Zamknij

Przebudowa al. Jana Pawła II coraz bliżej. Prace budowlane mają ruszyć już w tym roku, ale najpierw musi powstać...

11:03, 13.02.2020 N.S. Aktualizacja: 14:20, 13.02.2020
Skomentuj Al. Jana Pawła II to główne połączenie między os. Michelin a resztą miasta. Fot. archiwum DDWloclawek.pl Al. Jana Pawła II to główne połączenie między os. Michelin a resztą miasta. Fot. archiwum DDWloclawek.pl

Włocławski ratusz przygotowuje się do przebudowy al. Jana Pawła II. W najbliższym czasie powstanie studium wykonalności dla tej wielomilionowej inwestycji.

„Rozbudowa al. Jana Pawła II we Włocławku w kategorii drogi wojewódzkiej” to zadanie rozpisane na lata 2017-2022. Jak czytamy w miejskim budżecie, w tym roku powinny rozpocząć się roboty budowlane. Zanim to nastąpi, konieczne jest wykonanie studium wykonalności tego zadania.

- Dokument powinien zawierać m.in.: zgodność projektu z zasadą zrównoważonego rozwoju i wymaganiami prawa ochrony środowiska, zgodność z dokumentami krajowymi/regionalnymi z zakresu transportu i drogownictwa, analizę wpływu projektu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, analizę oddziaływania projektu na uzupełnienie istniejącej sieci dróg czy analizę dostosowania infrastruktury do zmieniających się warunków klimatycznych

– informuje włocławski ratusz.

Właśnie wyłoniono wykonawcę, który sporządzi studium wykonalności. Będzie to firma TECHINN Mateusz Pawłowski z Poznania, która w odpowiedzi na zapytanie ofertowe ratusza zadeklarowała, że wykona zadanie za 1,5 tys zł. Dokument ma powstać w ciągu czterech tygodni.

Projekt rozbudowy głównej ulicy os. Michelin obejmuje przebudowę jezdni, budowę rond, przebudowę zatok autobusowych, drogi dla rowerów, chodników, zjazdów i dojazdów do posesji, a także zagospodarowanie zielenią terenu przyległego do drogi.

Rozbudowa al. Jana Pawła II ma kosztować łącznie blisko 16 mln zł. Urząd Miasta planuje pozyskać na realizację inwestycji unijne dofinansowanie w wysokości prawie 6,5 mln zł.

(N.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

lollol

54 4

Myślałem że najpierw zrobicie ten nowy łącznik, a tak to zapewne korki będą aż pod Tesco. 11:46, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

www123www123

82 7

rozwalic ta samowole przy lesie i poprowadzic dwie jezdnie w obu kierunkach tak jak bylo planowane 11:55, 13.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

popierampopieram

28 1

i ukarać tego co wydał na to zezwolenie 13:11, 13.02.2020


zieleńzieleń

3 2

paskudny zielony 15:39, 13.02.2020


OlgoOlgo

5 2

Rozmach jak w Lubrańcu... Tylko 2+2! 20:03, 13.02.2020


AntyGlupotaAntyGlupota

48 6

Jesli rownoczesnie z przebudowa Al. JP II nie bedzie robiona droga alternatywna, to ten caly remont nie ma sensu..Korki jak byly tak beda, tylko ze w bardziej "komfortowych" warunkach.. 12:00, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wiadomości wszystDo wiadomości wszyst

5 20

Weźcie Bardzo dobra i sprawdzona firmę która zajmuje się przebudowa rozbudowa itd dróg i firma ta się nazywa niejako EUROVIA !! Wielki szacun dla nich szczególnie za droga zachodnia we Włocławku 12:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StudiumStudium

36 5

Na początku będzie budowa ronda Falbanki z wiaduktem nad nim. Potem rozbudowa Alei Jana Pawła II, nazwa ALEJA! Do standardu 2 p a s y r u c h u w każdą stronę, rondo na początku Mielęcina z rozgałęzieniem na dwie strony, tymczasowo zaślepione. Kolejna sprawa to budowa na odcinku od końca Michelina mostu i ronda i dobudowa drugiej nitki do połowy Michelina. Po wybudowaniu remont tej starej i skierowanie ruchu na nowy odcinek. Oddanie drugiej nitki. Kolejny etap dalsyz odcinek aż do zabudowań drugiej nitki i tu tak samo oddanie potem remont starej nitki i potem oddanie jej. W międzyczasie wykup nieruchomości w Mielęcinie z godziwą ceną za tyle lat zwłoki!!!! MIASTO POWINNO WYKUPYWAC NIERUCHOMOŚCI WCZEŚNIEJ NAWET JAK NIE STAC OBECNIE TAKK BY INNYM NIE ROBIX POTRM PROBLEMÓW PATRZ ŁUBNA ROZBUDOWA RUDERY ZA MILIONY W PASIE PRZEBIEGU DALSZEGO KROLOWEJ JADWIGII. Po wykupieniu podobnie jak wcześnie, wyburzenie, budowa i po oddaniu remont starej części, i oddanie całości. Prace należy robić etapowo, to studium na nakaz natychmiastowej wykonalności, podpowiadam UM Włocławek bo widzę że ociemniali tam są prezydentowie jakby wczoraj dopiero co do Włocławka się sprowadzili, sorry nie ktorzy tu wcale nie mieszkają! 12:09, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

54325432

25 1

Studium, opracowanie, analiza..... i co tam jeszcze? Acha..... jakis zespol moznaby bylo powolac. Czy to droga czy szpital, remont, budowa czy rewitalizacja ciagle ta sama spiewka. A kiedy cos, cokolwiek zostanie zrobione w realu a nie na papierze? 12:12, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zapomniałeś o zapomniałeś o

0 1

referendum 13:20, 15.02.2020


Az.Az.

22 3

Po co teraz jak nie ma alternatywy... kto ma auto to pojedzie przez Smólsk albo Pińczatę, a jak ktoś jedzie zbiorkomem to 2h trzeba wcześnie wstać bo korki będą jak w czasie przebudowy DK91... takie jaja tylko we Włocławku 12:15, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

białybiały

20 2

Wszystko głąby z UM robią na papierze w realu święty nigdy. 12:18, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do www123do www123

53 2

popieram, kto zezwolił na budowę przy lesie chałupy w pasie drogi??? rozebrać to i obciążyć kosztami po połowie urzędnika wydającego zezwolenie i właściciela. Dopóki urzędnicy nie będą odpowiadać finansowo za swoje decyzje to takich kwiatków będzie więcej.
Kolejna urzędnicza bezmyślność to zablokowali na przyszłość przedłużenie Alei Królowej Jadwigi do ul. Obwodowej poprzez budowę budynku pomiędzy ul. Łubną i ul. Dziewińską, do starej rudery wyłączonej od wielu lat z użytkowania dobudowali nowy obiekt pewnie za niemałe pieniądze, problem w tym, że tu ma przebiegać kiedyś planowana trasa. Urzędnicy nie wiedzieliście o tym?. Za ileś tam lat trzeba będzie to burzyć? Czy nie można stworzyć wieloletniego planu rozwoju miasta, który byłby sporządzony przez specjalistów z danej dziedziny i konsekwentnie realizowany bez względu na ekipę, która w danej chwili rządzi i zawsze ma swoje "najlepsze wizje". Na koniec nadmienię, że Toruń wybudował most przez Wisłę, buduje trasę średnicową przez całe miasto, pozyskuje dofinansowania unijne, a u nas od kilku lat co? 12:21, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DokładnieDokładnie

15 1

Dokładnie! Należy planować, jeżeli obecnie miasta nie stać, to robi wszystko, aby było w przyszłości dobrze. Wykupuje grunty i nieruchomości w miejscach gdzie należy wybudować czy to trasę czy to zwykłą drogę, albo jakiś obiekt użyteczności. W ten sposób uwalniamy ludzi od męczarni czekania w nieskończoność czy coś będą.budowac tam czy nie i ktoś w końcu buduje dom, bo działka też kosztuje. Miasto jakby powiedziała tu będzie trasa a jak nie będzie to wykupuje grunty, najwyżej trawa będzie rosła ale musimy mieć gotowość do inwestycji!!! Uwolnimy mieszkańców od nieruchomości, za te pieniądze wybudują w innym miejscu swój ? dom, tym samym uporządkujemy miasto! LOGiCzNIE! Także pierwsza sprawa to wykup nieruchomości wszelkich przez miasto, potem gruntów i uporządkowanie tych terenów, posianie trawy jeśli nie ma funduszy! Ale to trzeba inteligencji, a nie być pajacykiem Jak Wojtek Matek Dom i cielak I Łukuku 12:49, 13.02.2020


leszek011leszek011

24 0

Eurovia to jedna z najgorszych firm na naszym rynku, gdy zrobili drogę W-ek - Wieniec, to nie dość, że było kilka poprawek to jeszcze zakręty wyprofilowali w drugą stronę. Jak nie wierzysz to jedź i sprawdź! To jakiś kabaret ! 12:33, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pytanie pytanie

3 1

Czy prokurator o tym wie , że zaistniało świadome zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników tej drogi? 13:34, 13.02.2020


lollol

21 9

i tak można w koło, we Włocławku żadna władza nie planowała długo terminowo. Przykład to osiedle "Celulozowa", stawianie blok po bloczku żadnej wizji całego osiedla. Drogi wąskie, mała ilość miejsc parkingowych, o obrzydliwej architekturze nie wspomnę. Dobrze że chociaż pan Mark.......ski tknął odrobinę normalności.
Obawiam się że to samo będzie z przebudową J.P II, nie zgadzam się że są potrzebne cztery pasy, po dwa w każdą stronę, tu są potrzebne pasy o zmiennej, czyli na wprost, prawo i lewo skręty bo to one korkują cały ruch. 12:44, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

+ a powinien być -+ a powinien być -

9 2

Potrzebne są po dwa p a s y. Drogi pobocxne, a to jest trasa główna międzyosiedlowa. Nie potrzebne to jest robienie po 3 albo 4 albo 5 p a s ó w. 2 p a s y to minimum na drogę międzyosiedlowa! 12:52, 13.02.2020


Przestroga Przestroga

11 4

Proszę wpierw definitywnie wyjaśnić sprawę ze spadkobiercami rodziny Michelisów. W przeciwnym razie może okazać się, że jako miasto wybudujemy drogę do prywatnej własności prywatnych osób. 12:46, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomykTomyk

11 1

1,5 tys chce firma z Poznania ? To na dojazdy do Włocka nawet nie starczy. Zdziwię się jak UM zobaczy to studium "niewykonalności" :D 12:51, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

chłopakuchłopaku

2 8

Od razu widać , że w tych sprawach jesteś zielony. Jeśli by wygrała firma z Poznania , Krakowa ,Gdańska to robotę wykonają dla niej miejscowi podwykonawcy. Nikt nie będzie betoniarkami pół Polski jeździł. 13:26, 13.02.2020


Aleja św. JPIIAleja św. JPII

28 2

Drogi boczne na osiedlach. Potem są drogi na osiedlach, łączące kilka ulic, następnie drogi łączące te drogi w jedną trasę przez całe osiedle. I taka trasa łączy jedna osiedle z innym i kolejnym itd. Taka trasą jest ALEJA Świętego Jana Pawła II. Powinna to być trasa międzyosiedlowa, wielopasmowa.

Z racji tej należy wykonać trasę 2pasmową. W innym miasta takie drogi bywają po trzy-cztery a nawet pięć pasów w każdą stronę.

Róbmy z głową, to nie folwark Pana Marka, DOMiCELA, QQryku.

Ruszcie głową, możecie kraść i pobierać apanaże nadal, tylko na Boga, nie degradujcie miasta!

Trasa po następne powinna być reprezentacyjna, to Aleja, jak sama nazwa wskazuje jeszcze imienia naszego Polaka, św JPII. Czy w takim wydaniu jak proponuje UM Włocławek to jest godne i wzorcowe? Przyszłościowe i wychodzące jakościowo daleko do przodu?

Można podawać wiele przykładów miast podobnej wielkości, którego władze myślą, i dla siebie i dla miasta, a nie tylko o sobie, o swoich dzieciach, by córka miała kasę od taty prezydenta, a i tak nie zostanie we Włocławku!
13:03, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

knockknock

2 5

komu te tyle pasów i na co na te pare godzin korków a pozniej pusto i głucho 15:02, 13.02.2020


1500zlotych!?!1500zlotych!?!

14 0

Gdyby każdy przetarg na konsultacje, na opinie, na studium wykonalności, projekty itd czyli pisanie palcem po piasku w wykonaniu tej ekipy kosztowało nas tylko 1500 złotych, to bym nic nie mówiła. Niestety wydaje mi się, że kolejny raz DD zrobił pomyłkę i zabrakło zer...

Tu chodzi o udawanie, że się coś robi, i danie pracy urzędnikom i zaprzyjaźnionym firmom. 13:06, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mamba1Mamba1

1 1

Niestety to nie pomyłka w kwocie... Sprawdzone na stronie UM. Ale za tak rażąco niską sumę ciekawe czego można się spodziewać... 20:39, 13.02.2020


SpokojnieSpokojnie

2 19

Ludzie spokojnie. Na razie z tego co wiem przebudowa zacznie się od strony rz. Lubieńki od strony Nowej Wsi. A objazdy będą Brzezinową i Zachodnią. Odcinek od Liściastej będzie robiony dopiero jak będą zrobione nowe objazdy np. Szyszkową i z drugiej strony odejsciem z Letniej 13:31, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Spalarnia słomy :(Spalarnia słomy :(

22 2

Najlepiej konsultacje społeczne robić w godzinach kiedy wszyscy pracują. Co z konsultacji na temat:

Budowa spalarni SŁOMY!! Mieszkańcy nie wiedzą o tym, co kogo spytam to otwiera oczy, myśli, że żartuje. A jak nawet to myślą, że to i tak nie przejdzie.

A nie wiedzą, ze to już przeszło. Bo władza siedzi cicho, dziennikarze siedzą w kieszeni UM, też cicho także "inwestycja" degradująca ceny nieruchomości, okolice, środowisko, postrzegania miasta itd będzie.

A teraz do mieszkańców:
Informowałem telewizję, i co powiedzieli, że nikt nie zgłasza, że jak będzie grupa ludzi to przyjadą i zrobią program. Ludzie są bierni to maja co mają.
Brawo WY bierni mieszkańcy, podzwońcie chociaż, to moze jakoś zmianie zrobią, i się to zatrzyma! Miała być geotermia w MPECu, a będzie spalanie słomy, XXI wiek, cofamy się z ta władzą...

13:32, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smutno Smutno

34 1

Grabarz miasta, najdroższy w historii, w sytuacji, gdy mamy środki z UE, ten pogrąża to miasto w niebycie. Ilu porządnych mieszkańców obraża swoim marazmem i ociężałością umysłową. Miałeś być młody i wykształcony, rozwojowy. Jesteś Pan grabarzem miasta.
13:45, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

100%100%

16 1

100% racji!!! 13:59, 13.02.2020


WOJTEK  WIZJONERWOJTEK WIZJONER

18 1

dziury połatać wszystko się sypie most do remontu hala basen ? a oni marzą parklety srety dzika plaża, baseny , ławki ,zabudowa 3 maja i michał wie co jeszcze a teraz nowa trasa.... 14:43, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOREKKOREK

12 0

A prawo i lewoskręty będą ? 14:47, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

1 7

Miejsca jest ledwo na drugi pas, a temu marzą się pasy wyłączające... 15:07, 13.02.2020


Poco???? Poco????

14 3

Po co ta bezsensowna inwestycja, dopiero co ścieżki były robione, niegospodarność kto odpowiada za tak *%#)!& pomysły 14:52, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichelinMichelin

12 1

Zrobią a za dwa lata będą zrywać bo jakiś mistrz zarządzania wpadnie znowu na jakiś infantylny pomysł takie to marnotrastwo w tym mieście 14:56, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

%%%%%%%%%%

7 0

Perspektywa 10 lat...albo i dłużej ... 14:58, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rondko biedronaRondko biedrona

9 3

prawo i lewoskręty porobić i to rondko śmieszne przebudowac nieszczęsne przy biedronce ono jest całą przyczyną tych korków i spowalnia maksymalnie prędkość.Za rondem ruch odbywa się normalnie nagle.Nie trzeba żadnych lasów wycinać na te pare godzin korków przez dobe 15:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

1 5

A przy Smoczej też rondo usuniesz? 15:08, 13.02.2020


Po włocławskuPo włocławsku

15 1

Na bank zaczną przed zimą ,rozgrzebią i znikną.Zostaniemy z mega korkami pozniej znowuż coś rusza i znikną itd.3 lata lekko daję na tą robote pozniej poprawki oczywiście 15:08, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rabsyntrabsynt

16 0

Niech robia tylko niech wylonia w przwetargu porzadna firme a nie jakichs wloclawskich czy pod włocławskich partaczy , bo nie wspomne ile lat juz trwa przebudow drogi kowal - brzesc kujawski . 15:41, 13.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RacjaRacja

3 0

Ci co robia droge Kowal - Brzesc ida na rekord. Przeciez w tym czasie to juz by porzadna firma autostrade zbudowala. Z cala infrastruktura 17:11, 13.02.2020


RacjaRacja

3 0

Ci co robia droge Kowal - Brzesc ida na rekord. Przeciez w tym czasie to juz by porzadna firma autostrade zbudowala. Z cala infrastruktura 17:12, 13.02.2020


WW

12 0

Jak mają tak robić jak ul. ZACHODNIĄ to dziękujemy bardzo, my chcemy normalnie funkcjonować dojeżdżać do pracy, a nie stać w korkach, w tym mieście z takimi fachowcami to nigdy dobrze nie będzie, powinni odpowiadać imiennie za te fuszery i marnotrawienie naszych pieniędzy 16:01, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytankoPytanko

14 0

Już kilka lat temu były korki jak zakładali ciepłociąg mam pytanie ile domów jest pod niego podłączonych, po co to było, jakie są koszty utrzymania tego ciepłociągu, to są właśnie inwestycje wywalanie kasy w błoto 16:41, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumunRumun

16 0

Ludzie obecna ekipa to sa lanserzy ktorzy oglupiaja mieszkancow wlocka obietnicami bedzie to czy owo jest konIec lutego miala sie rozpoczc budowa przejscia podziemnego na zazamczu i co i nic to sa mistrzowie swiata w obietnicach tylko referendum o odwolanie tej ekipy nasze miasto moze jeszcze uratowac od ruiny!!! 17:27, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uronuron

12 0

Kto głosował na tą ekipę jest niespełna rozumu, WŁOCŁAWIANIE macie co chcieliście ? 20:06, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

powiem prawdępowiem prawdę

0 1

Nie byłem na II turze wyborów prezydenckich, bowiem wybór pomiędzy panem Chmielewskim PiS a panem Wojtkowskim PO to żaden wybór te partie są bliźniakami syjamskimi. Obydwaj grali udawając spory i zaangażowanie, pza tym ani jeden ani drugi nie jest mieszkańcem Włocławka, choć p. Wojtkowski akurat nie ukrywał tego faktu . Nie chciałem uczestniczyć w czymś nieprzyzwoitym i niemoralnym poszedłem na spacer omijając lokal wyborczy. 20:30, 13.02.2020


UlaUla

4 0

Mam nadzieję, że zostawią po dawnej wąskotorówce miejsce na tramwaj. 20:22, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Oj Ula Oj Ula

0 1

Nie masz pojęcia jak kosztowna jest budowa linii tramwajowej i ile miejsca zajmuje pętla tramwajowa. ;/ 20:35, 13.02.2020


Droga do MielecinaDroga do Mielecina

6 0

Winna być przez ul filtrować aż do Nowej Wsi przez las. Tylko perspektywicznie pozwoli wyeliminować korki. Od Kruszynskiej droge przez las do Nowej Wsi. Tylko musi być ekipa w urzędzie miasta Włocławek. Znów się przestrasza vipow co nielegalnie zbudowali coś. Gratuluje 00:06, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piachypiachy

0 0

Utworzenie alternatywnej drogi na Michelin powinno być zadaniem priorytetowym dla każdej władzy UM. Przesunięcie granic administracyjnych miasta - co zostało zrealizowane - a następnie przedłużenie Wiejskiej, powinno zostać zrealizowane przed w/w remontem Alei, gdyż jedynie wyłączenie i kompleksowa przebudowa ma szansę być wykonana jak należy, a nie jedynie etapowo, bo co zostanie już naprawione zniszczy się szybciej. 09:46, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UhahanyUhahany

0 1

ludzie którzy optują za *%#)!& przez michelin nie mają chyba rozumu. Gdzie wy tam widzicie miejsce na 2x2 ? Nikt się nie zgodzi na obcięcie swojej nieruchomości. Poza tym trzeba rozłożyć ruch samochodowy bokami osiedla, a nie smrodzić spalinami w samym środku osiedla, które powinno być zdrowe i zielone. 13:09, 15.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%