Zamknij

Na co dzień sprzedają buty. Teraz walczą z wirusem. Jak to robią?

00:00, 28.05.2020 artykuł sponsorowany
Fot. depositphotos Fot. depositphotos

Wielkie koncerny i luksusowe marki, a także małe lokalne przedsiębiorstwa. Wszyscy w miarę swoich możliwości przestawiają produkcję tak, by pomóc w walce z covid-19 i wesprzeć medyków, którzy są na jej pierwszym froncie. Jak to wygląda w praktyce?

Pandemia pokazała, jak potrafimy jednoczyć się wokół wspólnego celu - walki z koronawirusem. W mgnieniu oka podjęto najróżniejsze oddolne inicjatywy - od sąsiedzkiej pomocy w robieniu zakupów czy wprowadzaniu psów, przez szycie maseczek, po różne formy wsparcia szpitali i ich pracowników.

W walkę włączyli się również przedsiębiorcy - zarówno ci najmniejsi, jak i wielcy gracze różnych gałęzi gospodarki. Pomagają nie tylko firmy, które specjalizują się w produkcji materiałów do dezynfekcji i medycznych środków ochronnych. Wiele firm zmieniło lub poszerzyło profil działalności tak, by dostarczać te produkty wszędzie tam, gdzie są potrzebne.

Produkcję przestawiły również znane marki obuwnicze i odzieżowe. New Balance produkuje maseczki ochronne (100 tys. sztuk tygodniowo, a wszystkie mają certyfikaty bezpieczeństwa!). Nike i Adidas produkują przyłbice dla pracowników służby zdrowia.

Inni modowi giganci przekazują miliony dolarów na wsparcie szpitali.  Ralph Lauren przeznaczył 10 milionów dolarów na walkę z wirusem, a dodatkowo przekazał 250 tysięcy masek i 25 tysięcy rękawic. Prada kupuje sprzęt do włoskich szpitali, a Versace przeznaczył 200 tysięcy na dofinansowanie oddziału intensywnej terapii. Z kolei Armani przekazało na pomoc służbie zdrowia aż 1,4 miliona dolarów.

Podobne działania podejmują również polskie marki. Sklep internetowy eobuwie.pl, którego główna siedziba znajduje się w Zielonej Górze, bardzo angażuje się w pomoc tamtejszemu szpitalowi. Co tydzień dostarcza do niego maseczki, przyłbice, płyny do dezynfekcji, mydła antybakteryjne oraz rękawiczki ochronne.

W ramach naszych możliwości będziemy co tydzień uzupełniać zasoby szpitala - zapewniło eobuwie.pl na Facebooku. - Wszyscy walczymy z epidemią, ale w pierwszej linii tej walki jest kadra medyczna! Pamiętajmy o nich i wspierajmy na każdym kroku! Do klientów nieodmiennie apelujemy: #zostańwdomu ! Wspólnie powstrzymajmy zagrożenie.

Sklep przeznaczył również 10% dochodu ze sprzedaży nowej kolekcji, stworzonej wspólnie z Evą Longorią, na walkę z COVID-19. Pieniądze pozwoliły kupić dla zielonogórskiego szpitala respirator.

Eobuwie.pl, jak wszystkie odpowiedzialne przedsiębiorstwa w kraju, zadbało również o bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów. Wszystkie stanowiska pracy w centrum logistycznym są codziennie dezynfekowane, a przestrzenie wspólne są regularnie ozonowane. Pracownikom dwa razy dziennie mierzona jest temperatura, a osoby, które mają kontakt z wysyłanymi produktami, noszą rękawiczki ochronne. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%