- Jeżeli trzeba by było oddać życie, ja ze swojej strony bardzo chętnie - odpowiedział nam na pytanie w sondzie ulicznej młody włocławianin. A pytaliśmy o reakcję na wypadek konfliktu zbrojnego.
Sytuacja na Ukrainie wciąż pobudza naszą wyobraźnię. Każe też zastanowić się nad kwestią bezpieczeństwa. A co by było, gdyby doszło do konfliktu zbrojnego? Co jeśli przeniósłby się on do Polski? Czy wówczas nie bałbyś się chwycić za broń i stanąć w obronie kraju?
Z takim pytaniem zmierzyli się bohaterowie kolejnej sondy na DDWloclawek.pl. Obok takich, którzy deklarują, że bez wahania staną do walki w razie potrzeby, są i tacy, dla których najważniejsze jest własne życie.
A Ty co byś zrobił? Zapraszamy do obejrzenia naszej sondy i wyrażenia opinii w ankiecie pod artykułem oraz w komentarzach.
54 10
sorry polsko, wybacz mi - nie oddam ci ani jednej kropli krwi
M.P.
21 5
SYTUACJA NAPIĘTA JAK PLANDEKA NA ŻUKU
21 1
Osobiście wolę dla Ojczyzny żyć, niż dla niej umierać! Z innej strony - to chore, aby zadawać w czasie pokoju pytania, na które nikt nie jest w stanie tak naprawdę odpowiedzieć. Nawet Ci, co dzisiaj chcą dla Ojczyzny umierać , w niezbyt sprzyjających okolicznościach ze strachu będą błagać, aby żyć. Takie teoretyzowanie jest żałosne! Równie dobrze można zadać pytanie staremu człowiekowi - czy chcesz być młody, śliczny, bogaty i zdrowy, czy też od razu być chory, brzydki . biedny i głupi!!Na durne pytanie można dostać jeszcze głupsza odpowiedź!
19 3
Może warto by było pomyśleć nad przywróceniem do Włocławka jednostki wojskowej. Mamy co najmniej dwa zagrożenia: tamę i przemysł chemiczny. Jednostka drogowa jest w Chełmnie, a chemiczna w Brodnicy. Nie wspominam już o saperach z Inowrocławia, którzy co jakiś czas pojawiają się we Włocławku. Miasto takie jak Włocławek powinno mieć jednostkę wojskową, tymbardziej, że w Płocku również nie ma.
21 6
Oddć zycie za kraj kościoła, tuska i kaczyńskiego, dobre hahahahaa, po mojej śmierci na froncie jeszcze by mnie zrobili bandytą bo coś by sobie wymyślili, żeby tylko poparcie mieć.
19 10
za tem kraj koczory i spólka niech sie poswienca ja nigdy nawet mil. krwi bym nie przelał
16 5
Wybaczcie, ale nie mam zamiaru oddawać czegokolwiek tym bardziej życia za teraźniejszy stan Polski. Patrząc zresztą na młodych daje marne szanse na jakiekolwiek zwycięstwo. Tak tak oddałbym jak to mówią na filmie powyżej, nie no pewnie... nie ma nawet poboru. Jestem ciekaw jakby dostali broń to czy potrafili naładować, a co dopiero strzelać, bądź co by zrobili w momencie zacięcia się broni. A to wszystko przez brak poboru do wojska. Chociaż mięso armatnie na spowolnienie wroga zawsze jest w cenie. Ehh.. ten brak wyciągania wniosków z historii kraju czy to II Wojny Światowej czy komuny. Nie jestem lewakiem <--brzydzę się tego, tylko myślącym prawicowcem. Chcesz oddać życie za ten syf w kraju? Twoja sprawa
26 2
Podczas wojny zginelo wielu polakow zeby nam zylo sie lepiej i co mamy?biede smierc dzieci w szpitalach,emerytury po 67 latach kolejki do lekarzy gdzie ludzie nie doczekuja wizyty.I co chcemy zeby tak samo bylo pozniiej niesadze !!!
34 1
za polske niewiem czy oddalbym zycie, skoro ten kraj zdziera z nas kazdy grosz, jedno jest pewne - wyslal bym na pierwszy ogien caly nasz rzad ;p
26 0
Pytanie powinno być doprecyzowane : Czy za Ojczyznę czy za politycznych matołów którzy nakradli i do sytuacji konfliktowych doprowadzają a sami już siedzą na walizkach nawołując do obrony tych których okradali ? Nie wierzycie ? To poczytajcie historię .Politycy którzy wojny wywołują PIERWSI Z KRAJU UCIEKAJĄ - no oczywiście pod pretekstem ,,utrzymania ciągłości władzy'' , podatnicy -to mięso armatnie .
28 1
oddać zycie za podatki brak stanowisk pracy brak perspektyw na życie i ciągłą biede ....
15 1
nie oddałbym ani kropli krwi za tą ojczyznę,która nie daje nic swoim obywatelom. Ojczyzna w której obywatele są okradani przez rząd i przede wszystkim ojczyzna w której rząd doprowadza do biedy,ubóstwa, brak pracy i płace godne pożałowania ..... jeśli ta ojczyzna dawałaby obywatelom godne życie,godną płacę i pracę to byłoby inaczej,ale skoro ojczyzna nie daje nic ja nie oddałbym ani kropli krwi za nią ......
23 2
Sorry ale oddawanie życia za kraj który traktuje mnie jak ścierwo ? Gdzie wpajają we mnie ,że dam rade wyżyć za "złotówke dziennie" podczas gdy najbogatsi jedzą kotleta w restauracji za 365zł ?
Gdzie jest tak nierówne traktowanie ,że w ciagu miesiaca zarabiaja wiecej niz ja przez 5 lat ?
Sorry ale w razie wojny wolałabym udawać Rosjanke albo Niemca i wpizdu wszyskich powybijać .
9 1
ku..a sami bohaterzy na tym filmiku haha prawie każdy z nich oddałbym życie a większość z tych małolatów nie wie jak naładować i przeładować broń .... hahaha a jakby zobaczyli kogoś z bronią lecącego w ich stronę to by się posikali w majtki .... bohaterzy za 10groszy ..... 3/4 z nich w wojsku nie było ale sami bohaterzy haha śmiech na sali ....
8 2
większość z tych mato..w nawet nie wie co to jest kbk akms 47 haha :-D żal i żenada .... najpierw idźcie do wojska czegoś się nauczyć pseudo bohaterzy
19 1
do wypowiedzi:
~ xxi wiek / 16:58, 13.03.2014
Postawione w tytule pytanie jest wyjątkowo tendencyjne i postawione przez osobę, która na temat wojska i działań wojennych nie doczytała nawet dobrze zapisów z lekcji historii.
Dla mnie Ojczyzna i honor są rzeczami nie do podważenia, to co z mojej Ojczyzny uczynili Ci co zwą się politykami to przypomina mi raczej szambo niż państwo zarządzane zgodnie z zasadami demokracji.
Łatwo się Panie i Panowie politycy ślizgają na skórach i krwi żołnierzy opowiadając pierdoły o patriotyzmie. Drodzy Państwo parlamentarzyści pokażcie najpierw WY, że Polska jest państwem prawa i praworządności, poszanowania godności człowieka i praw Obywatelskich. Wy natomiast uczyniliście z naszego państwa jedną wielką nierządnicę będącą na Waszych usługach i spełniającą Wasze kaprysy. Polsce nepotyzmu, kolesiostwa, patologii ja Obywatel Polski mówię NIE!!! -
1. Nie będę bronił Waszych interesów, za przedłużenie wieku emerytalnego.
2. Nie będę bronił Waszych interesów za stanowiska partyjne, niekompetencję i nietolerancję.
3. Nie będę bronił Waszych interesów za Waszą hipokryzję.
Odpowiem Wam Waszym językiem dla mnie dzięki Wam tam będzie Ojczyzna, gdzie ja i moja rodzina będą miały zapewniony byt, egzystencję i poszanowanie mojej ludzkiej godności!!!!!!!!!
7 14
Nie dziwią mnie te wszystkie komentarze i wypowiedzi, w końcu Czerwony Włocławek.
12 0
Kto ma bronić Polski? może Ci dewianci z Twojego Ruchu ? Przecież oni umieją tylko wciskać ciasne spodnie na swoje klejnoty i głośno piszczeć.
7 14
Włocławianie niczego nie będą bronić, Włocławianie mają miękkie kulki dlatego co roku SLD ma tu bardzo duże poparcie.
9 0
Celem wojny nie jest umrzeć za ojczyznę, tylko sprawić by tamci skur.... zginęli za swoją. - generał G. Patton.
13 3
a co mi ojczyzna dala ?
bezrobocie brak chleba
wole dorabiac niemców i inne kraje gdzie szanują pracownka i mu dobrze płacą
5 1
Do ,,racjonalisty'' - w świetle dotychczasowych poczynań bandy politycznych matołów , koryciarzy , pociotków komunistycznej zarazy , farbowanych demokratów i autorów ustawowej eutanazji Polaków masz całkowitą rację . Ale widzę również że coraz więcej członków młodego pokolenia nie wierzy tej zakłamanej partyjnej oligarchii okradającej Polaków .Z jednej strony to dla mnie emeryta-Polaka smutne , ale z drugiej zgoda na ustawowe niewolnictwo , umowy śmieciowe jawne ogłupianie przez media partyjne jest nie do zaakceptowania dla takich wykształconych ludzi jak np. moja wnuczka czy jej kolegów . Przykładów ogłupiania aż nadto.Tylko czekać jak ta świńska partyjna klika zacznie młodych Polaków powoływać w kamasze pod hasłami patriotyzmu i obrony Ojczyzny (czytaj -ich majątków )! Ale może już nie mieć kogo powoływać -i co wtedy ? Powoła emerytów ?
2 0
do ~ xxi wiek / 19:47, 13.03.2014
Śmiem twierdzić, że gdyby przyszło do tego najgorszego, to że MY, którzy już dawno zostali przeniesieni do rezerwy ze względu na wiek, pewnie byśmy sobie jeszcze nie najgorzej poczynali. Przynajmniej wiemy jak nie dać się za szybko zabić i nie szlibyśmy na mięso armatnie jak owce na rzeź.
7 3
to nie moja wojna!!!
12 1
,,racjonalisto'' mnie wystarczy że nadstawiałem karku po którym ten z Matką Boską w klapie i reszta żydokomuny wdrapała się na świecznik i ogłosiła że ,,pierwszy milion trzeba ukraść'' podpierając ,,lewą nogę'' - drugi raz takiej głupoty nie powtórzę . Ja teraz mam 1300 a on piecze jaja na Hawajach za moje składki razem z komuchami których podobno opluwał !Tak , wnuczkę udało mi się przekonać by nie marnowała czasu na dorabianie żydokomuny i politycznych złodziei ale wyjechała i wykorzystała swoje wykształcenie DLA SIEBIE !!! A ja może do niej dołączę bo też już nie mogę ptrzeć na te partyjne ryje okradajace nas i szczujące nas na siebie .
16 0
Panie Prezydencie!
Piszę do pana list
Może będzie przeczytany w jakiejś wolnej chwili
Właśnie otrzymałem kartę powołania
By w środę po południu stawić się na wojnie
Panie Prezydencie!
Ani mi to w głowie
Nie po to żyję, by zarzynać biedaków
Proszę się nie gniewać, lecz muszę być szczery
Powziąłem decyzję - będę dezerterem
Jutro wcześnie rano drzwi zatrzasnę mocno
Tuż przed nosem pańskich ludzi
Pójdę żebrać o życie na gościńcach świata
I rozkażę ludziom: "nie idźcie na wojnę!"
A jeśli trzeba krwi, niech pan odda własną
Panie Prezydencie,
niezgorszy gagatku
Jeśli będzie mnie pan ścigał, uprzedź pan żandarmów
Nie będę uzbrojony, niech strzelają śmiało
Panie Prezydencie!
Ani mi to w głowie
Nie po to żyję, by zarzynać biedaków
Proszę się nie gniewać, lecz muszę być szczery
Powziąłem decyzję - będę dezerterem!
5 22
czytajac wasze komentarze nasuwa sie jeden wniosek "zdrajcy" !!!!!!!!
6 3
super, ja też nie ginął bym za ten kraj, znam angielski mogę żyć wszędzie na świecie :D.
Do OHM- zanim zaczniesz strzelać, poczekaj, aż wsiądę do ostatniego samolotu wylatującego do normalnego świata :D TY jeleniu giń za to bagienko
12 4
Bym nie oddał nawet jednej kropli łzy, POLSKA- TO JEDEN WIELKI SYF, ZAROSNIETY GLONAMI, I ZASYPANY MUŁEM !
Wole uciec do Holandii :)
11 0
Mam oddac zycie za ten kraj kraj piekny , to nie moja wojna moja matka pracujac ciezko nie mogla nas troje dzieci nakarmic
czasami do szkoly chodzilismy glodni pozniej kiedy ja zaczolem pracowac z tych pieniedzy nie dalo sie wyzyc normalnie, zawsze myslalem ze kiedys sie to zmieni pewnego dnia poddalem sie i zostawilem ten piekny kraj juz okradzony i zniszczony przez politykow i wcale nie zaluje zastanowcie sie mlodzi ludzie za jaki kraj chcelibyscie umierac czy warto!!
15 2
Jacy wszyscy dzielni lepiej poszlibyscie do sejmu i zrobilibyscie porzadek z tymi zlodziejami i oszustami za ktorych tak chcecie umierac FRAJERY
4 0
ciekawe.niektóre wczorajsze wypowiedzi juz zostały przez modera wykasowane.oto stronniczość.
10 12
Ci wszyscy którzy się tu wypowiadają że nie będą walczyć bo się im rząd nie podoba, bo pracy nie ma, emerytury niskie, to zwykli tchórze bez jaj. Nie umiecie poradzić sobie nawet w życiu w sprzyjających warunkach jakie dziś stwarza nasz kraj. Potraficie tylko narzekać jak baby więc na wojnie też byli byście tylko problemem. Godzicie się za stratą ojczyzny i z tym, że stali byście się w oczach reszty świata włóczęgami bez ojczyzny i praw oraz że będziecie traktowani na terytorium innych krajów jak obecnie w Polsce Cyganie. Ja za Polskę bym walczył nawet jeśli zapłacił bym życiem.
4 14
do ~ Zenek / 09:10, 14.03.2014
Człowiecze mizerny i odporny na wiedzę. Uważasz wszystkich tych, którzy nie chcą być dalej oszukiwanymi i okradanymi przez tych co zwą się politykami za tchórzy i zdrajców.
To w takim razie kim TY człecze jesteś, najdelikatniej mogę powiedzieć, że jesteś wazeliniarzem, który nic sobą nie prezentował i nie prezentuje. Odmawiając innym prawa do poszanowania godności i człowieczeństwa sam jesteś zerem moralnym. Co do Ojczyzny to mógłbyś o niej coś powiedzieć gdybyś dla niej coś zrobił oprócz opluwania innych i głoszenia frazesów bez żadnego pokrycia.
Ci co krytykują taki stan rządzenia państwem mają dosyć okradania nas i mówienia nam co dla nas najlepsze. A może MY nie chcemy już pracować na obcy kapitał, który zyski wywozi za granicę nic tutaj nie budując.
Człecze mierny i mizerny chcesz być niewolnikiem gospodarczym i intelektualnym to bądź, ale nie odbieraj bycia pełnoprawnym Obywatelem innym.
7 0
do ~ xxi wiek / 20:45, 13.03.2014
Zgadzam się w pełni, mnie również nie najgorzej okradli.
Obecnie słyszę i patrzę jak rządząca patologia wstawia na stanowiska dyrektorskie tępaków intelektualnych, którym żyje się dobrze bo trzymają palec tam gdzie trzeba obecnym władzom.
Też mam dosyć tej zorganizowanej grupy przestępczej rządzącej w naszym mieście.
14 6
do tego ćwoka co mi odpowiedział@ jak się komuś władza nie podoba to od tego są wybory a nie zrzekanie się niepodległości czy polskości ale przecież połowa obywateli na wybory nie chodzi to znaczy że akceptuje obecny stan. Ja akceptuję a jednak na wybory chodzę. Jeśli chodzi o dalszą część twoich wypocin to w chwili gdy Polska zniknie z mapy świata żaden polak nigdzie nie będzie pełnoprawnym obywatelem, i wszyscy będą mogli na ciebie pluć i traktować jak na gościa, który się zasiedział i nadużywa gościnności.
3 12
do
..."do tego ćwoka co mi odpowiedział@ jak się komuś władza nie podoba to od tego są wybory a nie zrzekanie się niepodległości...".
do tego ćwoka, przeczytaj tekst ze zrozumieniem treści na poziomie minimalnym i nie wciskaj komuś czegoś czego nie powiedział i nie napisał mam na myśli zrzekanie się niepodległości.
Ja wiem, że przywilej myślenia szczególnie u pewnej grupy ludzi jest na poziomie zera intelektualnego więc nie pokazuj tego, że należysz do grupy. Ponadto słowo ..." polak " zawsze pisało się i pisze dużą literą, patrioto za dychę z przeceny, mówisz o kimś a zobacz kim tak naprawdę sam jesteś!!!!
10 3
jak się kończą argumenty to zaczynają się uwagi dot ortografii
4 0
jak dostanę broń do ręki to bardzo chętnie zacznę od swojego podwórka
0 1
Czy wówczas nie bałbyś się chwycić za broń i stanąć w obronie kraju? =Czy by była ta broń tak naprawdę i czy byśmy się bronili jak zawsze niczym. I cały ten zachód by nas zostawił jak zawsze to robili. Litości......
0 5
Jak widać same pasożyty mieszkają w tym kraju, w tym mieście.
Tylko roszczeniowe podejście do życia - tylko daj, daj, daj.
Normalnie jak rumuńskie dzieci na ulicy.
Rumuny nie Polacy.
3 0
nigdy! to jest chory kraj ,mam dla kogo żyć
3 0
Wojsko odebrało mi zdrowie,po 1,5 roku ,,zwolnili'' mnie do cywila i dali 10 procent utraty zdrowia,lekarz cywilny mówi ,że w cywilu to się nie liczy, dziś nic z tego nie mam, zdrowia też, pracy też, żyję w ubóstwie i mam za rządzących oddawać życie ? Ja w wojsku straciłem zdrowie ,ale nie rozum !!!
4 0
Jak tu być patriotą jak kraj kopie cie po tyłku bogacze się bogacą nie ma klasy średniej sama biedota, i jak szlachta namawia biedaków walczcie za nas oddajcie życie a my wam nic nie damy.Państwo pozwoliło na wyzyskanie nas przez bogaczy nie stoi w obliczu słabszych wiec ja nie mam zamiaru ginąc ZA NASZ ZŁODZIEJSKI KRAJ
2 1
zenek jaki ty tępy jesteś,aż żal mi ciebie wieśn...u :)
3 0
A lata w wojsku to nie wliczają do lat pracy. Niech bronią Ci co nie byli w wojsku. Mój pobyt w wojsku się nie liczy dla władz, to niech oni bronią ojczyzny
3 0
Od pewnego czasu mieszkam za granicą i jest wyraźna różnica między Polską a wyspami Brytyjskimi na każdym kroku widać jak w Polsce ludzie są traktowani.normalne rodziny które ledwo wiążą koniec z końcem pracując po 12-16 godzin tutaj po miesiącu są w stanie żyć ubrać dzieci i wysłać uśmiechniętego brzdaca do szkoły nie martwiąc się dniem następnym
Tak więc nie nie oddam życia za coś co nigdy nic mi nie dało z wyjątkiem bólu żalu i dumnej przeszłości bo o przyszłość tylko można się bać
2 0
do ~ acab / 15:53, 14.03.2014, ~ Zenek / 11:39, 14.03.2014
Najbardziej tragiczne i żenujące jest to, że Ci co całe życie byli i są pasożytami, na których trzeba pracować najwięcej mają do powiedzenia. No cóż odzywa się tradycyjne powiedzenie ..." im mniej wiedzy tym głośniej się krzyczy...". A gdy pocisk wybuchnie w Warszawie to we Włocławku Ci bohaterowie za dychę z przeceny robią w spodnie i trzęsą się ze strachu matce przy spódnicy. Podobnie jak obecnie rodzą się bojownicy, którzy w stanie wojennym walczyli, większość z nich kradła kury albo wchodziła na stojąco pod stół. Ta gawiedź ma najwięcej do powiedzenia, tak było i jest. Ciekaw jestem, jak "Ci bohaterowie" zachowali by się gdyby koło tyłka poleciała seria z k-mu, ciekawe ile by mieli w spodniach?
0 0
Taak, zagłosowałem na tak. Mam już nawet cel. Moje kulki wystrzelone z kałacha, pójdą w jedno miejsce. Ale nie będzie to czerwonoarmiejec ani czeczen czy też inny ukrainiec. Mam paru takich do odstrzału.
0 0
Aby za coś odać życie to to coś musi mieć istotną dla mnie wartość.
Za ojczyznę jaką mam teraz kropli krwi bym nie dał - to nie jest moja Ojczyzna, to nie jest mój Kraj. To jest bezwartościowy konglomerat nie polskich rządów, banków, sklepów, przemysłu i polskich cwaniaczków, oszustów i bandziorów. A nasze władze nic z tym nie robią.
Stanowcze NIE.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz