Zamknij

"Nie chce mi się wierzyć, że nie lubi rodzinnego miasta". Prezydent M. Wojtkowski ostro o książce włocławskiego dziennikarza

14:00, 16.03.2022 . Aktualizacja: 08:24, 18.03.2022
Skomentuj Prezydent Włocławka ostro skomentował treść książki włocławskiego dziennikarza. Fot. DDWloclawek.pl/okładka książki `Znikająca Polska` Prezydent Włocławka ostro skomentował treść książki włocławskiego dziennikarza. Fot. DDWloclawek.pl/okładka książki `Znikająca Polska`

Po czterech miesiącach od premiery książki “Znikająca Polska” prezydent Włocławka odniósł się do tego, jak Piotr Witwicki opisał w niej rodzinne miasto. I nie przebierał w słowach... 

“Znikająca Polska” autorstwa pochodzącego z Włocławka dziennikarza Piotra Witwickiego (obecnie związanego z Polsatem News i Interią) ukazała się w połowie listopada 2021 r. Książka pokazuje sytuację średnich miast, które straciły na transformacji ustrojowej, na przykładzie Włocławka. 

Publikacja wzbudziła wiele emocji w mieszkańcach Włocławka, ponieważ skumulowano w niej wszystkie problemy miasta – zaniedbane Śródmieście i jego mieszkańców, upadek wielkich zakładów pracy i bezrobocie czy wyludnianie.

Prezydent Włocławka ostro o książce "Znikająca Polska"

Prezydent Włocławka, Marek Wojtkowski dotychczas nie komentował treści książki Piotra Witwickiego. Do reportażu pokazującego smutny obraz podupadającego miasta odniósł się dopiero cztery miesiące po premierze w wywiadzie, którego udzielił Pismu Samorządu Terytorialnego “Wspólnota”

W rozmowie z Januszem Królem prezydent Włocławka przyznaje, że Włocławek sporo stracił na transformacji gospodarczej początku lat 90. ubiegłego wieku oraz reformie administracyjnej, przez którą przestał być miastem wojewódzkim. Zaznacza jednak, że sytuacja nie jest tak dramatyczna, jak opisał ją w książce Witwicki. 

W 1998 roku Włocławek wiele stracił z powodu pozbawienia go statusu miasta wojewódzkiego, co spowodowało problemy społeczne i gospodarcze, ale nie można zakwalifikować go jako miasta upadającego. Ta opinia jest dla mnie tym bardziej przykra, że książkę napisał autor pochodzący z Włocławka. Doprawdy nie wiem, co chciał przez to osiągnąć

– powiedział Marek Wojtkowski w wywiadzie dla “Wspólnoty”. 

Prezydent Włocławka wspomniał również, że kiedy starał się o prezydenturę w 2014 roku, często rozmawiał z Piotrem Witwickim na temat sytuacji miasta i nie słyszał od niego tak krytycznych opinii, jak te zawarte w “Znikającej Polsce”. 

- Dlatego nie chce mi się wierzyć, że Witwicki nie lubi swojego rodzinnego miasta i jego mieszkańców. Ja zostałem wychowany w szacunku do miejsca swojego urodzenia. Podobnie jak wielu włocławian patrzę pozytywnie na nasze miasto i dlatego uważam, że opinia autora „Znikającej Polski” to chwyt literacki

– stwierdził. 

Wojtkowski przyznał, że prawdziwa jest opinia o tym, że we Włocławku jest wiele osób niezadowolonych z tego, jak funkcjonuje miasto. Dodał jednak, że podobne twierdzenia można odnieść do mieszkańców większości polskich miast

- Kiedy w 2014 roku obejmowałem stanowisko prezydenta wiedziałem, że są we Włocławku ludzie rozczarowani i czasem mówiący źle o swoim mieście. Szczerze powiem, nie wiem skąd takie postawy się biorą, bo Włocławek jest fajnym miejscem do życia – zwłaszcza w porównaniu do metropolii

– powiedział “Wspólnocie.

Co na to autor książki?

Sam Piotr Witwicki na razie nie odniósł się publicznie do opinii prezydenta Marka Wojtkowskiego, które padły w rozmowie z dziennikarzem "Wspólnoty".

W wywiadzie, którego udzielił naszemu portalowi tuż przed premierą książki, a także w czasie spotkań autorskich we Włocławku, podkreślał, że jego książka jest wyrazem troski o miasto, w którym się wychowywał i dorastał. 

Rafał Woś powiedział, że z czułością opisałem to miasto. To prawda. Ono jest dla mnie bardzo ważne

– mówił dziennikarz w rozmowie z DDWloclawek.pl. 

Cały wywiad z autorem “Znikającej Polski" można przeczytać TUTAJ

Czy zgadzasz się z opinią prezydenta Marka Wojtkowskiego o książce "Znikająca Polska"?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak. 22%
Nie. 67%
Nie wiem, nie czytałem tej książki. 11%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(106)

Mir5Mir5

179 19

No coz panie Wojtkowski, prawda w oczy kole? 14:22, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BysioBysio

35 5

Zgadzam sie z przedmowca 16:10, 16.03.2022


krzychu 1 krzychu 1

0 5

to prawica z kaczorami zabrali nam miasto wojewodzkie i to oni blokuja wszystko ; bo uwazaja wloclawek za miasto komuny , to pisiory zniszczyli i sprzedali wszystkie duze zaklady- celuloza [ameryka ] lakiery ;cukrownia brzesc. zapomnial wol jak cieleciem byl, 17:48, 17.03.2022


reo

OO

151 14

Człowieku rusz dupę z fotela, trochę mniej fb i wyjdź na ulice, które wyglądają jak Charków po bombardowaniu.
A w promocji wymienionej książki uczestniczył zastępca, niejaki K.K. 14:24, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławiakWłocławiak

148 11

Ja mieszkam we Włocławku od urodzenia i zdecydowanie dłużej, niż pan liczy lat - p. P-rezydencie i uważam, że go rozumiem.
I nie wie pan z własnego doświadczenia; jak było w naszym(!) Mieście ongiś. 14:25, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klopsklops

147 10

Napisane szczerze przez autora o mieście - a nie mydlić oczy widokiem zachodu słońca na bulwary jak tu cudownie itp.....a ludzie jeżdżą po dziurach czy rujnujących zabrudzonych ulicach. 14:25, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boblabobla

130 11

Obudź sie Prezydencie, nie widzisz że młodzież ucieka z miasta, gdzie nie ma nowych zakładów pracy w których Włocławianie znajdą pracę. Zobacz na Brześć Kujawski, Lubień Kujawski i powstawanie zakładów pracy, w których niestety Włocławianie mają prace , ale niestety muszą do niej dojechać. A młodzież wyjeżdżając do renomowanych uczelni nie wraca już do Włocławka. 14:28, 16.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

truskk0CZtruskk0CZ

4 20

Ci co wyjeżdżaja do duzych miast na studia i nie wracaja to dotyczy wiekszości miast do 100 tysiecy tj. Włocławek, Kutno czy Konin 14:34, 16.03.2022


xxxxxx

1 11

Jak czytam te Twoje durnoty to mi się robi słabo. Odpowiedz bar..ie czy nowe zakłady powstały w granicach Wrocławia, Poznania, a może na Rynku w Warszawie? Popisujesz się durniu a czy wiesz za co odpowiada magistrat? Piłeś wodę w Toruniu czy w Warszawie. Jeździłeś komunikacją w Chełmie czy Łomży? Widziałeś szkoły w Grudziądzu czy Toruniu? Bezrobocie? Tylko dla nieuków i nierobów. A poza tym ... nie chce mi się dyskutować..... 19:19, 16.03.2022


ooblaoobla

6 0

miejsca pracy to sa ale dla swoich , ludzie wojtkowskiego i on sam maja po kilka etatow w czasie pracy w urzedzie i dlatego dla obcych choc zdolnych i madrych ludzi nie ma miejsc wojtkowski jest beszczelny i kase bierze tylko dla siebie , zony i jego kolesi . 09:42, 17.03.2022


cocococo

1 1

A te zakłady pracy miały powstać w centrum Włocławka? Na całym świecie tak jest, że biurowce są w mieście,a fabryki na peryferiach. Przypadłością małych miast jest to, że młodzież wyjeżdżą, by kształcić się w dużych miastach i z reguły znajduje później tam pracę w jakiejś korporacji. Siłą rzeczy małe miasta starzeją się i ogarnia je marazm. Brak zdolości logicznego myślenia powoduje, że wypowiadając się na (z pozoru) proste tematy można wyjść na ignoranta. 15:28, 17.03.2022


piekuś.0334piekuś.0334

16 100

Witwicki jest pod nadzorem Solorza a jak wiadomo z PiSem ma dużo wspolnego 14:31, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DoamebypowyżejDoamebypowyżej

29 11

A ty pod nadzorem PO i TVN 🤣🤣🤣matołka prawda boli 14:57, 16.03.2022


opiniaopinia

125 7

Panie Prezydencie od momentu pełnienia przez pana tej funkcji jestem bardziej niezadowolony z tego jak funkcjonuje miasto, z tego że nic oprócz lekkiejatletyki w mieście nie ma a gdzie mecze piłki nożnej, nic się niedzieje oprócz pańskich marszów, smutno brudno i układy w różnego rodzaju konkursach. 14:34, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

39 2

Ufajnić by trzeba wiele do życia raczej wszystko 14:38, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fggbgfggbg

56 15

Nasral w swpje gniazdo to fakt .Ale mila racje
14:40, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NoNo

39 8

Napisał prawdę i tyle 14:55, 16.03.2022


Łukasz NowakŁukasz Nowak

109 2

Panie prezydencie, niedawno ukazał się także reportaż o naszym mieście w jednej z regionalnych tv. Więc nie jest to odosobnione zdanie ani opinia.
Centrum przesiadkowe czy Słodowo ładnie przysłaniają obraz, ale rzeczywistość jest taka, że miasto się wyludnia, inwestorzy uciekają i przenoszą do Brzeskiej Strefy, tam płacąc podatki, zero inwestycji. A wg ostatnich doniesień, to nawet Ekojarmark zaraz zniknie z tego miasta. 14:40, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TyśącTyśąc

13 64

W ciągu ostatnich 20 lat Włocławek zrobił ogromny krok naprzód i ten krok byłby jeszcze większy, gdybyśmy mieli bardziej ogarniętego prezydenta, który tylko zbiera projekty do szuflady zamiast je realizować.
W każdym mieście upadły zakłady, ale od tego czasu we Włocławku i wokół Włocławka postało mnóstwo nowych zakładów.
Śródmieście też zaczyna coraz lepiej wyglądać.
14:42, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ja1Ja1

6 4

Wojtkowski jest prezydentem od 2014. A degradacja nastapila w 1998 gdy przestalismy byc wojewodztwem. Ilu mielismy i jakich prezydentow pomiedzy 1998 a 2014;za ktorego 2 kadencji zaczely znikac zaklady,szkoly,a nawet trawniki,ktory na to pozwalal? 17:59, 16.03.2022


Emerytka Emerytka

57 6

Czy prawda o lekceważeniu obywateli-seniorów jest aż tak niestrawna i nietolerowana w tych politycznych środowiskach ? W kręgu emerytów z którymi się spotykamy nie ma ANI JEDNEGO który byłby zadowolony z opieki włocławskiego samorządu nad włocławskimi seniorami . Pytamy o realizację obietnic wyborczych - ulg dla emerytów w opłatach za ciepło , wodę i scieki , za parkowanie , o likwidację kolejek do specjalistów , o niższe podatki od powierzchni mieszkaniowej , o obniżenie opłat cmentarnych - BEZ ODPOWIEDZI OD LAT !!! 14:45, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak!Tak!

11 4

To ABSOLUTNA PRAWDA!
15:24, 16.03.2022


SprawiedliwySprawiedliwy

75 3

Glupoty pan prezydent gada.z tego miasta oprocz rozbudowanych azotow juz nuc nie zostali ..mlodzi wyjezdzaja zostaje tylko patologia która najlepiej teraz ma lepiej od pracujacych..sztuczne upiekszanie miasta i zarabianie przez wykonawcow kasy nuc w tym miescie nie zmieni..mielenie tylko pieniedzy ktorzy ludzie placa w podatkach..zgoda na tyle marketow w cenytum miasta to paranoja przrz to tez pozbawilo sie drobnego handlu 14:49, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asaasa

67 2

dziury pozalepiaj a potem cenzurą się zajmij ale osobistą nie kogoś..... 14:51, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wł 123Wł 123

11 95

Ta książka to jeden wielki s.y.f napisany przez sfrustrowanego pismaka. 14:58, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BiolożekBiolożek

13 7

...do Wł 123
Napisał asinus asinorum!
Bardzo oszczędnie niczym amebka korzystasz z mózgu! 15:05, 16.03.2022


WWWEWWWE

6 0

Wł123 , może ty czymś zabłysnieś. 20:21, 16.03.2022


Mol książkowy!Mol książkowy!

33 1

Wielce Szan. Panie Prezyd. Przyjmuję po uważnej lekturze Pana publicznej enuncjacji, że uzyskał Pan kolejny stopień naukowy! - Umiejętności i wiedzę krytyka literackiego. Analiza treści książki autora Witwickiego o Włocławku (czytałem ja dwukrotnie, boć to wszak o moim, rodzinnym grodzie i powiększyła ona moją prywatną bibliotekę "WŁOCŁAWIANÓW", jakie kolekcjonuje w zakresie literatury) dokonana przez Pana jest nader wnikliwa. O celności Pana uwag i komentarzy pod adresem autora(sic!) i nie tylko jego książki się absolutnie nie wypowiadam, mając nader skromne, wyższe wykształcenie. Ps. moja biblioteczka liczy skromnie ponad tysiąc woluminów i zajmuje półki w moim gabinecie od podłogi po sufit. 15:21, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pani niktPani nikt

5 0

Zawsze można przyjrzeć się kto ma doktorat i jak go uzyskał 23:27, 16.03.2022


wloclawianka wloclawianka

7 62

za tego prezydenta zrobilo sie bardzo duzo firmy padly za poprzednich to nie ksiazka jak tak pisze rodak wloclawka to barachulo ,wstyd .brawo panie prezydencie ,chociarz pan ma duzo kultury ,niech biora przyklad inni . 15:23, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

G252G252

8 0

Chociarz.? 17:29, 16.03.2022


G252G252

5 0

Chociarz.? 17:29, 16.03.2022


ŁawrowŁawrow

25 14

Usypiający Włocławek to nie wina Wojtkowskiego, to wasza wina, a zwłaszcza tych cwaniaków, którzy w 1989r dali się wykołować na kapitalizm i demokrację. Wojtkowski tylko łazi i szuka wrażeń w mediach. Następny prezydent będzie identyczny. Wam dekle sprasowało od tej demokracji. Jedni drugich dymają! 15:35, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁawrowŁawrow

19 13

Usypiający Włocławek to nie wina Wojtkowskiego, to wasza wina, a zwłaszcza tych cwaniaków, którzy w 1989r dali się wykołować na kapitalizm i demokrację. Wojtkowski tylko łazi i szuka wrażeń w mediach. Następny prezydent będzie identyczny. Wam dekle sprasowało od tej demokracji. Jedni drugich dymają! 15:35, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarasssssDarasssss

39 2

No to chyba czytalismy rozne ksiazki. He 15:38, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byłem, czytałembyłem, czytałem

25 13

Przede wszystkim Wojtkowski nie ma nic do powiedzenia na temat Włocławka. Nie jest stąd, nie do końca potrafi odczytać konteksty z książki Witwickiego. Ślepy nie mówi o kolorach.

Co zaś do książki, to Witwicki nie napisał jej z troski o Włocławek, jakkolwiek nie próbowałby jej wyrazić. Ta książka została napisana w celu zarobienia przez Witwickiego pieniędzy. Jasno opowiadał o tym podczas spotkań autorskich (byłem na dwóch - w Rejsie i PUZie), chwaląc się znajomościami, które umożliwiły mu jej wydanie. Same spotkania służyły wyłącznie promocji i sprzedaży jak największej liczby egzemplarzy. I tylko dzięki temu, że znaczna większość nie czytała jeszcze książki, mógł opowiadać bzdury które wszyscy uważali za prawdziwe. Jest to zlepek niepowiązanych historii w nurcie przebrzmiewającej mody sprzed kilku lat na opisywanie Polski B. Ja niestety książkę przeczytałem wcześniej i próbując dyskutować natrafiałem na ślizgającego się cwaniaka.
Podsumowując działania Witwickiego, najtrafniejsze porównanie jakie przyszło mi na myśl, to sytuacja w której namawia swoją niepełnosprawną intelektualnie siostrę do pozowania nago, żeby później mógł sprzedawać jej zdjęcia. 15:43, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ja z WladislawiiJa z Wladislawii

8 0

Bravo... Możesz liczyć na względy po takiej cenzurze książki. Szkoda tylko, że nie żyłeś we Włocławku wcześniej!! Wiem, co piszę! Mam skalę porównawczą z tym co było kiedyś z tym, co jest teraz! Mam konkretne przykłady o kontrowersyjności różnych dylematów na linii władza - obywatel - elementy urbanistyki Miasta!! 20:28, 16.03.2022


StandardStandard

42 6

Ja myślę ze autor jest dość obiektywny, a co najsmutniejsze to we wszystkich miastach gdzie władze sprawują samorządy z PO - obserwujemy to samo i słowo Ditroid skutecznie to określa 15:46, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byle by biadolićByle by biadolić

11 42

Wszystkim niezadowolonym polecam spakować walizki i poszukać lepszego miejsca do życia. Nie można mieć wszystkiego. Nie pasuje życie życie małym mieście? Wyjazd do dużego przepychać się z dziczą w kolejkach i szukać kawałka zielonego żeby złapać oddech. Polecam otworzyć drzwi albo chociaż okno i zaczerpnąć świeżego powietrza bo od siedzenia przed komputerem nie dość że oczy bolą to jeszcze mózg może mieć problemy z realną oceną rzeczywistości. Ale taka juz nasza polska mentalność, wiecznie wszystko nie tak. 15:50, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hehehehheehhehehehheeh

5 2

Dobrze napisane z tym mózgiem, jesteś tego dobrym przykładem. Widzę, że jesteś z tych którym się pluje w twarz, a oni mówią, że deszcz pada. 17:57, 16.03.2022


!!!!!!

6 3

Tobie byłoby dobrze, nawet gdybyś w śmietniku spał - asinusie! 20:45, 16.03.2022


Szanowni Mieszkańcy Szanowni Mieszkańcy

23 4

Nasze Miasto,
Włocławek był miastem biskupim i miał bramy do pobierania myta, ale nie miał murów obronnych,
Do połowy XX wieku Włocławek był niewielkim prowincjonalnym miastem, którego realne granice można określić jako Zgłowiączka, tory kolejowe do ulicy Chmielnej, a niech będzie, że Okrężnej.
Dopiero po I wojnie światowej Włocławek przekroczył tory kolejowe - budowa okolić Kościoła Św. Stanisława.
Do II wojny światowej duża cześć mieszkańców była narodowości śródziemnomorskiej i do przedstawicieli tej narodowości należało większość firm funkcjonujących w mieście
Połowa lat 60 ubiegłego wieku szpital był w Porazie Leśnej, a nie we Włocławku,
Rozwój ludnościowy, to przejmowanie nadwyżek ludności wiejskiej do nowobudowanych zakładów, Azoty, Lakiery, Ursus.
Jeszcze lata 80 to na Zazamczu w soboty i niedzielę było mało słynnych samochodów marki Fiat 126 lub Syrena, bo większość mieszkańców wyjeżdżała do rodziców na wieś.
Lata 80 ubiegłego wieku to duże zatrudnienie w Azotach, Lakierach Ursusie i możliwość budowy elektrowni atomowej w Karolewie i koncepcja Osiedla Leśna Polana połączonego szybką koleją z Karolewem i Azotami.
Skutki decyzji politycznych: Azoty we Włocławku, Petrochemia w Płocku, Elana w Toruniu Lakiery we Włocławku i trzeci zakład URSUS. Gdyby Petrochemia była we Włocławku a Azoty gdzie indziej, to inaczej byśmy się rozwijali, w każdym bądź razie do czasu masowego używania ropy. Rolnictwo zmieniło się i modele URSUSA są jak 4-5 ciągnik w gospodarstwie. Nobiles jak i Delekta pozostały tylko markami, a produkcja odbywa się gdzie indziej.
Obecnie Włocławek, to w dużej części pokolenie przybyszy z okolicznych wsi, których dzieci wyfrunęły z Włocławka.
Śródmieście Włocławka, wyludnia się jako normalne stadium osadnictwa, gdzie młodsze pokolenie wybiera mieszkanie poza miastem, dojeżdżając do pracy, a w dobie pracy zdalnej pracują w swoich domach. Rewitalizacja Śródmieścia to sprowadzenie tutaj ludzi posiadających pieniądze. W innym wypadku jest to jedynie sztuka dla sztuki.
Złote pomysły rządzących czego przykładem jest brak realizacji Królowej Jadwigi, według koncepcji z lat 30 ubiegłego wieku zmodyfikowanych w latach 60 również ubiegłego wieku i robienie pozoracji. To samo dotyczy Michelina, który był planowany i budowany na określonym logicznym planie komunikacyjnym, a teraz wymyślane są pseudo obwodnice.
Włocławek obecnie ma nie więcej niż 80 tysięcy mieszkańców i można szacować, że ponad 40% jest w wieku poprodukcyjnym.
Minie w tym roku 8 lat rządów Wojtkowskiego pochodzącego z tej samej partii co marszałek Całbecki i jest pytanie retoryczne, czy to pomogło Włocławkowi.

15:55, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Matka WojtkowskieDo Matka Wojtkowskie

51 4

Mówi to człowiek, który nie urodził się tutaj, nie mieszka tutaj i po pracy nie spaceruje z rodziną po mieście.

Mówi to człowiek, który zasiada wygodnie na fotelu prezydenta, i chociaż ma ta funkcję już od 2014 to nadal pozbywać się obowiązków i narzuca dodatkowe koszty na miasto posiadając 3 prezydentów!

Mówi to człowiek, który bezczelnie oprócz stanowiska w UM posiada jeszcze czelność zasiadać w partii, myląc samorząd z Sejmem. Mało tego partia to partia, ale stanowisko przewodniczącego. Jest więc nie prezydentem miasta mieszkańców tylko dr facto partii. Poprzednik nie był zapisany do partii ani nie zasiadał w strukturach partii!

Mówi to człowiek, który mimo podwyżki o 8000 zł tyle co dwa etaty dwóch ludzi pracujących fizycznie miesięcznie ma czelność zajmować miejsce na uczelni. Młodzi nie wracają między innymi dlatego, że są układy towarzysko-urzedniczo-partyjne przez które stanowiska są zajmowane przez jedną osobę na kilku etatach! Poprzednik miał stanowisko prezydenta i tylko i wyłącznie!

Także jest Pan hipokrytą. Wie Pan to dokładnie, albo właśnie uwierzył Pan w swoje wielkie ego. Gdyby Pan spacerował i mieszkał tutaj, gdyby Pan zajął.sie tylko samorządem tylko praca jako prezydent bez.partyjniactwa bez uczelni bez odwalania pracy i zrzucania na zastępców to widziałby Pan lepiej!

Na początek proszę przejść się na dworzec autobusowy i zobaczyć wykonanie!
Jak są ułożone estetycznie kostki brukowej!
Jak są zrobione zadaszenia!
Jak to jest zamaskowane, brak maskownice widać blachę!
Jak jest zrobione postój dla rowerów, brak Maskownice, gołębie siedzą i wszystko.jrst dosłownie zasrane!!!!
Proszę przejść się tunelem, schody wszystko btudn od kilku lat .

Proszę wreszcie zobaczyć nieczynna windę od kilku lat przy PKO bp

I potem spojrzeć na zegar w tunelu na godzinę, tu się czas zatrzymał!

Także kpi Pan z nas!!!!
16:06, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HanysHanys

4 0

Nie stawiam sprzeciwu! Mosz prawie chopie! Ot, chachar z kiejś przyjechoł. 20:41, 16.03.2022


gafgaf

45 3

Rusz d... z fotela i pochodź po tym zapyziałym Włocławku to przejrzysz na oczy prezydenciku 16:09, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Małżowiny Małżowiny

8 0

Ten p.wojtkowski to głupoty klepie.miasto brudne i tyle. 18:52, 16.03.2022


Cyrk Marka W.Cyrk Marka W.

33 4

I kadencja Pana Marka W. ( Powinien już dawno być przygotowany akt oskarżenia w wielu sprawach, ale co tam lokalny nepotyzm nie pozwala wielu zrobi nic konstruktywnego) to dramat, rozczarowanie osoba Marka W.

Przychodzi II kadencja, budzi się dzięki temu, że ma zastępcę Kukuckiego, który tu mieszka i więcej ogarnia miasto, wszystko co teraz to są pomysły Kukuckiego, i poprzednika Pałuckiego od Parku po tunel na Wyszyńskiego itd.

W tym roku kończy się Panu Markowi W. Kadencja 8 lat według starych zasad, *%#)!& dostał jeszcze rok dzięki Kaczyńskiemu!!!!

Także nie dokonał Pan Marek W. Niczego w I kadencji, a w drugiej dzięki poteżnemu zadłużaniu, i dr facto Kukuciemu coś jest robione, bo programu Marek W. nie zrealizował wcale.
16:29, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oo7oo7

2 1

te - już tego Kukuckiego na fotel szykujęsz ? kukucki to jest taki sam wizjoner jak ten destruktor wojtkowski . 04:32, 17.03.2022


ccymmccymm

0 0

wszystko to pisze przeciez sam kukucki nie rozumiesz ? 09:58, 17.03.2022


do Standarddo Standard

35 1

Obserwuje się że kolesie z PO rwą się do władzy - a nie potrafią nie tylko kierować ludźmi ale i zarządzać infrastrukturą miasta 16:39, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocławekwłocławek

15 1

miasta średniej wielkości z Warszawy są niewidoczne - od czego mamy posłów ?" 16:40, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kilka ówKilka ów

5 37

Ok, książek napisał bałwan, zresztą jego wykształcenie też jest "śmieciowe"..mimikę ma gorsza od Pawlaka. I jego prowadzenie wywiadów jest beznadziejne w telewizji. Nie jest sympatyczny, ale co się dziwić..książka jest denna, pisana jak przez jakiegoś pismaka zero rzeczowej analizy, tylko tęsknota za lewicą, za PGR za państwowym, odrealnione kompletnie. Chce zbić kasę na g... książce.

Także to jest badziew. Jego wykształcenie to jest to co jest w spółce PL pełno i ani to do nauki ani do pracy.

Co to tytułu to nie ma tam tego co powinno się znaleźć w książce.

Trudno nazwać kogoś kto kocha PRL, państwowe, lewackie podejście do gospodarki, mającego beznadziejne wykształcenie przykładem że jemu ma się powodzić.

Książka powinna mieć inną treść ten sam tytuł,.inne autora, i prawdziwa analiza.

Wojtkowski i ten autor to jest to samo, braki intelektualne, samouwielbienie, wysokie ego, *%#)!& że beznadziejne studia a zarabiają lepiej niż nie jeden dobrze wykształcony lekarz.

Znikająca Polska, tylko.tytul autor i treść to żenada. Ująć może tylko *%#)!& autor ani prezydent się nie nadają, bo ani nie mieszkaja w mieście, ani nie zrobili nigdy niczego sami zero tylko zawsze.na.garnuszku kogoś..

Znikająca Polska to.powinna być ksiazka napisaną przez.ludzi co coodzeniie tu coś robią od kiosku po firmę co tu coś robią i rozumiał miasto. 16:44, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DopowyżejDopowyżej

6 1

Wywód niczym papier toaletowy długi i do d u p y 🤣🤣🤣 20:54, 16.03.2022


Gospodarka!Gospodarka!

1 3

wolnosc.pl 16:45, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NadniestrzeNadniestrze

32 3

Marek pasy wymaluj na Placu Wonosci bo nie wiem gdzie przechodzic .pasównie widac .?! Czy chcesz zeby samochód zabił jakaś babcie .Czemu tam pasów nie widac ? 16:46, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MotylMotyl

32 1

Włocławek to jeden wielki śmietnik zrobiony przez rządzących upadająca i gasnąca gwiazda ale mafia W,K,G ma się dobrze,interesy idą pełną parą zasilając ich dziurawe kieszenie bez dna,karierowicze juz patrzeć na te tłuste fałszywe i pazerne mordy się nie chce miłego dnia 16:53, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ghjhyjyghjhyjy

24 0

Nie nie nie .Włocławek jest średnim miastem do życia nie takim zły,m.Ale zacofanym ostro .Mamy piękne jeziora ,piekna rzekę ale reszta kuleje i kwiczy 16:53, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gucio Gucio

11 0

Tzn mamy piękne okoliczności przyrody i .... nic więcej. 18:56, 16.03.2022


kamykkamyk

2 16

nie takie miasta miały problemy / NY lata 70-80 na skraju bankructwa / i odradzały się . Wierze że Wło-wek znowu będzie gospodarczo silny , jesteśmy w samym centrum kraju , na przecięciu najważniejszych arterii komunikacyjnych . Nie ma bata to MUSI RUSZYĆ , tylko mniej narzekań a więcej optymizmu i chęci zmian a będzie dobrze !!!!!!!!!! 17:14, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

24 2

Jak się dyma po mieście że strzałkami na ryju i plakatem TuskVisionNetwork, to się nie ma czasu na pracę panie Fantomas. 17:23, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnwilekAnwilek

35 2

Nie chce mi się wierzyć że doktor, historyk nie rozumie, że autor książki bardzo lubi miasto i zależałoby mu na tym, żeby się rozwijało, a nie zwijało jak to wygląda za obecnych rządów naszego włodarza. Pytam gdzie są miejsca pracy obiecane przez Pana w kampanii wyborczej, gdzie jest przejazd na ul. Kaliskiej, gdzie uczciwe konkursy na kierownicze stanowiska, gdzie brak nepotyzmu, gdzie likwidacja spółki Baza, dzięki czemu miasto uzyskało by duże środki na inne zadania -( ok 100 tys zł miesięcznie jest tam topione, biorąc pod uwagę opłaty za budynek, wynagrodzenia prezesa i pracowników)? 17:35, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zgadzam się Zgadzam się

6 0

Masz absolutną rację w odn. do "Bazy" - a ja mam realne podstawy tak uważać! 20:33, 16.03.2022


BogusławBogusław

18 1

Zgadzam się trochę za i przeciw. Najlepiej miasto rozwijało się za Pana Edwarda Gierka. Powiem , że najbardziej w naszym mieście w okresie RP rozwija się pijaństwo alkoholu. Krzywa rośnie. 17:43, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karl koxKarl kox

28 1

Prawda sama. Ustaw kosze na śmieci posprzątaj to miasto chociaż dziury polataj i odmaluj jezdnie zamiast się pultać i lansować tylko bo obraz nędzy i rozpaczy jak ta miescina wygląda i służby działające tu 18:07, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wonwon

27 3

Ty nieudolny pseudo prezydencie , idź pan w pi...u . 18:15, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prwda cała dobęPrwda cała dobę

21 3

Marek poddaj sie do dymisji .Prosimy .Ustap ty fartuch chcoizz temu Kukuckiemu .On tez nie lepszy ale wiecej robi od ciebie .Beda cie ludzie bardziej szanowac 18:18, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

🥱🥱

26 1

Niech idzie do tunelu i zobaczy windę i zegar jak działają. To jest tylko drobny przykład nieudolności historyka średniowiecza z Dąbia w naszym bo nie Twoim nepotyczny partyjniaku mieście.💩😠 18:32, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

28 0

Co wspólnego ma lubienie miasta z opisem aktualnej sytuacji? Kocham Włocławek ale mam świadomość, że się degraduje co roku. W przyczyny nie wnikam ale trudno nie dostrzec indolencji władz miasta w publicznych sprawach i nadaktywność w prywacie. 18:57, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsaAsa

21 0

Pan prezydent i jego doradca stworzyli sobie bańkę informacyjną. 19:20, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

23 0

Lanser celebryta się bulwersuje bo sam przyczynił się do takiej sytuacji a prawda w oczy kole. 20:22, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maksmaks

27 0

Witwicki napisał prawdę .Włocławek po reformie administracyjnej i zamknięciu wielu zakładów pracy utracił kilka tysięcy miejsc pracy,wzrosło bezrobocie,a kolejni włodarze miasta swoją niezaradnością nie potrafili ściągnąć nowych inwestorów.Wiele podobnych średnich miast potrafiło sobie poradzić jak np.Wałbrzych wspomniany przez autora,powstał zakład produkujący silniki samochodowe.a we Włocławku nic.Jedyny ratunek dla miasta to ściągnięcie inwestorów,którzy dadzą zatrudnienie kilka tysięcy miejsc pracy. Włocławek był miastem przemysłowym i takim powinien być. 20:28, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacek KuźniewiczJacek Kuźniewicz

25 2

W sumie to nie wypada mi komentować i pewno narażę się na falę hejtu, ale uczynię to pod własnym nazwiskiem. Słowa pana prezydenta o szacunku brzmią groteskowo w kontekście faktu, że jest on bodaj pierwszym w historii Włocławka prezydentem, który usłyszał prawomocny wyrok skazujący w procesie cywilnym za kłamstwa mówione publicznie na temat drugiej osoby. Wyrok zapadł w ubiegłym roku, a w styczniu tegoż Sąd Apelacyjny w gdańsku utrzymał go w mocy czyniąc tym samym prawomocnym. Pisały o tym niektóre media. Sąd Apelacyjny w uzasadnieniu swojego wyroku stwierdził, iż pan prezydent Włocławka przekazywał opinii publicznej nieprawdziwe informacje na temat drugiej osoby w celu jej zdyskredytowania. To zdaje się nie dawać dobrego mandatu do pouczania Piotra Witwickiego, w sumie kogokolwiek, a słowo "szacunek" w ustach włodarza raczej ma zerową wartość. Fakt książka jest gorzką pigułką dla wszystkich rządzących miastem i województwem po 1990 roku, w tym dla mnie. Uprzedzam komentarze w stylu "nie pogodził się z ..." itp darujcie sobie. Wyrok ma dla mnie honorowy wymiar i tyle.
Pozdrawiam
Jacek Kuźniewicz
p.s. wszystkich, którzy chcą zapoznać się ze wyrokiem i jego uzasadnieniem zapraszam na mój fanpage na FB. Łatwo poszukać. 21:11, 16.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hejter codziennyhejter codzienny

3 8

Jacek, daj spokój, znowu mówisz nie na temat. Sprawa o której piszesz to drobnostka, marginalna przepychanka dwóch wyliniałych kogutów. Ciekawostka na miarę tej, że Wojtkowski dołączył do szacownego grona kłamców i może sobie podać rękę z Jackiem Kurskim - tym chcesz teraz błyszczeć?
Miałeś już swoje pięć minut, udało Ci się. Miałeś karierę, zaszczyty, rzeszę klakierów. Przejrzyj archiwalne nagrania ze sobą w roli głównej - buta, pycha, arogancja. Do tego zmiana barw partyjnych krótko przed wyborami, byle tylko przy korycie, Jacek zna się na biznesie. Żyłeś swój sen i pomagałeś śnić całej zgrai nieudaczników z urzędu i podległych jednostek. Miernot z zaciągu PRL-owskiego, bez wykształcenia i umiejętności. Załapaliście się na drugie rozdanie pieniędzy z UE i mogliście przez chwilę pożyć z rozmachem. Później była kontrola NIK w sprawie DK91 (wnioski znane nie mniej szeroko niż twój, pożal się Boże, wyrok), a Stary Rynek został okrzyknięty wzorem złego wykorzystania tych środków i od niego zaczęła się kariera słowa betonoza. Pociągnęliście ciepłociąg do Mielęcina, żeby grzać kryminalistom cele, żadnego pożytku więcej z tego nie ma. Wasz inkubator przedsiębiorczości to antynomia w czystej postaci. Jak widać przykładów na nietrafione inwestycje nie trzeba szukać daleko, czas je wszystkie zweryfikował.
Dzisiaj jesteś tylko jakąś mglistą postacią, jednym z wielu o którym Włocławek raczej chciałby zapomnieć. Gdybyś siedział cicho i nie wygłupiał się ze startem w wyborach, to może tkwiłbyś dalej w starych układach i wyjadał konfitury.
I dzięki, że zapraszasz na swój profil na FB. Miejsce zamieszkania - Warszawa i zdjęcie twojego topowego osiągnięcia. To wszystko na temat.
Chciałeś być królem, a dzisiaj jesteś kierownikiem w wiejskiej gminie Izabelin. Dwa szczeble pod wójtem, który montował nowy skład po wygranych wyborach w 2018. Na stołeczne standardy, to raczej dwa szczeble wyżej od ciecia. Przekładając na nasze realia, to ktoś w rodzaju faceta od łatania dziur w jezdniach u Korpolak-Komorowskiej. Nawet taki Damian Chełminiak jest zastępcą burmistrza w Brześciu Kuj. Ale wiadomo, Warszawa, Paryż północy, światowy człowiek. Jan Nowicki zapytany kiedyś dlaczego nie próbował robić kariery za oceanem odpowiedział, że lepiej być pierwszym na wsi, niż ostatnim w mieście. A ty wiesz co Jankowi możesz...
Tak, że siedź sobie Jacek w tym Izabelinie cicho i obyś dociągnął do emerytury. I więcej szkół jeszcze pokończ, bo co to teraz takie MBA? U nas prawie wszyscy na stanowiskach już mają. 22:47, 16.03.2022


Tak będzieTak będzie

9 0

Wojtkowski jak nie dostanie żadnego stanowiska we Włocławku w co wątpię, bo stworzył niezła siatkę towarzystwa którym daje wciąż konfitury a to z uczelni plus etaty w UM i spółce miejskiej, to będzie emigrował stąd, niezwiązany zamieszkaniem z Włocławkiem, nawet w wypowiedziach widać brak elementarnej wiedzy o mieście, o realnym stanie i potrzebach. 09:10, 17.03.2022


Tutejszy!Tutejszy!

2 1

ad ----> hejter codzienny
Bardziej pasowałaby tobie ksywka:
ASINUS ASINORUM.
Enuncjacji Kuźniewicz jest jak najbardziej NA TEMAT!
Tylko taki abderyta, jak ty może to kwestionować.
J. Kuźniewicz realnie i PRZYKŁADOWO przedstawił mentalność i życiowe zasady postępowania pana (periodycznego) P-rezydenta.
Czyż można poważnie traktować recenzję treści książki, gdy prezentuje swą opinię człowiek niesłusznie inna osobę zniesławiając?
Zresztą z autorem Witwicki pan M.W. - robi podobnie, szarpiąc jego godność, a nie kulturalnie OGRANICZAJĄC swoją opinię jeno do treści książki.
Jest to ewidentnie niepoważne, nie korelują w z zajmowanymi(!) stanowiskami prezentowanie stylu publicznego postępowania.
-----
Twoje dictum na wypowiedź Jacka K. jest zapachu szamba, kreciku. 13:37, 17.03.2022


WLOWLO

17 1

No i co wszyscy teraz narzekają ! A kto go wybierał ? Marsjanie ? Chcieliście PO i komuchów to macie ! 22:36, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

16 0

Jego wloclawianie nie nawidza za to ze miaso upadlo 01:37, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

11

2 0

To kto go wybrał już drugi raz na prezia?!
08:52, 17.03.2022


oo7oo7

13 0

,,, wojtkowski ty kończ już chłopie , jak cię widzę to pojawiają się u mnie odruchy wymiotne , jesteś ZEREM wiejski cwaniaczku . 04:42, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:-D:-D

3 0

Haha - uprzedziłem mnie z torsjami. 🤠 09:53, 17.03.2022


gośćgość

11 0

CYT"w 2014 roku, często rozmawiał z Piotrem Witwickim na temat sytuacji miasta i nie słyszał od niego tak krytycznych opinii " CZŁOWIEK HONORU PO TAKIM PODSUMOWANIU SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI WIE CO ZROBIĆ , ALE Z TYM HONOREM TROCHĘ KRUCHO. 06:03, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KlasaKlasa

6 0

BARDZO CELNA uwaga!!
Sam siebie P-rezydent podsumował. Na FB swego czasu napisał pod adresem adwersarza, cyt.: "albo ma się klasę, albo nie ma". -kon. cyt.
Rzeczywiście. Ten typ urzędnika ma klasę, kiedy oplotkowal J.K. i sprawę w sądzie przes... (przepr. chciałem napisać: przegrał). Już wcześniej pokazał klasę na pogrzebie ojca Jacka K. podczas konduktu na cment. prowadził z uśmiechem rozmówkę.
I jeszcze można byłoby wyekspresjowac klasę p. P-rezydenta 10:07, 17.03.2022


KlossKloss

16 0

Jeśli mieszkaniec, dajmy na to, Lubrańca regularnie przyjeżdża w niedzielę pospacerować po bulwarach, to może i faktycznie może mu się wydawać, że jest przyjemnie.
Ale miasto, to nie tylko bulwary. Trzeba coś wiedzieć o mieście, żeby się o nim wypowiadać panie Prezydencie. 07:45, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dichloranetylu.Dichloranetylu.

10 0

Niestety ale się nie zgadzam z Panem, Panie Marku. Zakłady jakie były i już ich niema tego nie wróci nam i ludzi ile było, gdzie się to wszystko podziało? Celuloza, Nobiles, Ursus, Wisła, Papiernia altmana , a tekże to z czego Włocławek słynoł porcelana i fajans. Co najgorsze, wiele zakładów nie zostało zachowanych dla przyszłych pokoleń tylko wyburzone. 08:34, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmonAmon

10 0

Prawda w oczy kole. Neoliberałowie po 1989 r. zaorali 3/4 Polski. Nie wiem, czy zniszczenia przemysłu nie były większe niż w czasie wojny. Czas by ktoś za ten horror wreszcie odpowiedział. 09:12, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

15 1

Jak można było go wybrać ponownie? Pierwsza kadencja to był marazm w czystej postaci i przykłady liczne na potężny nepotyzm, nieudolność, partyjniactwo pierwsze, drugie swoje interesy, trzecie towarzystwo uczelniane zajmuje wszelkie posady, czwarte propaganda.

Jak się widzi że oszust to się głosuje na każdego innego, byle ktoś przewietrzył to wszystko.

Ktoś powie poprzednik, ale przypomnę to wyremontował cała trasę jedynkę kilkanaście kilometrów 2x2 wszystko od tego co nie widać po asfalt, całą PII kilka km, pół Kruszyńskiej

Zrobiono remont wszystkich ulic w Starym Miescie, kanalizację od zera MPEC od zera wodociągi, itd. mnóstwo remontów szkół nad Wisłą LMK Chemik itd także LZK.

Stworzono u nas wreszcie strefę gospodarczą. Udało się co było przełomowe.

Wtedy był prezydent miał tylko jedno stanowisko i tyle. Nie afiszował się partyjnie, nie zasiadał jeszcze w spółce albo na uczelni albo w partii nie robił show. Wybudował mieszkania socjalne na uboczu miasta. Zaplanował i zaprojektował co potem anulował Wojtkowski park, tunel pod mostem i trasę Jadwigę od Kruszyńskiej do Kaliskiej.

Także było wiecej robione jako samorząd, a facet był tylko magister bez bycia w Sejmie i nie był rektorem ani nie zasiadał w strukturach partii jako przewodniczący.

Nie było takie syfu, często ganiał służby miejskie aby sprzątały. Może drobiazg ktoś powie ale bardziej czuł miasto bo tu żył i mieszkał i mieszka. II kadencja to powrót to planów poprzednika plus pomysły Kukuckiego to ratuje sytuację beznadziei Marka W. Który nie ogarnia jak historyk... 09:21, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Starsza PaniStarsza Pani

17 1

Cały czas mówiłam dzieciom żeby skąd uciekały, poszły do dużych miast, dostały pracę bez znajomości, ich dzieci mają świetną edukacje a we Włocławku jest tak jak napisał ten młody człowiek, młodzi mogą się tylko dorobić jak mają znajomości albo obejmą firmę od bogatego tatusia, w dużych miastach liczą się jeszcze kompetencje i wiedza 09:22, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Małgorzata.Małgorzata.

4 5

A moje wróciły, pracują tutaj i mają się dobrze, bo skończyły studia i nie są nieudolne. Boi je tylko, że komuna się trzyma nieźle w polityce i urzędach miejskich, że lokalnie nie można tego ukrócić i się tego pozbyć. W wielkich miastach kliki to norma, ludzie nie mają na to sił, patodewoloperka w formie itd. ale u nas lokalnie mamy moc bardziej, polityk nie jest anonimowy, ale nasi nie żyją w mieście, unikają spotkań z ludźmi. Wyjątek to Kukucki, jego szef niestety ucieka albo udaje Greka. Moje dzieci chcą tu żyć, mają już swoje pociechy, chcą by rządzili nimi ludzie odpowiedzialni, nie nastawieni na pieniądze i na partię, a na Włocławek, na to aby nie było że patologia ma lepiej niż ten co tu żyje i pracuje. Każdy kto tu płaci podatki powinien czuć zmiany, mieszkańcy też nie mogą być tacy słabi jak włodarz, trzeba widzisz koło domu brud sprzątnąć swoją działkę, mieć porządek na swoim i wymagać od innych! U nas nawet gdy było biednie zawsze było czysto od podwórka po ulice obok domu bo dbamy, wspólna przestrzeń to też nasza przestrzeń. Dziękuję 10:55, 17.03.2022


MaximusMaximus

14 0

Jestem mieszkańcem tego miasta i widzę co się dzieje. Miasto coraz bardzie podupada - zmienia się na niekorzyść.
Miejsca, które kiedyś były piękne jak np. 3-maja , piekarska, czy też obecnie komuś niepodobający się Park Sienkiewicza. Te miejsca są degradowane.
Prezydent nie potrafi znaleźć pomysłu na miasto. Przerasta go ta posada.
Wiemy przecież, że wywodzi się z miasteczka, które obecnie ma 3000 mieszkańców. Tam właśnie dorastał, więc co może wiedzieć o dużym mieście, o jego funkcjonowaniu, strategii zarządzania.
Czy książka, która została napisana przez Pana Piotra Witwickiego jest tylko książką.
Czy też jest to prawda o naszym kochanym mieście.
Wydaje mi się, że jednak prawda, bo jak inaczej, ma to wyglądać, że Pan Prezydent jest tak bardzo obruszony. Broni tego, czego nie widać, a to co jest istotne nie jest dostrzegane przez niego.
Podczas pierwszej kadencji, mało można było zaobserwować dobrych zmian dla Włocławka.
Druga kadencja jest jeszcze gorsza: miasto zadłużone, brak poprawy infrastruktury miejskiej, brak działania długo falowego.
Młodzi mieszkańcy naszego miasta wolą wyjechać na weekend do Torunia czy też do Bydgoszczy. Ja też wiele razy widziałem Pana Prezydenta na zakupach w Bydgoszczy ( co oznacza że też wyjeżdżam co tu nic się nie dzieje).
Nie jest to nic strasznego ale dlaczego mieszkańcy innych miast nie mogą przyjechać do naszego miasta, przyjechać zrobić zakupy wypocząć.
Wydaje się, że nie mogą - Miasto nic nie oferuje. Nic nie potrafi dać do siebie.
Ja nie mam zamiaru opuszczać mojej małe społeczności , co do Pana dr Wojtkowskiego to myślę, że jak zakończy urząd „Papierowego Prezydenta”, to zamieszka w innym mieście by tam wydawać pieniądze, które zarobił na NAS. 10:30, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zegar stoi jak wszysZegar stoi jak wszys

4 0

W samo sedno. Pan Wojtkowski kupuje sobie ubrania poza Włocławkiem. I tu jest tylko jak musi albo w partii albo w urzędzie albo na uczelni albo jak ktoś nie zna ortografii to w uczelni w Ukrainie itd bo się ludziom miesza w głowie tak jak usilnie próbuje mieszać Wojtkowski. Czekam na włączenie zegara w tunelu proszę się przejść panie Marku i zobaczyć! 10:40, 17.03.2022


Fałszywy uśmieszekFałszywy uśmieszek

11 0

Jak to jest, że ma podwyżkę 8000 złotych więcej i to od sierpnia, a nadal potrzebuje zajmować miejsce na uczelni i w partii?

8000 zł to dwie miesięczne pensje, to dwa etaty, dwie osoby które na pełen etat mogłyby pracować i np. sprzątać miasto, bo są miejsca nie sprzątane nie że tydzień, nie że miesiąc, nie że kwartał czy półroku, ale kilka lat!!! 10:48, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlebanPleban

19 0

Zamiast jechać na emocjonalnych argumentach, wystarczy popatrzeć na liczby. Ilość urodzin na 1000 mieszkańców. Stosunek rozwodów do zawieranych małżeństw. Ilość oddanych nowych mieszkań na 1000 mieszkańców. Wartość inwestycji. Ilość podmiotów gospodarczych na 1000 mieszkańców. Kształtowanie się stopy bezrobocia. Poziom zamożności. Poziom wykształcenia.
W żadnym z powyższych, Włocławek nie znajduje się w górnych 50% w porównaniu do podobnej wielkości i większych polskich miast. Najczęściej jesteśmy w dolnych 20%.
Więc o czym tu dyskutować? 10:55, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcyWyborcy

8 0

Marku Wojtkowski, proszę się odnieść do tego. Nie wierzę, że Pan nie ma internetu... 10:56, 17.03.2022


RobRob

8 0

rezydent jak zwykle nie ma nic do powiedzenia, biedaku podaj się do dymisji miej choć trochę honoru, ale co wymagać od członka Patologii ponoć obywatelskiej,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 11:20, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lub raniec, lub teczLub raniec, lub tecz

5 0

Ciekawe, że tego tekstu Red. DD nie upublicznił w swoim profilu na FB.
Nie chwali się pan tymi opiniami panie Wu..? 13:09, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarkosMarkos

6 0

Auć, zabolało 13:33, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KikikKikik

10 0

Panie Prezydencie, no zabolało to trzeba się przyznać do błędu, a nie winić reportera 13:34, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meamea

10 0

zbyt delikatnie opisano Włocławek i jego problemy w tej książce 20:11, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrewAndrew

7 0

Miasto emerytów!!. Myślę ,że za to co zrobiliście razem z całbeckim ze Szpitalem wyborcy was wyautują. Inaczej byś nie może!!! 20:41, 17.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qery55Qery55

8 0

Wojtkowski nie czaruj bo przez Twoją mierną prezydenturę miasto bardziej podupadło, opinia witwickiego o mieście jak najbardziej prawdziwa. 01:28, 18.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Baron12Baron12

1 0

Prezydent jeśli posiada choć o drobine honoru powinien podać się do dymisji, i przestać kłamać włocławianom w oczy, a niestety kłamstwa w PO to jest jak choroba dnia co 13:07, 18.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Upadłe miastoUpadłe miasto

4 0

OBRAZ NEDZY i ROZPACZY - DETROID Byłem dzisiaj na ul. 3-go Maja - obraz nędzy i rozpaczy - co ci kolesie z ferajny PO zrobili z tego miasta - , miasto wygląda jak po wojnie, zdewastowane i zniszczone, nawet za głębokiej komuny jakoś te ulice wyglądały a dzisiaj zapyziała mieścinka pozabijano okna dechami albo zamurowane a gdzie pozostały to powybijane szyby 17:10, 18.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rere

1 0

A kolesie z PO z Warszawy pd kierunkiem takiego Trzaskowskiego co organizuje kampusy indoktrynacji przeciw Polsce i Polakom współ finansowane przez Niemcy nawet zdegradowali na lata środowisko naturalne rzeki Wisły - zasrali je fekaliami, detergentami i metalami ciężkimi 18:51, 18.03.2022


MieszkaniecMieszkaniec

1 0

Mieszkam na Placu Wolności i wiem co za piękne miasto. Tylko dlaczego wielu ludzi uciekło mieszkać na Zawiśle, Michelin itd. skoro w centrum jest tak ładnie? 14:31, 23.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicknick

1 0

Nie jestem z Włocławka. Od dawna wiem o tej książce. Popieram wypowiedź Prezydenta Miasta. Jest coś takiego jak patriotyzm lokalny, pamięć o miejscu urodzenia. Gdzieś w internecie wyczytałam, że autor ubolewa, że we Włocławku splajtował nawet/także punkt napraw parasoli. Takich punktów już nie ma nigdzie! Dla mnie to jest zakłamanie autora. Krytycznie mają prawo pisać tylko ci, którzy we Włocławku mieszkają. Autor we Włocławku nie mieszka (choć pracuje na PWSZ czyli pieniądz z tego miasta nie śmierdzi?) więc powinien się cieszyć i o nim zapomnieć ale nie, jest jeszcze biznes do zrobienia? Jak przyjedzie do mojego miasta z książkowym objazdem, powiem, co o tym wszystkim myślę. 22:12, 23.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nicknick

0 0

Czy Pan Piotr Witwicki jest pracownikiem Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku? Gdzieś internet donosił, że ma tam zajęcia. 22:24, 23.03.2022


0%