Dobry dostawca produktów, które chcemy oferować naszą klientom, przesądza o powodzeniu naszego biznesu. Hurtownia, z którą współpracujemy, musi oferować produkt o satysfakcjonującej nas jakości, rozsądnej marży i rzetelnym systemie dostarczania zamówień. Znalezienie dobrej hurtowni, to również umiejętność pójścia na kompromisy. Praktyka pokazuje, że znalezienie partnera, który spełnia wszystkie nasze wymagania, zdarza się rzadko. W tym artykule opisujemy różne sposoby dotarci do hurtowni, gdy podstawowe wyszukiwanie w Google zawodzi.
Ludzie cenią sobie relacje w biznesie, dlatego szukanie możliwości, żeby poznać ludzi z branży, może być bardzo pomocne. Odwiedzenie targów e-commerce, albo targów branżowych, w Twojej działce może zaowocować znalezieniem dostawcy, hurtowni, lub wieloletniego partnera, który także posłuży radą. Jest to opcja warta rozważenia, szczególnie jeśli jakość oferowanych towarów jest dla nas kluczowa. Spotkanie na targach umożliwia zobaczenie i porównanie próbek towaru.
Ludzie pomagają sobie za darmo i bezinteresownie, bo to po prostu sprawia, że dobrze się czujemy. Jeżeli zakomunikujesz swój problem, możesz się zdziwić, jak szybko znajdzie się rozwiązanie. Jedną z najpopularniejszych grup na Facebook’u jest grupa: “HURTOWNIE szukam/oferuję + dropshipping”. Na innych stronach możesz szukać stron specyficznych dla twojej branży, np. hurtownia ryb i owoców morza. LinkedIn umożliwi nam kontakt z działami handlowymi dużych firm i pomoże skontaktować się z dystrybutorem towaru na dany region, ale może też służyć jako narzędzie do nawiązywania kontaktów z hurtowniami. Grupa International Export Import na LinkedIn’ie może być dobrym początkiem.
Jeżeli twój biznes operuje online, dużym ułatwieniem będzie znalezienie hurtowni, której system zamówień będzie zintegrowany z twoją platformą sklepową. Integracją będzie oznaczać, że część procesów związanych z obsługą zamówień będzie się aktualizować i dziać automatycznie. Np. jeśli jakiś towar się skończy, system wstrzyma możliwość składania zamówień. Dobra wiadomość jest taka, że producenci oprogramowania bardzo często publikują listy partnerów biznesowych, w tym hurtowni, którzy korzystają z ich rozwiązań.
Agencje infobrokerskie to nowa usługa na rynku polskim i dopiero się rozwija. Podstawowym założeniem jest zlecenie wykonania badań rynku i pozyskanie interesujących nas informacji. Niektóre agencje mogą specjalizować się w przygotowywaniu list potencjalnych hurtowników, dostawców, bądź dystrybutorów towaru. Jeżeli twoje poszukiwanie odpowiedniej hurtowni kończą się niepowodzeniem, możesz rozważyć tę usługę. Alternatywnie, możesz się zwrócić do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która rejestruje działalność wszystkich hurtowni i udziela takich informacji za darmo.
Na koniec należy pamiętać, że początki są zawsze najtrudniejsze. Wraz z głębszym wejściem w ten biznes, polecenia nowych partnerów biznesowych, zaczną spływać same.