We współczesnym świecie prowadzenie profili w social mediach jest jednym z kluczowych elementów poprawnego funkcjonowania firmy lub przedsiębiorstwa. Media społecznościowe nie tylko odpowiednio budują wizerunek firmy, ale również w znacznym stopniu ułatwiają kontakt z klientem oraz pomagają w zdobyciu popularności. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zajęcie, wymagające nie tylko znajomości najnowszych trendów panujących w social mediach i reklamie, ale również zajmujące niezwykle dużo czasu. Z pomocą przychodzą więc profesjonalne agencje social media. Czym jednak należy się kierować w wyborze tej najlepszej?
Internet jest obecnie podstawowym narzędziem pracy każdego z nas. Należy jednak pamiętać, że ciągły postęp technologiczny wpływa na jego nieustanny rozwój, co prowadzi do regularnego pojawiania się nowych opcji i funkcji. To samo dotyczy portali społecznościowych. Instagram i Facebook są aktualizowane na bieżąco, a znaczące zmiany pojawiają się co najmniej kilka razy w miesiącu. Profesjonalna agencja social media nie powinna mieć żadnych problemów z dostosowaniem fanpage'u czy profilu do tych aktualizacji. Będzie wiedziała jak odpowiednio opracowywać posty w taki sposób, żeby jednocześnie współgrały z nowymi wytycznymi portali jak i wymaganiami klienta, więcej o zmianach na Facebooku przeczytasz na https://mediaclick.pl.
Ważne jest również, aby zastanowić się nad tym, czego tak naprawdę oczekujemy od agencji social media. Niektórzy skupiają się jedynie na regularnym publikowaniu postów dotyczących oferty oraz działalności firmy, dla innych najważniejsza jest solidnie prowadzona kampania reklamowa. Na rynku działają również agencje, których działania opierają się jedynie na kreowaniu odpowiedniej strategii na konkretnym portalu, chociażby na Facebooku. Decydując się na wybór agencji, która specjalizuje się jedynie w danym obszarze mamy pewność, że będzie ona wiedziała w jaki sposób dostosować social media do naszych wytycznych.
Doświadczona agencja social media nie będzie miała problemu z udostępnieniem swoich sukcesów i wyników. Przeglądając dotychczasowe projekty, możesz dokładnie zobaczyć i przeanalizować czy oferowane przez nią działania są dokładnie tym, czego szukasz. Warto również szczególną uwagę zwrócić na case study, które najczęściej udostępniane są na blogu albo stronie internetowej. Dzięki nim możesz podpatrzeć jak prawdopodobnie będzie wyglądać Wasza współpraca oraz czym konkretnie kieruje się ta agencja social media w budowaniu wizerunku na portalach społecznościowych.
To, jaką rolą będzie odgrywać agencja social media w prowadzeniu profili społecznościowych zależy tylko od Ciebie. Jeśli masz wystarczająco dużo czasu między codziennymi obowiązkami lub chcesz mieć większą kontrolę nad treściami publikowanymi w portalach, możesz udostępnić agencji uprawnienia do tylko jednej z kilku ról niezbędnych przy prowadzeniu social mediów. Żeby kompleksowo prowadzić portale społecznościowe musisz zarządzać kilkoma podstawowymi rolami:
Profesjonalna agencja social media będzie wiedziała jak wywiązać się ze wszystkich obowiązków bez względu na to jaką rolę jej przydzielisz. Pamiętaj tylko, że Administrator jest głównym zarządcą profilu dlatego tę funkcję warto przydzielić agencji, którą darzymy już większym zaufaniem i mamy pewność, że nie zawiedzie nas na żadnym polu.
Marian Zieliński – www.mediaclick.pl