Wiadomości Włocławek - informacje, newsy, fotorelacje

Zamknij
Ważne

Protest z Włocławka na antenie Polsatu. Teraz sprawę zna cała Polska

Marika Lewandowska Marika Lewandowska 11:00, 07.11.2025 Aktualizacja: 09:20, 07.11.2025
33 Protest z Włocławka na antenie Polsatu. Teraz sprawę zna cała Polska Fot. Zzut ekranu/Interwencja Polsat

Ich apel usłyszała cała Polska. Włocławianie, którzy bronią swoich działek przed planowaną trasą S10, wystąpili w programie Polsatu. Materiał można już zobaczyć online – i ocenić samemu.

::addons{"type":"only-with-us", "color":"white"}

Emisja poruszyła widzów w całym kraju

W czwartek, 6 listopada, w programie „Interwencja” na antenie Polsatu wyemitowano reportaż o mieszkańcach Włocławka, którzy od miesięcy walczą o zachowanie swoich ogródków działkowych. Dla wielu to był emocjonalny i poruszający materiał, pokazujący, że decyzje inwestycyjne nie są tylko kwestią map i planów, ale dotyczą realnych ludzi i ich życia.

„To są zielone płuca miasta”

Działkowcy z Rodzinnych Ogródków Działkowych „Tajemniczy Ogród” i „Zofijka” apelują, by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zrezygnowała z forsowanego wariantu, który przecina te tereny. Obawiają się, że po rozpoczęciu budowy drogi ekspresowej S10 znikną dziesiątki działek, drzewa i ogródki, które pielęgnowali przez całe życie.

80-latkowi to pewnie pęknie serce z żalu, jeśli zostanie to zaorane. Nie chcemy utracić ani jednego ogrodu, to są zielone płuca miasta

– mówiła w programie pani Grażyna, jedna z działkowiczek.

::photoreport{"type":"see-button","item":"21544"}

Dla wielu seniorów te miejsca to nie tylko hobby, ale całe życie.

Jestem tu od 1973 roku, nie wyobrażam sobie, by ktoś nam te działki zabrał. Ja się kładę na bramie i żaden pojazd nie przejedzie

– dodawał pan Józef.

Jest alternatywa

Włocławianie podkreślają, że nie są przeciwni budowie drogi, ale chcą, by jej przebieg był racjonalny. Proponują wariant, który prowadzi trasę bliżej terenów przemysłowych, z dala od osiedli i działek.

Jak argumentują, taki wariant byłby tańszy i mniej uciążliwy społecznie – część terenów w rejonie Anwilu została już wcześniej wywłaszczona pod inwestycje przemysłowe.

– Nie można ludzi mamić, że czegoś nie można zrobić. Chcą wyciąć las, następnie ogrody działkowe, a to wszystko sprawia, że koszty tej trasy są znacznie wyższe niż przy wariancie przez strefę przemysłową – mówił w reportażu senator Stanisław Pawlak.

– Tu nie ma ani logiki, ani opłacalności. Jest dziwny upór, którego nie można przemóc żadnymi argumentami. Tu wszyscy chcą trasy S10, tylko budowanej w sposób racjonalny i odpowiedzialny – dodawał poseł Piotr Kowal.

Wsparcie 

W obronie mieszkańców stanął także prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki, który przypomniał, że ogródki działkowe pełnią w mieście ważną funkcję przyrodniczą i społeczną.

Ogrody działkowe zajmują kilka hektarów, dostarczają tlen, mają szereg bardzo wartościowych funkcji, a są przyrównywane do pojedynczego domu jednorodzinnego

– podkreślił w materiale Polsatu.

Prezydent, podobnie jak parlamentarzyści, domaga się ponownej analizy planów i rozważenia alternatywnego wariantu, który nie zniszczy miejskiej zieleni.

GDDKiA: „Technicznie bardzo trudne”

Na pytania reporterów Polsatu odpowiedział przedstawiciel GDDKiA z Bydgoszczy, Julian Drob, który stwierdził, że wariant preferowany przez mieszkańców, jest „technicznie bardzo trudny, wręcz niewykonalny”. Jak tłumaczył, prowadziłby on do wyburzenia sześciu domów na terenie miasta.

Działkowcy odpowiadają, że nie chodzi tylko o liczby, ale o ludzi – „to nie są tylko działki, to tysiące osób, rodziny i sąsiedzi, którzy zostaną ograbieni z tego, co budowali przez lata”.

Co dalej z trasą S10?

Na razie GDDKiA nie podjęła ostatecznej decyzji o przebiegu drogi ekspresowej przez Włocławek. Wniosek o decyzję środowiskową ma zostać złożony dopiero na przełomie 2025 i 2026 roku, więc wciąż jest czas na zmiany.

 

Mieszkańcy jednak nie kryją niepokoju. Żyją w niepewności i obawie, że – mimo protestów i wsparcia polityków – o wszystkim zdecyduje „kreska na mapie”.

Zobacz materiał i podziel się opinią

Reportaż Polsatu wywołał szeroką dyskusję wśród włocławian. Jedni wierzą, że emisja coś zmieni, inni są sceptyczni.

👉 Zobacz odcinek „Interwencji” na stronie interwencja.polsatnews.pl i daj znać, co sądzisz o sprawie.

Czy głos mieszkańców wreszcie został usłyszany?

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (33)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

profprof

11 5

Te miliony, które mają korzystać z tej drogi to nawet nie będą wiedziały przez jakie miasto przejeżdżają.
Miliony przejadą koło Anwilu i też dojadą do celu. Na to miast dziadek , ja i inni tu mieszkamy. Żeby przejechać na drugą stronę Wisły nie musimy mieć mostu na podwórku. Na Zawiślu nie ma zakładów przemysłowych , tylko jest osiedle domków. Mieszkańcy raz dziennie dojadą na przeprawę do azotów. Nie czują potrzeby pozdrawiania 40 tys samochodów przejeżdżających trasą S10 z okien swoich domów. S10 to trasa tranzytowa i sam wjazd na nią to kilometr, a zjazd drugi kilometr. To nie będzie miejska przeprawa typu stary most. Wariant przy azotach na pewno odciąży stary most, a włocławek zyska pełną obwodnicę miast. I to będzie sukces.

13:27, 07.11.2025

KlopsKlops

3 1

Jednemu pęknie serce, Pan Józef położy się w bramie pod gąsienicami spycharek, a reszta po prostu nie dożyje początku inwestycji. I problem się sam rozwiąże.

15:01, 07.11.2025

SprzedawcaSprzedawca

8 3

Prezydent niech się nawet nie pojawia na Kaliskiej bo go straż miejska może nie upilnować. Wystarczy posłuchać co mówią tam mieszkańcy i przechodnie.

13:02, 07.11.2025

TakTak

0 1

Powinni już teraz utworzyć kawałek dalej nowe ogródki działkowe i przenosić wszystkich i budowa nowe dla chętnych. Oczywiście wszystkie samowolę budowlane typu domki szlaban do nadzoru budowlanego zgłaszać to nie są domki a ogródki

12:19, 08.11.2025

ProfProf

4 11

Dwa domy, a nie osiedla. Osiedla i rozwój miasta to zniszczy S10 jak puszczą ją pod oknami osiedla Zazamcze. Przed snem zamiast baranów będziesz przejeżdżające samochody liczył ( jak kiedyś na Toruńskiej).

13:33, 07.11.2025

RE: ProfRE: Prof

6 1

Ponad 40 domów, w tym większość Witoszyna.

15:02, 07.11.2025

Pozostałe komentarze

OloxOlox

16 7

Pani Mariko dlaczego dopuszcza się Pani manipulacji pisząc, że oglądała ten program i usłyszała cała Polska?????? Żenujące jest to Pani "dziennikarstwo"

11:22, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oglądałem Oglądałem

16 8

reportaż i wcale się nie wzruszyłem. A podobno taki był wzruszający. Nie wiem też czy sprawę zna cała Polska. A tych obrońców działek to żal słuchać. Nie mówię o właścicielach działek bo tych po części rozumiem. Każdy broni swego. Ale ci "goście", którzy chcieli tylko pokazać się w telewizji byli zwyczajnie żałośni. Za chwilę wystąpią w obronie innych racji jak tylko będzie telewizja. A wystarczy czasem skorzystać ze swoich kompetencji. Tylko tam nie ma kamer.

11:25, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Widz Widz

14 11

... co za ludzie ... Ogródki wypoczynkowe ...a nie mieszkalne nie inwestycyjne halooo ludzie tam się wypoczywa nie mieszka nie pracuje to nie jest ważne ... A niektórym to przez wasze *%#)!& protestowanie może szkodzić nie widzicie tego ... Przez wasze działanie mogą ludzi przenosić z miejsc w których mieszkają żyją utrzymują się , pola uprawne zniszczyć bo jakieś durne górski działkowe nic nie warte pod względem ekonomicznym TYLKO WYPOCZYNKOWYM w głowy się puknijcie ślepaki......

11:30, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ponure realiaPonure realia

8 17

Ja myślę że Włocławek to miasto głównie PO KOmuchów a ich myślenie jest raczej ociężałe dodatkowo wspomagane TVN-em i nie dostrzegają tego że obecnie Kraj stacza się po równi pochyłej i został zadłużony w BŚ jak nigdy po wojnie a budżet świeci pustkami , póki co likwidowane sa zawarte za PIS-u kontrakty, zaniechane inwestycje a więc wstrzymany rozwój gospodarczy Kraju , upadają zakłady , wszechobecna drożyzna a służba zdrowia na skraju bankructwa - w takiej sytuacji wspominanie o budowie CPK i tras dojazdowych szybkiego ruchu w tym S10 - jest śmieszne, nie poważne i infantylne , ale o tym wiedzą w Polacy w miastach w których odsetek POKOuchów jest znacząco mniejszy - i potrafia zrozumieć ogarnąć dzisiejszą rzeczywistość która jest skrajnie ponura i rysuje w najbliższym czasie perspektywę biedy, nędzy i ubóstwa.

11:37, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

kris...kris...

0 0

Myślę że najlepiej to by było, jakby ta nowa trasa S-10 ominęła Włocławek w promieniu około 20-30km. nowy most na Wiśle wybudować pod Toruniem, Włocławek ogrodzić wysokim płotem a same miasto i najbliższe okolice ogłosić skansenem. Płakać mi się chce ze śmiechu

20:09, 09.11.2025

MirażMiraż

8 10

Kraj ogromnie zadłużony dryfuje w kierunku bankructwa i nie ma już nawet pieniedzy na służbę zdrowia a tym emerytom wydaje się stale że będzie realizowana jakaś budowa trasy S-10 i ich działki są zagrożone.
Ta budowa CPK i tych tras - była realna jeszcze dwa lata temu ale teraz to tylko niedościgniony miraż fatamorgany.

11:54, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JóziekJóziek

7 3

Oboje z ojcem wiedzieliśmy że budowa CPK i tras szybkiego ruchu w tym S10 to lipa

12:00, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

a tymczasem a tymczasem

8 5

Od ponad tygodnia trwa blokowanie ruchu na ul ZIELNEJ w godzinach szczytu robotami przy chodnikach ....to jest tylko przygrywka do tego co się będzie działo w czasie remontu mostu na Wiśle pod nadzorem pana QQckiego .Mieszkańcy Zawiśla będą musieli mieć tony cierpliwości i pieniądze na paliwo ...

12:21, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

SubZeroSubZero

15 3

Kukucki przy okazji każdej inwestycji wycina dziesiątki drzew, a teraz coś bredzi 👎o zielonych płucach.

Niech pan przyzna, że chodzi o lokalizację zlokalizowana na terenach mocodawcy.

12:59, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

re SubZero re SubZero

4 2

Teraz kłamczuch będzie miał bliżej do ,,taty'' w domu samotnej matki ...niż do Wieńca ...

14:11, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolekKarolek

4 4

I znowu Włocławek znany ze swoich patologii. Czy raz w życiu, media ogólnopolskie mogłyby za coś to biedne miasto pochwalić?

14:58, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodosrodos

6 8

samochodziarze nie mają sumienia , w imie pseudopostepu sprzedadza matke

15:04, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec.Mieszkaniec.

4 4

Wariant przebiegający wokolicy Anwil SA SA gerenuje znacznie wyższe koszty inwestycjne ze względu na następujęce czyniki: 1. Teren bagieny, torfowy wymaga specjalsitycznych prac ziemnych, odwodnień konstrukcji, Obszar natura 2000 Dolnej Wisły. 2. Przebieg insfrakturą krytyczną PKP i Transchem, wpływ prac na przebiegające gazociąciągi DN 500 do Anwilu, Włocławka i Inoworcławia, Eteanu oraz do elelktrowni gazowej. 3. Wariant W11 generuje wykup 6 Domów i ziemi klasy 1 co gereneruje koszty związane: Wycena nieruchomości, Negocjacje z właścielami, ewnetulane zapewnienie mieszkań zastępczych. 4. Założenia formalno prawne Ze względu na kolizje infrakstury krytycznej badania jakie prace będę miały wplyw na gazociągi i ropociąg DN 500 Procedury uzyskania decyzji środowiskowej, wpływ na obszar natura 2000 jakie startaty będą w przyrorodnicze, pozwolenie na budowę i zgód właścicieli będzie czasochłone i kosztowne. Anwil będzie musiał wstrzymać zaopatrzenia na czas budowy przeprawy pod 14 torami to są straty nie do odrobienia.

15:13, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za bełkotco za bełkot

6 3

Teraz sprawę zna nie tylko cała Polska, lecz mieszkańcy Drogi Mlecznej. Co za bełkot.

15:15, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Woj.Woj.

0 0

Działki jak działki też są ważne ale nie o to tu chodzi. TIR wytwarza szum hałas ok 95dB przy prędkości 90 km/godz. Może być większy zależy jaka będzie nawierzchnia ścieralna. Domy np. na ul. Rakutowskiej oddalone od 20 do 50 m od drogi nie mają racji bytu. Mieszkanie w nich to gorzej jak w więzieniu. Wartość tych domów spadnie do co najmniej o 50 -80%. W ogóle staną się niesprzedawalne. Kto za to zapłaci. S-1to droga krajowa. Z przeprawy mostowej sami mieszkańcy Włocławka nie będą lub niewiele będą korzystać. Sprawa dojazdu kosztu paliwa, czasu itp. Lepiej będzie poczekać max 10 min. i przejechać mostem stalowym. Jedynie jeździć będą nową przeprawą pracownicy Anwil i pokrewnych firm oraz wjeżdżający na autostradę i dalej. Ten biedny Włocławek z jednej strony ma chemię Anwil i teraz Państwo dołoży jeszcze potężny hałas. Dla mieszkańców Zazamcza też. Wariant W-1 - zresztą zaproponowany przez GDDKiA byłby najlepszy dla Włocławka. Jak tylko powstał projekt budowy S-10 to był od początku preferowany. Zobaczcie jak w Toruniu wykonano przeprawy przez Wisłę. Można , można. Jeśli dalej będą preferować ten wariant a nie W-1 to wzywam włocławian do wielkiej manifestacji - zobaczycie, że pomoże.

12:34, 08.11.2025

Fan POFan PO

8 8

Uważam że ci działkowicze są zbyt samolubni ich cyniczna prywata przysłania im racjonalne myślenie o rozwoju miasta i chcą ograniczać pozostałym mieszkańcom miasta rozwój infrastruktury.

16:04, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Mieszkaniecdo Mieszkaniec

2 7

Nie gorączkuj się i nic nie wymyślaj , bo nie chcieliśmy Polskiego rządu PIS-u i wybraliśmy PO KOmuchów KOalicji 15 października - i nic nie będzie się budować " bo pieniendzy niema i nie bendzie"

16:10, 07.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkaniec.Mieszkaniec.

2 0

Nie gorączkuje, nie wymyślam ale był by to jeden z najdroższych odcinków drogi jaki by przebiegał przez Włocławek o około 40%-50%, a co piszesz masz racje bo jak by wszystkie badania, wysiedlenia, pozwolenia na budowę tej drogi to by mineło 5- 7 lat To tak jak się u nas mówi cały czas o elektrowni atomowej tylko że co zmiana władzy wszystko od nowa się zaczyna na mówieniu w mediach i na pisaniu, a co do czego nic nie ma.

18:45, 07.11.2025

do Mdo M

2 0

Przypomnę że Spółka budowy elektrowni atomowej rozpoczęła swoją działalność już w latach rządów Tuska PO/PSL i funkcjonowała prawie cztery lata, zatrudniała około stu osób w tym prezesa, ,vice, i zarząd .
Prezesem chyba był te co rzekomo miał sprzedawać Katarczykom stocznię Szczecińską.
Ta budowa elektrowni atomowej kosztowała podatników przeszło 250 milionów zł.
Kiedy rządy przejął w 2015 r. rząd PIS-u - rozgonił to towarzystwo, które przez prawie cztery lata funkcjonowana nie zdołali nawet ustalić lokalizacji tej elektrowni.

22:03, 07.11.2025

@ do M@ do M

2 0

To jest cała historia Polskiego atomu ale z czego co wiadomo została wyłaczona elektrownia Pątnów Konin i tam Zepak miał budować elektrwonie ze Solarzem ale z czego wiadomo elektrownia jest w likwidacji i w tym miejscu nie powstanie elelktownia atomowa. Co powoduje że procedury trzeba będzie zacząć z nowu od nowa.

22:21, 07.11.2025

WłocławianinWłocławianin

3 3

Też mieszkam we Włocławku ale nie zgadzam się z tą grupą obrońcow działek. Wariant W1 ominie co prawda ogródki działkowe, ale spowoduje utratę dorobku życia wielu ludzi mieszkających na przedmieściach Włocławka. 25 domów pod Włocławkiem rozjadą buldożery. Jak to porownać z ogródkiem działkowym?

10:32, 08.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

profprof

1 0

Przecież przebieg trasy w poszczególnych wariantach zaproponowała GDDKiA. Jako inwestorzy chyba GDDKiA nie rysowało przebiegu wariantów palcem po mapie tylko wskazali możliwe do realizacji przebiegi trasy. Tak że nie martw się o problemy z budową. Każdy z wariantów powoduje mnóstwo problemów w realizacji. Na pewno GDDKiA zatrudnia fachowców i dając opcję W1 pod głosowanie ,ocenili przebieg W1 jako możliwy do realizacji.

23:14, 09.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%