Zamknij

Nowe pociągi elektryczne w regionie. Samorząd województwa już złożył zamówienie. Będą jeździć 160 km/h

12:00, 14.04.2024 (PAP) autor: Jerzy Rausz rau/ drag/
Skomentuj Pociąg elektryczny Pesa. Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos Pociąg elektryczny Pesa. Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos

Zamówione pociągi to elektryczne zespoły trakcyjne, składające się z czterech członów. Są to pojazdy niskopodłogowe, mające 160 miejsc siedzących, w tym 10 uchylnych oraz 200 miejsc stojących. Przystosowane są do poruszania się z prędkością eksploatacyjną 160 km/h.

- Urząd Marszałkowski w Toruniu zawarł umowę z Pesą Bydgoszczy na dostawę pierwszych dwóch z siedmiu planowanych pociągów elektrycznych. Koszt jednego pociągu to 47 mln zł

- poinformowała rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego Beata Krzemińska.

Zgodnie z planami, pociągi z Pesy mają rozpocząć kursowanie po szlakach woj. kujawsko-pomorskiego latem 2027 r.

- Nowe pojazdy to szczyt techniki w swojej klasie, będą m.in. wykorzystywać energię z hamowania do ładowania akumulatorów. Te zakupy pozwolą na obsługiwanie stu procent połączeń wyłącznie nowymi składami

- powiedział cytowany w komunikacie marszałek województwa Piotr Całbecki.

Marszałek dodał, że nowe otwarcie w myśleniu o transporcie publicznym w regionie obejmuje m.in. integrację komunikacji kolejowej i autobusowej, co oznacza zintegrowane miejsca przesiadkowe i zintegrowane rozkłady jazdy.

Prezes Pesy Krzysztof Zdziarski podkreślił, że zalety zamówionych pociągów to ekologia, energooszczędność, radykalne wyciszenie wnętrz, nowy design. Zaznaczył, że połowa kosztów pojazdów to wartość elektronicznych systemów sterowania.

Pierwsze dwa pociągi, z których każdy kosztuje 47 mln zł zostaną sfinansowane ze środków rządowych w ramach programu Polski Ład. Pesa, która jest wybranym w przetargu dostawcą, zapewnia wliczoną w cenę ośmioletnią obsługę gwarancyjną.

Kolejne pięć pociągów ma zostać sfinansowane ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza (FEdKP) 2021-2027 i Krajowego Planu Odbudowy.

((PAP) autor: Jerzy Rausz rau/ drag/)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

zzartzzart

3 8

160km/h w 2024 to żart !!!!! Niestety Polska jest wciąż mocno zacofana i na 300km/h co powinno być normalnością długo poczekamy... 12:47, 14.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

(-)(-)

1 0

300km/h na liniach lokalnych? Rzeczywiście żart. 18:09, 14.04.2024


Apollo Apollo

1 0

Widać że bladego pojęcia nie masz o tematyce jeśli piszesz że między Bydgoszczą a Toruniem czy Włocławkiem pociągi mają jeździć 300km/h. 08:21, 15.04.2024


reo

KpoKpo

10 3

Niestety pożyczkę z KPO będą spłacać dzieci i wnuki... masakra... 13:46, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grtgrt

0 0

A czemu na zdjęciu jest słynna "Edyta", z którą PKP Intercity nie wiedziało przez wiele lat, co ma zrobić? 16:02, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


??

2 0

Czytania ze zrozumieniem uczą już w szkole podstawowej. Pociągi są finansowane z Polskiego Ładu nie KPO. 20:10, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej1. () () Andrzej1. () ()

5 0

Na Lini Toruń - Kutno powinno być przynajmniej 10 par z w tym 3 bezpośrednie do Łodzi. Potem można myśleć o integracji i autobusy dowozić do stacji kolejowych jak np do Kaliska Kujawskich z Chodcza, Boniewa 21:35, 14.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mleczarz z CiechocinMleczarz z Ciechocin

1 0

Może na Ciechocinek puszczą ? 11:18, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%