Procedura odbiorowa Skarbca Fajansu rozpoczęta, poinformował zastępca prezydenta Włocławka ds. inwestycji Krzysztof Kukucki. Co dalej?
Od środy (17.05) w Skarbcu Fajansu trwają odbiory inwestorskie. Zaczęto od sprawdzania jakości wykonania prac budowlanych w budynku B. Dziś (czwartek, 18.05) odbierany jest zabytkowy budynek A. W piątek prace odbiorowe mają się skupić na wyposażeniu multimedialnym.
- W połowie czerwca Skarbiec Fajansu włączony zostanie w strukturę Centrum Kultury Browar B.
- zapowiada Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka ds. inwestycji.
Jak podkreślają władze miasta, w zabytkowych budynkach u zbiegu ul. Żabiej i ul. Królewieckiej (po Banku Gdańskim) utworzone zostało bardzo nowoczesne, interaktywne, multimedialne miejsce gdzie odwiedzający nie tylko w przystępny sposób zapoznają się z historią włocławskiego fajansu, ale również w części warsztatowej sami będą mogli fajans przygotować.
- Liczymy, że Interaktywne Centrum Fajansu stanowić będzie jeden z "magnesów", które przyciągać będą w obszar rewitalizowany nie tylko mieszkańców, ale również turystów. To szczególnie istotne dla powodzenia procesu rewitalizacji przedsięwzięcie, ale nie jedyne
- stwierdza Kukucki.
Skarbiec Fajansu powstał w budynkach dawnego banku u zbiegu ul. Żabiej i Królewieckiej. Prace budowlane rozpoczęły się pod koniec 2021 r. i właśnie odbiegają końca.
Inwestycję wartą ponad 23 mln zł (11 mln zł to dofinansowanie unijne) zrealizowało konsorcjum firm: "KA-BO" Karol Borkowski i Zakład Budowlany MS-BUD z Włocławka.
Nikon12:54, 18.05.2023
Tłumy z całego świata przyjadą zerknąć na centrum fajansu - hotele nie wyrobią, w restauracjach zabraknie miejsc...
bomba13:49, 18.05.2023
już kolejki widzę już.........
Będą20:34, 18.05.2023
bo spędzą szkoły z terenu powiatu. Na jakiś czas tegp starczy.
NIck13:57, 18.05.2023
Wywalenie tyle kasy na wystawę której nie można wypożyczyć , wymienić coś mi tu brzydko pachnie .
Po co komu?20:37, 18.05.2023
Wystawa fajansu ma sens chyba tylko tu. Gdzie indziej to produkowali? W Kole? Bolesławiec ma się dobrze, kasę trzepią jak malowanie.
wicek21:37, 18.05.2023
do Nick. Jak Ci brzydko pachnie, to się umyj.
Stefan Parkinson14:24, 18.05.2023
Koszt nowego dworca kolejowego 34mln.,koszt tego budynku 23mln. Jprdl ,ja już tego UE świata nie ogarniam 😐
I pamiętaj,20:41, 18.05.2023
że to tylko za budowlankę i elektronikę, bo nikt tu się słowem nie zająknął o promocji. Albo jeszcze nie wpadli na to, że potrzebna jest promocja, albo nie chcą szokować mieszkańców skalą wyrzuconych w błoto pieniędzy.
adalbert14:24, 18.05.2023
proponuję od razu skontaktować się Google Maps i ustalić z nimi aby wskazywana była optymalna i jedyna droga do tego magnesu. 99 procent turystów przyjeżdża do Włocławka zobaczyć Katedrę i droga od niej do magnesu przez Tumską i 3-go Maja może być dla nich wyzwaniem dla ich zmysłów wzroku i powonienia.
Bystry to ty20:44, 18.05.2023
nie jesteś 👎 jest oznaczone od jakiegoś czasu...
Prawda 15:08, 18.05.2023
W ubiegłą sobotę ten fajansiarski przepłacony ( cytat p Grządziel) magnes przyciągną do niedalekiej bramy sporo ,,turystów ...,, urządzili nawet piknik z głośnymi śpiewami i okrzykami typu k.... h.....j itp . Magnes już działa , aż strach POmyśleć jak się zwiedzą turyści z innych dzielnic ....wtedy się będzie działoooooo.
To stan umysłu15:31, 18.05.2023
Magnes na turystów... Ja pier... to się nie dzieje naprawdę 🤣
Rysió18:00, 18.05.2023
Magnes to tylko Tumska 4
Mumia15:54, 18.05.2023
Magnes na turystów koń by się uśmiał ta osoba jest chyba oderwana od rzeczywistości
Level07:33, 19.05.2023
hard! Ciężko będzie to przebić, ale zapewne będą się starać...
Macko16:54, 18.05.2023
Centrum Fajansu to super sprawa
Zgadza się20:50, 18.05.2023
sam pomysł byłby rewelacyjny, gdbyby nie to, że za te 23 bańki to można było cały kompleks muzealno - hotelowo - restauracyjny od podstaw zbudować. Ale stać Włocławek na rozrzutność.
RE Skarbiec17:10, 18.05.2023
Nie rób propagandy !!!!!!!!!!!! Fajans był tylko jeden i został zniszczony przez Balcerowicza , a miejscowy samorząd mimo iż miał w tej fabryce udziały nie kiwnął palcem by ratować zakład znany na całym świecie i miejsca pracy mistrzów w zawodzie .
HiPOkryzja POzorantów przeogromna ...POwinni tam POdpaski wyborcze rozdawać byłaby lepsza reklama ...
Skarbiec17:20, 18.05.2023
To nie żadna propaganda. Fajans rzeczywiście został zniszczony, ale mówisz o prawie 35 latach wstecz. Jaki miejscowy samorząd? Kto wtedy rządził Włocławkiem? Mówisz o historii. Ja mówię o czasach obecnych i o ludziach, którzy chcą kulturę Włocławka przywrócić do życia i zależy im na tym mieście.
Komu zależy?20:57, 18.05.2023
Karierowiczom, którzy lansują się na ożywianej właśnie mumii? 🙄
Krzysztof S.17:54, 18.05.2023
Bardzo dobrze mówi Kukucki, wraz z rewitalizacją Śródmieścia postępować musi także jego rozwój. Kulturowy przede wszystkim, ale także należy rozwinąć infrastrukturę.
Slums21:14, 18.05.2023
Dla tego miasta nie ma nadziei. Sami mieszkańcy rzucają śmieci pod nogi. Brud wyziera zewsząd. Gdzie ta kultura? Ile osób realnie korzysta z istniejących instytucji kultury? 5% mieszkańców?
....06:27, 19.05.2023
no z takim podejściem to na pewno miasto z bagna nie wyjdzie. Należy rozpocząć od tego, żeby wszyscy ludzie, którzy uważają, że to miasto jest do niczego i nie ma żadnego potencjału, po prostu się wyprowadzili.
re Skarbiec18:31, 18.05.2023
Teraz ? teraz fajansu już nie ma, są natomiast fajansiarze i POzornaci , którzy na nie swoim dorobku usiłują wjechać na wybory . To lewicowo platformerski samorząd doprowadził środmieście do ruiny i teraz udaje , że to nie oni i wymyśla zasłony dymne w stylu fajansiarstwa , kolejnych POzornych rewitalizacji z tzw muralami które mają zaslonić wyścigi szczurow między bramami ...i libacje w bramie obok fajansiarskiej budowli za 26 milionow zł .
Wybielanie tu nic nie POmoże jak dba się tylko o samorzadowych milionerów i pełne konta osobiste w banku na 4 etatach !!!!
do RE SKARBIEC18:40, 18.05.2023
Albo dziadek był napier.... ,jak to ci opowiadał , albo żeś ty przysypiał . Samorząd miał udziały w fabryce JAKIE ? KIEDY ? . Znane na świecie to były stocznie , huty , FSO , Ursus , Cegielski , porcelana . A u nas był FAJANS , może się odrodzi i tego sobie życzmy , tylko bez *%#)!& zadęcia że podbije świat
yhy10:05, 22.05.2023
Bardziej znana była rzeźnia w czerniewicach 🤣
Turyści we Wku? 18:44, 18.05.2023
Wybaczcie mi mój pesymizm, ale jak idę dowolną ulicą tego miasta, to nie widzę tu realnego nastawienia na turystykę. Gdzie przyjeżdżają ludzie? Weźmy na warsztat taki Toruń. Jest starówka, jest rozwinięta gastronomia, hotelarstwo. A teraz przyłóżmy do tego Włocławek. Na Starym Rynku beton i ruiny kamienic, na Placu Wolności beton i nawet szaletów nie ma, bo brakło na realizację obietnicy 150 000, i nie ma od dwóch lat. Gastronomia? Jest tak na 3+, niby jest gdzie iść, ale to nie są ilości z miasta turystycznego. Hotele, poza Młynem i Aleksanderem, które są daleko od centrum? Mamy jeszcze coś dla turysty ekonomicznego? Oznaczenia przy wyjściu z dworca nie ma. To, że teraz prawie każdy ma telefon z nawigacją, nie zwalnia zarządzających miastem z obowiązku dobrego oznaczenia, choćby podstawowych atrakcji i punktów użyteczności publicznej. Ani tu czysto, ani tu przyjemnie. Ten skarbczyk gdzieś na rubieżach miasta nie zastąpi wieloletniego planu działania, którego zwieńczeniem powinno być otwarcie takiej atrakcji. A promocja na skalę wojewódzką? Jakieś banery przy głównych drogach? Ktoś pomyślał o promocji w kosztorysie, czy te 23 bańki to tylko budowlanka i elektronika? Bo jeśli tak, to po szumnym festiwalu fajansu możecie zamykać.
Hahahaha....20:37, 18.05.2023
Turysta nawet moczu nie ma gdzie oddać bo.......POdobno samorząd na szalet miejski nie ma pieniędzy .
Czyli turyści będą swoje POtrzeby fizjologiczne realizować w ,,zrewitalizowanych bramach i krzakach ...,, ?
W końcu 21:27, 18.05.2023
Oni już wszyscy jadą hotel Kujawy pęknie w szwach Łeba, Władysławowo Zakopane, Baruchowo,konkowa wola,Kąkowa Wola będą świecić pustakami,a we Włocławku zabraknie kebabów
Włocławek 22:29, 18.05.2023
No piękny. TREZBA POLACZYC KAWIARNIA LODY AUTOBUSIK BUSIK Z DWORCA W CENIE BILETU ...
TO BARDZO WAZNE!PIĘKNE
Pioter23:37, 18.05.2023
W Tumska 4 byśta zainwestowali te bańki
witz201:29, 19.05.2023
Jak czytam te komentarze, to widzę tylko samych malkontentów i historyków, którzy nie potrafią nawet zajrzeć do jakichkolwiek materiałów, na których mogli by oprzeć swoje wpisy.
Mam taki pomysł. Jeżeli potraficie tak totalnie krytykować, to zapewne macie również pomysły na to, żeby zrobić coś lepiej. W związku z tym, liczę, że teraz nastąpi wylew genialnych pomysłów na to, co zrobić, żeby Włocławek stał się miejscem atrakcyjnym dla turystów.
Postaram się zapamiętać niektórych krytykantów (nie mylić z krytykami) i mam nadzieję, że sprawią, że odzyskam wiarę w ludzi - włocławian. No chyba, że nie zmienią swego stylu i zaczną inaczej podpisywać swoje genialne wpisy o tym, jak można jeszcze bardziej zgnoić swoje miasto. To właśnie przez takich ludzi miasto się wyludnia, bo jak młodzież te wypociny czyta, to nabiera przekonania, że faktycznie nie ma po co tu zostawać.
malkontenci06:27, 19.05.2023
Nie da się zrobić wszystkiego na raz. Zmiana wymaga czasu. Jak w końcu powstaje coś pozytywnego, to spotyka się to z niechęcią. Chyba dlatego, że mieszkańcy tego miasta przyzwyczaili się do brudu, smrodu i braku kultury. Teraz tak wielką awersję mają do każdej próby zrobienia czegoś, że wręcz walczyć będą o to, aby miasto się nie rozwinęło w żadnym aspekcie. Zawsze łatwo narzekać, ciężej coś zrobić, a nawet pomyśleć, że da się coś zrobić.
do malkontenci07:43, 19.05.2023
Ludzie nie są ślepi, widzą co samorząd robi poza światłami reflektorów, gdy skończy się brifing prasowy. Jeśli jest ktokolwiek, kto wierzy, że chodzi im o miasto, to jest chyba skrajnie naiwny. Mają tylko pijar i pełne kieszenie. Miasto jest tylko maszynką do robienia pieniędzy na stołkach. Ale jak chcesz, to im wierz i żyj w swojej różowej bańce mydlanej.
re witz208:32, 19.05.2023
historyku amatorze podaj przykład skutecznej rewitalizacji śródmieścia w wykonaniu tego samorządu .
I nie mam tu na myśli pseudokawiarenki finansowanej przez podatników bez ich zgody , ani parkletów , woooo......cośtamcośtam.....parków kieszonkowych , kompozycji paletowych za grube tysiące w/g obowiązującego wzorca ,,dupiarza ,, z Warszawy ....
Natomiast przybywa POmników partaniny ......
To jest samorządowe przykrywanie odchodów białym obrusem .Ale to g..... i tak widać na każdym kroku ....
witz209:39, 19.05.2023
Przykro mi, że dotknęła Cię jakaś choroba oczu, a co gorsze i głowy. Ja nie jestem zwolennikiem obecnego włodarza miasta, ale zauważam więcej pozytywnych rzeczy niż Ty. Może cierpisz również na chorobę nóg, która nie pozwala Ci przejść się po mieście i zobaczyć pewne rzeczy.
Pewnie, że jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia w zakresie rewitalizacji, ale jak mówi powiedzenie (może je znasz) - nie od razu Kraków zbudowano.
Zgadzam się, że w mieście jest brudno i jest to pole do działania władz miasta. Nie zgadzam się jednak z totalną krytyką władz miasta, tylko za to że nie są z mojej opcji politycznej.
Rozmawiam dużo z ludźmi z innych miast. Oni potrafią się cieszyć z każdej, nawet drobnej rzeczy zrobionej w mieście. U nas, zaraz znajdują się tacy jak Ty i obrzydzą nawet najlepszą inicjatywę.
Co do wzorca z Warszawy, to popatrz, jakie on ma poparcie.
Życzę poprawy stanu zdrowia i częstszych spacerów po mieście (bez nastawiania się na szukaniu dziur), a także więcej optymizmu.
re witz213:12, 19.05.2023
Dziur nie trzeba szukać -widać je gołym okiem , spacery po śródmieściu ????? Dziękuję , wyścigi szczurów między bramami mnie nie interesują . Wzrok mam dobry tak jak wielu włocławian którzy nie moga patrzeć na POzorowanie działań i marnowanie milionów na pseudoinwestycje i obsadzanie kolesiami społek miejskich .Tobie historyku polecam spacer obok starej hali- 6 lat w remoncie , albo po moście z widokiem przez dziury na Wisłę ...ewentualnie możesz pospacerować po słynnym już bruku na Zielonym rynku ... może ci ktoś powróży....z portfela .
Pamietający20:47, 19.05.2023
To nie Balcerowicz zniszczył tylko ostatnia ekipa zarządzająca fabryką fajansu już z siedziba na Płockiej!!!!!!
Jan + Bogdan itp.
re Pamietający08:27, 21.05.2023
To byli tylko usłużni wykonawcy płatnego agenta banku światowego którzy przytulili z tego interesu gruby portfel ... Dokumentacja zniszczona ale ...... pracownicy zakładu zdażyli wykonać kserokopie najważniejszych dokumentów z podpisami .....
sierra08:05, 23.05.2023
co druga kamienica we włocławku powinna mieć taki mural.
re sierra08:23, 23.05.2023
Ale na koszt POmysłodawcow tego POzoranctwa ...
ja ja16:35, 25.12.2023
nowomowa "Skarbiec Fajansu" to Muzeum Fajansu
Takiej fontanny chce Włocławek. Gdzie powstanie?
Ale szajs. Wioska tańczy i śpiewa
Gargamel
23:55, 2025-05-30
Trzaskowski we Włocławku. Wiadomo, gdzie i o której się
Ciiii... Bążur śpi, ci-cho-sza Bążur s..r..a..
tttr
23:25, 2025-05-30
Te rzeczy dostaną drugie życie. W SP23 będzie się dział
To teraz tak szkoła szmatami handluje?
Wieszak
23:23, 2025-05-30
Jego zdjęcia zachwycają autentycznością
Głosujemy na Karola Nawrockiego.
Tylko Nawrocki
22:15, 2025-05-30
7 0
W niedziałającym Młynie czy w Kujawach rodem z PRL-u? To miasto nie ma gdzie przyjąć tych niepoliczonych głodnych fajansu turystów.