Zamknij

Nad tym dokumentem debatowało 100 osób! Chodzi o stopień wodny poniżej Włocławka

17:00, 15.03.2021 N.S.
Skomentuj W koncultacjach brało udział 100 zalogowanych użytkowników i ok. 400 obserwatorów. Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP W koncultacjach brało udział 100 zalogowanych użytkowników i ok. 400 obserwatorów. Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP

Do premiera Mateusza Morawieckiego trafi niebawem apel o wpisanie budowy Stopnia Wodnego w Siarzewie do strategicznych dokumentów, w tym Krajowego Planu Odbudowy. Treść pisma była konsultowana w gronie blisko 100 osób, w tym samorządowców i parlamentarzystów z różnych stron sceny politycznej.

Władze województwa oraz środowiska zainteresowane budową stopnia wodnego poniżej Włocławka chcą, by ta inwestycja została wpisana do dokumentów dotyczących zagospodarowania środków z Unii Europejskiej oraz Krajowego Planu Odbudowy.

- Proponowany projekt zagospodarowania Wisły cechuje się bardzo dużą opłacalnością i przyniesie jednoznacznie pozytywne skutki społeczno-gospodarce dla całego kraju. Pozwoli nie tylko na przywrócenie transportu wodnego na dużą skalę, ale także będzie stanowił impulsy dla rozwoju stoczni rzecznych, pozwoli na rozwój logistyki, a nowy korytarz infrastrukturalny na bazie Stopnia w Siarzewie sprzyjać może realizacji drogi S10 oraz Kolei Dużych Prędkości

– czytamy w piśmie przygotowanym przez Urząd Marszałkowski.

Apel trafi do premiera w najbliższych dniach.

Stopień Wodny Siarzewo – zakładane korzyści

W czasie spotkania, na którym w gronie blisko 100 zalogowanych osób (i ok. 400 obserwatorów), w tym parlamentarzystów i samorządowców, konsultowano treść apelu do Premiera RP, omówiono główne korzyści z budowy nowej zapory na Wiśle poniżej Włocławka.

Wśród nich znalazły się zabezpieczenie Stopnia Wodnego we Włocławku, zwiększenie bezpieczeństwa powodziowego czy walka z suszą i stepowieniem Kujaw.

Podkreślono również, że dzięki budowie nowej zapory przywrócona zostanie żeglowność Wisły, a dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie jej jako ważnego, ekologicznego szlaku transportowego.

SW Siarzewo – wpływ na środowisko

W czasie spotkania wielokrotnie podkreślano, że budowa stopnia wodnego w Siarzewie nie przyniesie szkody środowisku naturalnemu, a wręcz przeciwnie – pozwoli je uratować.

Innego zdania są ekolodzy, którzy twierdzą, że budowa nowej tamy będzie miała fatalny wpływ na faunę i florę, a także samą Wisłę. Nie brali oni jednak udziału w spotkaniu.

- Biolodzy pełnią funkcję hamulca, przez który przez 50 lat środowisko Wisły zostało zdegradowane. Odcinek poniżej Włocławka jest nieodwracalnie zdegradowany

– stwierdził prof. Zygmunt Babiński, hydrolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Padły również propozycje, by zorganizować ogólnopolską kampanię informacyjną dotyczącą korzyści płynących z budowy SW Siarzewo. Podkreślono przy tym, że szerokie działania w tym zakresie już dawno podjęły organizacje ekologiczne.

- Bardzo martwimy się, że głos osób spoza regionu, zawodowych krzykaczy, będzie bardziej słyszalny niż osób z regionu

– dodała Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, dyrektorka Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Szefowa RZGW w Warszawie dodała, że w planach są działania dotyczące ochrony przyrody, w tym np. tworzenia nowych wysp i budek dla ptaków oraz zabezpieczenia przepławek dla ryb.

Stopień Wodny Siarzewo – na jakim etapie jest inwestycja?

Jak informowaliśmy na DDWloclawek.pl kilka dni temu, Wody Polskie ogłaszają postępowanie na stworzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka. Jak poinformowała dyrektorka RZGW w Warszawie, informacja o wszczęciu procedury powinna zostać oficjalnie opublikowana 17 marca.

Wykonawcę dokumentacji ma wyłonić postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego otwartego dla firm z całego świata. Procedura będzie przebiegać wieloetapowo. Najpierw Wody Polskie będą rozmawiać z wybranymi firmami, a następnie zaproszą je do składania ofert.

Wykonawca zostanie wyłoniony w ciągu kilku miesięcy, najprawdopodobniej pod koniec 2021 r.

Budowa SW Siarzewo ma rozpocząć się na przełomie 2023 i 2024 r. Prace potrwają kilka lat.

Szacowany koszt inwestycji w Siarzewie to 4,5 mld zł.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

TedeoTedeo

26 0

Słynny spec od gęsi toruński marszałek P. Całbecki to chyba "największy" znawca tematu? Przecież pod jego rządami -już 5 kadencja, ten region jest jednym z najgorszych w kraju. 18:11, 15.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

re re

5 0

raczej ,,zafca'' ...oni siem na wszystikiem zjo ... 19:24, 15.03.2021


reo

Prawda4Prawda4

21 17

Zapora to bezpieczeństwo i rozwój regionu. Skuteczne działanie Minister Anny Gembickiej. 18:17, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefanStefan

28 7

Ciekawe dlaczego PO i wieczny marszałek nie zrobili tego jak rządzili osiem lat.
Teraz jest wysyp pomysłów kierowanych do obecnego rządu, głównie przez totalnych.
PSL rządziło z lewicą z PO lata całe i teraz przodują w pomysłach co powinno zrobić Prawo i Sprawiedliwość. A gdzie byliście mądrale jak rządziliście??? 18:43, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiarzewoSiarzewo

18 7

Właśnie ,padły ważne słowa,że trzeba dobrze rozpropagować tę inwestycję wśród ludzi,bo znając życie der Onety,wybiórcze i inne Tvny za chwilę będą torpedować sens budowy.Więc mam nadzieję ,że DD Wloclawek będzie w awangardzie tych ,którzy dobrze będą reklamować tę budowę 🙂 18:55, 15.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

5 8

No właśnie argumenty za budową poproszę. 20:03, 15.03.2021


SpekulantSpekulant

0 2

No ale są jakieś argumenty czy nie? Czasy się zmieniają, poziomu wód również. Pojawiają się głosy, że należy Wisłę uregulować inaczej i nawet rozebrać tamę we Włocławku. Nie wiem nie znam się dlatego oczekuję poważnej debaty fachowców od retencji. 10:01, 16.03.2021


PARADOKS czy kpinaPARADOKS czy kpina

14 3

Tu PO/KO i SLD mowi coś o unijnych dotacjach , a w Unii PO/KO i Lewica walczą o odebranie Polsce unijnych dotacji
Media portal "DD Włocławek"
Władze województwa oraz środowiska zainteresowane budową stopnia wodnego poniżej Włocławka chcą, by ta inwestycja została wpisana do dokumentów dotyczących zagospodarowania środków z Unii Europejskiej
Media portal "Niezależna. pl "
"W sobotę europoseł Solidarnej Polski Patryk Jaki na konferencji prasowej w Warszawie ocenił, że rezolucja ta "wpisuje się w realizowaną od lat strategię niszczenia wizerunku naszego państwa", a także stwierdził, że w rezolucji zawarte jest "nawoływanie, by odbierać Polsce środki, które Polsce się należą". 20:00, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w PE UNIIw PE UNII

20 7

w PE UNII europosłowie z PO/KO i Lewicy permanentnie organizują spotkania przeciw Polsce i wysuwają błagalne apele żeby Polsce zablokować lub odebrać unijne dotacje pod pretekstem rzekomego i wyimaginowanego braku praworządności . 20:14, 15.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SmutnoSmutno

15 3

Zdrajcy.... 20:27, 15.03.2021


rere

9 3

Ostatnio w PE rezolucje przeciw dotacji unijnych pieniędzy dla Polski europosłowie PO/KO i Lewicy zorganizowali w sobotę t.j. dniu 13.03.2021r. - najaktywniejszy był Biedroń , który błagał PE żeby Polsce nie dać nawet 1 EURO dotacji. 20:51, 15.03.2021


weronawerona

17 4

tych eko terrorystów potraktować tylko prętem zbrojeniowym !! 20:28, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znowu ściemaznowu ściema

10 2

siedzą na zadach w domach i debatują ... o niczym , a ich aż setka ... do zabierania pieniędzy potrzebującym , i szykuje się niezła kabza , ale dla niewielu 21:08, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gonzogonzo

14 2

balcer i Poko zlikwidowali tak wazna firme jak Hydroprojekt i co nie ma kto teraz wykonac modelu tamy porobic badania i tak stalo sie z innymi firmami w polsce farmaceutyczne i inne i jak tu cos w polsce zrobic a oni dalej szpaca i pchaja sie na swieczniki polandii 22:21, 15.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gonzogonzo

7 1

Kolesie z UW-PO i ten ich uczony aktywista z UM i L musieli zlikwidować firmy w Kraju i te instytucje hydroprojektu poza tym także Fabryki farmaceutyczne bo w Polsce "kapitał nie ma narodowości" dlatego teraz inspiratory do szpitali kupujemy w Niemczech, bo kapitał niemiecki ma narodowość 22:34, 15.03.2021


do gonzodo gonzo

10 2

Kolesie z UW-PO i ten ich uczony aktywista z UM i L musieli zlikwidować firmy w Kraju i te instytucje hydroprojektu poza tym także Fabryki farmaceutyczne bo w Polsce "kapitał nie ma narodowości" dlatego teraz inspiratory do szpitali kupujemy w Niemczech, bo kapitał niemiecki ma narodowość 22:39, 15.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jedna rodzina jedna rodzina

0 0

Alcja Wyborcza Solidarność podzieliła się na dwa ugrupowania: Pierwsze to Kongres Liberalno Demokratyczny -> Unia Wolności ->Platforma Obywatelska.
Drugie Ugrupowanie:Porozumienie Centrum Braci Kaczyńskich plus tzw. przystawki czyli: Zjednoczenie Chrzescijańsko Narodowe , Konfedracja Polski Niepodległej i tych partii powstał PiS. 23:05, 15.03.2021


ObawaObawa

9 3

Obawiam się że może z tego wyjść kicha z tej budowy stopień wodny poniżej Włocławka, jak europosłom z PO/KO i Lewicy przy pomocy Tuska EPL uda się zablokować albo obciąć dotacje unijne dla Polski zgodnie błagalnymi rezolucjami ukarania Polski za rzekomy i wyimaginowany brak praworządności w naszym Kraju. 22:47, 15.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

guciosgucios

9 2

masz racje bo ich haslo wyborcze brzmi IM W POLSCE GORZEJ TYM DLA NAS LEPIEJ MOZE WYGRAMY WYBORY A POD PRETEKSTEM PRAWORZADNOSCI BEDA CALY CZAS SZPACIC I BRONIC SBEKOW CO IM EMERYTURY PIS POZABIERAL TO ICH BOLI 23:02, 15.03.2021


news of the worldnews of the world

2 3

PILNE i SUPER WAŻNE > Media portal " der Onet " donosi o skandalu niemal światowym ;- >
Wiceprezes Orlenu Adam Burak kupił ekskluzywne mieszkanie w tym samym apartamentowcu obok Daniela Obajtka . Takiego skandalu nie spodziewał by się nawet nie tylko sam Tusk z EPL ale i szejk arabski . 23:26, 15.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

POLSKA POLSKA

6 1

Niemiecki onet i wszystko jasne , im też przeszkadza silny ORLEN 👎👎 07:48, 16.03.2021


biedakbiedak

4 1

poczytaj sobie co dobrego obajtek zrobil to ci powiemz terenu wloclawka bo tu mieszkam buduje 3 linie produkcji nawozow azotowych a grad z poko chcial sprzedac anwil ruskim teraz w orlenie w plocku szukuje na lato generalny remont produkcji olewin do paliw sciaga z calej polski ok 3tys ludzi to tylko tyle co wiem z mojego regionu dalej sie sam dowiedz co dobrego robi a nie wszystko beeeee 08:23, 16.03.2021


rere

3 0

Tylko organizacja ludzi ograniczonych umysłowo, niedorobionych żeby nie powiedzieć głupków może robić problem i zajmować się takimi bzdurami z tego że vice prezes jakiejś firmy kupił sobie mieszkanie w tym samym bloku co jego prezes. 12:33, 16.03.2021


wyborca bezpartyjnywyborca bezpartyjny

11 1

od kiedy toruńska PO na czele z P. Całbeckim jego promotorem tow. baronem T. Lenzem ,rządzi regionem to poza ich miastem praktycznie wszystko stoi w miejscu. Na nie ma kasy na szpitale, na kolej, na drogi, na obiekty sportowe itp. bo wszystko przeżre ich pazerne megalomańskie miasto ,bo uważają ,że im się po prostu należy? Rząd PIS z przySSawkami udaje ,ze tego nie widzi ,bo przecież nie będą narażać się miastu ,gdzie jest siedziba dyrektora Rydzyka? Jakie to wszystko jest obłudne a udają takich świętoszków? Po tylu niespełnionych obietnicach ,czy jeszcze można wierzyć tzw. gospodarzom regionu: marszałkowi ,wojewodzie? 23:53, 15.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re wyborca bezpartyjre wyborca bezpartyj

12 4

Rząd PIS- u nie wybierał dla Włocławka prezydenta, a to od prezydenta miasta zleży jak potrafi zarządzać budżetem i agendami miasta - A tu obserwujemy cały układ kolegów jest z PO nawet wojewoda jest z PO - i do kogo pretensje. Wszystko co można stwierdzić obserwując ich działalność to robienie przez tą ekipę na przekór rządowi na każdej płaszczyźnie gdzie mogą. 00:07, 16.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmKaEmKa

0 1

Wojewoda to urzędnik państwowy z nadania premiera,przedstawiciel rządu w terenie.Marszałek województwa to urzędnik samorządowy wybierany przez radnych sejmiku."re wyborco bezmózgowy" mylisz funkcje wojewody p.Bogdanowicza z p.Całbeckim marszałkiem sejmiku.,,,,,a żarówka żeby zabłysnąć musi być podłączona do prądu.Zrób to.może zabłyśnies,,,,,,,,,,,,,,,,.............,,,,,,,,,,,,,,,,, 10:08, 16.03.2021


Popieram Popieram

5 3

Budowę następnego stopnia budowę i to będzie trzeci już na Wiśle nie zapominając o Goczałkowicach 06:41, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram Popieram

3 3

Budowę następnego stopnia budowę i to będzie trzeci już na Wiśle nie zapominając o Goczałkowicach 06:41, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do re wyborca bezpardo re wyborca bezpar

2 1

co ty wypisujesz za bzdety, przecież wojewoda Mikołajek to były burmistrz Kruszwicy jest z PIS ,częsty tancor na rydzykowych imprezach w Toruniu, wraz z posłanką Borowiak. Dlaczego PIS mając pełnię władzy nie zarządzi bezpośrednich wyborów marszałków, tak jak burmistrzów, prezydentów ,co dałoby możliwość POzbycia się obłudnego dewota toruńskiego zwanego marszałkiem P. Całbeckiego ,czy jak z francuska można przeczytać Kałbeckiego? To ,ze tutejszy prezydent trzyma palec prosto w d... toruńskiej PO, jest oczywiście moim zdaniem błędem ,może jeszcze się obudzi, podobnie jak posłanka Borowiak?? 09:58, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re news of the worldre news of the world

3 0

PILNE - Koledzy z PO/KO uważam że tego skandalu polegającego na tym ze vice prezes "Orlenu" dopuścił się kupna mieszkania w bloku gdzie mieszka prezes "Orlenu" o czym poinformował portal der ONET, nie możemy tak zostawić i w trybie pilnym trzeba powiadomić o tym TUSKA i zgłosić ten skandal przeciw Polsce do PE najlepiej niech to zrobi w formie pisemnej rezolucji Trzaskowski albo Sikorski oni mają to już obcykne bezpośrednio do Ursuli von der Leyen​ z błagalną prośba zastosowanie Art. nr 7 traktatu Unii i obcięcie dotacji unijnych dla Polski i Polaków albo wyrzucenie Polski z Unii . 10:34, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

swojakswojak

1 0

to najpierw napiszcie, kto tam ma grunta 11:28, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec.Mieszkaniec.

1 0

Mnie zastanawia dlaczego tak lobuje za budową znana Osoba TR za budową stopnia w Siarzewie, wiem że co dobre dla Torunia to nie jest dobre dla Włocławka. 17:12, 16.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzidziadzidzia

0 0

wisle przegradzac toc toszok a gdzie zielone malpy na drzewa przywiazac sie i siedziec spadniecie
jesienia razem z liscmi 19:44, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%