Zamknij

Kiedy warto zlecić drukarni wydruk próbny?

artykuł sponsorowany + 14:10, 16.03.2022 Aktualizacja: 14:10, 16.03.2022

Próbny wydruk projektu graficznego, czyli proof pozwala uzyskać pewność co do jakości kolorów, jakie pojawią się na wydruku rzeczywistym. Nowoczesne technologie umożliwiają również wcześniejsze sprawdzenie jakości zamówionego papieru.

Próbny wydruk projektu graficznego, czyli proof pozwala uzyskać pewność co do jakości kolorów, jakie pojawią się na wydruku rzeczywistym. Nowoczesne technologie umożliwiają również wcześniejsze sprawdzenie jakości zamówionego papieru.

Zlecanie drukarni wykonania wydruków proof jest świetnym wyjście, które pozwoli uniknąć kosztownej porażki przy dużych nakładach. Przyjrzyjmy się temu, czym jest proof w popularnej jakości cyfrowej i kiedy warto się na niego zdecydować.

Czym jest wydruk próbny proof?

Wydruk próbny musi spełniać określone wymagania, aby klient mógł zweryfikować, czy uzyskane w wybranej technice kolory spełniają jego oczekiwania. W założeniu proofer powinien zasymulować docelową metodę drukarską, a nawet wykorzystać zamówiony papier. Dzięki temu próbny wydruk projektu graficznego będzie jak najbardziej wiarygodny.

Aby wykonać dobry proof, drukarnia musi posiadać wysokiej klasy sprzęt, oprogramowanie oraz papier. I oczywiście wykwalifikowaną kadrę pracowników, którzy potrafią wykorzystywać różne techniki drukarskie.

Wysokiej jakości proof cyfrowy

Jedną z często wykorzystywanych technik jest proof cyfrowy, przygotowany na wysokiej klasy drukarce. Dostępne obecnie urządzenia są bardzo zaawansowane technologicznie i w jakości cyfrowej potrafią zrealizować wydruk bardzo zbliżony do właściwego druku w technice offsetowej. Zamów proof cyfrowy w DRUK-PLUS.

Niektóre sprzęty są wyposażone w raster drukarski i umożliwiają uzyskanie półtonów, które będą widoczne w późniejszym druku masowym. W porównaniu do proofów wykonanych na ploterach, metody cyfrowe są znacznie tańsze i pozwalają na realizację nawet jednej sztuki próbki. Okazuje się, że nie każda drukarnia realizuje zlecenia na proof.

Zajmują się tym przede wszystkim duże firmy, zorientowane na klienta biznesowego i spore nakłady. Wydruki próbne dla sporych projektów i hurtowej produkcji są o wiele bardziej opłacalne niż współpraca z drobnymi klientami indywidualnymi.

Kiedy warto zlecić wydruki próbne proof?

Wydruki próbne warto zlecić, kiedy docelowy nakład projektu będzie liczony w tysiącach. Gdy chodzi o zaawansowane graficznie materiały, których jakość musi być bez zarzutu, proofing pomoże upewnić się, że wszystko będzie w porządku. Bardzo często wydruki próbne zleca się dla plakatów, ulotek lub banerów, ponieważ te formy reklamy w dużym nakładzie wymagają sporych środków finansowych. Zleceniodawcy decydują się na proof, aby mieć pewność co do ostatecznej jakości.

Nie ulega wątpliwości, że kolory dostrzegane przez nas na papierowych wydrukach różnią się od tych, które widzimy na ekranach. Wszystkie ekrany komputerowe emitują światło i używają do tego systemu RGB, a dodatkowo mogą mieć spersonalizowane ustawienia. Jeśli chodzi o wydruki, farba jest nanoszona na podłoże w systemu CMYK lub Pantone. Dlatego właśnie przed zleceniem wydruku tysięcy katalogów, plakatów czy ulotek reklamowych warto sprawdzić proof.

Wydruk proof daje możliwość sprawdzenia wielu aspektów projektu. Oprócz wspomnianych już kolorów i ich relacji z barwa papieru, to ostatnia chwila by sprawdzić, czy do realizacji nie wkradła się jakaś literówka. Często już jeden rzut oka na wydrukowany materiał pozwala zauważyć niedoskonałości lub nieścisłości. Niekiedy, po obejrzeniu wydruków próbnych możesz zdecydować o zmianie układu graficznego lub wybranych treści, ponieważ na ekranie komputera coś Ci umknęło.

Warto zlecać wydruki próbne

Wydruki proof to najlepszy sposób na sprawdzenie, czy zapewniany przez drukarnię efekt będzie zadowalający z punktu widzenia zleceniodawcy. Próbne wydruki projektów graficznych umożliwiają sprawdzenie wierności kolorów, jakości układu grafiki oraz dopasowania materiałów promocyjnych do identyfikacji wizualnej, którą posługuje się promowana marka.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz urządzeń do proofingu cyfrowego, wydrukowanie próbek staje się coraz bardziej opłacalne. Chętnie sięgają po nie przede wszystkim klienci komercyjni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze, zamawiające duże nakłady materiałów reklamowych i promocyjnych.

Przeczytaj również: Czym zajmuje się drukarnia cyfrowa

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%