Zamknij

SEO vs. SEM - różnice

artykuł sponsorowany + 13:35, 22.03.2022 Aktualizacja: 13:35, 22.03.2022

Czy wiesz, czym się różni SEO od SEM? W związku z faktem, że SEO jest jednym z elementów SEM, pojęcia te są często postrzegane jako tożsame. Dlatego też postanowiliśmy przybliżyć różnice między nimi i wskazać, czego można się spodziewać zarówno po SEO, jak i SEM.

SEO, czyli Search Engine Optimization

Zacznijmy od pojęcia, które jest zdecydowanie węższe, jeżeli chodzi o jego zakres. SEO to jeden z elementów SEM i obejmuje działania związane z optymalizacją strony www w celu zwiększenia jej widoczności w Sieci. Działania SEO można podzielić na on-site i off-site.
On-site SEO to nic innego jak całość działań na stronie www, prowadzących do zwiększenia jej widoczności i “ułatwienia” pracy robotom wyszukiwarki. Chodzi tu przede wszystkim o dopracowanie struktury strony, znalezienie odpowiednich fraz kluczowych itp. Off-site SEO natomiast to działania, które odbywają się “poza” stroną www i obejmują przede wszystkim wymianę linków.

SEM, czyli SEO i PPC

SEM to pojęcie zdecydowanie szersze niż SEO. Jest to skrót od Search Engine Marketing, czyli obejmuje swoim zakresem ogół działań, które są związane z marketingiem w wyszukiwarkach. W podręcznikach z zakresu marketingu i na stronach branżowych bardzo często można znaleźć wykres, który bardzo obrazowo pokazuje, że SEM to nic innego jak SEO oraz PPC. Innymi słowy, są to zarówno działania organiczne, związane z wynikami naturalnymi (SEO), jak i płatne - reklamowe (PPC). Nie da się jednak ukryć, że są to jednak głównie działania płatne, czyli marketing związany z płatnymi wynikami wyszukiwania.

Różnice między SEO a SEM

Skoro wiemy już, czym jest SEO i SEM, pora na pokazanie wszystkich najważniejszych różnic między nimi.

Zakres działań

Jak już wspomnieliśmy, zakres to coś, co zdecydowanie odróżnia SEO i SEM. SEM to - najprościej rzecz ujmując - całość działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach. Obejmuje zarówno pozycjonowanie SEO, jak i płatne kampanie PPC. Już na pierwszy rzut oka widać więc, że SEM to “więcej” niż SEO.

Koszty związane z działaniami

Działania SEO są niemal bezkosztowe - takie są fakty. Jedynie w przypadku współpracy z profesjonalistami, ponosisz opłatę za ich usługi, nic ponadto. Z zupełnie inną sytuacją mamy do czynienia w przypadku działań SEM. Kampanie płatne, oczywiście, kosztują i to często wcale nie tak mało… Biorąc pod uwagę fakt, że do tego (najczęściej) płaci się jeszcze osobie, która je konfiguruje, koszty zdecydowanie rosną. Dlatego też tak ważne jest to, by współpracować ze sprawdzoną agencją SEO/SEM i mieć pewność, że kampanie będą skuteczne i przyniosą oczekiwane rezultaty!

Rezultaty działania

No właśnie… Czas oczekiwania na efekty również w przypadku SEO i SEM zdecydowanie się różni. Pozycjonowanie organiczne, o ile jest niemal bezkosztowe, przynosi wymierne efekty dopiero po dłuższym czasie. Plusem w przypadku SEO jest jednak z pewnością to, że potrafią utrzymywać się dłuższy czas. SEM to szybkie efekty, ale i często naprawdę wysokie koszty. Wiele zależy od fraz, na jakie się promuje i umiejętności agencji konfigurującej reklamy. W tym miejscu trzeba jednak również zaznaczyć, że wraz z zakończeniem kampanii kończą się także jej efekty. Dlatego też kampanie reklamowe warto prowadzić w sposób ciągły lub wspierać nimi systematycznie prowadzone działania SEO. Wtedy ma to największy sens i przynosi najwięcej korzyści.

Postaw na kompleksowe wsparcie i zaufaj najlepszym!

Co zrobić, by uzyskać efekty nie tylko szybko, ale i na długo? Najlepiej jest łączyć SEO i SEM! Kompleksowe wsparcie w procesie pozycjonowania i promowania strony to klucz do sukcesu większości firm! Do tego potrzeba jednak partnera biznesowego, który ma nie tylko wymagane umiejętności, ale i odpowiednie doświadczenie w tym zakresie. “Zwykła” agencja marketingowa to może być więc za mało…

Wybierz profesjonalną agencję SEO/SEM i sięgnij po więcej!

Najlepiej wybrać do współpracy firmę, która specjalizuje się w działaniach z zakresu SEO i SEM. To gwarancja wysokiej skuteczności działania i efektów, które Cię (pozytywnie) zaskoczą! Taką firmą jest z pewnością agencja SEO/SEM KoboSystem. Możemy Cię wesprzeć w sposób profesjonalny i kompleksowy. Mamy wieloletnie doświadczenie w działaniach z małymi, średnimi i dużymi firmami z różnych branż. Zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem organicznym stron internetowych, jak i konfiguracją reklam (w tym m.in. Google Ads). Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą, zapraszamy do kontaktu. Przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę i chętnie pomożemy Ci w uzyskaniu topowych pozycji w wyszukiwarkach!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%