Przewóz produktów i elementów, które przekraczają określone wymiary, odbywa się na innych zasadach niż standardowy przewóz towarów. Zobacz, co warto wiedzieć o transporcie elementów wielkogabarytowych.
Transport elementów wielkogabarytowych wymaga użycia pojazdu nienormatywnego, czyli takiego, którego naciski osi (z ładunkiem lub bez), wymiary (z ładunkiem lub bez) lub rzeczywista masa całkowita (również z ładunkiem lub bez) są większe od przewidzianych w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Jak można przeczytać na stronie lewandowska-dzwigi.pl, transport wielkogabarytowy najczęściej ma miejsce w przypadku relokacji urządzeń specjalistycznych i przemysłowych, maszyn budowlanych oraz elementów konstrukcyjnych. Wspólnym mianownikiem przewożonych rzeczy są niestandardowe wymiary lub masa.
Przewóz elementów wielkogabarytowych jest obwarowany wieloma wymaganiami formalnymi. Przede wszystkim niezbędne jest uzyskanie zezwolenia. To z kolei wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty. Do wydawania zezwoleń uprawnione są różne podmioty, np. zarządca drogi, starosta, GDDKiA czy Naczelnik Urzędu Celnego – zależy to od kategorii zezwolenia, o które występuje zainteresowana firma.
Organizacja transportu elementów wielkogabarytowych jest operacją złożoną. Konieczne jest:
W praktyce organizacja transportu elementów wielkogabarytowych wymaga doświadczenia. Jest ono bezcenne, gdyż jego brak może spowodować m.in. problemy na trasie i w konsekwencji opóźnienia.
Nie każde przedsiębiorstwo podejmuje się transportu elementów wielkogabarytowych. W tym przypadku istotny jest dostęp zarówno do odpowiednich pojazdów, jak i kierowców, którzy mają doświadczenie w przewozie takich ładunków. Z reguły transport pojazdami nienormatywnymi oferują firmy, które ze względu na obszar działania mają zapotrzebowanie na transport elementów wielkogabarytowych. Przykładem mogą być przedsiębiorstwa oferujące usługi dźwigowe.
Dźwigi to specjalistyczny sprzęt, którego transport może wymagać udziału pojazdu nienormatywnego. To z kolei powoduje, że wspomniana już firma Lewandowska Dźwigi posiada w ofercie przewóz elementów wielkogabarytowych oraz usługi transportu dłużycowego. Klienci, którzy skorzystają z usług tej firmy, mogą liczyć na to, że transport odbędzie się zgodnie z przepisami, szybko i sprawnie.
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Mnie to się wydaje że tak jak wy chcecie puścić drogę po wioskach, tak i oni hca puścić drogę po wioskach tylko dla nich Włocławek zalicza sie do tych wiosek 🤣🤣🤣🤣
Michalek
12:06, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Prosze Napiszcie czyje to Grunty sa przy obecnym WARIANCIE ????? z jednej str Wisly i z Drugiej !!! to moze Zrozumiecie dlaczego wybrano wlasnie ten odcinek Drogi !!!!
populizm
11:37, 2025-07-02
Wokół S10 wciąż wrze. Kolejne pismo do GDDKiA
Ale zocofanie. Jak Włocławek ma się rozwijać ?!? Chcecie serio zrobić z Włocławka miasteczko, drugi Lubraniec czy inne miasteczko? S10 przez wiele lat planowane było za pierwszego Tuska daleko daleko od Włocławka. Trasa z Warszawy miała biec poza Włocławkiem za Lipnem kilkadziesiąt kilometrów do Torunia i dalej do Bydgoszcz, Szczecin. W takiej opcji Włocławek tracił szansę. A PIS zaczęto analizować sensowniejsze opcje dla Włocławka i Płocka. Przybliżenie tej drogi. To jest szansa. I powstała opcja, że S10 idzie przez Włocławek. Nagle Włocławek staje się hubem logistycznym, bo okalać go będzie i A1 i S10. I co robią zacofancy?!? Torpedują zabiegi zrobienie z Włocławka miasta. I tak warianty przez Włocławek są 4 i są lepsze i gorsze. Te gorsze powodują, że dla ruchu miejskiego są nieistotne. I jakie forsuje zacofani oczywiście takie. Tylko wariant 3 bądź ewentualnie 4. Moat dla Włocławka, nigdy Włocławek nie wybuduje mostu bo nawet remontu nie potrafi wykonać bo wielki wydatek. To szansa życiową jak budowa Anwil (pokaż mi co wybudowano od 1989-2025 takiego wielkiego?!??) Zjazdy muszą być na Zazamczu i na Zawiślu i na wysokości Bogucin. Wtedy to ma sens. Działki już można stworzyć w innym miejscu. Już to robić to powinno zabiegać miasto o kasę i robić. Tak jak Lasy wycieku drzewa a droga powstała np. po dwóch latach. Przygotowanie głupcze. A senator niech się zajmie szpitalem, bo nadal brak przetargu na PARKING wielopoziomowy! Mamy już lipiec 2025 !!!!! Nadal brak przetargu na budowę II etap, co przeszkadza wykonywać drugi etap oglądać przetarg skoro tyle to zajmuje potem czasu odwołania pytania itd?!? Na co czekacie ?!? Na już ogłasza przetarg nie marnować czasu a nie czekać aż skończoną opóźnioną inwestycje ogłaszać przetarg i rozstrzygać go 3 lata?!?? Co z budową wreszcie infrastruktury wokół szpitala przecież to kosmos jak droga obok wygląda brak zjazdów jakieś sensownego ronda wjadud do szpitala zatok ta drogą powinna być rozbudowana jak nalzeyy(miasto halo). Wreszcie gdzie przetarg na budowę zakładu opiekunczego w szpitalu rehabilitacji?!? Tez cisza. Tym tempem to 2049 rok! Miasto nadal nie wykonało tunelu na POWKaliska nawet projektu. Nie ma nadal drogi Toruńska Promienna z tunelem a potem dopiero zamykana Wieniecka bo tunel! Stop osobom które blokowały na placu ryckowym drogą a dzisiaj każdy co ma olej wie, że jest super, plus parking. Stop osobom które blokowały wycinke.lasu i drogę do Michelina Z Wiejskiej! Stop osobom które nie chcą nowych bloków bo komuch stary zazdrości. Stop osobom które nie mają poczucia że Miasto to miasto to nie wioska. Można sprzedać i mieszkać w lesie, działki są na sprzedaż. Młodzi wyjeżdżają do miast gdzie są korki wiadukty tunele na ronda 3 poziomy. A u nas co jest ?!
Stop zacofaniu
11:19, 2025-07-02
Żar poleje się z nieba! Jest alert dla Włocławka
niech spali ten ciemnogród
owy
11:16, 2025-07-02