Zamknij

Katalityczny neutralizator

00:00, 14.05.2021 artykuł sponsorowany

Wielu doświadczonych kierowców przynajmniej raz miało problemy z katalizatorem. Ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że nawet niedziałający katalizator jest cenny. Większość właścicieli aut po naprawach związanych z awarią katalizatora opuszcza warsztat bez pytania, gdzie właśnie jest ich stara część, która została usunięta z powodu bezużyteczności. Nie czyści na rękę mechanicy mogą celowo „zapomnieć” przypomnieć klientowi o usuniętej części lub powiedzieć, że ją wyrzucili, ponieważ nie podlega już renowacji.

W rzeczywistości, można nieźle zarobić na niedziałających katalizatorach. Na przykład, neutralizatory z Volkswagen można sprzedać w każdym zakątku kraju, porównując cennik katalizatorów vw. Jeżeli ciebie interesuje inna marka samochodu, po prostu wybierz potrzebną markę w oferowanej liście.

Katalizatory są wykonywane z metali szlachetnych i drogiej ceramiki, co jest interesujące dla zakupu nawet wtedy, gdy część traci zdolność do pracy. Ale jaki jest termin przydatności katalizatora i jak przedłużyć wydajność tej części? Odpowiemy na te pytania poniżej.

Jaki jest termin eksploatacji katalizatora

Średni termin pracy neutralizatora wynosi od 100 do 120 tysięcy kilometrów. Bardzo rzadko zdarza się, aby część zachowała pełną funkcjonalność do przebiegu 150 000 lub więcej. Wręcz przeciwnie, zdarza się, kiedy katalizator przedwcześnie się psuje.

W związku z tym wynika pytanie logiczne: jak przedłużyć żywotność neutralizatora, oszczędzając jednocześnie sporo pieniędzy? 

W pierwszej kolejności, trzeba pamiętać, że termin eksploatacji katalizatora najbardziej zależy od:

  • jakości tankowanego paliwa;
  • stylu jazdy;
  • wibracji i wpływów mechanicznych na tą część.

 Oszczędność na paliwie może wydać się nieopłacalną, nie tylko ze względu na ewentualne problemy z układem paliwowym, ale także przez uszkodzenie neutralizatora. Ta część i tak jest wrażliwa na nieprawidłową pracę silnika, a gdy zanieczyszczenia z benzyny i inne obce substancje dostaną się do układu wydechowego, wąskie komórki konwertera zostają zatkane. Ponadto paliwo niskiej jakości może wypalić się już w samym układzie wydechowym, co również szkodzi wewnętrznym elementom katalizatora.

 Nawet jedna niesprawnie działająca świeca może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Gdy silnik zaczyna się troić, paliwo nie pali się w nieprawidłowo pracującym cylindrze lub pali się częściowo, przez co czasami detonuje w układzie wydechowym. W rezultacie komórki katalizatora mogą zostać uszkodzone. 

 W niektórych przypadkach, przy niewielkim zabrudzeniu sadzą, specjaliści mogą przepłukać neutralizator i przedłużyć jego pracę. Jednak w przypadku mocnego zabrudzenia lub na przykład, zatkania komórek olejem, renowacja tego elementu nie jest wcale możliwa.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%