Zamknij
Ważne

Zmienią organizację ruchu na skrzyżowaniu Lipnowskiej z Grodzką. Była petycja

12:15, 21.11.2023 Aktualizacja: 15:08, 21.11.2023
Skomentuj Od lewej Jarosław Zdanowski, od wczoraj zastępca prezydenta miasta ds. inwestycji, Marek Wojtkowski, Krzysztof Kukucki i Paweł Żyżelewicz, dyrektor Wydziału dróg w UM Włocławek. Fot. DD.  Od lewej Jarosław Zdanowski, od wczoraj zastępca prezydenta miasta ds. inwestycji, Marek Wojtkowski, Krzysztof Kukucki i Paweł Żyżelewicz, dyrektor Wydziału dróg w UM Włocławek. Fot. DD.

Po zakończeniu przebudowy Lipnowskiej, na wjeździe na most od strony Zawiśla zacznie obowiązywać zmieniona organizacja ruchu.  Ratusz zdecydował się ją wprowadzić po petycji ponad trzystu mieszkańców Grodzkiej i sąsiednich ulic. 

We wtorek (21.11) władze miasta spotkały się z mediami na ul. Lipnowskiej, której przebudowa dobiega końca. Z najważniejszych prac zostało ułożenie fragmentów ostatniej warstwy jezdni.

Jeśli w najbliższych dniach pojawi się sprzyjająca pogoda, prace te uda się zrealizować i dotrzymany zostanie przyśpieszony, listopadowy termin oddania trasy do użytku (zgodnie z umową wykonawca ma czas do końca roku). 

[WIDEO]3164[/WIDEO]

Pierwszeństwo dla Grodzkiej 

Prezydent Marek Wojtkowski poinformował, że po zakończeniu przebudowy na skrzyżowaniu Lipnowskiej z Grodzką zacznie obowiązywać zmieniona organizacja ruchu. Pierwszeństwo będą mieli jadący Grodzką w kierunku mostu, a nie jak do tej pory Lipnowską. 

Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzono początkowo testowo, na okres jednego miesiąca

- Na okres jednego miesiąca, testowo, przywrócimy pierwszeństwo od strony ulicy Grodzkiej. Później się okaże, jak będzie się to sprawdzało w praktyce. Pewnie nie wszyscy będą z tego zadowoleni, ale taką decyzję podjęliśmy. Mam nadzieję, że taka organizacja ruchu nam się sprawdzi

- mówi prezydent Włocławka.  

[FOTORELACJA]17605[/FOTORELACJA]

- Jakiś czas temu wpłynęła do nas petycja mieszkańców z ponad 350 podpisami, więc nie mogliśmy tego zostawić bez echa. Konsultowaliśmy możliwość zmiany organizacji ruchu ze specjalistami z Politechniki Bydgoskiej, którzy po głębszych analizach stwierdzili, że nie jest to niemożliwe przy obecnej geometrii drogi, którą jesteśmy ograniczeni

- wyjaśnia Paweł Żyżelewicz, dyrektor Wydziału dróg w UM Włocławek. 

- Zarówno Grodzka, jak i Lipnowska to drogi powiatowe, więc to podporządkowanie nie jest wymuszane prawem, ale właśnie życiem. Stąd te obserwacje przez najbliższy miesiąc, myślę, że odpowiedzą nam na to kluczowe pytanie

- dodaje senator Krzysztof Kukucki, urlopowany I zastępca prezydenta Włocławka ds. inwestycji, który także wziął udział w dzisiejszej konferencji prasowej na Lipnowskiej. 

Kukucki przypomniał, że droga mogła być gotowa już wiele miesięcy temu, gdyby nie problemy z uzyskaniem decyzji środowiskowej

- Wydawało się, że to prosta sprawa, wykonawca dość szybko wykonał projekt, ale regionalny dyrektor ochrony środowiska analizował, czy droga, która w tym miejscu funkcjonuje od kilkuset lat, będzie miała wpływ na środowisko, czy nie. Dopiero po interwencjach naszych, ale też minister Gembickiej udało się przekonać dyrektora, że powinien pochylić się nad tą sprawą i odblokować ten przydługi proces

- przypomniał Kukucki. 

Inwestycja za 20 mln zł 

Przebudowa Lipnowskiej trwa od dziewięciu miesięcy. Prace objęły odcinek ponad 1400 m ulicy razem z wjazdem na Most Marszałka Rydza-Śmigłego i skrzyżowaniami z ulicami Grodzką, Chełmicką, Przesmyk, Cysterską-Obrońców Wisły i Stromą. 

W wyniku inwestycji, oprócz nowej nawierzchni jezdni, Lipnowska zyska także nowe chodniki i ciąg pieszo-rowerowy, kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, wyspy kanalizujące ruch wyodrębnionych jezdni i kanał technologiczny. 

Wykonawcą wartych blisko 20 mln zł prac jest włocławski DROGTOM

Firma do końca roku ma czas na zakończenie prac, ale na początku października podano, że ulica będzie przejezdna jeszcze w listopadzie

(G.S.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(75)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE
mieszkanka

58 13

Widać, że nikt z tego miasta nie przyjrzał się sytuacji przed remontem, że mimo pierwszeństwa z góry od ulicy Lipnowskiej na most i tak tworzyły się ogromne korki, a Grodzka wcale nie wyglądała tak źle .... to teraz możemy spodziewać się korka przez całą górę i pewnie tak co najmniej do Biedronki. Bravo nasze wspaniałe władze za pomysłowość i coraz to głupsze decyzje

2023-11-21 13:24:00
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lipnowska

58 13

Bardzo zła decyzja. O wiele więcej samochodów jedzie z Lipnowskiej niż z Grodzkiej. Nie ma to jak podejmują decyzję osoby, które nie jeżdżą codziennie tamtędy i nie wiedzą jaka jest sytuacja. Po godzinie 7 korki są do szpetala górnego, a teraz jak będzie zmiana organizacji to chyba do bogucina będą.

2023-11-21 13:25:00
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bezsensu

57 13

Bardzo zła decyzja. Korek, koreczek, korki

2023-11-21 13:04:00
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Ludek

57 2

A nie można było zrobić ronda? Robicie ronda tam gdzie nie potrzeba, gdzie ronda utrudniają ruch dużym pojazdom np. Kruszyńska, a nie robicie tam gdzie naprawdę by się przydały.

2023-11-21 13:20:00
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierujący

45 10

Od strony Lipnowskiej jedzie Szpetal Górny, Lipno, Fabianki, Dobrzyń a od Grodzkiej mieszkańcy Zawiśla może to drodzy urzędnicy Wam uzmysłowi jak duży jest ruch od tamtej strony, bo trochę wygląda to tak jakby ktoś chciał zrobić koleżeńską przysługę urzędnikom z Grodzkiej

2023-11-21 13:38:00
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HistoriaHistoria

14 8

Zgadza się

13:04, 21.11.2023

miłymiły

16 3

Zawsze możemy skręcić 1 zjazd wcześniej i dołem dostać się do Grodzkiej i wjechać z pierwszeństwem na most .... tylko nie wiem czy Cysterska to wytrzyma a zapewne tak będzie :)

13:51, 21.11.2023

Coraz gorsze pomysłyCoraz gorsze pomysły

1 0

Dokładnie tak będzie, i korki będą się tworzyły na ulicy Cysterskiej.

13:43, 22.11.2023

MIlikMIlik

3 1

Kolejna decyzja Wojtkowskiego to kolejna porażka. Mieszkańcy którzy jechali w stronę Szpetala widzieli jakie korki były jak pierwszeństwo miała Lipnowska , teraz jak będzie miała Grodzka to korek będzie zaczynał się w Fabiankach :)

07:48, 23.11.2023

Korki o d b y t o w Korki o d b y t o w

9 3

W jakich kolorach mają ci tam ?

13:12, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adamosadamos

39 0

a rondo nie pasiloby

13:14, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Funfle niemyteFunfle niemyte

20 2

Mgiełki to załóżcie im na pyszczydła, a nie na tekst.

13:21, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuuuuuuBuuuuuu

34 3

Gratuluję władzom miasta pomysłu, żeby remontować przystanki w taka pogodę.
Rozumiem, że beton też będziecie wylewać podczas przymrozków?

A co tam pogoda, przecież to za unijne pieniądze, a że się po pół roku rozleci, to trudno. Budżet trzeba wykonać.

13:22, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GratisGratis

9 4

Mogę jemu oddać materac z pluskwami po sąsiadach. Za darmo.

13:23, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wpisy widmoWpisy widmo

1 0

To jest odpowiedź do edwardowego wpisu, który zaoferował się oddać szafę senatorowi do niwego biura, ale już go zdjęli

15:24, 21.11.2023

xxxxxx

4 12

Tylko pamiętaj kochana, że remont jest dla Włocławian a nie dla ludzi z Fabianek i Bogucina. Dla nich jest droga 67 przez tamę....

23:54, 21.11.2023

DawidDawid

1 0

Grodzka wygląda źle teraz. W czasie remontu. W normalnym układzie jest dokładnie tak jak w tym komentarzu.

16:53, 21.11.2023

idiotycznaidiotyczna

42 3

inwestycyjnie to miasto jest biedne w ludzi myślących. decyzja jest idiotyczna!
jak bardzo trzeba nie znać miasta i okolicy aby podjąć taką decyzję?

13:26, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamknęli WCZamknęli WC

13 3

Ten widoczny po lewej, a po prawicy ojca naszego ma grymas pampersowy, jak bobo.

13:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Osz kurka ...Osz kurka ...

5 0

Skąd ja go znam ?? Może z tasiemca .....

13:36, 21.11.2023

Sam jaSam ja

10 6

W sumie to przecież obecnie nam rządzący odchodzący rząd obiecał nowy most .
To sie pytam kiedy bo tak to jedynie zaroac to zawisle
I to bedzie wina pinokjo-kaczora nie tuska

13:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

muflonmuflon

8 1

Czy znasz jakikolwiek dokument władz Włocławka w którym jedynie słuszna władza miasta zwraca się do władz centralnych /Warszawa/ o wpisanie naszego ukochanego miasta na listę budowy mostów lub inaczej przepraw kolejowo drogowych przez Wisłę uzasadniając taką potrzebę dla mieszkańców ?

14:43, 21.11.2023

polpol

30 0

To specjaliści z Politechniki Bydgoskiej będą tędy jeżdzić ,czy tylko z doopy opinię przesłali i kasę przytulili

13:32, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Władcy MóchWładcy Móch

14 0

Mają nakaz, to tak zrobią . Cóż, fantazjują jak zwykle !
Szkoda, że nie mają poplecznictwa tej prezes z kawiarenki 3 - majowej .

13:33, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomysłowiPomysłowi

29 3

To zapewne teraz wszyscy sobie skręcimy z góry o jeden zjazd szybciej i dołem będziemy włączać się do Grodzkiej na pierwszeństwie. Bravo WY Panowie

13:33, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tak jesttak jest

14 0

tak jest i rozjeździmy cysterską XD

13:38, 21.11.2023

stanisławstanisław

30 1

Rondo by załatwiło temat. Bardzo zły pomysł.

13:36, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LewicaLewica

26 3

Panie Senatorze, nie jest pan już zastępcą prezydenta. Proszę działać w Warszawie na rzecz Włocławka. Ta praca już nie jest Pana. Po co w mieście dwóch zastępców z lewicy? Czy Pan Zdanowski nie zna się na inwestycjach?

13:38, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram!!!Popieram!!!

10 1

Jeżeli na Grodzkiej jest korek na 5 samochodów to na Lipnowskiej jest ich 50 więc zmiana pierwszeństwa to nieporozumienie. Śmierdząca sprawa, wydaje mi się że to jakiś układ.

20:07, 21.11.2023

wesoławesoła

25 0

chyba Panowie urzędnicy zapomnieli i badali natężenie ruchu w czasie zamknięcia mostu skoro zdecydowali się na taką zmianę :) ok skręci się jeden zjazd szybciej i dołem dołączy do Grodzkiej, tylko Cysterską trzeba będzie zaraz remontować :)

13:45, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A może by tak -A może by tak -

7 6

Rondo na fujarki e moll .
Pomyślcie o dużych ciężarówkach i autobusach jak będą się przeciskać na rondzie. Przypatrzcie się kiedy wozy straży pożarnej nie mogą się zmieścić na rondach. Naleźyałoby przemyśleć co będzie optymalnym rozwiązniem, a nie działać pochopnie jak do tej pory.

13:58, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdziwiony zdziwiony

20 4

To może warto od razu ogłosić przetarg na remont Cysterskiej bo wszyscy jadący z góry skręcą 1 zjazd szybciej i dołem wbiją się do Grodzkiej :)

13:58, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiślakZawiślak

37 12

Czy to nie pomysł tych ze stowarzyszenia Nasze Zawiśle? Ludzie przecież ruch jest większy od strony lipnowskiej, nie trzeba być geniuszem czy z jakiejś tam politechniki! Przed 8 rano to nie będzie możliwości dostać się do miasta od strony Szpetala. Może jeszcze jakieś inne, genialne pomysły ma stowarzyszenie?

14:25, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec SzpetalaMieszkaniec Szpetala

11 12

No dobra jak będzie wszyscy zobaczymy jak będzie, ale takie pytanie. Z tego co można zaobserwować to z kierunku Grodzkiej został dołożony pas na wjeździe na most, więc z Grodzkiej na most będzie można jechać dwoma pasami, może być trudno wbić się z góry. No ale co trzeba przyznać władze miasta i Prezydent starają się dla mieszkańców, czego od początku tych utrudnień a jak widać i po remoncie, nie można powiedzieć o Staroście i radnych powiatowych. Oceńmy te działania w wybory, jak widać po parlamentarnych ... da się.

14:34, 21.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mkmk

9 0

jakimi dwoma?
jest układ jaki był wyjazdu z Grodzkiej.. czyli jeden pas w Lipnowska a drugi na most..
ci co z mostu będą jechac na lipnowską mają dodatkowy pas
a ci znowu co z grodzkiej w lipnowską mają jeden pas wspólny z mostem a nie jak wcześniej dodatkowy..
no i niestety pod górkę będzie tylko jeden pas więc korki tez murowane..

15:58, 21.11.2023

Mieszkaniec SzpetalaMieszkaniec Szpetala

5 0

Racja, nie ma dwóch pasów na wjeździe z Grodzkiej na most. Chyba wydawało mi się ale to było takie oczywiste że tak zrobią, jak by był pas do włączania do ruchu to wszystko gładko szło na suwak, nawet przy starej organizacji ruchu...

19:28, 21.11.2023

AnatolAnatol

11 2

Jak tacy fachowcy będą angażować się w organizację ruchu to pewnie będzie wesoło a może by pomyśleli postawić śmietniki toitoje na parkingu na tamie

14:40, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14 2

Szajka nierobów .

14:41, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MeteorologMeteorolog

2 1

Jakich nierobów!? 😀😀
To panowie:
- Cyklon
- Tornado
- Tajfun
- i Tsunami.
😎

14:51, 21.11.2023

Zawiślak Zawiślak

26 7

Bez sensu. Będą wypadki. Zmiana która powiekszy tylko korki na ul. Lipnowskiej które często zaczynają się na samej górze. A teraz kto wie. W Szpetalu ? Ktoś tu na głowę upadł !!!

14:42, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DramatDramat

27 6

Miała być poprawa komunikacji i eliminacja korków, a oprócz usunięcia jednego pasa na Lipnowskiej, jeszcze zmiana organizacji ruchu? Kpina. Korek będzie od samego Szpetala.

14:52, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowy most dla GrodzkNowy most dla Grodzk

26 7

Niech te 300 osób złoży petycje w sprawie nowego mostu,pewnie się przychylą:)

14:53, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rychurychu

23 8

Kto to wymyślił, chyba mieszkaniec z władz miasta, z Grodzkiej 2 pojazdy z lipnowskiej 10, utrudnianie życia innym.

14:55, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anan

6 2

ta ekipa przypomina mi film nasze miasto

14:56, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DZIALACZDZIALACZ

13 1

Kukucki jak widac od koryta oderwac sie nie moze.... Lokalny lanser.....

15:10, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdwardEdward

8 1

Panie senatorze czy mebelki po pisiorze dojechały ??? Myśmy z żona rozmawiali po ostatnim artykule i mozem panu szafe oddac i tak plunujem kupić se nową wiekszą bo teraz jak bedzie nam się lepiej zyło w dobrobycie to chcemy sie obkupić w nowe ciuchy
Po 8 mrocznych latach pisu troche sie nam ubranka schodziły a wie pan jak było cieżko ledwo na secend hend starczało teraz chcemy se do Vitkaca jechać co fajnego se kupić

15:20, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anan

0 1

panie edward zabawny jestes po ubranka zglos sie do matki swojej

15:27, 21.11.2023

BiberBiber

14 0

Zdanowski i Życzylewicz co za kabaret

15:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdwardEdward

5 0

Panie prezydencie panu chyba tez zimno w tym cienkim płaszczyki na tym 1 zdjeciu tak się wydje pan cieżko pracuje ale pan znjdzie se godzine w tygodniu i niech pan se kupi jaką porzondnom kurtke ciepłom na zime i czapke

15:28, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mkmk

11 19

To jest dobra decyzja tak już powinno być przed remontem...
Bo kto meiszka na Zawiślu to wie jaki był problem skrętu w Grodzką z mostu.. bywało tak że most był w korku do połowy bo nie można było skręcić gdyż Lipnowska sznurek aut jechał a ta decyzja nie podoba sie osobą z poza miasta..

15:55, 21.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZawiślakZawiślak

16 4

Byliście wpuszczani na zasuwak przez kierowców jadących z Lipnowskiej. W czasie remontu nie wpuszczaliście wyjeżdżających z Cysterskiej. Słowem egoizm i czubek własnego nosa

19:34, 21.11.2023

mkmk

2 2

yhy..
powiedz ile ludzi przed remontem też jeździło cysterską i mostową by nie stać na lipnowskiej?
sporo tak jeździło bo korek na grodzkiej był iż was wpuszczano...
podczas remontu?
toc lipnowska była drogą zamknięta podczas remontu z zakazem ruchu więc jakim cudem aż tylu tam kierowców się rodziło cwl i cli?
skoro krzyczycie że grodzka raptem 20aut więc nad czym płakać skoro raz dwa przejadą i wy będziecie mogli?
jak już pisałem wy nie martwcie się tu zmianą organizacji ruchu ale później na wojska polskiego czy placu wolności bo tu dopiero będziecie mieć problem z przejazdem gdyż wyszyńskiego zamknięta

14:59, 22.11.2023

LipnowskaLipnowska

21 4

W 2014 roku Miasto zleciło opracowanie studium komunikacyjnego. Z opracowania tego wynika, że w godzinach 7-8 z Grodzkiej na Most wjeżdża 312 pojazdów a z Lipnowskiej na Most 492 pojazdy. W godzinach 15-16 z Grodzkiej na Most 144 pojazdy a z Lipnowskiej na Most 394 pojazdy. Jedyny komentarz jaki się nasuwa jest taki, że zmiana organizacji ruchu to *%#)!& pomysł nie podparty żadnymi argumentami.

15:56, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka Nasieg@Mieszkanka Nasieg@

22 7

Przeczytałam i się od razu wkurzyłam .Szkoda że szanowne Władze Włocławka nie przyjrzały się przed remontem korkom jakie są z ulicy Lipnowskiej z różnych miejscowości .Ja codziennie wożę dzieci do szkoły i stoimy wszyscy w korkach natomiast ruch z Grodzkiej jest ale nie taki jak z góry przepuszcza się z Grodzkiej co dwa samochody wiadomo. Jestem zdegustowana panie Senatorze Kukucki to my wszyscy oddaliśmy na Pana głos ,a Pan nam robi taką niespodziankę.Bardzo nieładnie .Korki są zawsze w godzinach szczytu z ulicy Lipnowskiej i dalej mieszkańców jest bardzo duża ilość w porównaniu z ulicą Grodzką .Bardzo prosimy o powrót jak było przed remontem .

16:01, 21.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zawiślok AdekZawiślok Adek

6 3

Zgadzam się w całości

16:03, 21.11.2023

do Włocławka zapraszdo Włocławka zaprasz

0 2

Zapraszamy do mieszkania we Włocławku! Będziesz tu mieszkać, płacić podatki, wybierać władze to będziesz decydować

10:52, 22.11.2023

Koźla wełnaKoźla wełna

4 1

On już mioł cieplom kurtaśkę nie jednom , ale pierwszom zjadły mole a drugom sam zgubił i tak został na goło i na głowie też.
Nie każdemu przystojnie w każdej fufajce i czopce.

16:09, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nikt ważny @@Nikt ważny @@

19 5

Czy to Prima aprilis ,tak być nie może w żadnym wypadku.Kto to wymyślił ??? Kto nam robi na złość ,nie dosyć że jeżdżę kupę kilometrów na około to jeszcze teraz korki tak być nie może.

16:09, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec  FabianeMieszkaniec Fabiane

17 6

Może druga strona napisze petycje co? Może na Grodzkiej mieszka ktoś z Ratusza ? A jak sobie władze wyobrażają komunikację PKS jakie będą opóźnienia młodzież do szkół czy ktoś o tym pomyślał ,z tamtej strony tylko MPK nr 1.

16:17, 21.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do Fabianekdo Fabianek

1 4

Jesteś mieszkańcem Fabianek. Tam płacisz podatki Ja mieszkam we Włocławku na Grodzkiej. Tu płacę podatki, za które m.in. remontują drogi we Włocławku np. ul. Lipnowską. Dlaczego mam Ci ustępować pierwszeństwa na miejskiej drodze wyremontowana m.in. za moje podatki? Przeprowadz sie do Włocławka, będziesz decydował...

10:57, 22.11.2023

Do do FabianekDo do Fabianek

0 0

Widzisz problem Zawiśla polega na tym, że mast rozdziela Zawiśle na dwie części. Gdybyś faktycznie był włocławianinem to byś o tym wiedział. Ja mieszkaniec Szpetala Dolnego naprawdę płacę podatki teraz będę stał w korku nie tylko aby dostać się na most ale by nawet wcisnąć się na Lipnowską.

15:30, 24.11.2023

1Mieszkaniec1Mieszkaniec

28 9

Nagle 350 osób będzie decydowało o organizacji ruchu? Niech zatem władze zapytają mieszkańców Lipnowskiej, Szpetal Górny, Lipno i wszystkie miejscowości pomiędzy nimi. Ciekawe jak wtedy rozłożą się głosy. Trzeba nie znać sytuacji mostu i Zawisla w godzinach szczytu żeby takie decyzje podejmować.

16:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZapraszamyZapraszamy

2 6

Zapraszamy do mieszkania we Włocławku! Będziesz tu mieszkać, płacić podatki, wybierać władze to będziesz decydować. Proste!

10:43, 22.11.2023

qqqq

6 0

mina qq na foto mówi...wyjmij łapy z kieszeni......

16:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Naucz@Naucz@

12 2

Może by tak władze podzieli się informacją z kierownictwem PKS co ?

17:28, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cyrk  cyrk

7 1

tylko że pajace amatorzy nie znają swoich ról . A kiedy brifing przed starą halą pomnikiem partaniny MW ?

17:53, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wstyd Wstyd

21 7

Chęć przypodobania się kilku wpływowym mieszkańcom Grodzkiej przysłoniła racjonalne myślenie włodarzom miasta ? Brak słów 😡

18:09, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec CysterskMieszkaniec Cystersk

19 4

Zostanie zajechana Cysterska

18:10, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

007007

8 2

I Widok

22:38, 21.11.2023

Zołza Zołza

23 4

Trzeba zorganizować petycję i nagłośnić sprawę w TV krajowej.

18:13, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BerdyczówBerdyczów

1 1

Pisz na Berdyczów. Obwód Żytomierski. Powodzenia!

10:41, 22.11.2023

KateKate

19 9

Panie Prezydencie, jeżdżący Lipnowską to nie tylko mieszkańcy okolicznych miejscowości. Ja jestem mieszkańcem miasta, a dojeżdżam do pracy za Wisłę. Czy my jesteśmy gorsi niż mieszkańcy Zawiśla? Podobnie - włocławianie jeżdżą na działki do Chełmicy itd.

18:42, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Don DiegoDon Diego

14 28

Niestety drodzy mieszkańcy powiatu - macie przeprawę przez tamę a pchacie się na miasto przez most.
Wiadomym jest, że kultura jazdy ul. Lipnowską zostawia duuuużo do życzenia - nadmierna prędkość to nagminne oraz nie wpuszczanie pojazdów z ul. Grodzkiej - jazda na suwak.
Proszę żale wylewać gdzie indziej a jak się nie podoba to tamą jeździć.

19:09, 21.11.2023
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Bodzio Bodzio

20 10

Słuchaj pacanie, kultura jazdy pozostawia wiele do życzenia kierowców z Grodzkiej. Kierowcy z Lipnowskiej wpuszczali was na tzw zasuwak mimo pierwszeństwa przejazdu z Lipnowskiej czego nie można powiedzieć o kierujących z Grodzkiej. Kto wyjeżdża z Cysterskiej wie jak wygląda wasza uprzejmość i chamstwo

19:41, 21.11.2023

mkmk

8 13

Bodzio wy przed remontem też tak jezdziliscie cysterska i mostem więc daj na luz...
Więc nie dziw się że was ludzie nie wpuszczali w mostowej skoro jedni jechali normalnie a inni cwaniakowali..
I kto wpuszczal na suwak może ma 100 kierowców z lipnowskiej było ok 30..
A korek rósł na Grodzkiej przez cwaniaków z mostowej którzy ni chcieli stać na lipnowskiej i tu na Grodzkiej większośc was wpuszczała i korek się ciągnął

20:45, 21.11.2023

Aldek@Aldek@

2 3

wszystkie rozumy pozjadałeś kolego !!!!!!!!!!!!!!!!!!

22:53, 21.11.2023

Zdzisiek Zdzisiek

8 1

Po pierwsze to nie będziesz mówić którędy mamy jeździć, bo drogi są dla wszystkich i można sobie jeździć gdzie komu się podoba i gdzie komu wygodnie.
Po drugie to pewnie robisz w jakimś zakładzie za najniższa krajową z czego do 30 tysięcy jest zwolniony z podatku więc za te Twoje podatki mieszkańcu Włocławka to by się nie dało dziury w drodze załatać a Wy chcecie pierwszeństwo zmieniać.
Po trzecie jak coś Ci się nie podoba odnośnie organizacji ruchu to zawsze możesz jechać na prom do Nieszawy, zawsze to mniejszy ruch i większą kultura jazdy.

07:33, 22.11.2023

Don DiegoDon Diego

1 7

Do Bodzio i Zdzisiek
Kultura komentarza sama świadczy o Was.

08:47, 22.11.2023

ZenobiaZenobia

19 2

Decyzja pomyłka, jak wszystkie osoby na tym zdjęciu.

19:27, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiślokZawiślok

12 25

Mieszkańcy Zawiśla jako mieszkańcy Włocławka wywalczyli sobie pierwszeństwo, i dobrze miasto jest dla mieszkańców a nie przyjezdnych. Przyjezdni niech maja pretensje do swoich władz albo do senatora na którego głosowali!

19:40, 21.11.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MostMost

5 2

Tomeczku wyluzuj. Nie ty zapłaciłeś za most

00:11, 22.11.2023

MKMK

8 1

Ja rozumiem że nie wszyscy to istoty myślące ale drogi są budowane za pieniądze podatników czyli nas wszystkich, a nie twoich prywatnych. I nie jesteśmy przyjezdnymi, większość z nas pochodzi z Włocławka i mamy tam rodziny.

08:39, 22.11.2023

do MKdo MK

4 5

Co z tego że Masz we Włocławku rodzinę? Mieszkasz poza miastem, w innej gminie płacisz podatki. Ja mieszkam we Włocławku, tu płacę podatki, z tych moich podatków remontują m.in. drogi we Włocławku i nie widzę powodu, żebym miał Ci ustępować pierwszeństwa na drodzę, którą współfinansowałem. Proste

10:37, 22.11.2023

Natężenie ruchuNatężenie ruchu

10 5

Dzień dobry. Z danych wynika że ul. Włocławskiej natężenie ruchu wynosi około 14 000 pojazdów na dobę (można sprawdzić w PZD), nie wiem ile ma ul. Grodzka ale zapewne ktoś kto uzgadniał organizację ruchu w PZD lub innym odpowiedzialnym urzędzie wziął to pod uwagę, chyba że różnica wyniosła mniej niż 350 no to zrozumiałe 🙂 lub decyzję podjął ktoś na innym szczeblu w porozumieniu z .... 🤣

19:41, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mkmk

8 4

Tylko że przed remontem ci co stali na lipnowskiej jechali sobie cysterska i wbijali się Mostowa w Grodzka i tym samym był korek tu i tu...
Wy się teraz martwcie lepiej wojska polskiego i placem wolności bo Wyszyńskiego zamknięta i tu dopiero będzie jazda..
A zmiana pierwszeństwa ma ułatwić zjazd z mostu w Grodzka bo skoro ci co tak jeżdżą lipnowska powinni wiedzieć że też stali zapewne w korku jak wracali do domu bo w Grodzka nie można było skręcić gdyż trzeba było poprawić lipnowska.
A w Toruniu byliście? Zobczacie sytuację zjazd z mostu starego w podgórska mają pierwszeństwo a poznańska musi przepuszczać na której ruch jest o wiele większy..
Więc taka zmiana powinna być u nas by odblokować most...

20:04, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnatolAnatol

7 1

Co z remontem mostu dlatego zmieniają ruch samochodowy żeby piesi ich z Grodzkiej nie potopili w tych dziurach w w moście

20:06, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmonAmon

12 1

Ja bym wprowadził rotacyjną organizację ruchu, jeden miesiąc Lipnowska z pierwszeństwem, drugi miesiąc Grodzka ;)

21:54, 21.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DobreDobre

2 0

🤣

22:07, 21.11.2023

007007

15 3

Chory pomysł

22:32, 21.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CWL z grodzkiejCWL z grodzkiej

5 3

Musze miec pierwszenstwo bo jestem mieszkancem miasta tf

00:13, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ech Ech

9 5

Mieszkam w Szpetalu, to bardzo *%#)!& pomysł. Do tych co piszą o większej ważności mieszkańców Włocławka... Mam firmę we Włocławku i śmiem twierdzić że płace wyższe podatki lokalne od większości z Was Włocławian... Cóż zbliżają się wybory samorządowe.. Ja moja rodzina i znajomi weźmiemy zaświadczenia i będziemy głosować we Włocławku. Proszę zgadywać na kogo NIE zagłosujemy...

01:51, 22.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie wezniecieNie wezniecie

2 1

Nie weżniecie bo w wyborach samorządowych trzeba głosować w miejscu zamieszkania...

10:31, 22.11.2023

Robert2Robert2

9 2

Kogoś nieźle po..bało żeby drogę krajową zrobić podporządkowaną. Proponuję tam zrobić parking dla lawet, bo będą tam bardzo potrzebne.

06:47, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LipaLipa

7 0

A kiedy zmiana nieudacznika

08:44, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TuiTamTuiTam

12 2

Szanowni Państwo spróbujmy szybko podsumować:
- ktoś spłodził bzdurną petycję, a że wpływy nieformalne w tym mieście mają ogromne znaczenie wprowadzono tą chorą zmianę organizacji ruchu i należy mieć nadzieję, że jej bezsensowność doprowadzi do powrotu poprzedniej jeszcze przed upływem miesiąca;
- likwidacja drugiego pasa ruchu w stronę Szpetala powodować będzie również większe korki a tym samym większe zanieczyszczenie powietrza gdy np. wszyscy będą się snuć 20 km/h za kopcącym autobusem;
- sam czas tego remontu i ograniczenia z nim związane - szkoda komentować;
Aby rozjaśnić trochę sprawy inwestycji drogowych w naszym mieście chciałbym dowiedzieć się jakie wykształcenie kierunkowe ma pan dyrektor Żyżelewicz, i który z prowadzonych przez niego projektów przyniósł pozytywne zmiany - ułatwiające ruch drogowy.

09:35, 22.11.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Jako MieszkaniecJako Mieszkaniec

1 5

Będziesz mieszkał we Włocławku... Będziesz tu płacił podatki... Będziesz decydował. Proste!

10:33, 22.11.2023

TyleTyle

5 1

Ma takie, że nasze pieniądze marnotrawi na eksperty, na to uda pieniądze nasze i to duże, a sam on ani zespół w UM i zarządzie się nie ruszy do pracy chociaż lepiej znają niasta niż jakaś firma zewnętrzna za kasę. Kiedyś tylko były przetargi na budowę i orojekta. A nie konsultacje, ekspertyzy które naprawdę można nie robić tylko mieć mózg w UM nie siedzieć z kawą i ciastkami za biurkiem i narzekać że zimno bo się wyszło z auta cyk do urzędu i w ciepłe kilka godzin i zimno bo trzeba wyjsc z urzędu na parking do auta które powinni stać nie na parkingu dla petentów!!!!!

10:35, 22.11.2023

TuiTamTuiTam

4 1

Do " Jako Mieszaniec" - mieszkam we Włocławku, ale jeżdżę również po naszym województwie i kraju. Idąc twoim tokiem myślenia mieszkańcy Włocławka nie powinni jeździć do drogach powiatowych i wojewódzkich o krajówkach nie wspomnę.

14:57, 22.11.2023

do Jako Mieszkaniecdo Jako Mieszkaniec

1 0

przecież od socjalu się podatków nie płaci...

13:21, 23.11.2023

Szpetal GórnySzpetal Górny

14 2

Porażka. Zmiana podyktowana petycją mieszkańców Zawiśla a nie badaniem ruchu!!!

W artykule wspomniano, że Grodzka i Lipnowska to drogi powiatowe więc proszę tych mieszkańców Zawiśla, którzy uważają, że na przejazd przez most to oni powinni mieć pierwszeństwo a nie Szpetal, Fabianki, Bogucin etc.., żeby się zastanowili..

Jeżeli będzie petycja ze strony Szpetala, Fabianek, Bogucina, z 351 podpisami, to wtedy będzie trzeba przywrócić pierwszeństwo dla Lipnowskiej.. w końcu to drogi powiatowe.. he he

10:46, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec Lipnowskmieszkaniec Lipnowsk

6 1

od samego początku swego istnienia zjazd z mostu stalowego nie był częścią skrzyżowania z ulicą Grodzką. Skrzyżowanie, które zostało "przebudowane" jest wciągu ulicy Lipnowskiej jedynie. Za skrzyżowaniem skręcając z mostu w lewą stronę jest jeszcze ulica Lipnowska do skrzyżowania z ulicą Mostową. Więc szanowni redaktorzy czasem by warto było popatrzeć na plan miasta. Rozumiem że Prezydent nie wie. W końcu to chłop z prowincji.

12:19, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Bogucin Mieszkaniec Bogucin

12 2

Panie Wojtkowski czy rozmawiał Pan z mieszkańcami z Gminy Fabianki oraz Gmin przyległych, to już mogę odpowiedzieć że Pan nie rozmawiał, bo Pan nie potrafi rozmawiać wysyła Pan na spotkania swoich ludzi którzy i tak bez Pana zezwolenia nie podejmą decyzji, a sam chowa sie jak szczur. Te kwestie dotyczą każdej decyzji czy autobusy Lini nr7, czy przebudowy ulicy Dobrzyńskiej, czy budowy CPK i S10 zero współpracy z gminami przyległymi, ale trzeba pamiętać że karma wraca, i miejmy nadzieję że wroci w nadchodzących wyborach.

13:10, 22.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Z WójtemZ Wójtem

4 2

Ty porozmawiaj ze swoim Wójtem. O drodze w swojej Gminie. Jak będziesz chciał decydować o Włocławku to zapraszamy do zamieszkania w Naszym Mieście i płacenia tu podatków. Pozdrawiam

13:50, 22.11.2023

do  Z Wójtemdo Z Wójtem

1 0

ale to droga powiatowa, więc Panie/Pani "miastowa" doradzam używanie tylko dróg miejskich nie powiatowych, w takim przypadku 🤣
A że gminy i powiat mają swoich gdzieś i chyba boją się miasta to inna sprawa, idźmy na wybory!!!

14:48, 22.11.2023

JprdJprd

6 0

20 baniek na 1400m drogi....

15:21, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WienieckaWieniecka

1 0

Obserwacja miesięczna nie ma sensu i nie będzie wiarygodna, gdyż na chwilę obecną nie działają światła na ulicy Wienieckiej. Korek zatem będzie, ale nie taki jak w momencie, kiedy ruch w pełni wróci do normy. Tak na marginesie ....

21:50, 22.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MerlinMerlin

4 3

Decyzja wyjątkowo populistyczna, dzieląca społeczeństwo na lepszych-miastowych i gorszych-z gminy. Towarzysze z ul. Grodzkiej, koledzy z PZPR pana QQ, zebrali 350 podpisów ? W jeden dzień w Szpetalu G. zbierzemy 3500! To nie podpisy, ale rzeczywiście zmierzony ruch drogowy powinien być wyznacznikiem ustanowienia pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Ponadto na ul. Lipnowskiej dawno można było położyć warstwę ścieralną a nie teraz czekać na sprzyjającą pogodę. Ruch na ul. Lipnowskiej też mógł być dopuszczony wcześniej, ale, co stwierdził pan QQ w wywiadzie na DDW, mieszkańcy ul. Grodzkiej stali by w korku ! Niestety panie QQ został pan senatorem, ale proszę mieć świadomość, że mój głos w wyborach oddałem nie na pana, a przeciw pis. Niepozdrawiam Merlin.

11:45, 23.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jak mieszkasz...Jak mieszkasz...

2 1

w Szpetalu Górnym to tam sobie organizuj ruch drogowy. Mi nic do tego. Ja mieszkam na Zawiślu we Włocławku na ul. Grodzkiej. Płacę tu podatki, za które m.in remontowane są drogi. Ty nie płacisz tu podatków. Dlaczego ja ma Ci ustępować pierwszeństwa na równorzędnej drodze (Lipnowska/Grodzka)? Poza tym ruch przez Wisłę osób dojeżdżających spoza Włocławka powinien odbywać się przez Zaporę/Tamę. Kierując się na most stalowy zwiększacie ruch w ścisłym centrum miasta tj. na Brzeskiej, Wyszyńskiego, Placu Wolności, Wojska Polskiego - zamiast przemieszczać się *%#)!& drogami w ciągu Kazimierza Wielkiego, Okrzei. Na marginesie: zapraszamy do mieszkania we Włocławku i płacenia tu podatków. Mieszkasz we Włocławku - we Włocławku decydujesz. Mieszkasz w Szpetalu - w Szpetalu decydujesz. Proste

13:01, 23.11.2023

echhhechhh

0 0

pozderzają się z mieszkańcami z kierunku LIPNA ot i...życie...pewnie...

13:44, 23.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarlenaMarlena

0 0

Do wszystkich komentujących, że ul. Lipnowska jest sfinansowana z podatków odprowadzanych do miasta/gminy Włocławek, tym samym roszcząc sobie z tego tytułu jakieś prawa, m.in pierszeństwa z ul. Grodzkiej. Nadmienię, że Włocławek otrzymał 17,1mln zł. z Polskiego Ładu, a więc z dotacji rządowych czyli z podatków nas wszystkich jeżdżących ul. Lipnowska. Zatem przestańcie pisać głupoty i kompromitować się tym samym🤦‍♀️

22:25, 24.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mkmk

1 0

Czy redakcja dd można się upewnić czy to prawda ta zmiana organizacji ruchu?
Dziś jadąc przed 19 znaki mówią o organizacji ruchu takiej jaka była czyli lipnowska z mostem mają pierwszeństwo

18:45, 25.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znawaca ruchu drogowznawaca ruchu drogow

1 0

Czy ktoś dokonał pomiaru ruchu pojazdów z kierunku lipnowskiej i Grodzkiej.A nie można było wykonać ronda.Czy ktoś pozytywnie myśli?

09:19, 27.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpinakpina

0 0

Gdyby we Włocławku, byli dziennikarze z prawdziwego zdarzenia, już dawno ktoś zajął by się tempem i tym samym czasem i terminem przebudowy ul. Lipnowskiej. Garstka pracowników na terenie budowy. Tygodnie bez absolutnie żadnego postępu prac. Tylko dlatego, że ustalono dłuuuuuuuugi termin, pewnie związany z tym, że "cudowna" firma Drogtom, nie ma ludzi do roboty. Ale skoro nikomu to nie przeszkadza i wszyscy czekają na magiczne słowa p. Kukuckiego, które na 100% zabrzmią tak: Drodzy mieszkańcy, chciałem ogłosić sukces !!!! udało się oddać ul. Lipnowską przed terminem !!! a zebrani na to: Niech żyje ! niech żyje !

08:35, 29.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpinakpina

0 0

Gdyby we Włocławku, byli dziennikarze z prawdziwego zdarzenia, już dawno ktoś zajął by się tempem i tym samym czasem i terminem przebudowy ul. Lipnowskiej. Garstka pracowników na terenie budowy. Tygodnie bez absolutnie żadnego postępu prac. Tylko dlatego, że ustalono dłuuuuuuuugi termin, pewnie związany z tym, że "cudowna" firma Drogtom, nie ma ludzi do roboty. Ale skoro nikomu to nie przeszkadza i wszyscy czekają na magiczne słowa p. Kukuckiego, które na 100% zabrzmią tak: Drodzy mieszkańcy, chciałem ogłosić sukces !!!! udało się oddać ul. Lipnowską przed terminem !!! a zebrani na to: Niech żyje ! niech żyje !

08:43, 29.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po studiachpo studiach

0 0

Na zdjęciu....sami fachowcy od ruchu drogowego !

08:44, 29.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%