejmować negatywnymi komentarzami tylko działać! Postulaty mieszkańców zostały spelnione, więc nie powinni narzekać skoro droga jest potrzebna
Michelińczyk09:55, 16.12.2019
Jako mieszkaniec michelina uważam, że ta drogą może bardzo pomóc i należy ją zbudować
lewy109:56, 16.12.2019
Gdy w mieście w końcu pojawił się ktoś, kto chce coś zrobić to napotyka mur wiecznie niezadowolonych mieszkańców... ale tak to niestety bywa w naszym mieście... zignorować i pracować dalej
ann7309:57, 16.12.2019
Jestem mieszkanką Michelina i codziennie korzystam jadąc do pracy z ulicy Brzezinowej. Z całą pewnością mogę stwierdzić, że ta inwestycja nic nie zmieni. Po wybudowaniu tej drogi będziemy dojeżdżać do ulicy Letniej/ jak i teraz dojeżdżamy/ i musieli stać w korku na ulicy Letniej/ jak i teraz stoimy/ żeby '' wbić'' się na rondzie na Jana Pawła.......
Mam wrażenie, iż większość komentarzy piszą osoby, które nie są mieszkańcami naszej dzielnicy.
Szkoda kasy miejskiej i ludzi, którzy mogą stracić swoje domy.....
rozczarowany09:57, 16.12.2019
Wszyscy narzekają na zły system komunikacyjny, ale gdy ktoś chce coś zrobić to od razu wielki lament. ludzie zdecydujcie się
Karol10:03, 16.12.2019
Nie można tego inaczej nazwać niż świński upór urzędników. Na alei Jana Pawła II jest zostawiona rezerwa pod drugą nitkę. Mimo takich dogodnych warunków włodarze ,nie wiedzieć czemu, nie chcą budować drugiej jezdni tylko wymyślają jakieś rozwiązania zamienne, które nie rozwiążą kompleksowo problemu, a tylko utrudnią życie mieszkańcom.
Zainteresowana 10:08, 16.12.2019
Popieram ?
Zainteresowana 10:03, 16.12.2019
Ta droga niczego nie zmieni to tylko wydatek pieniedzy nas podatników ?bo 70 m.dalej jest ulica Bartnicka połączona z Brzezinowa ,wybudować po dwa pasy ulice Jana Pawła II aż do Falbanki
qw_10:48, 16.12.2019
Niewykonalne przy pepebe.
Czerwona Zatoka 10:15, 16.12.2019
Najbardziej korzystnie by było przez ul. Filtrową ale tam mieszkają bardzo wpływowi ludzie.
qwerty11:39, 16.12.2019
przy ulicy Filtrowej stoją cztery domy i nikt wpływowy tam nie mieszka, coś ci się pomyliło
T10:35, 16.12.2019
Miasto nie dało takich propozycji mieszkańcom niestety nie jest to prawda☹️
fak10:40, 16.12.2019
Trepy z ratusza wiedzą lepiej.
Świąteczny trol10:46, 16.12.2019
Ktoś kupił po taniości te działki i teraz zależy mu na budowie drogi.
droga..10:53, 16.12.2019
udrożnić Jana Pawła II. Przedłużenie ul. Brzezinowej do letniej to wyrzucenie pieniędzy. Korek jest na Jana Pawła a nie na Brzezinowej. Dużo łapek dziwnym trafem - urząd nie pracuje.
Realistic11:02, 16.12.2019
Nic to nie zmieni kasa bez sensu wydana.Rondo czopuje i tam problem rozwiązywać
Osiedlak11:13, 16.12.2019
Kto nie jedzie ta droga w korku to nie wie gdzie leży problem, problem jest między rondem falbanką i rondem przy biedronce więc tu potrzebna jest zmiana. Zrobić dwa pasy albo alternatywna drogę przez las to jest rozwiązanie. Jaki człowiek myśliw ten sposób że odcinek ten coś zmieni. Jest przejazd z ulicy letniej w brzezinowa i co to daje. Kompletnie nic korki są i będą. Odcinek od ronda do ronda zawsze będzie stał jak nic w tym miejscu nie zrobią.
ty11:52, 16.12.2019
rzeczywiście ten odcinek 130m jest niezbędny bo trzeba zap....ć po brzezinowej o mijać korek na jana pawła. I tak teraz wszyscy spotkają się na rondzie koło biedronki i tak stoją w korku co to daje. Ale trzeba wydać teraz pewnie z 10baniek na rekompensaty i budowę bo nie ma ważniejszych inwestycji.
Pewnie jakiemuś Szlachcicowi z michelina nie chce się zwalniać i skręcać w mielęcińską i te 130m jest niezbędne.
Jestem mieszkańcem michelina często chodzę ul. brzezinową i można powiedzieć ze nie jest bezpieczna ulica, kontroli policyjnych brak a więc hulaj dusza piekła nie ma, większość robi sobie drogę szybkiego ruchu.
Z Michelina12:04, 16.12.2019
Przedłużenie ulicy Brzezinowej do Mielęcińskiej było pierwszym etapem planowanej drogi alternatywnej przez las z wyjazdem w ul. Filtrową lub do Al Królowej Jadwigi. Ta droga była najlepszym pomysłem władz miasta w tej sprawie. Ale wiadomo, że wszytko rozbija się o pieniądze. Prawdopodobnie ratusz nie zabezpieczył finansów na dalsze etapy tej inwestycji i sprawa skończyła się na przedłużeniu ul. Brzezinowej, która aktualnie praktycznie jest bardzo mało wykorzystywana przez mieszkańców. Teraz przypomniano sobie, że kilkadziesiąt lat temu w starych planach było przedłużenie drogi do Letniej. Plan ratuszowi się spodobał, bo będzie taniej i "niech nie mówią że nic nie robimy". Tylko w tym problem, że ta droga do Letniej nic kompletnie nie daje, nie będzie to żadna alternatywa zapchanej Jana Pawła II. W dodatku aktualnie są po drodze nieruchomości, które trzeba wywłaszczyć i zburzyć.
Niech wreszcie władze miasta zbudują coś ponad podziałami, co będzie służyć mieszkańcom, nawet inwestycja robiona etapami, przez kilka lat, kiedyś wreszcie będzie ukończona. Droga alternatywna mieszkańcom Michelina jest potrzebna. (Pan Kukucki oraz Pan Wojtkowski nie mieszkają w Michelinie i zapewne nie wiedzą jakie są korki na Jana Pawła II).
Proponuję wrócić do planów drogi przez las w kierunku osiedla Południe, to będzie prawdziwa droga alternatywna. Niech Miasto myśli długofalowo a nie jednokadencyjnie.
Przebicie się z ul. Brzezinowej do ul. Letniej to decyzja Pana Kukuckiego, który uparcie dąży do swojej decyzji a w istocie sprawy, zakorkowanej Alei Jana Pawła II nie pomoże, ale za to pomoże wyrzucić w błoto publiczne pieniądze.
Bez przesady. 12:54, 16.12.2019
Jaśnie państwo nie życzą sobie, żeby pod nosem jeździły im samochody. A co mają powiedzieć ci, którzy mieszkają w centrum miasta? Naprawdę już czas, żeby wszyscy chcieli rządzić w tym mieście, bo inaczej nie będzie nic można zrobić.
Bez przesady 12:56, 16.12.2019
Miało być:już czas żeby wszyscy przestali rządzić w tym mieście.
ul. Lotnicza też pro13:03, 16.12.2019
kiedy stanie tam zakaz parkowania na ulicy, bo przejechać nie można, ustawiają samochody przez całą dobę po obu stronach jezdni, mając oczywiście wolne całe podwórka ale nie chce się po prostu bramy otworzyć
Suchy13:46, 16.12.2019
Poprosimy tą drogę na ul. Suszycką, nam się przyda każdy kawałek.
Mielęciniak 14:33, 16.12.2019
Myślenie mieszkańców rodem z miejscowości z których pochodzą. Jeżeli się mieszka w mieście, to muszą być ulice. Skończył się już czas wozów konnych. Brzezinowa musi, podkreślam musi być przedłużona do Letniej. Wtedy Letnia musi być przeprowadzona przez las do wylotu ulicy Wiejskiej, a za więzieniem musi być trasa do Kruszyńskiej. Popatrzcie na plany Włocławka i pomyślcie. Na miasto trzeba patrzeć przez pryzmat, że mamy być mikrocentrum dla okolicznych gmin, a samochodów również przybywa, bo pewnie we Włocławku jest pół samochodu na mieszkańca wliczając w to dzieci i 90 latków. Tak samo, jak Plac Wolności musi mieć parking podziemny, żeby ożywić Śródmieście.
ty15:39, 16.12.2019
Wytłumacz po co Ci w tej chwili łącznik między mielęcińską a letnią, bo tego dotyczy artykuł, co to ci da.
To aż 130m a jak skręcisz w prawo na skrzyżowaniu i objedziesz to sobie to przejedziesz 150m, różnica ogromna. A wydatek miasta pewnie z 5 milionów bo za darmo tego nikt nie zrobi.
Klocks14:42, 16.12.2019
szkoda kasy na te pseudoroboty.nic to nie zmieni.To mini Rondo jest tamą ,udrożnić je trzeba
Sameme14:53, 16.12.2019
Tylko osoby zaangażowane w rozmowy z UM wiedzą, że ich sprzeciw jest traktowany w sposób ostentacyjny. Serdeczne skinienia głów włodarzy, którzy nie słuchają sugestii ludzi. Polityczny teatrzyk odgrywany z konieczności a nie przyzwoitości. Można odnieść wrażenie jakby ta inwestycja miała przynieść korzyści nie tylko komunikacyjne.
Wystarczy przeanalizować obecny ruch na nowej Brzezinowej żeby zobaczyć, że ta droga nie stanowi alternatywy dla mieszkańców. Komunikowanie Michelnia z dojazdem poprzez ul. Letnią do ronda niczego nie zmieni. Wszyscy i tak stoją w kolejce do tego samego skrzyżowania dróg. Michelin oraz Mielęcin potrzebują osobnej arterii, która będzie stanowiła nową obwodnicę nie utrudniającą życia mieszkańców żadnej z ulic. A z drugiej strony cały raban podnosi się bo ktoś dwa razy dziennie stoi w "korku" przez 10 minut.
koniec 15:21, 16.12.2019
problemów będzie z poprowadzeniem drogi przez las do kruszyńskiej.
marburg18:29, 16.12.2019
Brawo mieszkancy!!!! Alternatywa to jest zadna!!!!! Tylko 2x2 Jana Pawla, a tych panow co wdluz planowanego od wielu lat ciagu komunikacyjnego zezwolili na zabudowe, postawic do odpowiedzialnosci karnej. Od lat 80 jest wiadomo JANA PAWLA tylko 2X2. W tym celu zreszta zlikwidowano waskotorowke.
Adamski18:36, 16.12.2019
Pani zainwestowała w dom pół miliona wiedząc,że ma tam kiedyś być droga.To zamiast inwestować,to trzeba bylo wybudować sie w innym miejscu.Pół miliona pwenie by wystarczyło.
En19:05, 16.12.2019
Ciekawe. Mieszkańcy Bartnickiej są za... A co im to da? Zmniejszy się ruch na Bartnickiej. Korek będzie od strony Letniej. Gdzie alternatywa? Wszyscy i tak muszą dojechać do ronda. CZYLI bez zmian.
letnia19:55, 16.12.2019
została wybudowana na wysypisku śmieci.
tak19:57, 16.12.2019
to prawda
Czerwona pantera 22:42, 16.12.2019
Dalej głosujcie na post pzprowców we wszystkich okręgach wyborczych to będziecie mieli "raj".
Gruby23:09, 16.12.2019
Na Królowej Jadwigi też było dużo krytyki, ale wybudowali i wszyscy nią jeżdżą ...nawet ci z Michelina . Przestańcie krytykować. Miasto się rozwija i musi mieć rozwiniętą infastrukturę drogową. Jest ona gruntem dla ciągle rozwijającej się gospodarki, łącznikiem różnych obszarów funkcjonalnych w mieście jak i daje możliwość połączenia z innymi osiedlami i miastami.
Zbyszko08:41, 17.12.2019
Czy to miasto musi być wiecznie zakorkowane? Czy każda ulica musi być "ślepa"? Czy nie można ułatwić dojazdów, skomunikować różne części miasta? Czy dalej chcecie tkwić mentalnie na wsi opartej o jedną drogę? Ludzie, opamiętajcie się! Nie lubię tego gościa z niezdrowym uśmiechem, tego udającego zastępcę prezydenta. Tym razem prostaczek ma rację!
Klick09:40, 17.12.2019
To nic wspolnego z odkorkowaniem nie ma.puste wywalenie pieniadza to jest
Wirrel09:46, 17.12.2019
Niech nie krzyczą osoby tu nie mieszkające budowlancy od siedmiu bolesci .nic ta droga nie zmieni i juz.zostawic w spokoju osiedlowe uliczki michelina .rondkiem sie zająć
Klick10:14, 17.12.2019
Rowerówke w lasy wywalić i poszerzyć jana pawła łącznie z tym rondem śmiesznym przy biedronce
Bigman13:30, 17.12.2019
Drugia nitka Jana Pawła od Falbanki. Za lasem jeden dom stoi na drodze a dalej jest miejsce , domy oddalone, tam był tor kolejki wąskotorowej
Piotr_GD23:06, 22.12.2019
Ta droga nie jest drogą alternatywną największym problemem jest odcinek leśny łączący osiedla Michelin i Mielęcin z pozostałymi obszarami miasta. jedyna sensowna alternatywa to ominąć michelin z lewej strony ( przy lesie równoległa do zachodniej ) i dociągnąć aż do ul wiejskiej. Wtedy to bedzie alternatywa. A tak nadal wypadek w lesie odcina mieszkańców tak samo jak na moście.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
32 11
Michelin potrzebuje nowej drogi przez las, a nie kolejnej osiedlówki i kluczenia aut małymi drogami