Mikro, małe i średnie firmy otrzymają nowe ułatwienie w dostępie do finansowania. Gwarancje BGK dla leasingu wykorzystują środki Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego. Pomogą wygenerować akcję leasingową o wartości 5,6 mld zł i wesprą przedsiębiorców oraz polską gospodarkę w trudnym okresie pandemii koronawirusa. Nowe gwarancje BGK zabezpieczą do 80 proc. kwoty leasingu lub pożyczki leasingowej bez odsetek oraz kosztów związanych z ich udzieleniem.
Materiał wideo: https://youtu.be/7lphJfMBfcY
Całkowita kwota środków trwałych sfinansowanych przez firmy leasingowe w Polsce wyniosła w 2019 r. 78 mld zł, w ubiegłym roku było to 70 mld zł. Leasing to istotne źródło finansowania potrzeb MŚP. Teraz, co szczególnie ważne dla firm w czasie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa, przedsiębiorcy będą mieli do niego łatwiejszy dostęp. Jednocześnie firmy leasingowe, które podpisały umowę o współpracy z BGK, udzielą leasingu na korzystniejszych warunkach.
Dzięki nowym gwarancjom leasingodawcy mogą zaproponować korzystniejsze od standardowych warunków, m.in. obniżyć marżę leasingu/pożyczki, wydłużyć okres trwania leasingu/pożyczki, zwiększyć kwotę leasingu/pożyczki, obniżyć wymagania co do poziomu innych zabezpieczeń. BGK jest pierwszym bankiem rozwoju, który wykorzystuje środki Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego w formule regwarancji, aby zaoferować wsparcie dla biznesu.
„Elastycznie reagujemy na aktualne potrzeby gospodarki i społeczeństwa, czego przykładem jest pakiet pomocy BGK dla przedsiębiorców, których dotknęła pandemia. Firmy skorzystały z niego już 100 tysięcy razy, a finansowanie wygenerowane dla gospodarki przekracza 76 mld zł. Budujemy partnerskie relacje i współpracę z rynkiem finansowym i sektorem publicznym. Wspólnie z naszymi partnerami - Ministerstwem Finansów, Związkiem Polskiego Leasingu i Europejskim Funduszem Inwestycyjnym - pomagamy tym firmom, które korzystają z leasingu lub pożyczki leasingowej jako alternatywy dla kredytu bankowego. Razem inicjujemy działania i tworzymy rozwiązania, które przyczyniają się do rozwoju społeczno-gospodarczego kraju” - mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes zarządu BGK.
„Przedsiębiorcy już od ponad roku walczą z efektami pandemii, które realnie wpływają na polską gospodarkę. Wspólnie z partnerami z BGK i EFI postanowiliśmy przygotować nowe kompleksowe rozwiązanie pomocowe, które będzie dotyczyło zarówno umowy leasingowej, jak i pożyczki leasingowej - mówi Paweł Pach, przewodniczący KW Związku Polskiego Leasingu. - Firmy leasingowe, które będą dystrybuować nowe produkty, będą mogły bardziej elastycznie kreować ich politykę cenową, będą w stanie wydłużać okres leasingowania czy zwiększać kwotę finansowania. Parametrem, który najbardziej optymistycznie nas dziś nastraja, jest fakt gwarantowania przez BGK aż do 80 proc. wartości umowy. Należy podkreślić, że sam program jest bardzo istotnie wyposażony w kapitał, który pozwoli wykreować transakcje leasingowe o wartości ponad 5 mld zł (5,6 mld zł). Spodziewamy się dużego zainteresowania tym programem wśród wszystkich przedsiębiorstw leasingowych zrzeszonych w Związku Polskiego Leasingu”.
Gwarancja korzysta z regwarancji EFI i środków Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego (EFG). Powstała przy wsparciu Ministerstwa Finansów oraz Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej. BGK wykorzystał możliwość stworzoną przez polski rząd w wyniku przystąpienia Polski do Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego.
„Podpisana przez Bank Gospodarstwa Krajowego umowa o nowej portfelowej linii gwarancyjnej to bardzo dobra wiadomość dla Polski i dla naszego sektora leasingu. Dzięki temu polskie firmy, szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, skorzystają z instrumentów oferowanych na korzystnych warunkach dzięki gwarancjom w ramach Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego” - mówi minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński.
63% polskich przedsiębiorców uznaje leasing za najbardziej istotne źródło finansowania działalności. Na drugim miejscu znalazła się linia kredytowa, która jest ważna dla ponad połowy firm MŚP (55%), na kolejnym miejscu przedsiębiorcy wymieniają dotacje (49%).
Źródło informacji: BGK
Wenezuelski nożownik i śmierć 24-latki w Toruniu. Poseł
Chyba maciaka uruchomił sok z buraka , czytając komentarze to nie wierzę,że człowiek może posunąć się do takiej podłości ,czy wy z lewej strony myślicie,że jesteście lepssi jak naubluzacie pani poseł ,to tylko świadczy o waszym poziomie intelektualnym jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia ,to najlepiej kogoś obrażać , niestety prawda co się dzieje w kraju nie jest po waszej stronie , jeżeli PiS wydał wizy to gdzie są ci z legalnymi dokumentami ,a tu się okazuje że każdy ze świstkiem papieru .
Ggggg
12:17, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Mnie to się wydaje że tak jak wy chcecie puścić drogę po wioskach, tak i oni hca puścić drogę po wioskach tylko dla nich Włocławek zalicza sie do tych wiosek 🤣🤣🤣🤣
Michalek
12:06, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Prosze Napiszcie czyje to Grunty sa przy obecnym WARIANCIE ????? z jednej str Wisly i z Drugiej !!! to moze Zrozumiecie dlaczego wybrano wlasnie ten odcinek Drogi !!!!
populizm
11:37, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Ale zocofanie. Jak Włocławek ma się rozwijać ?!? Chcecie serio zrobić z Włocławka miasteczko, drugi Lubraniec czy inne miasteczko? S10 przez wiele lat planowane było za pierwszego Tuska daleko daleko od Włocławka. Trasa z Warszawy miała biec poza Włocławkiem za Lipnem kilkadziesiąt kilometrów do Torunia i dalej do Bydgoszcz, Szczecin. W takiej opcji Włocławek tracił szansę. A PIS zaczęto analizować sensowniejsze opcje dla Włocławka i Płocka. Przybliżenie tej drogi. To jest szansa. I powstała opcja, że S10 idzie przez Włocławek. Nagle Włocławek staje się hubem logistycznym, bo okalać go będzie i A1 i S10. I co robią zacofancy?!? Torpedują zabiegi zrobienie z Włocławka miasta. I tak warianty przez Włocławek są 4 i są lepsze i gorsze. Te gorsze powodują, że dla ruchu miejskiego są nieistotne. I jakie forsuje zacofani oczywiście takie. Tylko wariant 3 bądź ewentualnie 4. Moat dla Włocławka, nigdy Włocławek nie wybuduje mostu bo nawet remontu nie potrafi wykonać bo wielki wydatek. To szansa życiową jak budowa Anwil (pokaż mi co wybudowano od 1989-2025 takiego wielkiego?!??) Zjazdy muszą być na Zazamczu i na Zawiślu i na wysokości Bogucin. Wtedy to ma sens. Działki już można stworzyć w innym miejscu. Już to robić to powinno zabiegać miasto o kasę i robić. Tak jak Lasy wycieku drzewa a droga powstała np. po dwóch latach. Przygotowanie głupcze. A senator niech się zajmie szpitalem, bo nadal brak przetargu na PARKING wielopoziomowy! Mamy już lipiec 2025 !!!!! Nadal brak przetargu na budowę II etap, co przeszkadza wykonywać drugi etap oglądać przetarg skoro tyle to zajmuje potem czasu odwołania pytania itd?!? Na co czekacie ?!? Na już ogłasza przetarg nie marnować czasu a nie czekać aż skończoną opóźnioną inwestycje ogłaszać przetarg i rozstrzygać go 3 lata?!?? Co z budową wreszcie infrastruktury wokół szpitala przecież to kosmos jak droga obok wygląda brak zjazdów jakieś sensownego ronda wjadud do szpitala zatok ta drogą powinna być rozbudowana jak nalzeyy(miasto halo). Wreszcie gdzie przetarg na budowę zakładu opiekunczego w szpitalu rehabilitacji?!? Tez cisza. Tym tempem to 2049 rok! Miasto nadal nie wykonało tunelu na POWKaliska nawet projektu. Nie ma nadal drogi Toruńska Promienna z tunelem a potem dopiero zamykana Wieniecka bo tunel! Stop osobom które blokowały na placu ryckowym drogą a dzisiaj każdy co ma olej wie, że jest super, plus parking. Stop osobom które blokowały wycinke.lasu i drogę do Michelina Z Wiejskiej! Stop osobom które nie chcą nowych bloków bo komuch stary zazdrości. Stop osobom które nie mają poczucia że Miasto to miasto to nie wioska. Można sprzedać i mieszkać w lesie, działki są na sprzedaż. Młodzi wyjeżdżają do miast gdzie są korki wiadukty tunele na ronda 3 poziomy. A u nas co jest ?!
Stop zacofaniu
11:19, 2025-07-02