Zamknij
Ważne

Czy instalacja LPG nadal się opłaca? Analiza zwrotu kosztów w 2025 roku

art. sponsorowany + 09:50, 30.12.2024 Aktualizacja: 09:50, 30.12.2024

W obliczu stale rosnących cen paliw ciekłych, instalacja LPG wciąż pozostaje jednym z najbardziej popularnych rozwiązań pozwalających na oszczędności w kosztach eksploatacji samochodu. Jednak jak wygląda kwestia zwrotu kosztów takiej inwestycji w 2025 roku? Czy nadal warto zdecydować się na montaż LPG? W poniższym artykule przeanalizujemy czas potrzebny na zwrot kosztów instalacji gazowej oraz kluczowe czynniki wpływające na opłacalność tego przedsięwzięcia.

Dlaczego LPG jest tańsze

Główną przyczyną popularności gazu LPG jest jego cena, która zazwyczaj stanowi około 50% ceny benzyny. W 2025 roku, pomimo inflacji i zmian na rynkach surowców energetycznych, LPG nadal pozostaje jednym z najbardziej ekonomicznych paliw. W przypadku samochodów zużywających duże ilości paliwa, przejście na gaz oznacza znaczące oszczędności już od pierwszych kilometrów.

Profesjonalny montaż LPG pozwala dostosować instalację do indywidualnych potrzeb kierowcy i specyfiki pojazdu, co gwarantuje optymalne zużycie gazu oraz minimalizację kosztów eksploatacji.

Koszty instalacji LPG w 2025 roku

Koszt instalacji systemu LPG w samochodzie zależy od rodzaju silnika, jego mocy oraz wybranej technologii. Dla silników z tradycyjnym wtryskiem cena waha się od 3000 do 5000 złotych. W przypadku bardziej zaawansowanych silników z bezpośrednim wtryskiem koszty mogą wynosić od 5000 do 8000 złotych.

Choć początkowa inwestycja może wydawać się wysoka, trzeba pamiętać, że każdy przejechany kilometr na LPG generuje oszczędności, a całkowity zwrot kosztów instalacji jest kwestią czasu. Jak długo potrwa ten proces? Przyjrzyjmy się szczegółom.

Kiedy instalacja LPG się zwróci? Kluczowe czynniki

Przebieg roczny

Im więcej kilometrów pokonujesz rocznie, tym szybciej inwestycja w LPG się zwraca. Dla przeciętnego kierowcy, który pokonuje 20 000 km rocznie, oszczędności mogą wynosić nawet 4000 zł rocznie w porównaniu do kosztów benzyny. W takim przypadku zwrot kosztów następuje już po około 1,5 roku.

Zużycie paliwa

Samochody zużywające więcej paliwa (np. SUV-y czy pojazdy z silnikami V6 lub V8) generują większe oszczędności przy przejściu na LPG. W takich przypadkach czas zwrotu inwestycji może wynosić mniej niż rok.

Ceny paliw

W 2025 roku relacja cen LPG do benzyny nadal przemawia na korzyść gazu. Przy założeniu, że LPG kosztuje około 3,5 zł/litr, a benzyna 7 zł/litr, oszczędność na każdym litrze wynosi 3,5 zł.

Serwis i eksploatacja

Regularne przeglądy instalacji LPG, takie jak te oferowane przez Gaz Time https://gaz-time.pl/serwis-instalacji-lpg, zapewniają jej długowieczność i bezawaryjną pracę. Koszty serwisowania są zazwyczaj niewielkie w porównaniu z oszczędnościami na paliwie.

Przykładowa kalkulacja zwrotu kosztów

Załóżmy, że kierowca pokonuje rocznie 25 000 km, a jego samochód zużywa 8 litrów paliwa na 100 km. Oto jak mogłoby to wyglądać:

  • Koszty paliwa przed instalacją LPG:Benzyna: 25 000 km × 8 l/100 km × 7 zł/l = 14 000 zł rocznie.Koszty paliwa po instalacji LPG:LPG: 25 000 km × 9 l/100 km × 3,5 zł/l = 7 875 zł rocznie (z uwzględnieniem nieco wyższego zużycia gazu).
  • Benzyna (5% zużycia): 25 000 km × 0,4 l/100 km × 7 zł/l = 700 zł rocznie.
  • Łączny koszt: 8 575 zł rocznie.Oszczędności roczne: 14 000 zł - 8 575 zł = 5 425 zł.

Przy koszcie instalacji wynoszącym 6 000 zł, zwrot następuje już po około 13 miesiącach.

Czy warto zainwestować w LPG w 2025 roku?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak, pod warunkiem, że wybierzesz odpowiedni system i profesjonalny montaż LPG. Inwestycja ta jest szczególnie opłacalna dla kierowców pokonujących duże przebiegi roczne oraz w przypadku samochodów zużywających duże ilości paliwa.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

Wenezuelski nożownik i śmierć 24-latki w Toruniu. Poseł

Chyba maciaka uruchomił sok z buraka , czytając komentarze to nie wierzę,że człowiek może posunąć się do takiej podłości ,czy wy z lewej strony myślicie,że jesteście lepssi jak naubluzacie pani poseł ,to tylko świadczy o waszym poziomie intelektualnym jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia ,to najlepiej kogoś obrażać , niestety prawda co się dzieje w kraju nie jest po waszej stronie , jeżeli PiS wydał wizy to gdzie są ci z legalnymi dokumentami ,a tu się okazuje że każdy ze świstkiem papieru .

Ggggg

12:17, 2025-07-02

Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA

Mnie to się wydaje że tak jak wy chcecie puścić drogę po wioskach, tak i oni hca puścić drogę po wioskach tylko dla nich Włocławek zalicza sie do tych wiosek 🤣🤣🤣🤣

Michalek

12:06, 2025-07-02

Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA

Prosze Napiszcie czyje to Grunty sa przy obecnym WARIANCIE ????? z jednej str Wisly i z Drugiej !!! to moze Zrozumiecie dlaczego wybrano wlasnie ten odcinek Drogi !!!!

populizm

11:37, 2025-07-02

Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA

Ale zocofanie. Jak Włocławek ma się rozwijać ?!? Chcecie serio zrobić z Włocławka miasteczko, drugi Lubraniec czy inne miasteczko? S10 przez wiele lat planowane było za pierwszego Tuska daleko daleko od Włocławka. Trasa z Warszawy miała biec poza Włocławkiem za Lipnem kilkadziesiąt kilometrów do Torunia i dalej do Bydgoszcz, Szczecin. W takiej opcji Włocławek tracił szansę. A PIS zaczęto analizować sensowniejsze opcje dla Włocławka i Płocka. Przybliżenie tej drogi. To jest szansa. I powstała opcja, że S10 idzie przez Włocławek. Nagle Włocławek staje się hubem logistycznym, bo okalać go będzie i A1 i S10. I co robią zacofancy?!? Torpedują zabiegi zrobienie z Włocławka miasta. I tak warianty przez Włocławek są 4 i są lepsze i gorsze. Te gorsze powodują, że dla ruchu miejskiego są nieistotne. I jakie forsuje zacofani oczywiście takie. Tylko wariant 3 bądź ewentualnie 4. Moat dla Włocławka, nigdy Włocławek nie wybuduje mostu bo nawet remontu nie potrafi wykonać bo wielki wydatek. To szansa życiową jak budowa Anwil (pokaż mi co wybudowano od 1989-2025 takiego wielkiego?!??) Zjazdy muszą być na Zazamczu i na Zawiślu i na wysokości Bogucin. Wtedy to ma sens. Działki już można stworzyć w innym miejscu. Już to robić to powinno zabiegać miasto o kasę i robić. Tak jak Lasy wycieku drzewa a droga powstała np. po dwóch latach. Przygotowanie głupcze. A senator niech się zajmie szpitalem, bo nadal brak przetargu na PARKING wielopoziomowy! Mamy już lipiec 2025 !!!!! Nadal brak przetargu na budowę II etap, co przeszkadza wykonywać drugi etap oglądać przetarg skoro tyle to zajmuje potem czasu odwołania pytania itd?!? Na co czekacie ?!? Na już ogłasza przetarg nie marnować czasu a nie czekać aż skończoną opóźnioną inwestycje ogłaszać przetarg i rozstrzygać go 3 lata?!?? Co z budową wreszcie infrastruktury wokół szpitala przecież to kosmos jak droga obok wygląda brak zjazdów jakieś sensownego ronda wjadud do szpitala zatok ta drogą powinna być rozbudowana jak nalzeyy(miasto halo). Wreszcie gdzie przetarg na budowę zakładu opiekunczego w szpitalu rehabilitacji?!? Tez cisza. Tym tempem to 2049 rok! Miasto nadal nie wykonało tunelu na POWKaliska nawet projektu. Nie ma nadal drogi Toruńska Promienna z tunelem a potem dopiero zamykana Wieniecka bo tunel! Stop osobom które blokowały na placu ryckowym drogą a dzisiaj każdy co ma olej wie, że jest super, plus parking. Stop osobom które blokowały wycinke.lasu i drogę do Michelina Z Wiejskiej! Stop osobom które nie chcą nowych bloków bo komuch stary zazdrości. Stop osobom które nie mają poczucia że Miasto to miasto to nie wioska. Można sprzedać i mieszkać w lesie, działki są na sprzedaż. Młodzi wyjeżdżają do miast gdzie są korki wiadukty tunele na ronda 3 poziomy. A u nas co jest ?!

Stop zacofaniu

11:19, 2025-07-02

0%