Zatwierdzono wariant inwestorski trasy nowej linii kolejowej, która połączy Centralny Port Komunikacyjny (CPK) z Płockiem i Włocławkiem. Po długich analizach i konsultacjach, wybrano wariant W41, który został oceniony jako najkorzystniejszy pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym.
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek.
Wariant wychodzi z węzła kolejowego CPK na terenie Gminy Teresin. Następnie linia omija Sochaczew od północy i zmierza w kierunku mostu na Wiśle.
Na tym odcinku powstaną m.in. przejścia dla zwierząt łączące szlaki migracyjne fauny Kampinoskiego Parku Narodowego. Most na Wiśle będzie zaczynał się na terenie Łęgu-Januszewa i połączy się z Wyszogrodem na drugim brzegu. Dalej linia skręca w kierunku zachodnim (gminy Mała Wieś, Bodzanów, Słupno, Radzanowo, Bielsk, stacja pasażerska w Bodzanowie-Chodkowie), by za pomocą odgałęzienia połączyć się z dworcem pasażerskim w centrum Płocka. Linia mija kombinat Orlen od strony północnej, a dalej przebiega przez tereny gmin Bielsk, Stara Biała, Brudzeń Duży (stacja w Brudzeniu Małym), Dobrzyń Nad Wisłą do węzła niedaleko Nowej Wsi w Gminie Wielgie. Tam główny przebieg linii skręca w stronę Lipna (a dalej Grudziądza i Gdańska), zaś południowa odnoga prowadzi przez most na Wiśle do stacji położonej w centrum Włocławka.
W Lipnie zaplanowano stację pasażerską i węzeł z linią kolejową nr 27. Odcinek objęty studium kończy się w miejscowości Złotopole w gminie Lipno.
We Włocławku nowa linia na pokonać Wisłę w sąsiedztwie działek przy ul. Płockiej i dalej biec w pobliżu al. Kazimierza Wielkiego przez ostatnie miejskie tereny inwestycyjne i las do istniejącej linii kolejowej. Powstanie stacja kolejowa Włocławek Wschodni.
ZOBACZ TO NA MAPIE:
- Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. To właśnie W41 w najmniejszym stopniu ingeruje w obszary zabudowane. W każdym z badanych w analizie wielokryterialnej modeli, tj. rozwojowym, technicznym, ekonomicznym i ekologicznym to ten przebieg uzyskał najwyższe oceny. Oznacza to również najmniejszą liczbę ingerencji w obszary cenne środowiskowo
- przekazano w komunikacie CPK.
CPK zapowiada, że na wybranym odcinku linii kolejowej, prędkość projektowa wyniesie nawet 350 km/h, co znacząco skróci czas podróży. Dzięki temu z Włocławka do Warszawy Centralnej będzie można dojechać w około 1 godz. 10 min, zamiast obecnych ponad 2 godzin.
Na linii nr 5, na odcinku CPK – Lipno prędkość projektowa wynosi 350 km/h, a na linii nr 50, na odcinku Grochowalsk – Włocławek 250 km/h. Obie linie mają być przeznaczone dla ruchu mieszanego: towarowego i pasażerskiego.
Etapy realizacji i przyszłe korzyści
Zakończenie budowy linii planowane jest po 2035 roku. Prace nad projektem prowadzone są przez konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, BBF oraz Arcadis.
Prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki zwraca uwagę, że nowa linia ma przejść przez ostatnie miejskie tereny inwestycyjne.
- Nie jestem zachwycony - przyznaje, ale dodaje: - Myślę, że nie powinniśmy się jednak mocno przywiązywać do tych planów, bo, jak wiemy, w zakresie komponentu kolejowego trwa wielka aktualizacja. Niektóre najnowsze warianty wspominają jedynie o modernizacji linii 18.
Kukucki zapowiada, że o sprawie CPK będzie jeszcze rozmawiał z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury.
michu20:28, 23.08.2024
Czyli inwestycje w rejonie papiezki powinny byc wstrzymane .no chyba że to celowe postawie firmę widmo za 2 miliony a za 3 lata państwo zapłaci mi 30 baniek odszkodowania .
Bo tak dziwnie trafem akurat tam powstają hale jak grzyby po deszczu .
Wezyr20:31, 23.08.2024
Tutaj Kukucki ma rację - nie należy się przywiązywać, bo CPK zobaczycie tak samo jak elektrownie atomowe, czyli jak świnia niebo.
dede20:38, 23.08.2024
Nie dziwnym trafem, tylko dlatego że to są tereny inwestycyjne, z tym ze w śladzie pasa kolei jak na razie nie ma żadnej nowej hali. Fakt szkoda trochę tego terenu ale i tak zdecydowanie lepsze to niż pozostałe warianty przechodzące przez Modzerowo i Józefowo i ze sporo większą ilością lasu do wycinki.
a. 23:39, 23.08.2024
Dla kogo lepiej to lepiej, ale w tamtym rejonie też mieszkają ludzie i są liczne domki. :(
bOb20:46, 23.08.2024
Świat się zmienia i rozwija.
Czas na Włocławek i okolice 👍
Rudy20:47, 23.08.2024
Widać ktoś chce zgarnąć kasę wybierając te tereny POwskie miasto
Ja121:33, 23.08.2024
Przez twoje pisowskie tereny nawet pies nie chce przebiec
Milik07:43, 26.08.2024
To Józefów załatwił działkowiczów z Włocławka hahhah Protestowali i wywalczyli
plany20:53, 23.08.2024
Zamiast puścić tę linię tak jak teraz idzie bocznica do MPEC to będą znów wycinać pół lasu i jeszcze pewnie budować tunel pod DK91. A tam już oba wiadukty gotowe, wystarczy dobudować jeden tor i by mieli kilka kilometrów gotowe.
re11:42, 24.08.2024
Najważniejsze że w planach ujęty został przejazd szybkich kolei przez ul. Tumską
patolka20:57, 23.08.2024
Fajnie, trasa będzie przebiegać kolo czeczeni na Plockiej. To atrakcja dla podróżnych ;)
Koles00:30, 24.08.2024
Po drodze niech wywiezie najemców z psami z celulo
trol520:10, 25.08.2024
Patologią to chyba sam jesteś bo na każdym osiedlu jest patologia
NEWS 21:06, 23.08.2024
Wariant CPK przez Włocławek wybrany, przejdzie Płocką i Kazimierza Wielkiego
- tyle tylko że PIENIENDZY NIE MA i NIE BENDZIE nawet z KPO
Media cytat:
Obserwuj Rząd ma problem - miliardy pójdą na dług
Autor: Zespół wGospodarce
Nawet połowę pożyczanych pieniędzy państwo musi przeznaczyć na zadłużenie
Donald Tusk© PAP/Radek Pietruszka
Nawet połowę pożyczanych pieniędzy państwo musi przeznaczyć na…obsługę zadłużenia. Sytuacja staję się podbramkowa - zwraca uwagę piątkowa „Rzeczpospolita”.
Gazeta zauważa, że zadłużenie Skarbu Państwa rośnie bardzo szybko. Dodaje, że według resortu finansów od początku roku do końca czerwca skoczyło o niemal 10 proc., czyli o ok. 129 mld zł.
Puchnący dług
„Rzeczpospolita” wskazuje, że z rządowych planów wynika, iż w tym roku dług całego państwa (a więc razem z tzw. funduszami pozabudżetowymi) spuchnie aż o 275 mld zł do 1,96 bln zł.
Ja121:35, 23.08.2024
Narazie twój PiS nie ma pieniędzy a komornik ściąga im za nie spłacone kredyty wzięte na kampanię wyborcza
M21:31, 23.08.2024
PKP nie może się rozpędzić do 160 na zmodernizowanym odcinku a chcą budować linię na 350?
. 21:36, 23.08.2024
Dobrze, niech budują i inwestują. Włocławek stanie się stacją węzłową, tak jak Kutno, Inowrocław, Iława. Ma szansę na większy rozwój, na inwestycje, a nie na zacofanie.
RUDY PLAN21:40, 23.08.2024
Nie będzie żadnej budowy CPK. To, że ten promysł w ogóle jeszcze funkcjonuje to tylko i wyłącznie efekt społecznego sprzeciwu, który uformował się pod hasztagiem TAK DLA CPK i ogromnego poparcia w sondażach. Na razie nie odbyły się jeszcze żadne audyty. Utknęły w martwym puncie, bo miały być pisane jak te słynne opinie dla Bodnara, żeby udowodnić, że to gigantomania i złodziejstwo PiSu i miały być pretektem do wstrzymania projektu i prokuratorskich postępowań. Ze względu na powyższe nie są już potrzebne. W zamian Tusk zwołał konferencję i opowiedział bajkę o Megalopolis, dronach bezzałogowych i wachadłowcach. Ale to ma służyć jedynie na potrzeby zbliżającej się kampanii prezydenckiej i tylko tyle.
O tym jak to w rzeczywistości ma wyglądać opowiedział Wojciech Ryglewicz, dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią, który udzielił wywiadu portalowi wnp.pl:
Planujemy operować co najmniej 2–3 razy w tygodniu na odcinku Frankfurt–Warszawa lub Frankfurt–Katowice. Docelowo chcemy mieć 5–6 rejsów w tygodniu - powiedział.
Zamiast CPK Cargo będzie Lufthansa Cargo i to jest prawdziwy plan obecnej władzy!
Koryto +10:27, 24.08.2024
Zimy nie ma, a Bałwan jest!
qqqqq21:40, 23.08.2024
ja bym się do prezydenta nie przywiązywał
fgfgh21:47, 23.08.2024
Kukucki jakie tereny inwestycyjne ??? ty syfu nie możesz ogarnąć w mieście a za inwestycje już się bierzesz , najpierw lokatorów ściągnij do molocha wybudowanego na Kruszyńskiej , tereny inwestycyjne są za Anwilem ale puste
re rudy plan22:02, 23.08.2024
A PKP Cargo wykończył pinokio z kurduplem , tysiące ludzi poszło na bruk , Pocztę Sasin z Bielanem tysiące straci prace , a straty liczone w miliardach Ale czego można się spodziewać po złodziejach .
Kaziuk22:43, 24.08.2024
Wiadomo czego można się spodziewać PO złodziejach.PO pół roku mniej 10 mld-ów po stronie zysków w Orlenie.
Łucznik22:58, 24.08.2024
Jeśli spółki takie jak cargo czy Orlen specjalnie i z premedytacją nie występują do przetargów, to wiadomo, że nie zarobią. Jak nie będą zarabiały, to będą drogie w utrzymaniu i nierentowne. Proste i koło się zamyka...
Jakoś deutschebahnowi i u krainskim przewoźnikom się będzie opłacało u nas wozić, a nam nie. Nie, my mamy nie wozić i nie mieć swoich, państwowych firm!
Kulin22:07, 23.08.2024
w rezerwacie rosnie gorejacy krzew mojzesza, chcą go przesadzić? bardzo blisko tego planowanego torowiska, co na to Ekolodzy?
witz213:49, 01.12.2024
No to będzie można podziwiać go z okien pociągu. Można też w cenę biletu wliczyć zwiedzanie rezerwatu. Same plusy.
Gjkffj22:53, 23.08.2024
Przecież to nigdy nie powstanie. Plany jak za Gierka
witz213:45, 01.12.2024
Mała poprawka - za Gierka budowano, nie tylko planowano. Historia się kłania.
NEWS23:39, 23.08.2024
ŻEBY BYŁO JASNE - przestańmy marzyć, stąpajmy po ziemi ;
Wyborcy nie chcieli Polskiego rządu i wybrali KOalicję chanaukową, która jak obserwujemy zrywa zawarte kontrakty czyli nie jest zainteresowana rozwojem Kraju i inwestycjami w Polsce .
Media - cytat :
GOSPODARKA I TECHNOLOGIE • 23.08.2024
Lufthansa zamiast CPK?
Niemiecki przewoźnik planuje ekspansję na polski lotniczy rynek cargo
Niemiecka Lufhansa Cargo planuje ekspansję na Polskę. Poinformował o tym w wywiadzie dla portalu wnp.pl dyrektor potentata przewoźnika na Europę Środkowo-Wschodnią Wojciech Ryglewicz. Potentat planuje docelowo 5-6 rejsów w tygodniu na linii Niemcy-Polska.
mś | Niezalezna.PL
Masakra00:06, 24.08.2024
Masakra. Tę linię na odcinku do Włocławka należało usadzić na lewym brzegu Wisły by Włocławek nie był omijaną odnogą, a realnie zyskał na jej budowie. Co Lipnie po KDP skoro nawet jej tam nie zatrzymają? Była realna szansa na budowę mostu kolejowo drogowego wraz z S10 i to by miało więcej sensu
John07:41, 24.08.2024
Świetnie...w godzinę do stolicy,,,zapewne połowa myślących będzie codziennie pracować w stolicy za normalne wynagrodzenie a nie w tym dole...
hahaha11:15, 25.08.2024
Na same dojazdy wydali by miesięcznie co najmniej 4200 zł. Przecież bilety będą w h.. drogie.
adaś1995$07:48, 24.08.2024
A przez Kowal przejdzie? Bo tam byłoby super gdyby tuż za Podgrodziem stacja byla i ludzie z wesela mieliby odwoz
tak jest08:50, 24.08.2024
Ale przecież pinędzy nie ma i nie będzie ! 100 kłamstw Tuska na 100 dni rządzenia !
Kapitalna09:28, 24.08.2024
No to do roboty DD, co dzień proszę o artykuły nie dla CPK, wywiady z mieszkańcami jak im teraz majątki na wartości stracą. Trzeba napisać list protestacyjny do premiera Sholza czy ta jego podwladnego Tuska. Działać, tu jedynie mogą być lepianki.
Rysiek_09:59, 24.08.2024
Nie zgadzam się dosyć że pekaśy PKS jeżdżą i kopciuchy zanieczyszajaca to chceta pociongi puścić by mi halasowalu
Realista10:18, 24.08.2024
Jakie to przykre że tak bezczelnie robi się z Polaków idiotów - gdyż jak obserwujemy Tusk i cała KOalicja chanaukowa jawnie doprowadza do upadku i likwiduje nie tylko istniejące firmy i zakłady ale i rezygnuje z zawartych przez Polski rząd PIS-u umowy i kontrakty na inwestycje gwarantujące rozwój naszego Kraju w tym CPK , i nie wiedzieć czemu dyskutuje się o inwestycjach które zostały zaniechane.
Koryto +10:28, 24.08.2024
Zimy nie ma, a tu już drugi Bałwan
do Realista11:08, 24.08.2024
Myślę że w istniejących realiach rządów KOalicji chanaukowej zająć się należy zamiast zaniechanymi inwestycjami i kontraktami, to skupić się trzeba na perspektywicznym rozwoju Kraju i podjąć konstruktywne dyskusje w zakresie merytorycznego wyboru i ustaleniu priorytetu pierwszeństwa czy najpierw zrealizować igrzyska olimpijskie dla gawiedzi w 2044 roku czy przygotować lot na marsa z ewentualną przesiadką na księżycu.
W miedzy czasie dla większej integracji społeczeństwa zorganizować należałoby przynajmniej dwa razy w roku krajowe parady równości oznakowane symbolem czerwonego serduszka przebitego błyskawicą .
w11:16, 24.08.2024
Nie ma się czym podniecać- ta inwestycja ,chociaż bardzo ważna dla rozwoju Polski - nie powstanie,zostanie uwalona przez obecnie rządzących uśmiechniętych od ucha do ucha,jak wybraliście ,tak mamy,niestety.....
Optymizm12:10, 24.08.2024
Powiało optymizmem, gdyż okazało się że w planach szybkiej kolei ujęta została ul. Tumska z nowoczesnym dworcem przesiadkowym, gdzie dodatkowo KOalicja zaplanowała się wybudować także reaktor atomowy.
Anonim12:20, 24.08.2024
A ten pociąg to będzie tak skręcał ?
///13:00, 24.08.2024
Tak, jak będzie jechał odwiedzić rodzinę na zakręcie
Józek Tkaczuk12:35, 24.08.2024
Posłanka skutecznie przekonywała mieszkańców Nasięgniewa , którzy zgodzili się na budowę kolei do Płocka - no i co ?Niegdyś były prezydent miasta na słynnych spotkaniach przekonywał mieszkańców Zazamcza aby zgodzili się na połączenie Promiennej z Toruńską i zgodzili się - i co , j nic i nic i nic
re Optymizm12:53, 24.08.2024
Mówi się, że chociaż KOalicja Tuska wprowadziła zakaz sprzedaży alkoholi na dworcach - to na nowo powstałym dworcu szybkiej kolei na Tumskiej będzie można zaopatrzyć się o każdej porze dnia w reklamową małpkę pampy.
re Anonim13:44, 24.08.2024
Zgadza się ten PO-ciąg będzie skręcał w stronę granicy węgiersko-syryjskiej i uda się PO inspiratory.
Zorro14:25, 24.08.2024
Na mapce jest narysowana linia i jest ok ciekawe jak rozwiążą problem dużego wzniesienia na zawislu pod względem inżynieryjnym sam projekt takiej linii to parę lat a wykonanie w polskich realiach z 10 lat spokojnie więc radzę wszystkim ochłonąć z podniecenia
muflon20:50, 24.08.2024
Jak to zrobić to w roku 1937 zaczęto a w 1938 r oddano do użytku most kolejowo drogowy nitowany w Płocku który ma 876 m i co przęsło 1 m do góry lub na dół zależy z którego kierunku się jedzie z Radziwia czy z miasta oraz nasyp najazdowy w górę po pętli od ulicy Popłacińskiej. Rok budowano most i po za dwukrotnym uszkodzeniem wojennym funkcjonuje do dziś służąc mieszkańcom Płocka. W rok wybudowano co dziś wydaje się nie możliwe a jednak było można i nikt kasy nie ukradł .
Spokoju dla mieszkań16:11, 24.08.2024
Zatem, były konsultacje tylko po co? Projekt przedstawia wprowadzenie do miasta kolei dużych prędkości oddziałującą kolejno na ul. Dobrzyńską, osiedle przy Płockiej, osiedle Kazimierza Wielkiego, Centrum Włocławka, trochę osiedle Południe, a przede wszystkim na osiedle Zazamcze
Czy o to wszystkim chodziło. Czy już wszyscy czują się zadowoleni. Jeżeli tak to teraz nastanie już tylko cisza.
Droga którą idziesz.20:56, 24.08.2024
13mld strat Orlenu nie mln. CPK zrujnowane w planach, o jakich planach piszecie.
Jaś 21:32, 24.08.2024
Najlepsze z tego wszystkiego jest ten przystanek WŁOCŁAWEK WSCHÓD, usytuowany w lesie...🤣🤣🤣
Fakty nie mity11:18, 25.08.2024
To nie przystanek tylko stacja techniczo-towarowa. Stacja jest we Włocławku i Warząchewce.
Yut01:34, 25.08.2024
Naiwniacy rudy nic nie pobuduje, dalej dajcie się wodzić za nos
nowy gość16:10, 25.08.2024
STUDZĘ TE HURA OPTYMIZMY, ZNAJĄC PODEJŚCIE DO SAMEGO CPK TO DOSIĘGNIEMY 2050 ROKU , CZYLI ROKU ROZPOCZĘCIA INWESTYCJI , ALE JEDNO CO SIĘ UDA , TO TO CO MÓWI PREZYDENT , WSTRZYMANE ZOSTANĄ WSZELKIE INWESTYCJE W PASIE TEJ KONCEPCJI I TAK WŁOCŁAWEK PONOWNIE ZOSTANIE COFNIĘTY W PLANACH ROZWOJOWYCH. PRZEPRAWA PRZEZ WISŁĘ POWINNA BYĆ W OKOLICACH ANWILU I W DODATKU RAZEM Z MOSTEM DROGOWYM , CZY KTOŚ POLICZYŁ ILE I JAKICH TOWARÓW BĘDZIE JECHAĆ NOWĄ TRASĄ ?
UFOludek16:53, 26.08.2024
Zbliżają się wybory na prezydenta Polski, stąd te kolejne obietnice. Po wyborach powrót do normalności, czyli do zwijania Polski i zaciskania pasa.
Szok17:00, 26.08.2024
Do Płocka ma być 150 km zamiast 40.
Mózg mi się zlasował.
jozek406:59, 28.08.2024
ten wariant nam się nie podoba mieszkańcom płockiej najlepiej zniszczyć wszystko szkoda że w ministerstwie mamy samych cymbałów bo normalni tam ludzie nie pracują wokół włocławka są lasy zamiast tam pociągnąć linie to życie ludzią zniszczyć chcą
Kloss10:22, 28.08.2024
Współczuję mieszkańcom Ostrowskiej, Zielnej, Kulina, Nasiegniewa i pozostałych miejscowości. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego nie można modernizować istniejących szlaków kolejowych, tylko trzeba wytyczać nowe. Po co nam dwie linie do Warszawy - wolna i szybka?
qqle17:02, 01.12.2024
Kolej przez rezerwat nie zniszczy gniazd Orłów i krzewu mojżesza?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
8 5
Jedna ze stacji elektrowni atomowej stanie kolo Anwilu. Nie wiem czy cieszyć się czy martwić że tu będzie jedną ze stacji. Dzis o tym było na google