Zamknij

Czy warto prowadzić sklep internetowy? Poznaj jego wady oraz zalety!

07:57, 28.04.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 07:58, 28.04.2022

Wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób rozkręcić swój pierwszy biznes. Okazuje się, że obecnej rzeczywistości, panująca na rynku konkurencja często bywa jednym, z największych demotywatorów dla młodych i ambitnych przedsiębiorców. Nie da się ukryć, że każdy z nich liczy na względnie szybki zysk, przy relewantnie niskim nakładzie pracy. Wobec tego świetnym rozwiązaniem może okazać się założenie własnego sklepu internetowego. Jednak na to swoje wady oraz zalety, które warto poznać przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Jakie są zalety prowadzenia sklepu internetowego?

Branża e-commerce rozwija się w zastraszającym tempie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy właśnie na łamach sieci starają się dostrzec dla siebie potencjalne szanse na rozwój własnej działalności. Sklepy internetowe stały się obecnie niezwykle popularne, na co wpływ miał przede wszystkim rozwój branży usługowej w sieci. Klienci niezwykle doceniają sobie wygodę i szybkość z jaką mogą zrobić zakupy online, a przy tym, nie muszą oni nawet wychodzić z domu. Czy zatem sklep internetowy jest dobrym pomysłem na pierwszy biznes? Poznajmy jego największe zalety. Zaliczają się do nich:

  • dość prosta obsługa platformy - decydując się na założenie sklepu internetowego, na jednej z bardziej znanych platform, z pewnością przedsiębiorca nie będzie miał problemów z obsługa. Intuicyjne panele administracyjne i przejrzyste komunikaty są tym, co te platformy wyróżnia.
  • dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów- w sieci obecnie są praktycznie wszyscy. Wobec tego z przekazem, ofertami i usługami sklepu internetowego można trafić do ogromnej liczby klientów, którzy z pewnością chętnie dokonają zakupów i zwiększa zyski przedsiębiorcy.
  • znaczne zredukowanie kosztów - nie trzeba bowiem zatrudniać dodatkowego personelu, a także nie trzeba wynajmować powierzchni magazynowych czy lokali na prowadzenie działalności.
  • globalność - posiadanie sklepu internetowego umożliwia targetowanie grup odbiorców, którzy nie muszą jedynie znajdować się w obrębie polskiego rynku handlowego. 
  • wygoda - prowadzenie sklepu internetowego jest wygodne. Cała oferta jest odpowiednio zaprezentowana na stronie, a wszystkie zakupy i transakcje odbywają się przez w pełni zautomatyzowaną platformę.

Jakie są wady sklepu internetowego?

Wspomniane już zostało, że sklep internetowy ma zarówno swoje zalety, ale także i wady. Choć na pierwszy rzut oka, przedsiębiorca nie dostrzega negatywnych stron prowadzeni sklepu internetowego, to jednak często w jego głowie pojawia się pytanie: ile kosztuje sklep internetowy? Okazuje się, że często platformy oferujące "założenie sklepu za darmo", nie wspominają o późniejszych kosztach dokupienia domeny oraz hostingu. Wówczas przedsiębiorcy mogą się mocno rozczarować już na wstępie. Jednak jakie jeszcze wady może mieć sklep internetowy? Otóż:

  • wysoki koszt dostaw - może zdarzyć się tak, że koszty dostaw są nierównoważne, nawet jeśli sklep redukuje koszty zatrudniania dodatkowego personelu.
  • wysoki wskaźnik reklamacji klientów - towary, szczególnie te delikatne, podczas transportu bardzo łatwo mogą ulec uszkodzeniu lub po prostu się zniszczyć, a to z kolei przekłada się na niezadowolenie klienta i zwrot pieniędzy.
  • konieczność obniżania marż - jest to związane ze stale zaostrzającą się konkurencją w branży e-commerce. Przedsiębiorcy często muszą obniżać marżę, by ich produkty stały się bardziej atrakcyjnie pod względem cenowym w oczach klientów.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%