Firmy deweloperskie, tak jak inne branże specjalizujące się w sprzedaży różnego rodzaju usług, potrzebują odpowiedniego planu marketingowego, w celu rozreklamowania swojej działalności i zwiększenia przychodów ze sprzedaży lokali. Profesjonalnie przeprowadzona kampania reklamowa pozawala nie tylko wygenerować optymalne zyski, ale też skutecznie zapisać się w pamięci potencjalnych klientów, co dobrze rokuje na przyszłość. Jak zatem taka reklama firmy deweloperskiej powinna wyglądać i czym jest marketing w wyszukiwarkach?
Aby kampania reklamowa była skuteczna, konieczne jest na samym początku naszkicowanie obrazku klienta idealnego. W tym celu należy określić profil interesującego nas nabywcy, uwzględniając przy tym m.in. jego wiek, status społeczny i materialny, a także wykształcenie czy zainteresowania. Pamiętajmy przy tym, że potencjalnych klientów deweloperów możemy podzielić na kilka grup, na przykład na:
Przed rozpoczęciem działań promocjach, warto ustalić do kogo chcemy je kierować, ponieważ różne grupy klientów zwracają uwagę na inne aspekty dotyczące zakupu nieruchomości.
Oczywiście w celach marketingowych można sięgnąć po tradycyjne metody promocji, takie jak chociażby: bilbordy, branding, materiały drukowane, spotkania otwarte czy eventy PR-owe. Jednak w tym przypadku osoby poszukujące mieszkań na pewno zaczną od przeglądania sieci internetowej, dlatego absolutnie nie wolno zapominać o marketingu w wyszukiwarkach.
Aby umożliwić potencjalnym klientom dotarcie do naszej oferty, konieczne jest utworzenie czytelnej i intuicyjnej witryny internetowej, dzięki której w szybki i łatwy sposób odnajdą oni odpowiedzi na nurtujące pytania. Jednak czytelna strona www z wizualizacjami obiektu, wyraźnie zaznaczonymi danymi kontaktowymi to stanowczo za mało. Jeśli ma ona przynosić wymierne efekty to muszą być podjęte skuteczne działania SEO, w tym pozycjonowanie strony i optymalizacja zamieszczanych na niej treści. Tego typu działania najlepiej powierzyć specjalistom, którzy na co dzień zajmują się SEO, bowiem nie jest to zadanie łatwe, jednak dobrze przeprowadzona kampania związana z pozycjonowaniem strony internetowej, prowadzi do maksymalnego wzrostu jej odsłon.
Działania SEO firmy deweloperskiej powinny być prowadzone pod kątem miejsca w wyszukiwarce Google, ale nie tylko. Ważna jest też Wizytówka Google Moja Firma czy reklamy w Google ADS. Synergia działań związanych z pozycjonowaniem i reklamami ADS, content marketingiem firmy deweloperskiej, realnie przekłada się na wzrost sprzedaży, a zatem generuje nam optymalny zysk.
Promocja internetowa firmy deweloperskiej powinna obejmować, poza wspominanymi wcześniej, również social media. Absolutnie warto reklamować swoje usługi na Facebooku czy Instagramie. Zarówno dzięki Facebookowi, jak i Instagramowi można skutecznie budować zaufanie do marki, poprzez wskazywanie potencjalnych korzyści z zakupu mieszkania budowanego przez dewelopera. W tym celu warto umieszczać zdjęcia z poszczególnych etapów budowy, zdjęcia okolicy, informacje o rozbudowie infrastruktury w okolicach danej budowy itp. Prezentacja oferty w social mediach to jeden z najskuteczniejszych i najszybszych sposobów na rozreklamowanie swojej oferty i pozyskanie nowych klientów.
Część działań marketingowych związanych z wypromowaniem firmy deweloperskiej z pewnością można poprowadzić samemu - jak np. udział w targach, czy prowadzenie biura sprzedaży. Jednak wraz z jej rozwojem i poszerzeniem oferty, warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z profesjonalistami, bowiem długofalowe prowadzenie działań promocyjnych w sieci wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy. Agencja marketingowa zapewni kompleksowe usługi i dobrze zaplanowany lejek sprzedażowy, maksymalnie wykorzystujący wszelkie kanały reklamowe.
Chcesz wiedzieć więcej o marketingu firmy deweloperskiej? Odwiedź blog agencji marketingowej - Warszawskiej Grupy Mediowej!
Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-i-wypromowac-firme-deweloperska/