Zamknij

"Młodzi nie mają żadnych perspektyw. Czy miasto coś zrobi?"

12:17, 05.06.2019 . Aktualizacja: 14:02, 06.06.2019
Skomentuj foto. archiwum foto. archiwum

List do redakcji: "Młodzi nie mają żadnych perspektyw we Włocławku. Czy miasto coś z tym zrobi?"

Szanowna redakcjo,

jestem młodym mieszkańcem Włocławka, rok po studiach chemicznych, które skończyłem w Łodzi. Mimo,że bardzo bym chciał zostać we Włocławku, to nie ma na to szans... A to dlatego, że w tym mieście nie ma żadnych perspektyw dla młodych ludzi. Przez prawie rok bezskutecznie szukałem tutaj pracy i nic. Byłem na kilku rozmowach, ale bez żadnego odzewu.

Moim zdaniem to miasto dla młodych ludzi już dawno umarło. Nie powstają tu żadne nowe firmy, a jeśli już są jakieś oferty pracy to za śmieszne pieniądze, a obowiązków jak dla kilku osób. 

Dlatego mam pytanie, co zamierza w tej kwestii zrobić miasto? Czy i w jaki sposób zamierza przyciągnąć nowych inwestorów? 

Uważam,że jeśli nikt nic nie zrobi w tym temacie, to za dobrych kilka lat, we Włocławku zostaną tylko sami starzy ludzie... Z mojej dawnej klasy w szkole średniej, prawie nikt nie został we Włocławku, bo tutaj ciężko się utrzymać, zwłaszcza jak ma się rodzinę...

Ale praca to nie wszystko... Chciałbym też poruszyć brak jakiejkolwiek rozrywki dla młodych ludzi właśnie. Nie licząc jednego klubu, w tym mieście nic się nie dzieje, nie ma wielkich koncertów i innych imprez kulturalnych. Trzeba coś z tym zrobić też...

Pozdrawiam, Michał 

Każdy z Was może wyrazić swoje zdanie, opisać problem i skontaktować się z nami.

Listy kierujcie na adres: [email protected]

(.)

Internautka

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

Lokalny patriotaLokalny patriota

24 4

Doskonałe pytanie, tyle że chyba nie do lokalnych władz, przynajmniej obecnych. Te od lat totalnie odpuscili sobie dbanie o mieszkańców, tym bardziej młodych. Osobiście zastanawiam się nad zaangażowaniem w politykę. Sam jeszcze 10 lat temu byłem młodym dwudziestoparolatkiem zarabiającym 20zł za nocke w piekarnii. Teraz jest lepiej, ale martwi mnie los obecnych młodych i totalnie beznadziejne perspektywy dla moich dzieci we Włocławku (o ile się nic nie zmieni). PYTANIE do obecnych młodych, po i w trakcie studiów: co Wam najbardziej tutaj doskwiera? czy tak jak mi niegdyś, najbardziej brak pracy godziwie opłacanej? czy brak perspektyw dla włąsnego biznesu? Brak infrastruktury, tanich mieszkań? Dajcie znać. Myślę, że to miasto dałoby się jeszcze uratować, ale właśnie czyniąc wyjątkowe udogodnienia dla młodych, inaczej Włocławek umrze. Pozdrawiam i powodzenia 18:01, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

X44X44

2 0

Mam 27 lat. Skończyłem studia w dużym mieście, wróciłem, pracuje i tu mieszkam. Jednak, gdyby było to możliwe uciekłbym stąd jak najdalej. To miasto zjada energię w człowieku. Najbardziej przeszkadza mi wszechobecna patologia. Pijaństwo, menelstwo, bieda umysłowa. Strach wyjść na miasto po 22. Dopóki nie zmieni się społeczeństwo w tym mieście to nie będzie dobrze. 13:27, 06.06.2019


reo

Andrzej(MI).Andrzej(MI).

32 6

Mam podobnie. Ukończyłem studia ekonomiczne w Łodzi i przez 10 miesięcy szukam (nadal) pracy we Włocławku. Byłem na 1 rozmowie, wysłałem 3 Aplikacje, które jakoś pasowały do mojego wykształcenia. Niestety pracy nie znalazłem, a ofert pracy jest tyle co nic. We Włocławku jedynie fizyczną pracę można dostać od zaraz a dla ludzi po studiach to już nie. A jak pojawi się ogłoszenie to albo bez odzewu albo standardowo "po znajomości"... 18:59, 05.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AmirAmir

3 10

No nie przsadzaj, przejdź się po hurtowniach, handlowców wszędzie szukają, od czegoś trzeba zacząć... 20:52, 05.06.2019


qw_qw_

2 9

Wysłałeś trzy aplikacje? Normalnie szok. Pracę w branży chemicznej znajdziesz tylko w największych miastach albo w dużych zakładach chemicznych pokroju Anwil albo z Grupy Azoty. Rozważ dojazd do Płocka, Torunia i Bydgoszczy. To aż tak nie boli. 21:52, 05.06.2019


pracodaffcapracodaffca

2 0

Ekonomistów wielu jest. Skończyleś popularne studia które nic nie dają.
Moi znajomi po ekonomii zaczęli pracę jako PH w firmach technicznych. Potem się wyspecjalizowali w produktach i dziś są product managerami. Idź tą drogą.
Ludzie! Handlowiec to najfajniejszy zawód. Uczy pokory myślenia i daje dużo zarobić. Nie nie, nie na samym początku ale jak poznacie rynek, ludzi i prawa nim rządzące a macie równo poukładane to za 10 lat odniesiecie sukces. Mnie się udało.
W tym mieście zarabiam ponad 20 tys miesięcznie. Szczerze 11:40, 08.06.2019


NADZIEJA  UMIERA OSTNADZIEJA UMIERA OST

36 5

wszystkich komuchów co zajmują intratne posady na zbity pysk, lewackich po etatowców też , zmiana władz to może się zmieni.... 19:47, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

19 5

Szanowny Michale, wzruszył mnie bardzo twój list, w którym poruszyłeś bardzo ważne sprawy, i tylko dlatego teraz kończę (ale nie to, że mi się nie chce) komentarz (i tak już przydługi) mój w tym momencie... bo, jak pisać kiedy w gardle ściska, oczy łzawią, a na domiar złego wódka mi się skończyła! 19:48, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JacJac

3 2

Dramat. Wszystko zniose Ale brak wódki to za wiele nawet dla mnie 06:17, 06.06.2019


absolwentkaabsolwentka

16 12

tez ukonczylam studia chemiczne w Lodzi i prace mam i to dobra....z tym ze na poczatku potrzebne j3st doswiadczenie wiec trzrba bylo je zdobyc w benzadziejnych firmach za beznadziejne pieniadze...ale warto bylo :-) Radze na poczatek nie mierzyc zbyt wysoko 19:54, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

perspektyw  żadnychperspektyw żadnych

20 9

lament młodych a głosowali na PO WIOSNĘ i popapranych KONFEDERATÓW ,robić tak dalej , to nie będzie do kogo mieć pretensji ,młody wyjedzie stary umrze..... 19:58, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tata z mamątata z mamą

11 11

Drogi Michale
Witamy w realnym świecie. Może to dla Ciebie nieco dziwne, ale tutaj nic nie dzieje się na pstryknięcie, nie można nacisnąć esc, F5, ewentualnie zrestartować. Żadna z odpowiedzi, których ty i twoi znajomi macie zawsze tysiąc i na niczym nie można was zagiąć, tutaj nie pasuje. Jesteś na samym dole drabiny i tylko od Ciebie zależy jak szybko zrozumiesz zasady gry, zaczniesz się po niej wspinać i jak wysoko zajdziesz. A bierność i narzekanie to dwie najsłabsze karty ze wszystkich możliwych. Z nimi możesz próbować tylko na urzędnika, nauczyciela, ew. do straży miejskiej albo do zamiatania ulic, poziom wymaganych kompetencji wszędzie zbliżony.
Pozdrawiamy i życzymy powodzenia
Rodzina i znajomi 20:11, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adrian,Adrian,

26 5

Pracy w tym mieście tyle, co nic i pisze tu o pracy na stałe, nie obozach za najniższą. Perspektywy niemalże żadne, żadnego rozwoju osobistego, żeby nie skłamać to dla osoby prosto po szkole miasto oferuje wielkie 0. 20:18, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obraz Włocławka obraz Włocławka

14 2

Demokracja to ustrój który sprawia, że nie jesteśmy rządzeni lepiej niż na to zasługujemy.(Jacek Kuroń ) 20:30, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amiramir

17 14

A co ma miasto zrobic? Zatrudnic cie w urzedzie. 10 lat temu ja z kolei przeprowadzilem sie do Włocławka. Na początku było bardzo ciężko ale brałem prace "ponieżej kwalifikacji i za śmieszne pieniądze" jak to napisałeś. Powoli szedłem po szczeblach kariery i opłaciło się. Wiec wam młodzi też polecam więcej pokory i ciezkiej pracy - nie wszystko dostanie sie odrazu. Co do atrakcji to faktycznie koncertow mało, ale jest aeroklub, klub żeglarski. Mozna spedzać czas inaczej niż tylko w klubach czy na koncertach. 20:47, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gigigigi

13 4

Żadna władza ani była ani teraźniejsza nie jest zainteresowana ludźmi, no chyba że można ich złupić. Jeżeli jesteś w czymś dobry próbuj własnej drogi najlepiej na emigracji. Jeżeli ktoś kogoś tu nie zna to nie masz szans na pracę. Zostanie ta gówniana za gówniane pieniądze. 21:07, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kziołkzioł

7 3

Anwil to jedna wieś z okolic Radziejowa Bądkowa i okolic. 21:27, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

12 4

Był na kilku rozmowach i nie został zatrudniony... no to jak, nie ma pracy a był na kilku rozmowach? Może nie ma DLA NIEGO pracy? Anwil funduje płatne staże dla zdolnych studentów i absolwentów. No właśnie, zdolnych... poza Anwilem w naszym regionie raczej ciężko dla kogoś z wykształceniem chemicznym.

A miejsca pracy są - branża mechaniczna: mechanika pojazdowa, obróbka skrawaniem, konstrukcje stalowe (montaż i projektowanie), spawalnictwo, automatyka (montaż, projektowanie i serwis). Poza tym spedycja. Ale fakt jest jeden - zarobki nie powalają oraz atrakcyjność miasta sama w sobie, w godzinach popołudniowych, wieczornych i w weekendy poza pubami i chlewem na Ogniowej nie ma nic. 21:49, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

11 3

Czy w innym ?lepszym? mieście dostałbyś pracę w zawodzie tak od razu? Większość ludzi zaczyna od dołu. Czy w ogóle posiadasz doświadczenie w jakiejkolwiek pracy? Pracodawcy inaczej patrzą się na kandydatów z doświadczeniem, niekoniecznie związanym ze stanowiskiem, na który aplikują. Ani w Polsce, ani za granicą nie ma tak kolorowo, że od razu dostajesz pracę bez doświadczenia związaną z kierunkiem studiów. No chyba, że masz znajomości, ale to już inny temat. 22:06, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michaleeeeeeemichaleeeeeee

16 1

Zapisz się do partii... a dyplom powieś na gwoździu ... 22:23, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiocha plwiocha pl

13 4

To miasto purchaw i moherów , sąsiadów szpigujących innych - wciskających się w życie obcych . Nie ma perspektyw na normalność . Ostentacyjnie noszacych się profesorów po podstawówce ochroniarzy i mniemanologów lub kościelnych hipokrytów.
Dobre szkoły przestały istnieć po ograbieniu nas wszystkich z inteligentów , którzy gdzieś się rozpłynęli . Miasto małe i nudne.... z układami , chociaż ciekawie usytuowane . Młodzieży jest coraz mniej , ale zostańcie , to będziecie patrzeć jak znika piękno . 22:58, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lokalny patriota cd.Lokalny patriota cd.

6 4

Są dwa aspekty tego tematu:
1) w czym miasto mogło by pomóc takim jak Ty
2) co Ty robisz aby znaleźć pracę i JAKIE masz podejście.
Zacznę od tego drugiego. Zgadzam się z kilkoma przedmówcami, że można tu znaleźć pracę. Jak chcesz od razu w zawodzie wal do firm z tym związanych, nawet za najniższą czy na pół etatu. Ciągle szukają ludzi, mam rodzinę z firmie podwykonawczej i wiem to od nich. Jeśli jakakolwiek praca aby się utrzymać ALBO zmiana zawodu to masz dużo większy wybór. Tylko jedno jest b. ważne TRZEBA MIEĆ ZAPAŁ, OGIEŃ - jeśli pracujesz nawet przy sortowaniu śmieci czy roznoszeniu ulotek to robisz to SOLIDNIE. Awans to kwestia miesięcy (ja po dwóch m-cach od pomocnika piekarza (pączki ;), przez dozorce po inspektora w spółdzielni, a teraz własna DG i kilka kontraktów w kraju).
Z drugiej strony każde miasto ma setki narzędzi aby pomóc takim jak TY tylko we Włocławku mają to gdzieś, bo po co skoro I TAK ciągle są wybierani (ja nie jestem z nikim powiązany, żeby nie było). Do Włocławka przede wszystkim powinno się ściągnąć więcej młodych ludzi. A więc UCZELNIE!!! Mieszkania!!! Działki za grosze dla deweloperów i prywatnych nabywców! INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI z opłatami za lokale 1gr i darmową obsługą księgową czy chociaż kursy specjalistyczne w zawodach jakich brakuje na lokalnym rynku. Obniżyć wszystkie możliwe podatki do ZERA. Poza tym pomogą nawet takie teoretycznie zbędne inwestycje jak np. Fontanny multimedialne, ZOO czy inne atrakcje które ściągną w weekend turystów z sąsiednich miast. Darmowe, kilkumiesięczne kursy programowania front-end, back-end takie jak ze 2 lata temu widziałem w Bydgoszczy (program się nazywał start it) a pracować można po nich zdalnie na cały świat. Itd, itp setki pomysłów, trzeba TYLKO chcieć... nie ma rzeczy niemożliwych. 23:18, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacJac

10 6

O rany! I nikt nie czeka z otwartymi ramionami? Ukonczy jeden z drugim wshe albo włodkowica i chce zostać od razu dyrektorem. 06:22, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

3 3

Rób to jak inni, narób dzieci idź do opieki dostaniesz zasiłki i zapomogi, paczkami będziesz handlował zawszę grosza wpadnie będzie Ciebie stać na wszystko. Kina domowe, telewizory nie jakieś tam reklamowe tylko z wyższej pułki 52 Cale. Po chlebek też się jakoś zgadacie, można sprzedać go po kilka złotych. Piwko wódeczka i muzyczka 24 h. 08:42, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a no ..a no ..

3 3

a co zrobisz każdy z nas jak rodzic odejdzie ????? teraz pomagają rodzice .... a potem co z mieszkaniem ??? jak pracy nie ma a no państwo zabierze i staniesz sie bezdomnym ..... pisze też do ludzi na kredycie wy już jesteście bezdomni (...) 11:06, 06.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prawdaprawda

0 0

Trafione w sedno.Dokładnie tak,ludzie nie zdają sobie z tego sprawy.a co do niektórych odpowiedzi,że trzeba się starać zaczynać od zera itd.Jak tu zaczniesz od poniżającej pracy za ponizającą stawkę to z tego nie wyjdziesz nigdy.Nie ma tutaj takiej możliwości,liczą się znajomości.Brak jakiegokolwiek manewru,wyjścia. 19:08, 10.11.2019


wpouwpou

9 0

Jakim trzeba być idiotą, żeby wmawiać chłopakowi, że za mało się stara żeby znaleźć pracę. Wynocha z takimi hejtami. Tylko konkrety proszę : do kogo, gdzie za ile. I kropka. 16:43, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozwiazanieRozwiazanie

5 0

Rozwiazanie jest proste- zwolnić 30% urzędników. Dyrektorów, i wszystkich przydupasów. 18:05, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LutekLutek

5 0

Jest praca!!Mam 50+pracują że mną chłopaki z wyższym wykształceniem Bardzo jestem ich szkoda Oni i ich rodzice zainwestowali w wykształcenie i... 1760zł netto Ten kraj nie daje NIC tym młodym za ich ambicje 21:59, 07.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZKUJDOWLKPZKUJDOWLKP

1 0

Nawet jeśli pojawiają się nowe miejsca pracy to i tak w każdym nowym zakładzie stawki są takie same jak w innych, bo po co dawać więcej... Czyli nieco więcej niż najniższa. Można zarobić nieco więcej o ile pracuje się w trybie 4- brygadowym (praca w święta niedziele nocki itd.)
Wszystko wszystkim ale jakim kosztem, gdzie czas na życie rodzinę...
Gdyby pojawił się zakład który dałby zarobić "godnie" to może i reszta zakładów by się obudziła gdyby ludzie zaczęli zmieniać pracę. 22:01, 11.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m.mmmm.mmm

4 0

Co Znaczy Zespół Szkół Budowlanych we Włocławku a znaczy niepotrzebnie wydane pieniądze tą Szkołę powinno zlikwidować się z powodu braku logistyki po jej ukończeniu.Gdzie Włocławek ma fachowców po tak okrzykniętej Szkole w tym mieście trudno o fachowca do zwykłych płytek itd.Nie mówiąc o większych lokalnych inwestycjach przetargi firm z zewnątrz za grube pieniądze.Co znaczy dla Włocławka Szkoła Samochodowa gdzie ci mechanicy w tym mieście no na miarę okrzykniętej Szkoły ta Szkoła w tym mieście jest zbędna jak na obecne serwisy Samochodowe.Po co Szkoła Elektryk a ilu tych elektryków po tej Szkole można wyszukać w usługach budowlańców wraz z mechanikami.Jasne że nie wszyscy w Anglii po prostu są nie douczeni i boją się podjąć ryzyka wykonania prac jak widać zazwyczaj kiedy już gdzieś pracują to pod nadzorem,starego majstra bez szkoły ale z praktyką.Który to stary majster zna się lepiej na nowych technologiach jako samouk.Jak ci dyplomowani fachowcy do niczego.Co innego jest w ich zakresie ze znajomością telefonu ale tego uczą się już w Przedszkolu.Gdzie są logistycy miejscy Rajcy tych wybitnych Szkół na Akademiach Szkolnych i Fotkach gdzie ten porządny sektor usług dla ludności po tych Szkołach.Może by Szkoły te przekształcić na jakieś rentowne lokalnie budynki. 14:32, 13.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zuza 17Zuza 17

1 0

Zgadzam się z tym w 100%.Do tego czeka się na mieszkanie od miasta ponad 10 lat a oni skreślą cię z listy bo nie kwalifikuje się ani na socjalne ani na komunalne. A pijaki, którzy nie mają dzieci dostaną mieszkanie!!!!! 23:00, 31.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%