Zamknij
REKLAMA

3 sposoby na zdrowe desery w słoiku

00:00, 21.04.2021 | materiały patnera

Chyba każdy z nas ma czasami ochotę na coś słodkiego. Co jednak w sytuacji, gdy z powodów zdrowotnych, diety lub przekonań nie możemy, lub nie chcemy sięgać po słodkości dostępne na sklepowych półkach? Wtedy musimy poradzić sobie samodzielnie. Świetnym pomysłem na zdrowe desery są te w słoikach. Są łatwe do przygotowania, a dzięki pokrywce możemy bez większego problemu zabrać je ze sobą w podróż, czy do szkoły lub pracy.

Ciasta bez pieczenia

Wykonanie takiego deseru jest bardzo proste. Ciasta bez pieczenia nadają się jako słodka przekąska. Równie dobrze sprawdzą się jako deser, którym możesz poczęstować gości na przyjęciu. Dzięki warstwowej konstrukcji otrzymujemy urocze i smaczne desery w małych słoiczkach, które prezentują się niezwykle efektownie. Przykładowymi ciastami bez pieczenia, jakie możemy zrobić w słoiku, są:

  • banoffee,
  • sernik z malinami,
  • sernik na zimno z borówkami,
  • wegańskie tofumisu,
  • tiramisu z jabłkami.

Jako bazę do takich deserów wykorzystuje się biszkopty, herbatniki lub krakersy. Jeśli zależy nam na niskiej ilości kalorii, warto upiec taką bazę samodzielnie. Warto rozważyć przygotowanie większej ilości, która przy odpowiednim przechowywaniu powinna wystarczyć nam na dłuższy czas.

Innym przykładem są słoiczki, które będą imitować popularne słodycze. Dzięki temu być może uda się przekonać dzieci do zdrowszego jedzenia bez odmawiania im słodkości. W sieci można znaleźć wiele przepisów na przysmaki imitujące przykładowo Bounty, Kinder czekoladę czy Rafaelo.

Desery z owocami

Słodkości z owocami mogą przybrać różne formy. Przykładowo mogą być to zabajone z owocami lub rozwiązania warstwowe. W tym przypadku świetnie sprawdzą się jogurtowe warstwy poprzekładane owocami lub desery z bazą z granoli.

Do tej kategorii zalicza się również bardzo prosty deser, który może z powodzeniem pełnić rolę drugiego śniadania. W jego składzie znajdują się płatki owsiane, owoce oraz jogurt naturalny. Jest to świetne rozwiązanie, którego można spróbować w przypadku, gdy nasze dzieci są niejadkami lub chcielibyśmy, by jadły więcej owoców. By może ładnie wyglądające drugie śniadanie skłoni ich do zdrowszego jedzenia.

Zaletą takich deserów jest to, że z łatwością możemy wykorzystywać owoce sezonowe. Przez to równie łatwo przygotujemy egzotyczną orzeźwiającą wersję deseru latem, a zimą skorzystamy na przykład z dodatku jabłek z cynamonem lub innymi typowo zimowymi przyprawami.

Puddingi

Zdrowe puddingi są bardzo proste do przygotowania. W tym przypadku również jest opcja  oddzielenia poszczególnych składników, tworząc warstwy. Dzięki temu deser w przeźroczystym słoiku wygląda po prostu świetnie. Zdrowe puddingi najczęściej są na bazie nasion chia lub ugotowanej kaszy w połączeniu z mlekiem roślinnym. Zastosowanie znajdą różne jej rodzaje, takie jak gryczana, jaglana czy kuskus. Zamiast kaszy można również stosować ryż. Taką bazę warto uzupełnić jakimś wyrazistym musem owocowym. Smak wybranego owocu musi być intensywny, by całość nie stała się mdła. Przykładami owoców, które doskonale pasują do takiego puddingu, są truskawki, mango, brzoskwinie oraz marakuja.

Desery w słoiczkach to bardzo praktyczne i w dodatku dobrze wyglądające rozwiązanie. Zainteresowały cię nasze propozycje? Zastanawiasz się, gdzie znaleźć odpowiednie naczynia, w których będziesz mogła przygotować zdrowe przekąski dla swojej rodziny? A może wolałabyś zaskoczyć gości na kolejnym przyjęciu? Koniecznie sprawdź słoiki deserowe na Pucharydeserowe.pl.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%