Zamknij

"Kolizji nie da się uniknąć". CPK o linii kolejowej przez Modzerowo i Rybnicę

12:47, 12.10.2022

Przedstawiciele spółki CPK, która odpowiada za budowę linii Kolei Dużych Prędkości m.in. przez Modzerowo i Włocławek przyjechali do miasta, by pokazać mediom, na jakim etapie jest projekt. Rzecznik spółki przyznał, że nie da się uniknąć "kolizji" inwestycji z zabudową mieszkalną, ale proces wywłaszczania odbędzie się "zgodnie z prawem, na cywilizowanych zasadach".

Trwają przygotowania do budowy linii kolejowych, które połączą nowe lotnisko pod Warszawą z Płockiem i Włocławkiem. Dziś (12.10.), dwa dni po naszym artykule na temat jej możliwego przebiegu w rejonie Włocławka, spółka CPK zorganizowała spotkanie dla mediów, na którym przedstawiono szczegóły projektu i wskazano na jego liczne zalety (zobacz wideo powyżej).

Obecnie pod uwagę branych jest pięć wariantów budowy linii kolejowych nr 5 i 50. Ta druga ma prowadzić w okolic Grochowalska (pow. lipnowski) do Włocławka, a tam łączyć się z liniami prowadzącymi do Kutna oraz Torunia.

Jak informowaliśmy na DDWloclawek.pl, wszystkie brane pod uwagę warianty zakładają m.in. budowę mostu kolejowego przez Wisłę na wysokości Modzerowa (przy czym istnieje jeden "podwariant", w którym most jest wybudowany w sąsiedztwie działek przy ul. Płockiej), poprowadzenie torów przez Rybnicę, a także budowę stacji kolejowej Włocławek Wschodni w lesie pod miastem.

Mieszkańcy zwierają szyki

Plany budowy linii kolejowej wywołały spore poruszenie wśród mieszkańców okolic, przez które ma przechodzić szprycha szybkiej kolei. Z map, które prezentowaliśmy kilka dni temu, wynika bowiem, że linia kolejowa ma przechodzić przez tereny, na których znajdują się domy mieszkalne - niektóre wybudowane dopiero niedawno (np. na Rybnicy).

Radny gminy Włocławek, Dariusz Gliszczyński poinformował na Facebooku, że wraz z Radą Sołecką z Modzerowa organizuje spotkanie dla mieszkańców, by omówić plany CPK i wypracować wspólne stanowisko, które następnie zostanie przedstawione władzom państwowej spółki.

CPK: "zgodnie z prawem, na cywilizowanych zasadach"

Władze CPK rozpoczęły w tym miesiącu cykl spotkań w gminach, przez które ma przechodzić szprycha Kolei Dużych Prędkości. We Włocławku i gm. Włocławek odbędą się one 21 i 22 listopada.

Przedstawiciele spółki już teraz zapraszają na spotkania i zapewniają, że chętnie wysłuchają wszystkich sugestii, "także krytycznych". Jednocześnie podkreślają, że "kolizja" inwestycji z zabudową mieszkalną jest nieunikniona.

Planujemy te warianty w ten sposób, żeby zminimalizować kolizję z zabudową mieszkalną. Oczywiście tej kolizji nie da się uniknąć. Wszędzie tam, gdzie będziemy musieli zająć czyjąś nieruchomość po to, żeby zrealizować tę potrzebną inwestycję celu publicznego, będzie się to odbywało zgodnie z prawem, na cywilizowanych zasadach. Prawo przewiduje tryb wywłaszczenia za odszkodowaniem, ale będziemy też uruchamiali niebawem program skierowany do mieszkańców, którzy będą chcieli, uprzedzając ten etap wywłaszczeń, sprzedać nieruchomość CPK

- tłumaczy Konrad Majszyk, rzecznik prasowy spółki CPK.

Spółka CPK zakłada, że wariant inwestorski szprychy kolejowej biegnącej m.in. przez Włocławek zostanie wybrany w IV kwartale 2023 r. Realizacja inwestycji miałaby rozpocząć się w 2028 r. i potrwać do końca 2032 r.

(N.S.)

facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
Jeżeli przypadkowo znalazłeś się w tym video, a nie wyraziłeś na to zgody, prosimy zgłoś to na adres: [email protected]

komentarz(0)

HmmmmHmmmm

66 3

To tak samo jak plany budowy zapory w Siarzewie koło Ciechocinka .... już budują ......budują...... kilkanaście lat budują......przed każdymi wyborami budują i ....zbudować nie mogą ... 12:59, 12.10.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

NATURA  2000NATURA 2000

6 5

idż do ekologów którzy blokują 16:32, 12.10.2022


Ja1Ja1

8 1

To ekolodzy od lat blokuja budowe tamy. Na Wisle mialo byc ogolem 8 zapor,jest 1 zbudowana w latach 60-ych. Bo od 50 lat ekolodzy blokuja budowy tam bo widza jak nie muszke to ptaszka czy trawke. 19:42, 12.10.2022


Tak, k...waTak, k...wa

4 0

Tak, k...wa, tylko ci zas...ani ekoterroryści nie widzą, jak Wisła wylewa na pewnych odcinkach, jak degraduje swoje koryto, jak odsłania rurociągi pod rzeką przechodzące, jak brak regulacji Wisły zagraża środowisku, jak runięcie tamy we Włocławku zagraża uwolnieniem substancji znajdujących się od lat w mule i spowodowaniem katastrofy ekologicznej, jak zagraża zalaniem miasta i dużej firmy chemicznej na jego obrzeżu.
10:16, 13.10.2022


DjoterDjoter

1 0

Jak dla mnie może być te połączenie ale w Modzerowie powinni zrobić stacje kolejową 15:44, 13.10.2022


reo

Zawiślok.Zawiślok.

44 4

Ręce opadają jak się to czyta... 14:21, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcdAbcd

61 11

Ani lotnisko ani żadne koleje DP nie powstaną. Po co się ludzie przejmujecie. Przez ten kryzys wiele lat nie odbijemy się od dna. Przyjadą, pogadają i tyle. I za delegację zgarną 14:25, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikiNiki

6 0

Oczywiście, że nie powstanie. Ale działki nam zabiorą (bo mogą), a my nic nie będziemy mieli do gadania, tak jak ci z Baranowa. Ich postulatów też niby słuchają, ale słuchają a i tak domy zabiorą. 16:24, 12.10.2022


bObbOb

41 34

i po co te tory i pociągi, jak mało kto tym jeździ , oprócz wakacji. Większość towarów TIRami jest przewożona. 14:26, 12.10.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

----

9 0

Kolej to najlepszy środek transportu (Jedna mocna lokomotywa pociągnie 40 kontenerów z prędkością 100-120 km/h. Właściwie wykorzystywać te tory .które już istnieją Odmulić PKP z prezesów i zarządów każdej spółki, bo to generuje niepotrzebne koszty. 14:40, 12.10.2022


do bObdo bOb

6 11

Nie wypowiadaj się bo bije od ciebie tępota i ograniczenie gdyż pewnie jesteś z PO bo nie tylko nie rozumiesz otaczjącej cie rzeczywistości i ale zapewne wydaje ci się że w tekście mowa jest o granicy syryjsko-węgierskiej. 16:02, 12.10.2022


miki reynoldmiki reynold

49 4

zaraz to nie bylo w planach tego wszesniej ? kto pozwolil na budowe domu na terenie do ewentualnego zagospodarowania ? 14:34, 12.10.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sryki reynoldsryki reynold

3 2

Sprawdź kiedy rozpoczęto dyskusję o CPK i liniach kolejowych i kiedy zaczęto planować przebieg tras tzw. szprych i odpowiedź będzie jasna geniuszu. 17:38, 12.10.2022


Ja 1Ja 1

6 0

Nie,nie bylo nigdy mowy o torowiskach i dworcu w lesie ba terenie Rybnicy i Modzerowa 19:44, 12.10.2022


......

32 10

To i tak tereny zalewowe ... 14:39, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Az.Az.

2 0

No i co? Zamiast nasypu powstanie estakada. 22:05, 12.10.2022


...ja...ja

29 19

*%#)!& pisiory .... 14:42, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZabaZaba

5 6

Je6ac PIS!!!!!!!!! 16:23, 12.10.2022


kasandrakasandra

52 30

Za rok ci nieudacznicy z pisowscy pożegnają się z władzą, przerżną koncertowo wybory i zaczniemy my obywatele ich rozliczać za "bohaterską działalność". Tak że mieszkańcy Rybnicy spokojnie, żadnego CPK nie będzie. 14:53, 12.10.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MalaMala

11 3

Jak przyjdzie PO to dopiero będzie. Pieniędzy nie ma i nie będzie. 20:00, 12.10.2022


doKasandradoKasandra

5 0

tak,masz rację, CPK nie będzie bo przecież jest w Berlinie... 08:26, 13.10.2022


EdEd

2 1

Najpierw zabierz dziadkom dowód zeby nie mogli głosować 08:26, 20.10.2022


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Odp. Odp.

5 0

Masz w 100 procentach racje. Wczoraj jechałem pociągiem. W przedziale 6 osób i tyko jeden Polak tzn. ja. Niestety, ale o czymś to świadczy. Czułem się jak kot po odrobaczaniu... Byłem tym zażenowany. Jak zaczęli szwargotać przez telefony myślałem, że mi głowa pęknie. Już miałem pójść usiąść na sedesie w kiblu. 15:09, 12.10.2022


GRZEŚ. mkllGRZEŚ. mkll

26 2

Dawać stacje w Nowej Wsi. Tam lotnisko już jest, Orlen też. Także będzie można posilic się po podróży do Radomia 15:01, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

0 0

Bo jak wiadomo z Radomia jest bliżej do Egiptu 15:44, 13.10.2022


Ino jaIno ja

32 5

Najlepsza trasa z tych planów to przez torowisko które nie jest już aktywne. Przez Kazika tereny przemysłowe. Nad czym tu debatować ta trasa nie koliduje z zabudowaniami... 15:05, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Az.Az.

1 2

No chyba nie, spójrz na mapę. Geberit, elewatory i kilka domów poszły by do rozbiórki. Znacznie więcej domów by było do rozebrania po drugiej stronie Wisły, no i za blisko skrzyżowania z DW i podstacji 110kV. 22:11, 12.10.2022


Odp. Odp.

19 16

Musisz to wiedzieć, że masz w 100 procentach racje. Wczoraj jechałem pociągiem. W przedziale 6 osób i tyko jeden Polak tzn. ja. Niestety, ale o czymś to świadczy. Czułem się jak kot po odrobaczaniu... Byłem tym zażenowany. Jak zaczęli szwargotać przez telefony myślałem, że mi głowa pęknie. Już miałem pójść usiąść na sedesie w kiblu. 15:12, 12.10.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LaksLaks

6 1

Mieszkasz w Europie. Idź na ten kibel to może ci się kanały opróżnią. 21:41, 12.10.2022


Az.Az.

2 1

Wracaj pod głaz Buriacie. 22:08, 12.10.2022


q1q1

0 0

Dlaczego nie usiadłeś w kiblu??? świeży zapach i cisza :)))) 15:13, 16.10.2022


asaasa

9 17

wysiedlić i zaorać to czerwone miasto a nie tory zakładać..... 16:34, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamykkamyk

26 10

Najlepsze z oświadczenia tego pisowskiego obszczymurka jest data rozpoczęcia inwestycji 2028 r. .A co ty i 500 ludzi / stan na 2022 r. / przez lata będziecie robić ? W 2028 r. , nie będzie kaczora , pisu , CPK zostaną rachunki do zapłacenia i milionerzy którzy się na tym dorobili 16:49, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rynek1 Rynek1

35 16

Pisowcy przegrają wybory.....ludzie musimy w końcu odciąć pępowinę tych bzdur na każdym kroku. Czego się dotkną wszystko obracają w niwecz.....na każdym kroku tylko złodziejstwo i bzdury totalne, oni się bogacą a nam planują szybką kolej..... 16:51, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

1 1

👏🏼 16:59, 12.10.2022


Rynek1 Rynek1

16 15

Pisowcy przegrają wybory.....ludzie musimy w końcu odciąć pępowinę tych bzdur na każdym kroku. Czego się dotkną wszystko obracają w niwecz.....na każdym kroku tylko złodziejstwo i bzdury totalne, oni się bogacą a nam planują szybką kolej..... 16:51, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

doRynek1doRynek1

0 0

szkoda ci że się inni bogacą a odcieli Ciebie z jakiejś spółki i pieniążki nie płyną. 08:42, 13.10.2022


Rynek1Rynek1

31 15

Wstydzę się za Polskę i ludzi nami rządzących...wstyd....niech to się w końcu skończy kumoterstwo i złodziejstwo....a może Panu Morawieckiemu przed domem poprowadźcie szybką kolej....przyda się żeby szybciej odjechał.... 16:56, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MatouszMatousz

5 3

Oj, przepraszam, a przed którym domem mojej żony ma być ta kolej? 21:23, 12.10.2022


WłocławekWłocławek

30 5

Miasto potrzebuje mostu dla samochodów ciężarowych, aby nie wjeżdżały z autostrady do miasta. Rozwiązanie to most, gdzie Wisła nie jest tak szeroka dla ruchu samochodów ciężarowych oraz most dla kolei w okolicach Azotów. Najlepsza lokalizacja bez potrzeby ingerencji w wywłaszczanie tak dużej ilości nowych domów jak w Modzerowie czy Rybnicy. 17:27, 12.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Az.Az.

3 2

Most drogowy ma powstać w ramach S10. 22:06, 12.10.2022


Alojzy bąbel :)Alojzy bąbel :)

17 2

To wszystko co tutaj jest napisane to tak na serio? Komedia jak cholera ! 19:38, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marburgmarburg

10 2

Dlatego w Urzedzie Miasta potrzebny jest od lat sprawny departament miejskiego planowania. Zakonczy to zezwolenia tzw, "wolnej amerykanki"- gdzie popadnie. Przypomne w tym miejscu Al.Jana Pawla II i planowana alternatywe. Wreszcie wloclawskie uczelnie musza otworzyc taki kierunek studiow. 19:58, 12.10.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

re re

6 0

We Włocławku sa jakieś uczelnie ? A czy jest na nich kierunek wf-ista ciepłownik ? 21:38, 12.10.2022


zxczxc

1 0

ooooooooooo, ależ Włocławek ma uczelnie! można pękać z dumy. Absolwentki tych "uczelni" to "wysoce wykwalifikowane" i "niezwykle kompetentne" kasjerki, obecnie inspektorki w UM. 22:11, 12.10.2022


marcin77marcin77

15 0

Proponuje odpowiedzieć kolei tak jak oni nam względem przejazdu przez Ul. Kaliską
20:06, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziałkowiczDziałkowicz

23 8

Między Płocką a jeziorem Rybnica jest kilka ogrodów działkowych, z których korzysta kilka tysięcy ludzi. Powstało też wiele domów prywatnych, zbudowanych z wyrzeczeń i kredytów. Wszyscy są emocjonalnie związani ze swoim kawałkiem ziemi. Nie dajmy sobie tego odebrać. :( 20:32, 12.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Az.Az.

11 20

Choć bardzo nie po drodze z PiSlamem, to jeśli chcemy myśleć o rozwoju kraju, musimy w końcu zbudować KDP. Jesteśmy największą gospodarką w Europie, która nie posiada tego typu połączeń. Rzecznik CPK ma rację, przy każdej budowie konieczne jest wywłaszczenie części gospodarstw, już nikt nie pamięta, ile ludzi musiało się wyprowadzić przed budową A1 i jak ludzie narzekali, że nam niepotrzebna jest autostrada. Dla regionu będzie to silny bodziec do rozwoju. 22:18, 12.10.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

lauryc8976lauryc8976

4 1

to sobie zrób pod oknem tory !! Przeprowadziliśmy się na wieś , żeby mieć ciszę i spokój, mamy dom w kredycie i co ? Kto nam teraz odda dom ???? Kto nam to wszytsko odda ?????????????????????????? 08:13, 13.10.2022


Rynek1 Rynek1

4 0

Człowieku o jakim rozwoju Ty mówisz ludziom pracować się nie chce tylko zasiłki pobierać i dzieci rodzic a pracować nie ma komy i podatków płacić....kuzwa jaki rozwój i dla kogo???? 08:35, 13.10.2022


Rynek1 Rynek1

4 1

To Tobie niech wybudują tory pod oknem dla rozwoju kraju.... 08:37, 13.10.2022


WłocławianWłocławian

7 16

Kto najbardziej protestuje prominenci z Włocławka którzy wybudowali się na Rybnicy i Józefowie. Wyprowadzili się do lasu żeby nie mieć kontaktu z mieszkańcami a teraz im się to zabiera. Najważniejszy jest rozwój miasta a nie ich dacze. Hipokryci - zarabiać we Włocławku ale mieszkać po za Włocławkiem. jestem za inwestycja. 07:30, 13.10.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Rynek1 Rynek1

7 2

To ty jesteś HIPOKRYTA....ja i moja rodzina jesteśmy zwykłymi ludźmi pracującymi ciężko i płacącymi podatki na nierobów żeby mogli dostać za darmo zasiłki.. także człowieku nie obrażaj mnie i moich bliskich hipokryto włocławski 08:32, 13.10.2022


Rynek1 Rynek1

2 1

To ty jesteś HIPOKRYTA....ja i moja rodzina jesteśmy zwykłymi ludźmi pracującymi ciężko i płacącymi podatki na nierobów żeby mogli dostać za darmo zasiłki.. także człowieku nie obrażaj mnie i moich bliskich hipokryto włocławski 08:32, 13.10.2022


nikknikk

3 6

Teraz okoliczni radni będą się lansować. 08:02, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Az  do Az

7 3

do Az obejrzyj sobie dobrze mapkę, ta trasa nie idzie głąbie przez geberit, ani elewatory i ma więcej lasu niż zabudowań, poza tym idzie w terenie przemysłowym więc jest najlepszą opcją. A jak chcesz taką *%#)!& kolej to niech tobie pod oknem zrobią !!!!!!!!! 08:18, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

morowtmorowt

2 1

CPK - *%#)!& !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 08:19, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rynek1 Rynek1

8 3

Odpowiedź dla MATOUSZA jak dla mnie i mojej rodziny to przed każdym domem Morawieckiego i na wszystkich gruntach jakie posiada kolej szybką i tory 08:24, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rynek1 Rynek1

7 1

Odpowiedź dla Włocławianina HIpokryta to jesteś Ty....pewnie jakiś nierob co żyje z zasiłków i pewnie z 5 dzieci ma....nieublizaj ludziom uczciwie pracującym płacącym podatki żebyś to mógł dostać pieniądze za darmo i spłacających kredyty uczciwie.... 08:29, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rynek1 Rynek1

4 0

Odpowiedź dla Włocławianina HIpokryta to jesteś Ty....pewnie jakiś nierob co żyje z zasiłków i pewnie z 5 dzieci ma....nieublizaj ludziom uczciwie pracującym płacącym podatki żebyś to mógł dostać pieniądze za darmo i spłacających kredyty uczciwie.... 08:29, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadekKRadekK

4 1

Rzymianie najpierw budowali (szerokie!), porządne drogi, a dopiero później wszystko inne. Gdyby znali kolej, to też zaplanowaliby ją na samym początku. U nas, i historycznie i współcześnie - wszystko odwrotnie. I masa przez to problemów. Niektóre są wtedy nie do przeskoczenia. 09:54, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlfonsAlfons

8 1

Jeżdżą, nasłuchają się, poprzytakują a dalej robią popelinę. Walczcie, bo żadnego uzasadnienia ekonomicznego nie ma ani CPK ani koleje dużych prędkości. Chyba, że będą pod lufami ganiać ludzi by kupowali bilety, które tanie nie będą. 10:28, 13.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KresekKresek

12 1

Nie ma takiej sprawy, której by nie zepsuł urzędnik państwowy. Po co budować linię kolejową z Płocka do Włocławka, jeżeli istnieje linia kolejowa z Płocka do Kutna i dalej do Włocławka. Wystarczy tylko zmodernizować. 11:34, 13.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MARCINO10gMARCINO10g

1 0

Chodzi o stołki i pilnowanie tzw. Pustej Łąki jak w Baranowie. Zrobić 2 tor na linii Kutno Płock i gitara. Tak też powinni zrobić z Kutna do Łodzi bo to trochę słabo jak pociągi jeżdżą co 30 min i czekają na mijankach 12:59, 13.10.2022


Sabina 1949Sabina 1949

7 1

TO ZEBRANIE W MODZEROWIE 13 b.miesiąca to PORAŻKA RADNYCH MODZEROWA I PIŃCZATY.
Szkoda, bo tłum mieszkańcow który się zgromadzł.. był rozczarowany.
To chyba była inauguracja kampanii wyborczej PISu.
Brak szacunku dla mieszkańców, niekompetencja radnych Modzerowa i Pińczaty, to tyłe.
Jesteśmy twardzi i nie pozwolimy sobie wciskać kitu . Będziemy bronić swoich domostw, swojej ziemi w otulinie Parku.
Będziemy przygotowani na walkę z *%#)!& decyzjami Z GÓRY...
Chcemy spokoju, ciszy i chcemy sami decydować o swojej własności. 00:58, 14.10.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ByłaByła

1 0

Słysze, że początk kampanii wyborczej, czyli co PIS kontra kandydatka gminna z PO, Lewica, tak odbieram, po liście z 12 października 2022, tak i owak, do wyborów decyzji nie przewiduje się. Dobrze, że mieszkańcy są zgodni, budować most przez dawne tory, nie przez gminę wiejską Włocławek. Ja też jestem tego samego zdania , co i mieszkańcy naszej gminy. 10:55, 14.10.2022


AK72AK72

0 0

Tu ma być ciekawie Poznań-Sieradz-Wrocław-Sieradz-Łódż-Warszawa

18:00, 14.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AK72AK72

0 0

Tu ma być ciekawie Poznań-Sieradz-Wrocław-Sieradz-Łódż-Warszawa
Nie mogą tego jakoś w powietrzu zrobić.
18:04, 14.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jackal jackal

1 0

A mnie interesuje czemu tzw. kolej szybkich prędkości nie może powstać na istniejącej już infrastrukturze kolejowej 🤔 17:21, 16.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jackal jackal

1 0

A mnie interesuje czemu tzw. kolej szybkich prędkości nie może powstać na istniejącej już infrastrukturze kolejowej 🤔 17:21, 16.10.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnaOna

1 0

Szkoda że Bareji nie ma miał by super scenariusz do nowego filmu 08:05, 13.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz