Reklamy w wyszukiwarce Google to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Produkty można pozycjonować w naturalnych wynikach, a także reklamować za pomocą kampanii tekstowych linków sponsorowanych Google Ads oraz usługi Google PLA.
Google PLA (Product Listing Ads) to usługa pozwalająca zamieszczać w wynikach wyszukiwarki Google reklamy tekstowo-graficzne. Po wpisaniu odpowiedniej frazy użytkownicy widzą zdjęcia produktów, ich tytuły, ceny, a także odnośnik do sklepu. W Polsce kampanie PLA są lepiej znane jako usługa Zakupy Google. Reklamy przyjmują atrakcyjną wizualnie formę i są wyeksponowane w dobrze widocznym miejscu.
Aby kampania Google PLA przyniosła pożądane rezultaty, warto odpowiednio ją zaplanować i na bieżąco optymalizować. Przedstawiamy 5 porad, które pomogą odnieść marketingowy sukces.
Chcąc zainteresować potencjalnego klienta zakupem produktu, warto zadbać o przyciągający uwagę tytuł. Powinien on zawierać istotne informacje, takie jak np. marka, kolor, rozmiar, przeznaczenie czy cecha wyróżniająca. Warto zamieścić w tytule słowa kluczowe, czyli frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google.
Reklama może okazać się mało efektywna, jeżeli będzie kierowana do osób, które poszukują produktów z danej kategorii, lecz o innych parametrach. Zdołasz tego uniknąć, wskazując wykluczające słowa kluczowe. Jeżeli na przykład sprzedajesz ubranka dla chłopców w wieku 7 lat, możesz wykluczyć z wyszukiwania takie frazy jak np. „dla dziewczynek”, „dziewczęce”, „dla 3-latka”, „niemowlęce” itd.
Aby wyróżnić się na tle konkurencji w usłudze Google PLA, warto przywiązać szczególną wagę do jakości zamieszczanych fotografii. Powinny być one wyeksponowane na przejrzystym białym tle, przedstawiać konkretny produkt znajdujący się w ofercie, a także mieć odpowiednią rozdzielczość – najbardziej optymalna to 800×800 pikseli.
Użytkownicy przed dokonaniem zakupu często kierują się opiniami dotychczasowych klientów. Reklama PLA może zostać wzbogacona o oznaczenie w formie gwiazdek, które ukazują uśrednioną ocenę produktu. W tym celu należy zintegrować sklep internetowy z systemem oceniania, takim jak np. ViewPoints czy BizRate.
Chcąc zapewnić sobie wysoką skuteczność i efektywność reklamy PLA, warto na bieżąco analizować wyniki konwersji oraz testować różne rozwiązania. Będzie to możliwe dzięki połączeniu sklepu z darmowym narzędziem Google Analytics. Pozwala ono przeglądać statystyki wejść na stronę i sprzedaży poszczególnych produktów. Dysponując takimi danymi, możesz np. poprawiać tytuły, ulepszać zdjęcia czy też podnosić lub zmniejszać stawki.
Aby rozpocząć kampanię PLA, powinieneś stworzyć plik produktowy, zawierający wszystkie istotne informacje na temat produktów w sklepie. Obowiązkowe atrybuty to m.in. nazwa produktu, cena, opis czy zdjęcie. Plik produktowy powinien być na bieżąco aktualizowany, aby użytkownik miał pewność, że dany produkt jest dostępny w magazynie oraz ma aktualną cenę. Na intuicyjne tworzenie, importowanie i optymalizowanie plików produktowych pozwala system Feedink.