Zamknij

Sklepikarze z ulicy Toruńskiej:"Miasto chce doprowadzić nas do bankructwa!"

18:27, 24.05.2013
Skomentuj Na ul. Toruńskiej trwa montaż ekranów dźwiękochłonnych, fot. Krzysztof Osiński Na ul. Toruńskiej trwa montaż ekranów dźwiękochłonnych, fot. Krzysztof Osiński

Sklepikarze z ul. Toruńskiej nie chcą ekranów akustycznych. Uważają, że bariery odetną ich od klientów i doprowadzą do bankructwa.

Właściciele sklepów z ul. Toruńskiej przyznają, że miesiąc temu dowiedzieli się o planach budowy barier dźwiękochłonnych przed ich lokalami. Trwały już wtedy roboty.   

- Zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym - mówi jeden ze sklepikarzy. - Zostaniemy odcięci od świata. Naszych lokali nie będzie widać; klienci nie będą mogli do nas dotrzeć; nie będą mieli, gdzie się zatrzymać, bo nie będzie parkingu przy ulicy.  

Na wysokości pawilonów handlowych "jedynka" ma być oddzielona ekranami przeźroczystymi o wysokości 4,8 m. Tam, gdzie ciąg pawilonów się kończy, ekrany będą nieprzejrzyste, o wysokość 6 m. W pobliżu sklepów nieprzeźroczyste ekrany znajdą się też w pasie zieleni dzielącym dwie jezdnie trasy.

- Będziemy zamknięci, jak w getcie - uważa właścicielka jednego ze sklepów. - Z drogi nie będzie nas widać.

Sklepikarze twierdzą, że zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych spowoduje, że ich biznesy upadną.

- Uniemożliwia nam się pracę. Tu ze 40 osób pójdzie na bezrobocie, bo utargi spadną - stwierdza jedna ze sklepikarek.

Handlowcy są także zdania, że przez ustawienie barier ich nieruchomości stracą na wartości, nawet o kilkadziesiąt procent.

Czytaj też: Mieszkańcy "anglików" też chcą ekranów akustycznych

Miejski Zarząd Dróg odpowiada, że na protesty za późno. Decyzja o ustawieniu ekranów zapadła już kilka lat temu. - Były w tej sprawie oczywiście prowadzone szczegółowe konsultacje społeczne - mówi Marek Wiliński z MZD. - Nikt nie ukrywał, że przy Toruńskiej staną bariery dźwiękochłonne.

Sklepikarze zapowiadają, że sprawy nie odpuszczą. - Pójdziemy do sądu administracyjnego, będziemy domagać się odszkodowań - twierdzą.

Z braku ekranów dźwiękochłonnych cieszą się właściciele sklepów znajdujących się w sąsiedztwie bloków "anglików". Jak już pisaliśmy, przeciwne zdanie w tej sprawie mają mieszkańcy budynków należących do Międzyzakładowej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej.

(G.S)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(23)

PogardaPogarda

60 18

"Sklepikarze" to obrazliwe, "inwestor" brzmi dumnie. Nie obrazajcie ludzi, ktorzy wiecej podatkow placa niz "inwestor".
Z inwestorem idzie sie na szampana i "raut" a "sklepikarza" ma sie w .....

18:49, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

granatgranat

82 59

Do kur.. nędzy czy w tym mieście nie ma normalnych ludzi? Jak słyszę te wypowiedzi to krew zalew. Proszę mi pokazać: 1. gdzie w tych 5 sklepach pracuje 40 osób, 2. gdzie tam był niby parking którego teraz nie będzie. 3. skoro ekran jest przezroczysty to chyba znaczy że przez niego widać,tak czy nie? Te małe sklepiki mają zasięg lokalny, kupują w nich głównie okoliczni mieszkańcy z bloków i będą to robić nadal. Ja osobiście jeżdżę tamtędy codziennie od paru ładnych lat i ani razu nie zatrzymałem się żeby tam robić zakupy. Włocławianie znają ten rejon i te sklepy i nie zapomną po postawieniu ekranów, a przyjezdni raczej tam zakupów nie robili bo nie było porządnego parkingu nigdy w tym miejscu. I proszę nie porównywać ściany ekranu przy chodniku do tragedii i gehenny getta.

19:25, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwqw

19 6

DŚU było wydawane kilka lat temu... poza tym, poza urzędniczym betonem musieliby walczyć jeszcze z mieszkańcami "szaf"...

19:42, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takitamtakitam

46 38

Ja tu czegoś nie rozumiem, przecież droga jest publiczna. Po drugie przed remontem co z tego, że było widać te sklepy jak nie było parkingu tylko trzeba było wjeżdżać na wysoki chodnik ( nie wszyscy mogli ). A po trzecie to i tak są sklepy osiedlowe to co oni tak piszczą, jak klienci Ci sami? Przecież to jest prosty wyzysk jakiegoś odszkodowania z naszych podatków. Przed remontem nie widziałem, żeby był tam nadzwyczajny ruch czy aut masowo stojących koło jedynki. Oni już dawno tam ledwo trzymali, no ale teraz mają o co się uczepić by zawsze coś tam wyskrobać. Jeśli MZD mówi prawdę, że robił konsultacje społeczne to na pochybel sku********

20:07, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PedroPedro

46 32

Kolejny przekręt w mieście sexu i biznesu EKRANY przy drodze nr 1.Kto wziął tym razem kaskę? Tradycyjnie ,pewnie Grupa Trzymająca Władzia!!!Ekrany przy ogródkach działkowych!!!Przejeżdżający przez Nasze miasto znajomi pytają "który DEBIL wymyślił ekrany przy ogródkach?"Odpowiadam-nie wiem i wolę pozostać w błogiej nieświadomości który kretyn za "moje" pieniądze to wymyślił

20:49, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marekmarek

24 16

co za bzdury!jak ekrany mają wpływ na ich dochody???a niby co?kierowcy zjezdzali specjalnie do ich sklepów?śmiech...żyją z tego że ktoś zapomniał coś w markecie kupić i wyskakuja po marchewkę,piwko czy śmietankę o złotówkę droższą.

23:53, 24.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolecbolec

12 4

Pedro A dlaczego niby nie przy ogródkach? Hałasu nigdy za wiele? Przecież to nie pole...

00:38, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

panelpanel

20 7

Sklepikarzy zapraszam do mieszkań w wieżowcu nr 63. Zobaczą jak sie mieszka w ciągłym hałasie. Slepikarze niech się tak nie wymądrzają. Bo to my ich zaskarżymy o odszkodowanie za blokowanie tak niezbędnej inwestycji. Proponuję także aby sprzedając alkohol pilnowali zby nie był pity on przed sklepem.

09:34, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AByWamsieAByWamsie

9 10

Podziekujci Paluckiemu i Kuzniewiczowi przy kolejnych wyborach. Takich przykladow braku kontaktu z mieszkancami jest bez liku. Ale "wladza" moze wszystko. Przynajmniej dopoki odpowiednie sluzby wczytaja sie w dokumenty i przesluchaja odpowiednich ludzi. A wtedy bedzie sie dzialo

09:51, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

30_procent_Bezrobotn30_procent_Bezrobotn

14 8

Ze "sklepikarza?, czyli człowieka, który sam stworzył sobie miejsce pracy urzędniczy beton może haracz pobrać raz do roku! Natomiast od "inwestora" "kasa" leci szerokim strumieniem! Zlikwidujcie i te miejsca pracy a w to miejsce pobudujcie francuską fabryczkę na 50 osób, która powstanie za 2 lata!
Trzeba odwołać partaczy, niszczycieli miasta w referendum i to szybko, bo wszyscy wylądujemy na bruku!

10:21, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OGŁOSZENIE!OGŁOSZENIE!

18 7

Chętnie przygarnę niechciane ekrany.
Mieszkaniec bloku Toruńska 99
;)

Poważnie!

10:41, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

14 lat budowy 14 lat budowy

33 8

Jedynkę buduje się już 2 kadencję Pałuckiego, oraz 2 kadencję jeszcze poprzedników Pałuckiego. Łącznie się 14 lat od wbicia łopaty. Protestować to trzeba jak było pozwolenie wydane w tym miejscu, były plany, trzeba ruszyć d... i do UM, ale jak się nie chcę to się czeka na fizyczną pracę, która nie ma nic już do tego co postanowiono. Po drugie ekranów jest za mało, a nie za dużo. Dziękuje

11:16, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan65jan65

20 4

Ekrany dźwiękoszczelne znajdują się w całej Europie i mają ograniczyć hałas wywołany przez ruch na drogach. Wykonuje się je dla dobra mieszkańców osiedli znajdujących się w pobliżu ruchliwych dróg. Aby to zrozumieć to proponuję, aby właściciele sklepów z domków na Michelinie przeprowadzili się do wieżowców przy ul. Toruńskiej. Nie przyzwyczajeni nie przespaliby ani jednej nocy.

12:53, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

9 2

Decyzję o ekranach wydał w 2007 r.(!) ówczesny Wojewoda Kujawsko-Pomorski, a był nim wtedy Od 7 listopada 2006 do 29 listopada 2007 Zbigniew Hoffman, mianowany przez premiera Jarosława Kaczyńskiego. Łyso wam teraz?

19:06, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 normalny normalny

4 0

Popieram wpis ~granata ; ma rację ,ludzie myślcie wreszcie .

19:37, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 normalny normalny

2 1

Popieram wpis ~granata ; ma rację ,ludzie myślcie wreszcie .

19:38, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fxfx

5 2

Jak żyję w tym mieście nie pamiętm żeby z Toruńskiej można było wjechać dp któregokolwiek z tych sklepików. Jakie parkingi mją być zlikwidowane? Przecież tam żadnego parkingu nie ma.Jakoś do tej pory właściciele sklepów nie dbali o to aby można było zaparkować w pobliżu samochód.Ekrany niczego nie zmienią. Będzie ciszej i tyle.I bezpieczniej z pewnością.Następna sprawa: jakie 40 osób? Gdzie tyle pracuje? w pięciu sklepach?W życiu nie widziałem tam więcj niż dwie osoby na sklep. Przeważnie jedna. I jeszcze jedno: od kiedy ekrany akustyczne powodują spadek wartości nieruchomości? Nieruchomości we Włocławku tanieją bo nikt ich nie kupuje. W ciagu ostatnich pięciu lat wyjechało na stałe z naszego miasta ponad 30tys. ludzi. Nie wierzycie? Sprawdźcie w UM Włocławek ilość wymeldowań n stałe i ilość nowych zameldowań. Pan prezydent i jego zastępca powoli doprowadzają Włocławek do ruiny. Wyłożenie kostką brukową (dwa razy droższą niż standardowa) śródmieścia nazywają iwestycją. Kiedy to niby ma się zwrócić? Razem z zyskami z przystani jednej lub drugiej? I to niszczy interesy w naszym mieście a nie ekrany akustyczne.Mamy największe w Polsce bezrobocie z miast powyżej 100tys. mieszkańców( choć nieoficjalnie już dawno nie mamy takiej ilości mieszkańców).Martwić się należy tym, że ekrany będą również na pasie zieleni pomiędzy jezdniami. Cały ryk samochodów odbije się od nich i wzmocniony pójdzie w bloki. Za to też możemy podziękować panu prezydentowi.Przyczyna w tym, że ekrany miały być również przed ulicą Hutniczą ale się komuś zapomniało i nie będą bo teraz trzeba by zerwać nowo położony chodnik i zniszczyć nowy pas jezdni. O dziwo pani w zarządzie dróg twierdzi że tak właśnie będzie co świadczy o poziomie wiedzy budowlanej naszych inżynierów. A że ilość się musi zgadzać bo była zamówiona więc się ekrany dostawi nawet tam gdzie są zupełnie zbędne a wręcz szkodliwe czyli w pasie zieleni.Ale po co dobre projekty jeśli i tak nie buduje się zgodnie z nimi? Toruńska miła mieć studzienki ściekowe w pasie zieleni a gdzie są? W pasie jezdni ale włodarze naszego miasta uważają że są w pasie zieleni i wszystko jest zgodne z projektem.To że zapada się parking przed urzędem na Zielonym Rynku też pewnie jest zgodne z planem.Może tak miało być aby ktoś mógł wykonać remont? Zapadające się studzienki na Kapitulnej i Obwodowej to pewnie też ma być kolejna atrakcja turystyczna.Przetrwały trzy miesiące. Te w tunelu przy Młynie też już są krzywe. Może czas zastanowić się nad kwalifikacjami firmy, która realizuje większość ,,inwestycji" w naszym mieście i jej powiązaniem z niektórymi lokalnymi politykami?. I tych potrzebnych i tych zupełnie zbędnych jak chociażby wspomniana kostka nie nadająca się do jeżdżenia i chodzenia czy przystań na której póki co zarabia tylko właściciel gruntu i o dziwo nie jest nim nasze miasto (dzierżawa gruntu 16tys zł miesięcznie). Pamiętacie ile czasu zamknięta była ul. Kilińskiego ze względu na budowę Wzorcowni? Nikt z tego tytułu nie zapłacił miastu nawet złotówki. A kto na to pozwolił i do kogo należy wzorcownia wszyscy wiemy więc nie ma się czemu dziwić.Takie jest to miasto i żadne inwestycje mu nie pomogą jeśli zarządzają nim tacy ,,fachowcy".
Takie cyrki rozpoczęły się we Włocławku wraz z erą pana Pałuckiego i mam nadzieję że wraz z nim się zakończą. To tyle w temacie zdziwienia, że we Włocławku wszystko co się robi jest nielogiczne i przez normalnych ludzi nigdy nie byłoby zaplanowane. W Polsce znani jesteśmy z 2 rzeczy : dziurawych dróg i drużyny koszykówki.Teraz będziemy znani z ekranów przy ogródkach i ich braku przy części osiedla przy ul Toruńskiej i Hutniczej.Pewnie przyczyni się do tego telewizja TVN która wykazała zainteresowanie tematem. Być może przy okazji ekranów powiedzą coś o rządach pana prezydenta. O przemyśle jaki istniał tu kilkanaście lat temu nikt już nawet nie pamięta. O złożeniu jakiejkolwiek dużej firmy we Włocławku nie ma mowy. Takie miasta jak np. Kowal w tym temacie prezentują się dużo lepiej. Ale tam nie ma pana prezydenta i jego ekipy....
Wypada podziękować zarówno panu Pałuckiemu jak i wyborcom którzy na niego głosowali.

23:45, 25.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hjhdhjhd

4 1

niech te ekrany bedą porządne a nie jak na okrzei
jestem za (mieszkam przy sklepikach i mi ekran nie bedzie przeszkadzac)

06:41, 26.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarekwjarekw

0 2

a dlaczego nie będzie ekranów od ulicy hutniczej w stronę elektryka przecież tu też jest hałas.

07:22, 26.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

8 2

Bicie piany! zebrali się grupą i wywodzą mądrości. Z wypowiedzi można by wnioskować, że niby więcej wiedzą na temat ekranów niż specjaliści. Dziwne. "5 osób straci pracę" - z powodu ustawienia przeźroczystych ekranów ?? Dojazdu od Toruńskiej nie było nigdy. Był od samego początku od ul. Mechaników, więc o co spór ? Ludzie nauczcie się wreszcie akceptować zmiany, które mają iść ku lepszemu. Czcze gadanie, że będzie tam niebezpiecznie i ciemno, bo postawione zostaną ekrany. Śmiech na sali! o 16:00 zimą to jest zawsze ciemno, od tego są latanie. Ciemniej niż dotychczas to tam nie będzie na pewno. Ktoś, kto ma przyjechać dojedzie, jak zawsze nie od "1" tylko jak dotychczas od drugiej strony. Nie przesadzajcie. Pomyślnie o tych, którzy faktycznie tam mieszkają i żyją w takim hałasie od lat. Ponadto, co to za argument, że od pociągów jest też głośno - no jest, więc tym bardziej wyciszenie od strony ulicy wspomoże tak patową sytuację, jaką jest hałas obustronny. Może zażądacie usunięcia torów ??? Może one też spowodują zwolnienia ?

09:20, 26.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximMaxim

0 0

Jak Kowalski, będzie miał kasę to na pewno, nie będzie się zastanawiał gdzie iść po chleb. po za tym ekrany w tym miejscu są wskazane. Będzie na pewno spokojniej i bezpieczniej, sam byłem świadkiem potrącenia w tym miejscu kilku dzieciaków które przebiegał przez ulicę. Co do sklepików, nic się nie dzieje, niema kto kupować, co robić? Protestować. Zastanawia mnie tylko JEDNO W TYM PRZYPADKU? Po CH.. od Toruńskiej 87 od strony działek tak działek EKRANY za kasę za którą można wyremontować elewacje 3 szkół i 2 małych przedszkoli i nie zamknąć kolejnej biblioteki

12:56, 26.05.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

0 0

Dobrze niech będą ekrany tylko przezroczyste tak jak piszą przydały by się też na przysłowiowych anglikach a tam stawiają ekrany ale chyba rybką w Wiśle bo mieszkańcom to raczej nie no chyba że strony drogi im się pomyliły.

21:16, 02.06.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxi wiekxxi wiek

0 0

Wszystkich którzy zamierzają oszpecić swoje miasta trzeba zaprosić do Włocławka .Bo tu z jednej strony piepszy sie o ekologii a z drugiej zamiast zielenią zasłaniać i maskować wypociny partyjnych projektantów ustawia się średniowieczne częstokoły .A partyjne barany zmuszją mieszkańców-podatników do ich akceptacji !!! Wstyd na skale ogólnopolską !!!

16:16, 26.02.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%