W szybkim tempie rośnie liczba Polaków dokonujących zakupów w sieci. Logicznym następstwem tego zjawiska jest fakt, że ponad połowa z nich robi to przy pomocy smartfonów. Jak przekonać użytkownika telefonu komórkowego do robienia zakupów w twoim sklepie? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
STRONA MOBILNA
Spróbujcie przy pomocy swojego telefonu wejść na stronę, która nie jest przystosowana do wyświetlania na małym ekranie. Mikroskopijna czcionka nie daje się odczytać, a grafika możliwa jest do obejrzenia jedynie fragmentami.
- Taki dyskomfort powoduje ucieczkę klienta ze strony, tym bardziej, że w grę wchodzą tu jego pieniądze – zauważa przedstawiciel sklepu z naturalnymi kosmetykami spa.anled.pl, należącego do firmy Anled Systems - importera i dystrybutora produktów takich firm jak m.in.: Les Argiles du Soleil, Richards&Appleby Ltd, czy Bio Fresh Ltd. – Kto zawierzyłby je nieczytelnemu formularzowi koszyka zakupowego?
Istnieją trzy drogi ku temu, by twój sklep stał się przyjazny dla użytkowników małych ekranów: strona mobilna, strona responsywna lub aplikacja mobilna.
PRZEDE WSZYSTKIM PROSTOTA
Długa i złożona ścieżka zakupowa jest czymś, co użytkownikowi smartfona sprawia najwięcej kłopotów. Właściciel firmy Fastpol Invest, zaopatrującej przedsiębiorstwa w krajowe i zagraniczne artykuły BHP oraz przeciwpożarowe, dostępne w sklepie bhpfast.pl, podkreśla, że na ekranie powinno znajdować się jak najmniej elementów nawigacyjnych, zmuszających do podjęcia kolejnych akcji. Idealny mechanizm witryny opiera się na prostocie: czytelnym katalogu, osiąganej jednym kliknięciem liście produktów, czy łatwym przejściu do karty artykułu.
- Tu nie potrzeba specjalistycznych badań. Sam spróbuj zrobić zakupy w swoim sklepie, poproś również o to swoich znajomych – radzi doradca klienta ze spółki CR Iluminacje, projektanta i wykonawcy elementów świetlnych do ozdabiania m.in. elewacji i ciągów ulicznych, które prezentuje na stronie cr-iluminacje.pl. - Po kilku próbach będziesz już wiedział, w którym miejscu cykl zakupowy zaczyna sprawiać trudność.
Usuń niepotrzebne kroki, w odpowiednich miejscach umieść krótkie informacje. W ten sposób zakupowej ergonomii stanie się zadość.
JAK NAJMNIEJ PISANIA
Wirtualne klawiatury na ekranach smartfonów są coraz bardziej precyzyjne i łatwe w obsłudze. Mimo to pisanie na nich dla wielu ludzi jest źródłem mniejszego lub większego dyskomfortu. Weź to pod uwagę w trakcie projektowania sklepu mobilnego. Przedstawiciel sklepu alldrux.pl z dobrymi jakościowo koszulkami i kreatorem, umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie nadruku, doradza takie urządzenie strony, by użytkownik nie musiał wypełniać skomplikowanych formularzy, a dane do wysyłki ograniczały się do niezbędnego minimum. Warto dać też możliwość robienia zakupów bez rejestracji – zawsze to jeden formularz mniej.
BEZPIECZEŃSTWO I PRYWATNOŚĆ
Przedstawiciel sklepu mixit.pl, w którym można samodzielnie skomponować dla siebie mieszankę musli z m.in. owocami liofilizowanymi, orzechami lub czekoladą, podkreśla znaczenie zastosowania na stronie protokółu szyfrowania danych SSL:
- To jest podstawowy element tworzenia u klienta poczucia bezpieczeństwa. Jeśli prosisz go o podanie danych, informuj, do czego są ci one potrzebne. Jeśli odbiorca przekazał je wyłącznie w celu wysyłki, uszanuj to.
Dodamy do tego potrzebę przygotowania regulaminu sklepu, dzięki któremu można w łatwy sposób rozwiać ewentualne wątpliwości.
Zachęcamy posiadaczy sklepów do dostosowania swojej strony do możliwości małych ekranów smartfonów. Dzięki temu dotrzecie do ogromnej rzeszy nowych potencjalnych klientów.
Ważny zawodnik Anwilu przenosi się do Hiszpanii
Oniemiał za te grosze tu siedzieć w tym czarnobylu
Brait5555
05:30, 2025-07-03
Matka napisała, co spotkało jej syna. Reakcja
Wielki szacunek dla rodziców za wychowanie synów, wielki szacunek dla synów, że nie marnują tych nauk. Widuję przypadki zachowań młodzieży, które zasługują na wyróżnienie. Niedawno, w autobusie młoda dziewczyna (może 16-17 to letnia), ustąpiła miejsca starszej kobiecie, która stanęła przy siedzeniu przez nią zajętym. Nie było by w tym może niczego specjalnego (po prostu dobre wychowanie), gdyby nie fakt, że nieco dalej było kilka wolnych miejsc. Myślę, że ta dziewczyna pomyślała, że przejście dla tej kobiety, w czasie jazdy autobusu, może sprawić jej problem, więc ustąpiła jej swoje miejsce. Myślę, że zarówno rodzice, jak i ci młodzi ludzie, mogą być z siebie dumni. Grzeczność i kultura jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Jak mówi przysłowie - "Czym skorupka za młodu nasiąknie ...". Szkoda tylko, że musimy takimi zachowaniami zachwycać się, bo niestety nie są one regułą lub chociażby zwykłą codziennością.
witz2
22:56, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Dla większości mieszkańców Włocławka, przebieg S10 jak najbliżej miasta to atut. Trudniej dla tych, co będą mieli drogę pod nosem. Niestety, ale nigdy nie będzie idealnego przebiegu nowej trasy. Nowy most (o ile będą zjazdy), blisko miasta, to zdecydowana korzyść dla większości mieszkańców.
Jimmy
22:55, 2025-07-02
Medaliści igrzysk i mistrzostw świata na stadionie OSiR
A co to za Stadion? To Narodow? A ma jakiegoś? Sponsora?
Arabsko angielskie!
22:01, 2025-07-02