Zamknij
REKLAMA

GABA - czy warto stosować

13:15, 22.10.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj

Znasz wyczerpanie, które jest tak skrajne, że nawet nie masz siły... zasnąć? Jasne, że tak, szczególnie jeżeli uprawiasz sport i nie raz dajesz swojemu organizmowi solidny wycisk. Suplement GABA jest polecany właśnie jako wsparcie dla układu nerwowego, którego wyczerpanie, połączone z ogólnym stresem, znacznie obniża efektywność treningów, a co jeszcze ważniejsze: kondycję psychiczną, samopoczucie.

Suplementacja GABA – ratunek na zmęczenie

GABA należy do suplementów z grupy neuroprzekaźników. Jej podstawowe działanie ma na celu usprawnić regenerację organizmu z naciskiem na poprawę nastroju i zniwelowanie stresu. Poprzez wsparcie dla produkcji ważnych hormonów po prostu działa na Twoją korzyść.

Sportowcy coraz częściej przyjmują GABA, czyli suplement definiowany jako kwas gamma-aminomasłowy. Kto poznał smak wyczynowego sportu (niekoniecznie w profesjonalnym, zawodowym wykonaniu), doskonale kojarzy ogromne zmęczenie, które obniża chęć do działania, a w skrajnych przypadkach – wpędza w naprawdę kiepski nastrój. Ponieważ kwas gamma-aminomasłowy (aminokwas niebiałkowy) występuje naturalnie w mózgu, jako neuroprzekaźnik, jego suplementacja nie pozostawia szczególnych wątpliwości. Chodzi o wyciszenie organizmu, działanie odwrotne do innych neuroprzekaźników, takich jak serotonina czy noradrenalina.

GABA dla kulturystów i osób aktywnych

Suplementację GABA stosują między innymi kulturyści, kierując się rozlicznymi korzyściami, jakie zapewnia optymalne dawkowanie tego kwasu. Zauważają nie tylko uspokojenie czy lepszy sen, ale również obniżone ciśnienie tętnicze, wzmożony apetyt, stabilny poziom cukru we krwi czy sprzyjającą przemianę materii. Za sprawą GABA białka lepiej syntezują się nie tylko w mózgu, ale również w mięśniach, na czym zależy każdemu, kto rzeźbi sylwetkę na siłowni. Brzmi zachęcająco, prawda? Organizm odpoczywa, a mięśnie rosną. Cóż, właśnie dlatego sportowcy stawiają nie tylko na treningi i dietę, ale również suplementację.

Właściwym okresem przyjmowania GABA są przygotowania do szczególnego wysiłku. Gdy nie ma czasu na długi odpoczynek, wsparcie tego typu wydaje się wręcz niezbędne. Układ nerwowy otrzymuje dodatkową pomoc, a mięśnie rozwijają się bardzo dobrze. Działanie GABA obejmuje także pozytywny wpływ na tzw. sekrecję hormonu wzrostu.

Specjaliści podkreślają wartość GABA z perspektywy sportowców i kulturystów, którzy ulegają sporym przeciążeniom. Pamiętaj, że gdy organizm otrzymuje zbyt dużo „ciosów”, łatwiej o kontuzje, czasami bardzo poważne. Odpowiednia suplementacja, między innymi GABA, pozwala zapobiec najgorszym scenariuszom.

Osoby, które decydują się na zażywanie GABA (robi się to przed snem w dawce od 3 do 5 gramów), cenią sobie dodatkowe walory tej odżywki. Nastrój rzeczywiście ulega poprawie, a spanie czy odpoczywanie są wygodniejsze i efektywniejsze. Co ciekawe, GABA pomaga przy częstych skądinąd problemach z prostatą, a także zwiększa popęd seksualny. Mówimy więc o kompleksowym, pożądanym działaniu tego interesującego suplementu.

Artykuł powstał przy współpracy z http://www.sfd.pl

(artykuł sponsorowany)


artykuł sponsorowany
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone