Zamknij

To będzie muzyczna uczta! Przyjdź na Festiwal "Belcanto per Sempre"

00:00, 02.10.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:12, 02.10.2019
Na festiwalowej scenie wystąpi m.in. dobrze znany włocławskiej publiczności Dariusz Stachura. Na festiwalowej scenie wystąpi m.in. dobrze znany włocławskiej publiczności Dariusz Stachura.

Wybitni wokaliści i wokalistki, orkiestra i najpiękniejsze utwory operowe. Taka muzyczna uczta czeka publiczność podczas IX Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej "Belcanto per Sempre".

Festiwal organizowany przez Krzysztofa Grządziela i Fundację Samotna Mama na stałe wpisał się do kulturalnego kalendarza Włocławka i co roku przynosi publiczności mnóstwo muzycznych uniesień. IX edycja wydarzenia, w którym udział biorą najlepsi śpiewacy i śpiewaczki z Polski oraz z zagranicy, odbędzie się w dniach 18 i 19 października.

Pierwszy dzień imprezy tradycyjnie zostanie poświęcony młodym wykonawcom, którzy na scenie Pałacu Bursztynowego zmierzą się w konkursie o „Bursztynową Strunę”. Laureatów oraz największe gwiazdy scen operowych będzie można usłyszeć drugiego dnia Festiwalu, podczas koncertu galowego „Bella Voce” w Hali Mistrzów. Wokalistom będzie towarzyszyć Orkiestra Symfoników Bydgoskich pod dyrekcją Marka Czekały.

Bilety na IX Festiwal Włoskiej Muzyki Operowej "Belcanto per Sempre" są do nabycia w recepcji Pałacu Bursztynowego przy ul. Okrężnej 21 oraz w Informacji Turystycznej przy ul. Warszwaskiej 11/13

Na festiwalowej scenie zaprezentują się najpiękniejsze głosy scen operowych:

Magdalena Idzik – mezzosopran

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Warszawie. Studia muzyczne kontynuowała w Mediolanie oraz w Londynie. W swoim bogatym repertuarze artystka ma wiele partii m.in. w takich operach jak: „Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego, „Jaś i Małgosia” Humperdincka, „Straszny dwór”, „Hrabina” Moniuszki, "Wesele Figara”, „Czarodziejski flet” Mozarta czy „Krakowiacy i Górale” Kurpińskiego. Z zespołem Teatru Wielkiego - Opery Narodowej uczestniczyła w występach gościnnych na Cyprze, w Japonii i Hiszpanii. Wystąpiła również podczas słynnego koncertu galowego Andrei Bocellego w łódzkim Teatrze Wielkim.

Aleksandra Wiwała – sopran

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi. W ubiegłym sezonie rozpoczęła współpracę z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie wciela się w główne postacie w spektaklach operetkowych. Będąc jeszcze na studiach, debiutowała wymagającą rolą Rosalindy w operetce „Zemsta Nietoperza” Johanna Straussa na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi. W 2012 roku została wyłoniona w drodze konkursu do Programu Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA przy Operze Narodowej w Warszawie, gdzie kształciła się pod okiem wybitnych pedagogów i reżyserów. W 2013 roku została uhonorowana Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne i twórcze oraz upowszechnianie, ochronę i promocję kultury. Miesięczna trasa koncertowa po Australii w 2014 roku, gdzie miała zaszczyt śpiewać m.in. w Ambasadzie RP w Canberze, przyniosła sopranistce ogromny sukces oraz zaowocowała stałą współpracą.

Aleksandra Borkiewicz – sopran liryko-koloraturowy

Studia na wydziale wokalno-aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi ukończyła z wyróżnieniem. Solistka - śpiewaczka Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie wciela się w główne postaci w spektaklach operetkowych. Brała udział w IV edycji Festiwalu Oper Barokowych. Ta polska prapremiera została uwieczniona przez TVP Kultura. Laureatka XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – wyróżnienie za najlepsze wykonanie polskiej pieśni (2015) oraz XVIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – nagroda specjalna za wybitne wykonanie pieśni kompozytora współczesnego. W 2018 roku została – jako jedyna Polka – finalistką prestiżowego konkursu wokalnego Voci dal Mondo w Turynie. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureatka nagrody Ministra za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej.

Bogna Dulińska – pianistka, kameralistka

Wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi, której jest absolwentką. Swoje umiejętności doskonaliła na Mistrzowskich Kursach Pianistycznych m.in. w Dusznikach Zdroju oraz w Weimarze. Od 1998 r współpracuje jako pianista-akompaniator z Katedrą Instrumentów Dętych Drewnianych, Perkusji i Akordeonu Akademii Muzycznej w Łodzi. W grudniu 2005 r. nagrała płytę „Arie i pieśni” z okazji 60-lecia Polskiego Instytutu Muzycznego. W maju 2009 r. została jako jedyna wśród pianistów nagrodzona specjalnym dyplomem podczas I Międzynarodowego Konkursu Saksofonowego w Łodzi. Od kilku lat współpracuje z wybitnym polskim saksofonistą, Pawłem Gusnarem. Prowadzi bardzo ożywioną działalność koncertową zarówno jako solistka, jak i kameralistka - w kraju i za granicą (Niemcy, Japonia, Kanada, Szwecja, Francja, Ukraina, Austria, Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, Afryka). We wrześniu 2013 roku obroniła tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka.

Paweł Skałuba – tenor

Jeden z najwybitniejszych tenorów młodego pokolenia. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie wybitnego artysty i pedagoga prof. Piotra Kusiewicza. Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. W 1993 roku został jako jedyny Polak i najmłodszy uczestnik finalistą I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Placido Domingo w Paryżu. W 2002 roku zdobył pierwszą nagrodę podczas IV Międzynarodowego Turnieju Tenorów w Szczecinie. W 1997 roku z okazji obchodów 1000-lecia Miasta Gdańska miał zaszczyt wystąpić w Watykanie w Bazylice Świętego Piotra, biorąc udział w koncercie pod dyrekcją prof. Jerzego Katlewicza w obecności papieża Jana Pawła II. Gościł na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i w całej Europie, koncertował także w Kanadzie i USA. Za dotychczasowe osiągnięcia otrzymał nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki. Został także stypendystą firmy YAMAHA. Aktualnie jest pierwszym tenorem Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, współpracuje z teatrami operowymi i filharmoniami w całej Polsce, wykonując pierwszoplanowe partie w dziełach operowych, operetkowych i oratoryjnych kompozytorów różnych epok. Od 2002 roku jest jednym z "Trzech Polskich Tenorów". W roku 2006 wziął udział w światowej prapremierze megaprodukcji pt. „ÇaIra” autorstwa Rogera Watersa (Pink Floyd).

Adam Sobierajski – tenor

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Solista Opery Krakowskiej, związany również z Gliwickim Teatrem Muzycznym i Operą Śląską w Bytomiu. Jest dwukrotnym laureatem Konkursu im. I. Borowickiej w Krakowie (2006, 2008), zdobywcą wyróżnienia oraz cztery nagród, w tym dla najlepszego tenora w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A. Didura w Bytomiu (2008), laureatem I Europejskiego Konkursu Tenorów w Sosnowcu (2009). W latach 1999-2000, występował w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk”, wykonując partie solowe. Współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Poznaniu oraz Filharmoniami: Krakowską, Śląską, Zabrzańską i Jeleniogórską. Jego repertuar obejmuje partie operowe jak: Tamino w „Czarodziejskim flecie”, Don Ottavio w „Don Giovannim”, Almaviva w „Cyruliku sewilskim”, Alfred w „Traviacie”, Leński w „Eugeniuszu Onieginie”, Rodolfo w „Cyganerii” czy Nemorino w „Napoju miłosnym”. Śpiewał dla prezydentów RP i premierów, a także wielokrotnie na zaproszenia zmarłego już Bogusława Kaczyńskiego w telewizyjnym widowisku promenadowym podczas Europejskiego Festiwalu Operowego im. Jana Kiepury w Krynicy Górskiej. Występuje także w koncertach „Trzech Polskich Tenorów” z Dariuszem Stachurą i Adamem Zdunikowskim, solistami Opery Narodowej.

Dariusz Stachura – tenor („Polski Pavarotti’’)

Jest absolwentem łódzkiej Akademii Muzycznej. W 1989 r. z wielkim powodzeniem zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego. Rok później został laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari. W 1992 r. otrzymał Nagrodę Specjalną krytyki łódzkiej za wybitne dokonania na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. Od tego czasu datuje się także udział artysty w licznych tournée (zagranicznych), zarówno ze swoim macierzystym Teatrem Wielkim w Łodzi, jak i innymi teatrami po całej niemal Europie, m.in.: Austrii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii a także Chinach, RPA oraz w USA. W latach 1999–2003 był solistą opery w Norymberdze. Ściśle współpracował z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, kreował pierwszoplanowe role w premierowych i szeregowych przedstawieniach. Ma w swoim repertuarze takie opery, jak: „Straszny dwór” Moniuszki „Faust” Gounoda, „Don Pasquale”, „Łucja z Lamermooru” i „Napój miłosny” Donizettiego, „Madame Butterfly” Pucciniego oraz „Rigoletto” Verdiego. Do niewątpliwych sukcesów artystycznych Dariusza Stachury należy zaliczyć jego udział w obchodach 100-lecia premiery „Cyganerii” Pucciniego w Turynie w roku 1996. Jako jedyny obcokrajowiec i pierwszy dubler Luciano Pavarottiego kreował na zmianę z Mistrzem partię Rudolfa w „La Boheme”. Od 9 lat jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” we Włocławku oraz od kliku lat „Wielkiej Gali Polskich Tenorów” w Ciechocinku. W 2016 roku powołał Fundację „Canto Pro Classica” zajmującą się promocją polskiej kultury i młodych talentów, której jest głównym fundatorem.

prof. dr hab. Ziemowit Wojtczak

Wykonawca wielu pierwszoplanowych partii w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Artysta czynnie koncertujący w kraju i poza jego granicami. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz ponad stu recenzji płytowych pisanych dla miesięcznika "Muzyka21". Redaktor naukowy serii wydawnictw katedry wokalistyki łódzkiej uczelni. Został odznaczony odznaką „Zasłużony Działacz Kultury” przyznawaną przez Ministra Kultury i Sztuki. Dwukrotnie też otrzymał nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi. Jako pracownik naukowy Akademii Muzycznej w Łodzi bierze czynny udział w sesjach i konferencjach naukowych w kraju i za granicą. Był delegowanym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu na Website Development Session organizowaną przez European Voice Teachers Association. Był współorganizatorem cyklu sesji naukowo-artystycznych organizowanych przez Katedrę Wokalistyki. Jest również promotorem kilkunastu prac magisterskich i dyplomowych. Brał udział jako recenzent w pięciu postępowaniach przewodowych na stopień doktora sztuki i doktora habilitowanego sztuki.

Mateusz Stachura – baryton

Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi Wydziału Wokalno-Aktorski w klasie śpiewu solowego. Występował w spektaklach Teatru Muzycznego w Łodzi: musicalach „Wonderful Town” Leonarda Bernsteina w roli Chicka Clarka i „Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka w roli Fiedki oraz widowiskach muzycznych „Znasz-li ten kraj” z muzyką Stanisława Moniuszki i „Powróćmy jak za dawnych lat”. Był członkiem Akademii Operowej przy Operze Narodowej w Warszawie. Został zaproszony do wzięcia udziału w „Academie de Villecroze” oraz „L’Academie des Heures Romantiques” we Francji. Brał udział w Gali Operowej w ramach XIX Wielkanocnego Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena w Radomiu. Zadebiutował w Filharmonii Narodowej na XX Festiwalu Wielkanocnym im. Ludwiga van Beethovena w roli Gadshilla w Operze Gustava „Holsta At the Boar’s Head” pod batutą Łukasza Borowicza. Pracuje w Operze i Filharmonii Podlaskiej, gdzie kreował rolę Marka w musicalu „Korczak” oraz rolę Passerina w musicalu „Upiór w Operze”. Obecnie śpiewa partię Monostatosa w operze „Czarodziejski Flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz partię Moralesa w operze „Carmen” Georgesa Bizeta. W grudniu 2016 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Warszawie, kreując rolę Monostatosa w operze „Czarodziejski flet” Mozarta. Produkcja zostanie w całości przeniesiona z Komische Oper w Berlin.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%