Zamknij

Młodzi z włocławskiej lewicy mówią "NIE" budowie stopnia wodnego w Siarzewie. Dlaczego?

17:00, 24.03.2021 N.S. Aktualizacja: 17:56, 24.03.2021
Skomentuj Młodzi przedstawiciele lewicy nie chcą budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka. Fot. Natalia Seklecka Młodzi przedstawiciele lewicy nie chcą budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka. Fot. Natalia Seklecka

Młoda Lewica i Młodzi Razem nie chcą budowy stopnia wodnego w Siarzewie. Ich zdaniem ta inwestycja będzie miała zły wpływ na środowisko i nie poprawi sytuacji gospodarczej w regionie.

Kilka dni temu Wody Polskie rozpoczęły postępowanie, które ma wyłonić wykonawcę dokumentacji projektowej dla Stopnia Wodnego Siarzewo. Jego wynik ma być znany pod koniec 2021 roku.

Sama budowa stopnia wodnego poniżej Włocławka powinna rozpocząć się na przełomie 2023 i 2024 roku. Prace mają potrwać kilka lat i kosztować ok. 4,5 mld zł.

W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie, na którym władze województwa kujawsko-pomorskiego uzgadniały z innymi zwolennikami projektu treść listu do premiera Mateusza Morawieckiego. W piśmie podkreślono korzyści, jakie niesie budowa nowego stopnia wodnego na Wiśle i apelowano, by inwestycja została wpisana do państwowych dokumentów dotyczących finansowania strategicznych inwestycji.

Młodzieżówki lewicy mówią SW Siarzewo "NIE"

List od zwolenników budowy nowego stopnia wodnego nie jest jedynym, jaki trafi do Premiera RP. Własne pismo wystosowały do szefa rządu również polityczne młodzieżówki. Mowa o: Młodej Lewicy, Młodych Razem, PPS, Ostrej Zieleni i Młodej Unii.

Dziś (24 marca) przedstawiciele lewicowych młodzieżówek z Włocławka spotkali się z mediami, by przekazać, jakie argumenty podniesiono w apelu do premiera Morawieckiego.

Młodzież nazwała projekt budowy stopnia wodnego w Siarzewie "odgrzewaniem planów z lat 70." i wyliczyła "mity" na temat wpływu tej inwestycji na środowisko naturalne i gospodarkę. Chodzi m.in. o argument, że nowa zapora pomoże zwalczyć suszę.

- To niestety kłamstwo, choć chcielibyśmy, żeby było inaczej. Tamy tę suszę powodują przez drenaż dna rzeki. Poziom lustra rzeki się obniża, przez co woda nie dopływa do wielu miejsc, choćby na terenach rolniczych

- stwierdził Mateusz Orzechowski z Młodej Lewicy.

Przedstawiciel Młodej Lewicy ds. klimatu i środowiska mówił również, że tamy przyczyniają się do powstawania powodzi. Tłumaczył, że budowa kolejnych stopni wodnych niesie ze sobą duży koszt środowiskowy, którego nie rekompensuje późniejsze pozyskiwanie tzw. zielonej energii ze znajdujących się na nich elektrowni.

- Dysponujemy wyliczeniami, które wskazują, ze zainwestowanie tych samych pieniędzy w fotowoltaikę i energię produkowaną przez wiatraki, da pięć razy więcej energii niż te same pieniądze wyłożone na budowę tamy w Siarzewie

- dodał Jakub Jędrzejczak z Młodych Razem.

Młodzi przedstawiciele partii lewicowych stwierdzili również, że budowa stopnia wodnego w Siarzewie nie przyczyni się do trwałego obniżenia stopy bezrobocia w pow. aleksandrowskim czy włocławskim. Szczegóły w relacji wideo:

[WIDEO]2322[/WIDEO]

Czy plan budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka powinien zostać zrealizowany?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak. 89%
Nie. 9%
Nie mam zdania. 2%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(136)

vrfgvvrfgv

105 12

Tama jest potrzebna !!! 17:08, 24.03.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

JskJsk

9 17

Do czego? 20:47, 24.03.2021


pkppkp

21 3

Skoro nie widzisz jak wyglądają bulwary to kup sobie okulary. Młodzieży SLD radzę skończyć celująco chociaż liceum zarobić legalnie pieniądze i dopiero potem za nie bawić się w Politykę.
Bo skończycie jak Zbonikosiu 21:26, 24.03.2021


precz_z_tamaprecz_z_tama

9 11

Lobbystom, a napędza ten interes stado nastraszonych baranów. Środowisko naukowe jednoznacznie potępia budowy kolejnej zapory. Kolejny idiotyczny projekt w portfolio PIS, do tego za 4.5mld (na papierze...). 00:14, 25.03.2021


UniaUnia

1 1

Chyba terrorystami i kasiorom, jak Cię interesuje to zapoznaj się z moimi wpisami 12:00, 25.03.2021


DaafomDaafom

1 0

Nie przejmujcie się. Ten temat pojawia się cyklicznie i wiadomo że nigdy nie zostanie zrealizowany. 1. Koszty 2. Żadnych zysków. 2. B. mały spadek. Mały przepływ. Energetycznie nieuzasadniony. 16:30, 26.03.2021


reo

vfgfvfgf

132 8

Dzieci co wy wiecie o ekologi 17:09, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ekologgekologg

8 4

To jest stanowisko naukowców, a nie lobbystów. 00:28, 25.03.2021


UniaUnia

1 10

Może i dzieci A ty pewnie dorosły, A *%#)!& jak stołowe nogi, mam nadzieję że nie z PIS 11:55, 25.03.2021


to prawda to prawda

10 47

Nie zmniejszy trwale bezrobocia za okresem budowy( do prac pomocniczych.) , ponieważ będzie to machina obsługiwana komputerowo przez Energę Toruń. 17:14, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UniaUnia

2 1

W żadnym wypadku, u nas to tylko paru opaciarzy na czas budowy, A puźniej tylko problemy aż do katastrofy 12:07, 25.03.2021


YggYgg

114 9

Kochane dzieciaczki podajcie te wasze wyliczenia. Jestem ciekaw czy takowe posiadacie. 17:15, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taki tamtaki tam

107 12

A może by tak do nauki i szkoły nagonić ty małolatów . Z macicami nie wyszło to teraz kolejny pretekst tama. Niech zrobią zbiórkę na pomnik Lenina we Włocławku . 17:31, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AntybushAntybush

5 2

Tama jest formą retencji?!?! 18:50, 24.03.2021


AntybushAntybush

5 2

Tama jest formą retencji?!?! 18:50, 24.03.2021


SpekulantSpekulant

27 21

Z jednym trzeba się zgodzić tama to pomysły Gierka. Mamy inne czasy, potrzebna jest retencja.
Nie wiem nie znam się, potrzebna jest dyskusja....ale fachowców. 17:31, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OkszaOksza

11 3

Kaskada dolnej Wisły to stary pomysł sięgający wczesnych czasów Gomułki. Miało być dziewięć stopni, pierwszy powstał we Włocławku, ze względu na zapewnienie wody dla rafinerii w Płocku oraz dla przemysłu we Włocławku. Jak widać kilku małolatom, którzy mają mierne pojęcie o gospodarce, pomieszało się pod sufitem i bredzą bez zastanowienia jak zwykle. 20:52, 24.03.2021


Ech. .Ech. .

5 1

Nie tama tylko stopień wodny 06:34, 25.03.2021


fotofoto

62 6

Fotovoltaika ? Hm , co zrobicie za 10-15 z tysiącami zużytych paneli słonecznych. Fotovoltaikę się lansuje , bo to dobry biznes dla firm produkujących te panele.
P.S. Japonia produkuje wodór z węgla importowanego z Australii a w Polsce zamyka się kopalnie. 17:33, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

12 3

Super porównanie... węgiel wydobywany met. odkrywkową do węgla wydobywanego met. głębinową... pojedź do Rybnika, czy do Rudy Śląskiej to każdy Ci powie, że tylko górnicy i związkowcy chcą utrzymywać kopalnie. Bardzo niebezpieczny zawód, szkody górnicze, odpływ wód gruntowych, hałdy... można wymieniać bez końca. 18:36, 24.03.2021


SpekulantSpekulant

3 2

qw....dokładnie. Ten węgiel w Australii mają prawie darmo 00:12, 25.03.2021


agahaheshagahahesh

5 2

A zapora to nie jest biznes? Wlacz myslenie. Nie robmy syfu przyszlym pokoleniom. 00:28, 25.03.2021


margota margot margota margot

61 8

ono oni one chcą inwitro i małżeństwa homali 17:36, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qqqq

2 5

de..bil 07:41, 25.03.2021


Burmistrz 1Burmistrz 1

32 4

Papparapa. Orkiestra denta. Papparapa. 17:45, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

borys borysławoborys borysławo

38 3

Gdyby natura chciała to by tam zrobiła przekop. Chłop z chłopem. Sercem poza platformą. 17:49, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TENCZATENCZA

30 3

CZEKOLADA NA WSKAŹNIKU, PO. OBRZYDLIWE. 17:52, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PitoleniePitolenie

78 8

Młoda lewica czyli dzieci starych komuchów. Niedouczona słabizna. 17:53, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marianamariana

5 7

A młodzieżówka prawicowa na stadionach. Elyta haha 00:27, 25.03.2021


StefanStefan

84 6

Widzę na zdjęciu wielu doświadczonych ekspertów od stopni wodnych, fotowoltaiki i wiatraków.
Wielu z nich ma pewnie pokaźny dorobek naukowy i wieloletnie doświadczenie.
Weźcie się do nauki , zaraz matura. 18:00, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JsbJsb

3 17

Przynajmniej coś więcej niż 8 klas podstawówki przechodzonych 16 lat ekspercie. 20:36, 24.03.2021


XdXd

7 1

Wszyscy politycy i samorządowcy uczelniani, których znam jeszcze nie napisali inżynierki kiedy ja już dwa lata za magistrem.
Kiblują po kilka lat bo ważniejsze jest pokazać się i po przekrzykiwać zza mównicy. 07:04, 25.03.2021


UniaUnia

1 5

A ty widzę jesteś doświadczony, pewnie w ściąganiu, bo tacy eksperci terroryści wymyślili od ściąga i kupionych dyplomów. Mam nadzieję ż to nie są ludzie z PIS 12:13, 25.03.2021


burmistrz1burmistrz1

24 9

Czerwone putimowcy i białe nachajki WISŁĘ , KRÓLOWĄ mają w dupie. Odje.. ć się od niej. Królowa płynie i by *%#)!& trzaskowski z ca banda, wisła to wisła rusek i niemiec cmok w tam 18:04, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wyborców lewicy wDo wyborców lewicy w

50 6

Ci co zawsze głosują w każdych wyborach na lewicę we Włocławku: to wasi przyszli posłowie i posłanki.Na nich będziecie kiedyś głosować,więc wam współczuję,bo oni nic dobrego dlatego kraju nie chcą.Jedyne co chcą to dobre korytko dla siebie i swoich rodzin,czyli chcą to samo co ich rodzice 🙁 18:10, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sprostuj. Sprostuj.

2 2

Pomyłka, chyba pisowców miałeś na myśli. 14:38, 27.03.2021


Mieszkaniec.Mieszkaniec.

2 0

Lewica tak naprawdę nic nie zrobiła i niema planów na rządzenie Od roku 2012 Całkowicie odleciała. 16:02, 31.03.2021


gaz gaz

22 0

Gaz ziemny to paliwo importowane i drogie. Powinno stanowić jakieś jedynie 20 procent bilansu energetycznego. U nas moda na ogrzewanie gazowe bo eko a od 2024 uwolnienie cen na gaz. 18:13, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


tego słuchajcietego słuchajcie

11 31

Najlepszy ekspertem to jest Obajtek? 18:16, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdamskiAdamski

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tak tak. Tak tak.

1 1

Wtedy szybko się majątków dorobicie. Będziecie nawet mogli przepisać na ciocię, wujka, ojczyma, pasierba jednym słowem na kogo będziecie chcieli. 14:36, 27.03.2021


&&&&&&&&

48 7

Dobry przykład jak propaganda może namieszać w młodych głowach . 18:17, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

burbur

15 4

Biała energia vel biała siła. Supremacja rasy, której Warszawa poza werbalnie zapobiega. W ramach braku pomysłu beźowe lody z klucza. Chej lewico, chej niebogo , jakaś kupa płynie drog. Bij bolszewka bij.Sra do Wisly a w deszcz pada. 18:17, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

makarymakary

44 7

kochana młodzieży
jak już się doliczycie ILE PŁCI MAJĄ LUDZIE i Wasi starsi koledzy z lewicy , niejednokrotnie Was wykorzystają , politycznie i seksualnie
to odechce się Wam błaznowania z poważnych spraw
18:19, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiślokZawiślok

28 7

Szkoda że on nie wie co się w zbiorniku znajduje tak jak jesteśmy przy ekologii, też bym chciał wiedzieć jak fotowoltanika da 5 razy więcej energii jak producent podaje testowane daje tyle energii w labolatorium, fotowoltanika działa w Polskich warunkach z pełną mocą tylko przez 1 godzinne dziennie utylizacja jednego panelu to koszt około 300 zł. Wiatraki jakie są w Polsce są to odpady z demontażu z krajów starej UE. Które co rok zabijają wiele ptaków i je ranią ale tym się nie mówi zazwyczaj. 18:25, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

2 6

Wszystko byłoby piękne i ładne, gdybyś użył słownika. 18:31, 24.03.2021


Kazik KępinyKazik Kępiny

3 2

do qw_18:31, 24.03.2021

Masz trudności ze zrozumieniem tekstu? Problem percepcji? 22:23, 24.03.2021


antyzaporaantyzapora

2 1

Odpady trzeba zutylizować, a nie przykrywać problem kolejnym g***** 00:18, 25.03.2021


***** ******** ***

10 37

Jeszcze tego dziady moherowe nie wiecie, ale za dwa lata ci młodzi dostaną dowody osobiste i pójdą na wybory. Wiecie co zrobią z klerem i kaczorem? 18:26, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Re powyżej Re powyżej

16 4

Widać chorobę umysłowa psychiatra by się przydał, nie jestem moherem i chce żeby powstał stopień wodny, a te osiem gwiazdek równie dobrze pasuje do was i waszych wyznawców 18:30, 24.03.2021


amenamen

7 1

Się misiek zdziwisz. 19:14, 24.03.2021


qw_qw_

38 9

Oni są naprawdę tępi.... my potrzebujemy przede wszystkim nowego stopnia wodnego, bo istniejący nie jest w stanie pracować dłużej samotnie... rozbiórka nie wchodzi w grę - sam demontaż konstrukcji zapewne przekroczy koszt budowy, a trzeba doliczyć też potrzebę usunięcia mułu wypełnionego metalami ciężkimi na dnie Zalewu. W pracach naukowych wielokrotnie pada stwierdzenie, że nie ma ekonomicznie sensownej możliwości usunięcia tychże odpadów. Na domiar, dzięki zmieniającemu się klimatu, potrzebujemy przynajmniej jednego stopnia wodnego, by zagwarantować zabezpieczenie przeciwpowodziowe miejscowościom poniżej Włocławka w okresie wezbrań - podczas powodzi w 2010r. i 2019r. stopień wodny wypełnił swoją funkcję wypłaszczając falę wezbraniową. Wszelkie inne korzyści, czy straty to tak naprawdę nic nie warte bonusy - siedliska są niszczone nie tylko przez zaporę, ale przede wszystkim przez durnych ludzi, EW Włocławek/Siarzewo będą i tak pełnić marginalną rolę w krajowym systemie energetycznym, a o systemie irygacji nikt nie myślał i nikt myśleć nie będzie - koszta, koszta, koszta. 18:26, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Nd Nd

7 6

Za bezmyślność trzeba płacić. Tama W Siarzewie nie zapewni zabezpieczenia przeciwpowodziowego, zwlaszcza gdy znowu będą takie mrozy jak w tym roku. O wodę w mieście oraz na polacb trzeba zadbać małą retencją. Mniej betonu, wiecej roślin, małe zbiorniki retencyjne na polach. A tak zamiast jednego osadnika mułu i szamba będziemy mieć dwa. I znowu koszt rozbiórki będzie za duży? 20:46, 24.03.2021


qw_qw_

3 3

@up nie oszukujmy się, sytuacja z zatorem lodowym to anomalia, z biegiem czasu taki widok będzie coraz rzadszy. Taka sytuacja zdarza się co +/- 3-4 lata. 06:17, 25.03.2021


hyydrologhyydrolog

2 1

Zbiornik włocławski ma bardzo małe możliwości jeśli chodzi o ochrone przeciwpowodziowa. Te wypłaszczenie fali było nieznaczące (z wyliczeń wynika że było to około 6h!) i więcej paniki było z niepewnością konstrukcji. W dodatku to zapora przyczynia się do powodzi zimowych przez spowolnienie nurtu. Sprawdz mapy zagrozenia powodziowego. Budowa zapór jest pomysłem idiotycznym gdy jednocześnie osuszamy bagna i pozyskujemy węgiel metodą odkrywkową. Zbiornik włocławski nie nawadnia terenów wzdłuż jego brzegu ponieważ masz system kanałów odwadniajacych (i Zuzanke). Do tego nastapuje erozja ponizej zbiornika co poglebia problem na odcinku ok 50km (rumosz zostaje w zbiorniku).
Doświadczenie Europy Zachodniej pokazują, że nie jest problemem ani rozbiórka zapory, ani utylizacja. Przestań powoływać się na nieakutalne badania naukowe. Zapora była remontowana kilka lat temu i nie grozi jej zawalenie. To świetny przykład jak chcesz rządzić strachem - postaraj sie bardziej.
PS Kilka lat temu koszt to byly 2.5 mld. Dzisiaj 4.5mld. Inflacja? Nie sądze.

Już nawet nie wspominam o całej ekologii i dramatycznym wpływie na ryby wędrowne oraz ptaki. 14:08, 25.03.2021


??????

45 7

A gdzie dzieci były jak szambo płynęło z Czajki dlaczego nie walczyliście wtedy o ekologię? Widać politykę i tyle w temacie 18:26, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

5 12

Za czasów Lecha ścieki leciały bezpośrednio do Wisły, także ten... 18:32, 24.03.2021


JvcJvc

3 5

Ty na pewno na kiblu siedziałeś... 20:40, 24.03.2021


re re

0 1

Szambo z Szajki płynie nadal !!! 08:00, 26.03.2021


FLISAKFLISAK

26 4

Se hodują elytę. Się medialnie obskoczy , dorośnie i klimat będzie pieścił. praDziadek w ub pratata w zomo, a ja ciepły pogubiony, Biedna WISŁA. 18:27, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

burbur

21 4

Wymrą. Nauczeni testy robić, nie używać łba, zejdą do jaskini, UE pokolenie zamarzy o wolności. Ciężko być wolnym. Niewolnicy pseudo wolnoścl. 18:35, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Napisała NinaNapisała Nina

19 4

Przy tych informacjach o kabaretowych występkach tzw młodej lewicy zawsze powala mnie z nóg widok tłumów na tych imprezkach. Mają dzieciaki wzięcie! Tak trzymać i nie popuszczać! 18:40, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GustawGustaw

32 3

Wiecie ile potrzeba członków młodej lewicy żeby zmienić żarówkę? Ani jednego. Oni nie są w stanie niczego zmienić. 18:45, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LeonLeon

2 6

Za to obecna władza co dotknie to śpię.,... 22:30, 24.03.2021


czytelnikczytelnik

28 5

Młodych z Lewicy wysłać do Łukaszenki, on im szybko głupoty ze łba wybije ponieważ nie mają zielonego pojęcia o czym mówią !!! 18:54, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomuszkiKomuszki

30 3

Te dzieci do nauki niech sie wezmą a Tamę popieram !!! Ten rząd tego dokona w przeciwieństwie do poprzedników nieudaczników !!! 19:08, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JsndJsnd

1 9

Podaj argumenty! 20:39, 24.03.2021


kocham nie rozumiękocham nie rozumię

2 1

Szczyt rozczarowania. Otwiera Miejski kopertę z wezwaniem do sądu. 19:09, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re qwre qw

26 4

Wydaje mi się że od młodego pokolenia Lewicy tęczowo-odbytowej z wiedzą zdobytą na testach w patologicznych gimnazjach i wychowanych na haśle tego komunisty w czerwonych portkach "RUPTA CO HCETA " nie wiele można wymagać , skoro przeszkadza im budowa tamy, a nie protestują że kolesie z PO/KO zasrały szambem "SZAJKA" pól Polski w wyniku czego zdegradowane zostało środowisko naturalne Wisły, jej koryta i okolic od Warszawy po Gdańsk i Morze Bałtyckie . 19:10, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WYLKLABWYLKLAB

26 2

A ja mowie PZPR NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19:13, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RonRon

3 5

PiS i PZPR to jeden ch.. 20:23, 24.03.2021


WszakWszak

2 1

Trzeba mieć beret zryty żeby robić takie porównania lewica od zawsze kojarzy mi się z hipokryzją to za Kwaśniewskiego podpisano konkordat żenada 06:29, 25.03.2021


muflonmuflon

18 4

Co teraz napiszę to dla wielu czarna magia - pąd ma być najlepiej w jednej rurze razem z wodą , gazem i ściekami, a teraz do rzeczy jako energoenergetyk przeżyłem blekałd energetyczny Europy - zabrakło prądu . W lato wiatrów nie było słońce za chmurami, a atomówki odstawione awaryjnie z powodu braku chłodzenia i przeglądu okresowego urządzeń i tylko elektrownie tradycyjne i wodne tzw szczytowe Polskie ratowały sieć Eurochołchozu, generatory i trafa na maksa . I co o tym mogą wiedzieć te dzieci i ci co ich napuszczają komputery i komórki mają działać zawsze, ale ich szare te w głowach nie do końca. 19:23, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

26 6

Młode komuch w akcji.
Elektrownie na rzekach to przyszłość. 19:25, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JxbJxb

3 7

Czyja przyszłość? 20:37, 24.03.2021


LeonLeon

3 5

A PiS to przeszłość. 22:16, 24.03.2021


małe a czerwonemałe a czerwone

8 2

Jak zawsze jest dużo radości ornitologicznej. Łabądzik samiec??? krzykliwy, w otoczoniu kurek wodnych udaje, a w tle bobra ,którego atakuje mewa siodłata. Niesprawiedliwie. I jak karczownik ziemnowodny ma w tym bajzlu zacząć karierę polityczną. Kuźwa.Do końca życia będą mu czerwoną bobrzą robotę wytykać. 19:32, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EKOEKO

25 3

A może jakby się przekąpali w tym kawowym wiślanym szambie zafundowanym przez Don Fekalio by trochę tych młodych komunistów olśniło ekologicznie. 19:42, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

2 9

Większe szambo funduje nam PKN. 19:56, 24.03.2021


RonRon

1 9

Barany z PiSu powinniście się kąpać w tym szambie.przeciez gówno z Nowogrodzkiej też tam płynie. 20:26, 24.03.2021


re qwre qw

8 1

Tumany z partii targowicy - złodziei, oszustów i donosicieli plujących i szkalujących Polskę zagranicą nie dość że zdegradowały środowisko naturalne Kraju i pół Polski zaleli szambem z SZAJKI to jeszcze głąby porównują tą katastrofę ekologiczną do super ekologicznej produkcji produktów naftowych PKN Orlen 22:01, 24.03.2021


711711

28 6

Młodzi idioci 19:46, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

666666

3 7

Stary burak 20:38, 24.03.2021


EngelsEngels

22 5

Młoda lewica.To te kobiety z "kochones
" i mężczyźni z macicami?Niech zajmą się poradnikiem dla młodych stręczycieli i kobiet nierządu- lewaki *%#)!& 19:54, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lipalipa

26 1

Kochane dzieci proszę zanim będziecie tak bezmyślnie i bezkrytycznie reklamować fotowoltaikę proszę zastanówcie się jak ekologicznie zutylizować panele po kilku latach ich pracy. Już wiadomo że te śmieci zalegają i będą zalegać. Ale na razie cicho sza. Jestem za odejściem od węgla ale ostrożnie należy szukać innych sposobów pozyskiwania energii. Tegoroczna zima pokazała w krajach skandynawskich że panele nie sprawdzają się przy niskich tempetarurach. Poczytajcie a potem demonstrujcie. 19:57, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

07 zgłoś07 zgłoś

4 11

W przyrodzie wszystko dąży do równowagi. Boże, nie daj młodej prawicy być im tfu tfu w dyskurs ,czym szczepili ich, a jak, to ja nie chcę. BIOHAZARD 20:11, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Otwierałem tamęOtwierałem tamę

19 1

Kaskada dolnej Wisły to nie jest pomysł Gierka. Nawet tamę we Włocławku budowano za Gomułki. Projekt był rozsądny i mielibyśmy żeglowną rzekę mimo braku wody w Polsce. Za Gierka wstrzymano realizację budowy kaskady bo zaczęto rozwijać przemysł chemiczny i motoryzacyjny + metalurgiczny. Aby o czymś stanowić to trzeba to wiedzieć!!!!! 20:17, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

coś za coścoś za coś

5 0

Nie mieliśmy zapory pod Ciechocinkiem ale mieliśmy Azoty a Toruń Elanę.









20:29, 24.03.2021


Otwierajacy tamęOtwierajacy tamę

8 1

Do coś za coś.
Azoty i Elana to tez inwestycje rozpoczęte w połowie lat 60-tych, czyli za Gomułki. ZCH POLICE, Azoty Puławy też. Inwestycje te były kończone na początku lat 70-tych już za Gierka. Ale fundusze były potrzebne na ich dokończenie. 20:41, 24.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hydrolhydrol

23 4

Jakibdrenaż rzeki? Na erozję to moze się zgodze, ale to akurat wyeliminuje stopień Siarzewo. Sztywny system energetyczny oparty o panele słoneczne i wiatraki to bzdura. Weźcie się dzieci za zdalną naukę, bo na takie rzeczy to jeszcze macie czas. 20:41, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ekologekolog

2 9

Zapora spowoduje dalszą erozję poniżej Siarzewa, i tym sposobem będziemy mieli obniżone koryto na długości nie 50km, a 100. Bilans zyskow i strat w przypadku tam niestety jest ujemny. 00:25, 25.03.2021


do ekologdo ekolog

3 2

eroazja dolnego stanowiska stopnia wwek to glownie efekt dzialania towarzyszy dziadkow lewackiej mlodziezy, ktorzy eksploatowali elektrownie w pierwszych 20 latach szczytowo.Ezja 07:39, 25.03.2021


witz2witz2

19 3

Szanowna młodzieży lewicy. Też jestem sympatykiem ugrupowań lewicowych, ale to co wymyslacie wcale do mnie nie trafia.
Szkoda, że w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych nie było takich form rejestrowania wydarzeń jak dzisiaj. Nie wiem, czy byście byli zachwyceni widokiem zalanych posesji na włocławskim zawiślu.
Wisła wylewała do ulicy Grodzkiej, a z drugiej strony mostu do ulicy Cesterskiej.
Ludzie, żeby wyjść z domów budowali sobie kładki od domu do ulicy, a po swich działkach pływali na wszyskim, co utrzymywało się na wodzie. Tracili dorobek (nie taki znów wielki w tamtych czasach) swojego życia.
Po wybudowaniu tamy we Włocławku, były również podtopienia we Włocławku, Toruniu, Bydgoszczy i innych miastach i miejscowościach wzdłuż Wisły. Poszukajcie sobie wiadomości o wielkiej powodzi w okolicach Płocka.
Włocławska zapora jest już wysłużona i nie jest w stanie wytrzymać wielkich naporów wody.
Nie piszcie więc, że tamy przyczyniają się do powstawania powodzi, czy - jak argumentują niektórzy ekolodzy - do wyginięcia niektórych gatunków ryb. Pewnie się potopią.
Macie rację mówiąc, że jest to odgrzewany temat z lat siedemdziesiątych. Tak, bo kolejne rządy, zarówno PRL-u, jak i późniejsze - demokratyczne - odkładały go na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Zanim więc zaczniecie krzyczeć "veto" zapoznajcie się z tym tematem dokładnie - np. popatrzcie sobie na mury kościoła Św. Jana nad Wisłą.
Jeszcze jedno. Każda budowa, powstanie jakiegoś zakładu, firmy niesie za sobą zatrudnienie.
Życzę Wam, żebyście po zdobyciu wybranego wykształcenia, nie musieli sprzedawać przysłowiowej pietruszki.
20:58, 24.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rere

0 3

Ostro przymularz 23:42, 24.03.2021


oleole

4 0

Widzałeś kiedyś przekrój poprzeczny tamy włocławskiej? Jeśli nie - dla wyobrażenia powiem, że nie jest to "klocek" chudy i wysoki, lecz relatywnie niski w stosunku do swej baaardzo szerokiej podstawy. Słowem, nie ma szans by woda go "przerwała" szczególnie po dokonanych kilka lat temu remontach. Istotnie istnieje teoretyczna możliość że woda zacznie się przedzierać pod tamą, dlatego najtańszym wyjściem i najlepszym dla miasta oraz dla budżetu państwa było by zbudowanie progu podpiętrzającego WRAZ z planowanym mostem przez Wisłę w ciągu planowanej trasy S10 na wysokości osiedla Zazamcze. Zamiast 4,5 mld na tamę, taki próg jako "dodatek do mostu to najwyżej klikaset milonów. Resztę lepiej wydać na OZE dla ludzi, niech se mają swoją elektrownię na dachu (nawet i bloku). 02:20, 25.03.2021


@Ole @Ole

1 0

Budowa progu niema sensu z tego względu że próg jaki by powstał by musiał mieć 4,6 metrów wtedy by wodę podpiętrzył ale z drugiej strony żadna jednostka z ponad gabarytem by nie przepuścił aby to się ujemnie odbiło na zakładach pracy jak Petrochemia w Płocku, Stocznia Płock.
Progi to tym czasowe są na kilka lat obecny próg co roku po zimie musi przejść przegląd i naprawę, a co za tym idzie trzeba wstrzymywać przepływ rzeki, ryby zostają na miliźnie i giną, potem nadmiar wody jest spuszczany i giną lęgi ptaki. Dlatego młoda lewica powinna spojrzeć szerzej na ekologię a nie jakieś hasełka bić jacy oni są eko, bo przez własną głupotę więcej szkodą jak przynoszą pożytku. 20:46, 31.03.2021


re Otwierajacy tamęre Otwierajacy tamę

16 2

CIEKAWOSTKA dla młodych komunistów lewicy tęczowo-odbytowej > UW-AWS-PO wszystko rozwaliło i za bezcen rozprzedało - nie zdążyli tylko Azotów sprzedać i tamy im się nie udało sprzedać , ale za to sprzedali Kasprowy Wierch , Giewontu tak jak Azotów też nie zdążyli sprzedać. 21:11, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RonRon

1 1

Elektrownia Ostrołęka to pikuś. 22:18, 24.03.2021


mkmk

13 2

A niby fotowoltanika jest eko? Co się stanie z panelami za 5, 10lat? Kto *%#)!& utylizować? To samo się tycY aut elektrycznych? Skąd się bierze prąd? W głównej mierze z elektrowni węglowych.. Czy to u nas czy w innych zakątkach świata..
Tak więc jak te sprawę chcecie rozwiązać gdyż to wy za ileś tam lat pewnie będziecie o tym decydować o ile ktoś inny nie pokrzyżuje wam planów swirusem szczepieniami itd itd..
21:36, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mk6mk6

1 1

W płaską ziemię też jeszcze wierzysz? 00:26, 25.03.2021


mgr inż. OŚmgr inż. OŚ

0 2

Nawet nie wiesz jak daleko posunięta jest technologia recyklingu. Na przykład metale ziem rzadkich można odzyskać przez mielenie zużytych paneli PV a następnie ich ekstrakcję, a następnie reekstrakcję. 02:11, 25.03.2021


PRAWDAPRAWDA

15 2

Kiedyś to była lewica, patriotyczna i wierząca oraz ideowa a dziś lewica to chore LGBT. Smarkacze do polityki się wybierają...całą tą spółkę to kopnąć w zad i do roboty pognać. 21:49, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RonRon

2 0

Tak samo jak pajaców typu bąkiewicz 22:26, 24.03.2021


BlBl

9 1

Wy młodzi jak nie będzie podniesienia lustra wody na dolnej Wiśle od Tamy w dół.To tama zarzucając wodę pogłębia próg a ten skutek spowoduje pęknięcie Tamy.Wy nic nie wiecie o przyrodzie i środowisku po podniesieniu lustra wody będą bardziej sprzyjające warunki na rozrost przyrody i życia we Wisile.Dokona tego sama przyroda pozatym powstanie sztuczny zbiornik retencji wody sterowany przez człowieka.Trzeba wam jeszcze wiele podróży po świecie byście na cokolwiek mogi zabierać głos.Znaczy że niczego nie rozumiecie.Jak chodzi o nową Tamę i nawet nie chodzi o pozyskanie prądu o tyle jak o uniknięcie katastrofy i dokończenia planu z przed 70 lat bo to był warunek względem Tamy we Włocławku.Tym czasem miały podnosić lustro dolnej Wisły sztuczne Główki do czasu Tamy w Siewierzewie. 22:02, 24.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mgr inż. OŚmgr inż. OŚ

0 3

Nie wprowadzaj w błąd. A czy obecna zapora we Włocławku przeciwdziała zalewaniu okolic Płocka? Odpowiem od razu, że nie. Ponadto obecna tama - na skutek obniżenia dna rzeki poniżej owej tamy - spowodowała automatycznie oniżenie się lustra wody w okolicach Włocławka. Pamiętasz ile kiedyś było oczek wodnych i terenów podmokłych w lasach poniżej tamy? Teraz ich nie ma.
Argument o konieczności budowy nowej tamy w Siarzewie celem zabezpieczenia tamy we Włocławku rownież jest chybiony. Najlepiej dla miasta oraz dla budżetu państwa było by zbudować próg podpiętrzający WRAZ z planowanym mostem przez Wisłę w ciągu planowanej trasy S10 na wysokości osiedla Zazamcze. Zamiast 4,5 mld na tamę, taki próg jako "dodatek do mostu to najwyżej klikaset milonów. 02:07, 25.03.2021


Heheh Heheh

19 2

lewica w całej okazałości. Zero zrowego rozsądku. Dzieci lepiej w piłkę pograjcie 22:31, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antyzaporaantyzapora

0 4

A Ty co? "zdrowo rozsądkowy" korwinista?
Nie podałeś żadnych argumentów. 00:23, 25.03.2021


Dziadek Dziadek

3 1

Nie każ im grać w piłkę bo nogi połamane o kręgosłópach nie wspomnę 🤔 14:54, 25.03.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


QqeryQqery

13 4

Dzieciaki lepiej ponurkujcie w wiśle i pozbierajcie g... A które przypłynęły z Warszawy od rafałka 23:54, 24.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antyzaporaantyzapora

2 3

Przecież to rozdmuchana sprawa polityczna. Masa rzek jest zanieczyszczanych, ale nagle PIS staje w obornie Wisły? Chcą na tym zbudować swój kapitał polityczny i tyle. Jakoś utylizacją metali z dna zbiornika nie interesowali się do tej pory i nadal nie interesują... Zostawiją ten syf przyszłym pokoleniom. 00:22, 25.03.2021


NajpiękniejszyNajpiękniejszy

0 1

może ty pozbierasz? kozak w necie.. a oni przynajmniej coś robią ;P 12:53, 25.03.2021


tttt

3 6

Nie wprowadzaj w błąd. A czy obecna zapora we Włocławku przeciwdziała zalewaniu okolic Płocka? Odpowiem od razu, że nie. Ponadto obecna tama - na skutek obniżenia dna rzeki poniżej owej tamy - spowodowała automatycznie oniżenie się lustra wody w okolicach Włocławka. Pamiętasz ile kiedyś było oczek wodnych i terenów podmokłych w lasach poniżej tamy? Teraz ich nie ma.
Argument o konieczności budowy nowej tamy w Siarzewie celem zabezpieczenia tamy we Włocławku rownież jest chybiony. Najlepiej dla miasta oraz dla budżetu państwa było by zbudować próg podpiętrzający WRAZ z planowanym mostem przez Wisłę w ciągu planowanej trasy S10 na wysokości osiedla Zazamcze. Zamiast 4,5 mld na tamę, taki próg jako "dodatek do mostu to najwyżej klikaset milonów. 02:06, 25.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

muflonmuflon

3 0

Okolice Płocka to dawne Borowiczki obecnie dzielnica Płocka i ulica Grondy teren zalewowy . Zawsze pokazywana gdy lustro wody Wisły podniesie się do stanu ostrzegawczego. Nie było tamy we Włocławku to i tak każdy wyższy stan wody był na podwórkach i drodze . Każda posesja miała łódkę i nie czekała na pomoc woda weszły i wyszła i tak nieraz trzy razy w roku. Dzieciaki miały atrakcje za darmo. 16:54, 25.03.2021


EkologiaEkologia

8 2

Droga młodzieży,a jak widzicie rozwiązanie problemu deficytu słodkiej wody/brak wód gruntowych,a co za tym idzie stepowienie naszego rgionu i kraju-czy jesteście za tym aby po naszym kraju maszerowały wielbłądy?/bo widzę że wy jesteście już takim embrionem tych wielbładów/.Jakie macie rozwiązanie w tej kwestii/tylko bez takich sloganów że rozebrać zaporę wodną we Włocławku i niech cały zalegający osad spłynie do Bałtyku.A jeżeli jest wasz taki pomysł,to mam nadzieję że wasi sponsorzy wyłożą kasę na neutralizację tych osadów dennych.A możę czas zacząć myśleć jak wkomponować zaporę wodną w całą sieć spiętzreń wodnych w tym kraju. 05:23, 25.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hyydrologhyydrolog

0 5

Mamy 4.5 mld budzetu na neutralizacje. Wy za te pieniadze zbudujecie zapore, a problem CALY CZAS BEDZIE ISTNIAŁ. Cały Zachód rozbiera tamy, a my jeszcze jak za Gierka... zero nauki na bledach.
Akurat zapora ma negatywny wpływ na wody gruntowe -poslugujesz sie sloganami... 14:10, 25.03.2021


EkologEkolog

3 0

Do hydrologa.Jesteś ignorantem.Te 4.5 mld zł. to starczyłoby na barkę z dużym ssakiem,a nie oczyszczeniem osadów na odcinku Włocławek-Płock.Jak już poruszasz kwestię oczyszczenia "bomby ekologicznej",to z tego co pamiętam koszt takiej operacji to około/wyliczenia na 2010 r./ 5 bln.zł.Mam nadzieję że masz takie pieniądze?
Wracając do twej teorii że zapory wodne nie podnoszą wód gruntowych i że zachód odchodzi od zapór wodnych/zgadza się ale dlaczego to robi-bo tam np.Ren jest rzeką uregulowaną i wybetowaną/.Znając twój ograniczony zasób wiedzy,to jakie masz pomysły na to aby podnieść stan wód gruntowych?Chyba nie powiesz nam że trzeba przygotować foldery jak w Niemczech.Tylko ekolodzy nnie mają pieniędzy na wypłacenie odszkodowania za wyśiedlenie osób ktore tak zamieszkują i prowadzą swoje biznesy/dlatego przestań kłapać ,a pomyśl co w zaistniałej sytuacji zrobić aby Polska nie była stepem?Kiedyś były tzw.rowy melioracyjne ale nikt o to nie dbał .Dlatego kaskada 8 -12 stopni wodnych z elektroniami wodnymi /to chyba bardziej ekologiczny prąd niż węgiej itp./podniesie poziom wód gruntowych/owszem trzeba zainstalować przepławki dla ryb/.Wisła i nie tylko to transport wodny/może zacznijcie protestować przeciw TIRą które zanieczyszczają atmosferę i rozjeżdżają nasze drogi.A ładunki na barki.Dlatego pomyśl zanim coś *%#)!& napiszesz 18:28, 25.03.2021


Towrzysz DziadekTowrzysz Dziadek

10 1

Nie po to my tame budowali, zeby nasze lewackie wnuczki teraz protestowali! 07:32, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

*****  *** ***** ***

4 10

Portal trolli, farma trolli. Pis....trolle. 07:58, 25.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TaTa

4 2

Lecz łeb 12:03, 25.03.2021


TaTa

4 2

Lecz łeb 12:03, 25.03.2021


LuckyLucky

10 1

Lewusy walczą o wolny przepływ kupy z Warszawy. Lewactwo to stan umysłu. 08:06, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wzruszonawzruszona

3 2

Też byłam w ZSMP. 08:56, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BadawcaBadawca

8 1

Młodzi z lewicy, chcieliby aby wszędzie były drogi gruntowe, rzeki nieuregulowane a po ulicach jeździły furmanki. Nawet im się nie dziwię. W końcu rządy komunistyczne, a to są potomkowie komuchów zawsze chciały biedny kraj i system zasiłków jako dobrobyt ofiarowany od państwa dla obywateli. Jak najdalej od zwolenników takich herezji. Stopień wodny jest potrzebny, tak samo jak drogi, lotniska i inne inwestycje. Jak się panom i panią oraz osobą niebinarnym :D chce natury to niech się wybiorą uszczęśliwiać tutsi i hutu. 09:58, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UniaUnia

2 8

Popieram sprzeciw, choć jest jeszcze inny najważniejszy argument. Przecież to terroryzm , kto odpowie za katastrofę jaką się wydaży w przypadku tęgiej zimy, 2 miesiące i -20° i załamaniu pogody. Pomysłodawcy będą wozić krę lodową z włocławka swoimi samochodami po nizej ich chorego pomysłu. Przecież przy prawie stojącej modzie nie popłynie, tylko stworzy kosmiczny zator. A kiedy to się stanie to tylko kwestia czasu 10:46, 25.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UniaUnia

1 4

Tym bardziej że zbiornik między obiema tamami też będzie skuty lodem i prąd wody prawie stojący, 11:24, 25.03.2021


UniaUnia

2 8

Cywilizowany świat buduje tamy w górach, najlepiej tam gdzie tylko dzika przyroda, gdzie nie ma cywilizacji (ścieków), i gdzie ewentualna katastrofa nie będzie tragedią. Nie ma chyba takiego drugiego przypadku w świecie na nizinne rzece w odległości 20km budowy 2 tamy 10:57, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

6 2

komusze dzieci wam się pomyliło wasz czas minął, a tama czy wam się podoba czy nie i tak powstanie. 12:29, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Męski i przystojnyMęski i przystojny

2 11

Brawo młodzi , w was jedyna nadzieja w tym kraju. Trzymam kciuki! 12:51, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja_za_budowąja_za_budową

4 1

Trochę mi szkoda dzieciaków, bo zostali wystawieni jako mięso armatnie, żeby wysondować społeczeństwo, nie powiem przez kogo, ale są również tacy, którzy myślą podobnie jak młodzież, tu link: https://www.youtube.com/watch?v=xMY93GfxAyE&t=5s 15:24, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdaprawda

4 2

mlodzi ludzie a juz mysla ze jak zajdzie wciozy to maja prawo aborcji zabijania dzieci zalosna ta mloda lewica bez przyszlosci tylko w glowie maja zabijanie dzieci nienarodzonych i lbgt i to ma byc narod przyszlosci 16:37, 25.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IIDariudzIIDariudz

4 1

Znaleźli się fachowcy od Hydrologia, żółtodzioby lewackie, jedżcie do Warszawki i tam protestujecie że Trzaskowski puszcza ścieki z oczyszczalni Czajki do Wisły to jest tragedia ekologiczna. 22:44, 26.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wkurzona Wkurzona

4 0

Niech przestaną się wygłupiać, bo więcej na nich nie zagłosuję. Jak nie Zieloni wariują, to teraz lewica zgłupiała. 14:17, 27.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Graf OlafGraf Olaf

2 0

Biedaki, a ci co ich tam postawili siedza na biesiadzie w jakims zameczku 21:32, 27.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%