Trwają działania informacyjno-konsultacyjne związane z projektem budowy we Włocławku nowej elektrociepłowni „Centrum Energii Włocławek”, zasilanej paliwem z odpadów komunalnych. Realizację inwestycji, przy ul. Zielnej, planuje włocławska spółka EnergiaNova.
W dniach 26-27 kwietnia na terenie Włocławka funkcjonować będą punkty informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców. Inwestor zaprasza także do udziału w bezpłatnych wyjazdach studyjnych do bydgoskiej instalacji.
Dedykowane punkty informacyjno-konsultacyjne będą okazją dla mieszkańców do rozmowy z konsultantami inwestora, na temat założeń projektu, zadania pytań, przekazania uwag i opinii oraz uzyskania materiałów informacyjnych związanych z inwestycją. Punkty funkcjonować będą w 3 lokalizacjach:
Okazją do poznania w praktyce zasad funkcjonowania elektrociepłowni produkującej energię z odpadów będą bezpłatne wyjazdy studyjne, organizowane przez inwestora w dniach 23 i 30 maja 2023 roku.
Uczestnicy odwiedzą bydgoską instalację, która od 7 lat wytwarza prąd i ciepło z odpadów komunalnych nienadających się do recyklingu. Chęć udziału w wyjeździe można zgłosić podczas trwania punktów informacyjno-konsultacyjnych lub za pomocą formularza na stronie internetowej www.cew.com.pl. Lliczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zapewnia nieodpłatnie przejazd autokarem, zwiedzanie instalacji, ubezpieczenie NNW i lunch.
Koncepcja zaprezentowana przez spółkę EnergiaNova w grudniu ubiegłego roku, zakłada budowę niskoemisyjnej elektrociepłowni we Włocławku (Centrum Energii Włocławek) w bezpośrednim sąsiedztwie Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Obiekt stanowić będzie tańszą alternatywę dla węgla i wykorzystywać do produkcji energii lokalne, ekologiczne paliwo, czyli odpady nienadające się do recyklingu, wytwarzane przez mieszkańców miasta i okolicznych gmin, których składowanie już dzisiaj jest zakazane przez prawo.
Ciepło wyprodukowane w CEW przekazywane będzie w całości do miejskiej sieci ciepłowniczej i zabezpieczy w 100% tzw. podstawę ciepłowniczą miasta. Dzięki inwestycji, miasto i mieszkańcy mogą stać się także beneficjentami tańszej energii elektrycznej, która zasili szkoły, przedszkola czy komunikację miejską i oświetli ulice Włocławka.
Wszystkie bieżące informacje dotyczące projektu można znaleźć na stronie Internetowej www.cew.com.pl. Inwestor zapewnia także, że konsultanci odpowiedzą także na wszystkie pytania przesłane na adres [email protected]
.....17:19, 24.04.2023
Ja się pytam dlaczego prezydent miasta Włocławek Marek Wojtkowski oddał budowę ciepłowni (projekt, który od lat do życia próbowała powołać Lewica) prywatnemu właścicielowi, tym samym pozbawiając miasta DARMOWEJ ENERGII - jakie przekręty i umowy musiały zostać zawarte pomiędzy tymi stronami żeby do tego doszło!!!!!
Piotr Krajewski17:27, 24.04.2023
Co z tego, że ciepło będzie w całości przekazywane miastu, skoro trzeba będzie za nie płacić panom w garniturach? Ciepłownia powinna być miejska, jak postulował Kukucki. Szkoda, że zmarnowano taki potencjał.
@ piotr19:24, 24.04.2023
ale skąd włocławek ma wziąć takie środki? dofinansowanie z nfosia to 50 mln, a pozostałe 500-600mln? Zapożyczyć się na 30 lat i zahamować inne inwestycje miejskie? marny pomysł
pkp08:54, 25.04.2023
A kto wyłoży kasę spółce z wkładem własnym 5000zł??? Ale miernoty z urzędu nie potrafią skorzystać z Funduszy Norweskich lub z Ochrony Srodowiska
re PKP10:59, 25.04.2023
przecież to jest spółka celowa - powołana w celu realizacji inwestycji, już o tym była mowa. A powiązana jest właścicielsko z innymi podmiotami, dobrze znanymi i prosperującymi na Kujawach.... dofinansowanie to ok 20% całej inwestycji (nfos) - a reszta skąd? od mieszkańców geniuszu? :)
bOb17:29, 24.04.2023
Pomysł super i bardzo potrzebny. Oby jak najszybciej rozpoczęła się budowa!👍
Mapka07:10, 27.04.2023
Tak, dobry , ale nie w środku miasta....Każdy może sprawdzić na mapie lokalizację spalarni w Bydgoszczy - 1 km do najbliższych zabudowań (jakieś zakłady a nie osiedle mieszkaniowe) i ok. 4 km do najbliższego bydgoskiego domku......a nie w środku miasta....
Eco17:43, 24.04.2023
No wreszcie
Albert18:50, 24.04.2023
Wobec tego może ceny wywozu odpadów komunalnych w końcu spadną
lol19:01, 24.04.2023
Jak to jest,
że spalanie śmieci przez miasto jest ekologiczne,
a spalanie śmieci w domowym piecu jest nie ekologiczne.
Jak to jest,
że właściciel prywatnej posesji jak nie odśnieży miejskiego chodnika to dostaje się mandat,
a jak miasto nie odśnieży chodnika to Zarząd Miejski tłumaczy że mają ograniczone środki.
itd. itd.
Ooooo! 19:21, 24.04.2023
A kto ci każe przyjmować mandat?!
Zgodnie z prawem UE - a Polska jest jeszcze członkiem tej organizacji unijnej - ma obowiązek HONOROWAĆ, czyli przestrzegać przepisy dot. PRAW, przysługujących obywatelom Unii, a szczególnie w płaszczyźnie utrzymania dróg!
Wiem, o czym piszę!!!
ww19:23, 24.04.2023
Smród i syf ! Nie ma jak to zwozić, składować i spalać odpady w mieście !!
Jeżeli buduje się tego typu spalarnie to ZA miastem !!
re ww11:18, 25.04.2023
pewnie dlatego takie spalarnie stoją centrach wielkich miast, w Monte Carlo, w Paryżu, w Wiedniu, w Kopenhadze itd itp. Oni jeszcze nie zrozumieli że to się buduje "ZA miastem" - napisz do Księcia Monaco, może się opamięta
muflon18:27, 26.04.2023
Spalarnia śmieci w centrum Malmę w Szwecji byłem zwiedzałem i byłem w szoku ja i moi koledzy - nie śmierdziało instalacja hermetyczna .A może tam mają inne śmieci komunalne ? - prąd , ciepło i nawóz ogrodniczy zwany kompostem .
nito19:25, 24.04.2023
i fajnie, przynajmniej się nie chowają tylko wychodzą do ludzi żeby rozmawiać. jakby wszystko było poukładane to by tego nie robili!
re 19:27, 24.04.2023
POzory mylą .... POpatrz na starą halę od 6 lat w remoncie ...
re lol19:26, 24.04.2023
Wnioskuje że już parę lat żyjesz we Włocławku i miejscowy układ nie jest ci obcy ? Mam również nadzieję że zapoznałeś sie z programem wyborczym Marka Wojtkowskiego lub inaczej zbiorem bajek dla dorosłych przedszkolaków .
Spalarnia była rozsądnie przewidywana obok wysypiska Machnacz . Rozsadnie , bo śmieci powinny WYJEŻDŻAĆ Z MIASTA , a nie być do mista przywożone - tak jak sobie wymyślili samorzadowi biznesmeni mieszkający poza Włocławkiem i usilują wmowić mieszkańcom , że to konieczne i jedyne rozwiązanie .
Należy mieć tylko nadzieję że mieszkańcy po ostatnich przepłaconych inwestycjach wreszcie dostrzegą jak samorząd robi nas w balona z *%#)!& uśmiechem na ustach .
!!! NIE !!! DLA SPAL19:42, 24.04.2023
Wojtkowski załatwi mieszkańców Kazimierza Wielkiego jak małe dzieci.
Dokładnie to samo było z wytwórnią asfaltu Molewskiego na ul. Płockiej. Niby nie można, niby mieszkańcy wyrażają sprzeciw, ale inwestycja powoli, sukcesywnie jest realizowana.
I teraz będzie dokładnie tak samo - prywatna firma dostanie kredyty zabezpieczone przez miasto. Nie ma we Włocławku prywatnego inwestora z potencjałem na KILKASET milionów zł. Zdziwienie będzie dopiero kiedy mieszkający 25 km od Włocławka Wojtkowski, po odejściu z samorządu, obejmie np. stanowisko dyrektora ds. zbytecznych z pięciocyfrowym wynagrodzeniem.
I pamiętajcie, że to dopiero pierwszy etap. Kolejnym będzie spalarnia odpadów medycznych. A to wszystko w środku osiedla.
Jeśli protest nie zacznie się teraz, to później będzie już za późno.
Ja19:57, 24.04.2023
Plus za otwartość
Mumia 20:09, 24.04.2023
W naszym mieście w sezonie grzewczym w dni bezwietrzne nie ma czym oddychać ludzie palą w domach czym popadnie na niektórych ulicach smod nie do wytrzymania a tu nagle spalarnia ludziom przeszkadza gdzie z komina będzie szło mniej zanieczyszczeń niż jak jeden z drugim nawali plastiku do kopciucha i zakopci pół dzielnicy
Konsultacje ? 20:11, 24.04.2023
Konsultacje mają być z prezydentem , a nie z jakimś POdstawionym krawaciarzem , którego włocławscy wyborcy nie znają i na niego nie głosowali głosowali . Już widać jak samorząd w osobach Wojtkowski i Kukucki usiłuje jawnie wyrolować wyborców . Tylko referendum jest prawnym wykładnikiem opinii mieszkanców !!!
Chcą mieszkańców wyrolować przed wyborami !!!
chyba?11:02, 25.04.2023
z tego co piszą to jest inicjatywa inwestora, a konsultacje miejskie i tak się muszą odbyć zgodnie z procedurą
Andrew20:12, 24.04.2023
Że też w tym mieście każdy widzi wszędzie przekręt. Chyba oceniacie swoją miarą...
Hela07:45, 25.04.2023
Takie miasto, taka władza.
Jasiek20:16, 24.04.2023
To Miasto jeszcze nie dojrzalo do inwestycji prywatnych. Żenujące są te komentarze włocławskoch malkontentów
Karolek10:14, 25.04.2023
Myślisz, że prywatny inwestor, który włoży takie pieniądze będzie sprzedawał ciepło po kosztach. Przecież to musi się szybko wrócić, inaczej taka inwestycja jest pozbawiona sensu. Wtedy może być tak, że ciepło ze śmieci będzie nas kosztować drożej niż z węgla. Przedsiębiorca będzie dyktował warunki sprzedaży, a nie miasto.
re Karolek11:01, 25.04.2023
Kolejny ekspert od energetyki - ceny ciepła reguluje Urząd Regulacji Energetyki - organ Państwowy, a nie "prywaciarz"! na całym świecie takie instalacje budują prywatne fundusze inwestycyjne i prywatni inwestorzy, wyjedź kiedyś poza włocławek, to może zrozumiesz
Tomecki20:17, 24.04.2023
Budować
Tak07:19, 27.04.2023
Tak, tylko nie w centrum miasta
Każdy może sprawdzić na mapie lokalizację spalarni w Bydgoszczy - 1 km do najbliższych zabudowań (jakieś zakłady a nie osiedle mieszkaniowe) i ok. 4 km do najbliższego bydgoskiego domku......a nie w środku miasta....
Staszek20:17, 24.04.2023
Nawet ja jestem za
bffgfgfg21:02, 24.04.2023
to prywaciarz !!!! a prywaciarzowi się nie wierzy i nie ufa !!!!
re Andrew21:27, 24.04.2023
Taaaa ...to POpatrz na starą hale od 6 lat w remoncie , spartolona elewacja , wentylacja , łazieniki parkiet ...i nie ma winnych , elewatorka w gminie ....nadzór odleciał ...
6 lat w remoncie !!!! i nadal nie wiadomo jaki będzie całkowity koszt tego 6-letniego remontu !!!
przyszłość świetlana21:44, 24.04.2023
Dlaczego tego nie buduje spółka miejska tylko jakiś prywaciarz? Jak będą genialne filtry to taka spalarnia śmieci to dobry pomysł. Chociaż patrząc na to co się dzieje to naszej wsi już nic nie uratuje.... mamy już anwil, za chwilę będzie mała elektrownia atomowa i jeszcze może podtrujemy się troszkę spalając własne a może i za odpłatnością cudze śmieci. Czyli jest super.
haha11:03, 25.04.2023
elektrownia będzie jak milion aut Morawieckiego!
Wątpliwy zysk23:01, 24.04.2023
A skąd ci młodzi biznesmeni wezmą kasę na tą inwestycję? Skoro miasto nie może tego zrobić? A co z uczniami Szkoły nr 11, pacjentami szpitala przy Barskiej czy mieszkańcami Celulozowej? O ile wzrośnie ruch i na jakich trasach?
wow00:56, 25.04.2023
Czyli szkoły, urzędy i inne placówki państwowe będą mogły liczyć na tanie ogrzewanie i energię a mieszkańcy po za smrodem nie będą mieli z tego nic? Władze miasta za wszelką cenę próbują dorównać pisiokom w dymaniu ludzi na wszelakie możliwe sposoby. Może by tak raz w życiu coś dla mieszkańców w obliczu tej szalejącej inflacji a nie tylko dla siebie?
re wow11:10, 25.04.2023
jeżeli będzie tańsze ogrzewanie to dla wszystkich - taryfa jest jedna URE, a jeżeli miasto zapłaci mniej za prąd, to więcej kasy na inne inwestycje - zrozumiale, czy trzeba bardziej?
mpc solar07:00, 25.04.2023
A czamu zwyklym miwszkancą wciskaja solary ?
Mpc tez moze Solary załozy lub wiatrak
geotermia 08:00, 25.04.2023
Sprawdzona w Uniejowie ogrzewa całe miasto i kompleks basenów !!!!!! Nie martwią się o węgiel , unia dokłada do coraz nowoczesniejszych urządzeń .Dlaczego we Włocławku jest BEEE ? Bo lewicy śmierdzi Rydzykiem ?
MPEC oficjalnie ma ponad 60 milionów długu a nieoficjalnie ?????????? Zapewne POnad 100 milionów !
Za te pieniądze byłyby już zrobione odwierty , tymczasem samorząd przekonuje mieszkańców że smrody ze składowiska i trucizny z komina MPEC to jest EKOLOGIA !!!!!
Tzn historyczny samorząd chyba na fizyce (reakcje termiczne )chodził na wagary !!!!!
Nie ma spalania bez emisji trucizn , a tym bardziej spalania śmieci !!!!
oo706:46, 26.04.2023
to może te nasze śmieci im też podrzócać a co niech mają .
Mazur7508:13, 25.04.2023
Kompletny absurd!
Czy władze miasta, po informacji o potencjalnej budowie elektrowni atomowej, przeprowadziły jakiekolwiek rozmowy z Orlenem na temat wykorzystania darmowego i czystego ciepła z chłodziwa z tej elektrowni? Ta masa energii pójdzie w powietrze.
Trzeba najpierw podjąć takie rozmowy, a nie stawiać truciciela w centrum miasta!
QQ coś mówi o zrównoważonym rozwoju... Ale jak widać na rozmowach i slaidach z rzutnika zawsze się to tak kończy...
Re Mazur7511:09, 25.04.2023
co ma piernik do wiatraka? kolejny ekspert energetyk!
po 1. elektrownia atomowa SMR nigdy nie powstanie - nie działa nigdzie na świecie, w Kanadzie próbnie planuje się odpalić pierwszy reaktor 2028-2029, a co potem? wiesz ile czasu będzie trwało uzyskiwanie BATów na taką instalacje w Unii? 10 minimum... a jak już powstanie w tym 2040/5 roku..., to którędy będzie jeździło paliwo jądrowe? Po ulicach? Pod obstawą wojska?:) To będzie dopiero hit, a nikt o tym nie mówi. Takie gadanie przedwyborcze jak Morawiecki o milionie aut elektrycznych :) Spalarnie rusztowe działają w Europie od 70 lat!
po 2. Jeżeli kiedyś to powstanie to ciepło pójdzie do przemysłu Anwilu, a problem składowania odpadów i tak będzie nie rozwiązany
Czuwaj!
Włocławskie klimaty11:49, 25.04.2023
Gdyby robic referenda we Wloclawku, dalej bysmy jezdzili po Wloclawku konno.
To miasto odstrasza inwestorów. Mam nadzieje ze ten się nie rozmysli i elekteocieplownia powstanie
Super07:17, 27.04.2023
Inwestycja potrzebna jak najbardziej. Ale zastanów się i szczerze odpowiedz - chciałbyś w związku z tym mieszkać na osiedlu Kazika lub Celulozowej?
Każdy może sprawdzić na mapie lokalizację spalarni w Bydgoszczy - stawianej za przykład - 1 km do najbliższych zabudowań (jakieś zakłady a nie osiedle mieszkaniowe) i ok. 4 km do najbliższego bydgoskiego domku......a nie w środku miasta....
Efekt TUSKA16:18, 25.04.2023
TUSK z tuskomatołami mają chyba Polaków ma za idiotów bo to teraz właśnie są efekty jego działań.
To nie kto inny jak Donald Tusk z kolesiami wpisali Polskę w tę szaleńczą unijną politykę klimatyczną, to rząd Tuska negocjował ETS, który teraz jest odpowiedzialny za gwałtowny wzrost cen energii w całej Europie, to rząd Tuska zgodził się na Nord Stream: 1 i 2 To frakcja EPL którego szefem zrobiły Niemcy w UE zaakceptowała propozycję "Zielony Ład i „Fit for 55”
efekt pustki21:01, 01.05.2023
Tusk widać odbiera rozum , pustostan twój pokazuje ,że skutecznie. Gdzie jest 68 miliardów które PIS zyskał z ETS ? Pewnie też Tusk zabrał jak twój rozum ?
Co ten Tusk z upośledzonych widzów TVPinfo potrafi wycisnąć ? Ty pewnie z tej awangardy pisdusiowej jesteś - podstawówka i jedna książka na całe życie wystarcza ?
TrolNova16:42, 25.04.2023
Dlaczego jest tylko jedna słuszna firma która wybuduję spalarnie a nie miasto? Nie zgadzam się uzależnić od prywatnego inwestora!
RE: Trol Nova19:55, 25.04.2023
A co Ci szkodzi zgłosić się do budowy, kup działkę, wyłóż kilkaset baniek i do ratusza się dogadywać niedojdo ! :)
Alternatywa18:56, 25.04.2023
Jak sie czyta wPIS em nasaczone jadem pisim plwociny trzeba zaznaczyc,ze jedym z ryzyk sa wypowiedzi osob,ktore nie maja pojacia o nowoczesnych technologiach a nie tych z PRL-u
KU OSWIECENIU:Spaliny, zanim po ogrzaniu kotła opuszczą zakład, przechodzą przez szereg zespołów procesowych, w których są pozbawiane szkodliwych substancji gazowych i pyłów w stopniu gwarantującym całkowite bezpieczeństwo środowisku naturalnemu i ludziom. TAKIE COS OSIAGNIETO JUZ W SZCZECINIE
NA PRZYKLAD.Schłodzony żużel transportowany jest taśmociągiem do pomieszczenia wstępnego przetwarzania (usuwania metali, przesiewania) a następnie do sezonowania pod wiatą. Żużel może być wykorzystany do produkcji kruszyw stosowanych przy budowie dróg na przykład.Dzieki takiej wysokiej klasy inwestycji można by wiele się nauczyć...
Pytanie06:55, 27.04.2023
A "surowiec" gdzie i jak będzie składowany....
Pytanie 207:15, 27.04.2023
Każdy może sprawdzić na mapie lokalizację spalarni w Bydgoszczy - 1 km do najbliższych zabudowań (jakieś zakłady a nie osiedle mieszkaniowe) i ok. 4 km do najbliższego bydgoskiego domku......a nie w środku miasta....
Asa21:48, 25.04.2023
Wygląda to jak nowoczesna kupa.
słowa prawdy !!!22:02, 25.04.2023
,,Nie chodzi o opcje polityczne. Chodzi o to, że wykonawca Ka-Bo Karol Borkowski ma tego samego właściciela, co spółka Energianova, która będzie budowała spalarnię śmieci na Kazimierza Wielkiego. Oczywiście, że miasto będzie powiązane z tą inwestycją - musi chociażby zapewnić inwestorowi dostawę opału i zadeklarować ilość odbieranego ciepła, być może będzie także poręczycielem kredytu. Jak zatem Kukucki mógłby nie zadbać o interes przyszłego wspólnika i nie dosypać mu drobne 1,6 miliona?
PiS obudził się teraz z ręką w nocniku, bo zrobił się dobry i mocno przyszłościowy układ, ale oni nic z niego nie będą mieli - stąd nagła zmiana frontu w sprawie tego nieszczęsnego skarbca...................''
oo706:52, 26.04.2023
Hałdy śmieci w centrum miasta , brawo Wojtkowski , mścić to się ty potrafisz .
oo706:56, 26.04.2023
Zajrzyjcie do Machnacza - smród pod Wieniec - a filtry to będą na kominach nie na stertach śmieci.
oo705:08, 27.04.2023
Zajrzyjcie do Machnacza - smród pod Wieniec - a filtry to będą na kominach nie na stertach śmieci ...
Map07:14, 27.04.2023
Spalarnia super sprawa ciepło, utylizacja śmieci - ALE NIE W CENTRUM MIASTA.
Każdy może sprawdzić na mapie lokalizację spalarni w Bydgoszczy- STAWIANEJ NA PRZYKŁAD - 1 km do najbliższych zabudowań (jakieś zakłady a nie osiedle mieszkaniowe) i ok. 4 km do najbliższego bydgoskiego domku......a nie w środku miasta....
8 18
może mędrco dlatego że miasto nie ma wolnych kilkuset milionów żeby zrealizować taką inwestycję???🙂
5 6
a skąd miałaby płynąć ta DARMOWA ENERGIA? z lewicy?
7 9
na całym świecie takie inwestycje realizują prywatne podmioty - miasto i tak kupuje ciepło po cenie URE. skład miasto ma wziąć takie środki, żeby zrealizować budowę we własnym zakresie? pomyśl chwilę zanim coś wydusisz...
13 6
do ???? skąd ? proste - może nie wydawać na duperele i nie wydawać kasy na prywatny klub MW tam też płyną miliony !!! na bzdurne murale . Jakby wojtkowski miał jaja jak prawdziwy prezydent to i kasa by się znalazła
4 4
Energia państwowa będzie tak darmowa jak paliwa z Orlenu, nawozy z Anwilu gaz i energia elektryczna też z Orlenu. Tylko konkurencja jest nam w stanie zapewnić "uczciwie" rynkowe ceny