Zamknij

Największe firmy kurierskie w Polsce

artykuł sponsorowany + 00:00, 01.01.2022

Firmy kurierskie już od ponad 30 lat świadczą swoje usługi na terenie Polski. Z czyich usług korzystamy najchętniej? Kim są najpotężniejsi gracze krajowego rynku?

Usługi kurierskie w Polsce a handel internetowy. Która firma kurierska dominuje na rynku?

Usługi kurierskie są nierozerwalnie powiązane z intensywnie rozwijającym się w ostatnich latach rynkiem e-commerce. Zakupy internetowe to dla wielu z nas codzienność, chcemy więc, by dostawa zamówionych produktów odbyła się bezproblemowo i trwała jak najkrócej. Zarówno większe, jak i mniejsze firmy kurierskie, motywowane zapotrzebowaniem rynkowym, stale wprowadzają nowe usługi dla biznesu dedykowane e-sklepom. Znaczenie poszczególnych przewoźników w segmencie internetowego handlu przedstawia między innymi coroczny raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Tegoroczna edycja badania nie pozostawiła wątpliwości – polskim rynkiem zawładnęły Paczkomaty InPost i to one są najchętniej wybieraną formą dostawy wśród 77% klientów indywidualnych. Wciąż jednak co drugi kupujący decyduje się na korzystanie z tradycyjnej przesyłki kurierskiej. Jeśli zaś chodzi o przewoźników, klienci najczęściej wybierają usługi firm DPD oraz DHL. Znacznie rzadziej decydują się na dostawę kurierem Pocztex (należącym do Poczty Polskiej), GLS czy United Parcel Service (UPS).

Preferencje kupujących zgoła inaczej prezentowały się w poprzednich latach – dla przykładu, w raporcie z 2017 roku na szczycie rankingu popularności znalazła się firma kurierska DHL. Po dziś dzień najsilniejsi gracze często idą ramię w ramię w zestawieniach dotyczących świadczenia usług dla przedsiębiorstw z konkretnych branży. Na tej podstawie można wyraźnie zaobserwować brak trwałej rynkowej przewagi któregokolwiek z rywali – branża kurierska jest niezwykle dynamiczna i trudno w niej o wyklarowanie się jednego, dominującego przez dłuższy czas podmiotu.

Giganci na polskim rynku kurierskim. Co warto wiedzieć na temat najpotężniejszych firm kurierskich?

Obecnie największe firmy kurierskie funkcjonują w naszym kraju już od dziesięcioleci. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło im na dogłębne poznanie specyfiki polskiego rynku oraz trafne przewidywanie i wykorzystywanie pojawiających się na nim trendów. Oto kilka firm kurierskich, które kształtują obraz współczesnej branży KEP.

InPost

Tę polską firmę kurierską konsumenci kojarzą przede wszystkim z rozwijaną przez nią od lat siecią Paczkomatów – obecnie liczy sobie ona ponad 15 tysięcy maszyn. Podmiot ten ma również dłuższą, bo ponad dwudziestoletnią tradycję w realizowaniu tradycyjnych przesyłek. W porównaniu do osiągnięć linii automatów paczkowych usługa ta nie cieszy się jednak aż tak dużą popularnością. Przewoźnik stara się docierać z nią do przedstawicieli świata biznesu poprzez rozbudowywanie jej o rozwiązania dla firm.

DHL

Firma DHL to jeden z pierwszych przewoźników branży kurierskiej na terenie naszego kraju – działalność w Polsce rozpoczęła w 1991 roku. Od tego momentu w ramach swoich dywizji (m.in. DHL Parcel) aktywnie rozbudowuje infrastrukturę, dbając przy tym o różnorodność oraz szeroką dostępność punktów nadań i odbioru. Przez wiele lat zdobywała topowe pozycje w rankingach najchętniej wybieranych usług branży kurierskiej. Poza opcjami przesyłki dostosowanymi do potrzeb klientów indywidualnych przedsiębiorstwo nieustannie rozbudowuje swoją ofertę o różnorodne rozwiązania dla biznesu. Więcej informacji na temat usług kurierskich DHL Parcel dedykowanych firmom można znaleźć na stronie internetowej https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html.

DPD

DPD Polska, część francuskiego przedsiębiorstwa DPDgroup, na polskim rynku funkcjonuje od 30 lat. Poczynając od skoncentrowania na usługach kierowanych do klientów firmowych, przedsiębiorstwo stopniowo otwierało się również na rozwiązania dla klientów indywidualnych. Na przestrzeni lat DPD Polska przechodziła przez szereg zmian dotyczących między innymi wizerunku marki. Współcześnie skupia się ona na rozbudowie sieci punktów umożliwiających nadanie i odbiór paczki (ponad 4000 jednostek) oraz na integracji usług z działającymi w innych krajach członkami grupy DPD.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%