Zamknij
REKLAMA

Ten przepis miałby dotyczyć aż 13 mln aut! Kierowcy mają się czego obawiać?

16:25, 13.01.2022 | Źródło: Autokult.pl
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. archiwum DDW
REKLAMA

Unijna dyrektywa pozwala państwom Unii Europejskiej kierować na dodatkowe badania techniczne pojazdy, które mają ponad 160 tysięcy km przebiegu. Czy rząd zdecyduje się na wprowadzenie tych przepisów? Wiceminister Rafał Weber wyjaśnia. 

Co jaki czas na tapet wraca temat walki z zanieczyszczeniami powietrza. Coraz większy nacisk kładzie się również na eliminowanie z ruchu pojazdów, których stan techniczny np. poprzez nadmierne zadymienie, wskazuje na nieprawidłowe działanie silnika lub uszkodzenie układu wydechowego.

Przy drogach można zobaczyć policjantów ruchu drogowego wyposażonych w dymomierze czy analizatory badające emisję spalin pojazdów. 

Teraz temat ten wrócił przy okazji zapytania parlamentarzystów Koalicji Obywatelskiej. 

- Parlamentarzyści pytali resort o możliwość wprowadzenia kar za wycinanie filtra cząstek stałych (jak jest to z cofaniem liczników) oraz wprowadzenia dodatkowych kontroli technicznych dla wszystkich pojazdów przekraczających określony przebieg lub wiek - donosi Autokult.pl 

Zgodnie z unijną dyrektywą do takich badań zmuszeni byliby właściciele pojazdów, które mają na liczniku ponad 160 tys. km przebiegu.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wskazuje, że po polskich drogach jeździ aż 71 proc. aut, które mają powyżej 10 lat. Biorąc pod uwagę, że średni roczny przebieg samochodu to 20 tysięcy km. to dodatkowe badania objęłyby ponad 13 mln pojazdów. 

Rozwiązań systemowych, przynajmniej na razie, rząd nie zamierza wprowadzić. Tak wynika z odpowiedzi sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Zaproponowanie przepisu będzie wzbudzało wiele wątpliwości w związku z obowiązkiem przeprowadzania w okresie jednego roku dwóch badań technicznych pojazdów, tj. okresowego, a także obowiązkowego, dodatkowego. Dyskryminacja lub bardziej napiętnowanie pojazdów z uwagi na wiek/przebieg może wydawać się zupełnie nietrafione i pozbawione merytorycznej argumentacji - uważa Weber. 

Wiceminister wskazuje również, że rząd nie planuje również w żaden sposób karać tych, którzy usuwają z pojazdów filtr cząstek stałych. 

W tym przypadku Weber wskazuje, że wprowadzenie sankcji za takie działania "wykraczają poza właściwość Ministerstwa Infrastruktury". 

(Źródło: Autokult.pl )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (15)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Dno KO Dno KO

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NvfNvf

23 1

No to te 13 mln Polaków pozbawicie środka transportu na jaki ich tylko stać. Na pewno chcieliby jeździć jakimś Mercedesem prosto z salonu. Syty głodnego nie zrozumie... 19:56, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kikutkikut

17 2

to już nie jest unia to kołchoz 20:09, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolokolo

16 0

*%#)!& w banię. Moje auto ma 6 lat i już 180 tys. bo dużo jeżdżę. Podstawą jest przegląd okresowy (roczny) z wpisem do dowodu rejestacyjnego. Tak więc chu.a mi mogą zrobić i wielu milionom Polaków też... 20:20, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

6 6

Wyjście z UE to musi zrobić nowy rząd! Wyje...ć polski ład i odłączyć się od tej patologii tak jak to zrobiłA UK! 21:34, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12351235

9 0

Może Unia zakarze w końcu produkcji śmieci samochodopodobnych to nie trzeba będzie dyrektyw na dodatkowe badania .Stary mercedes 300 D robił 1.500.000 kilometrów beż awarii. 01:01, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NaciąganieNaciąganie

9 0

Pod pozorem ekologii każą nam przesiadać się na drogie elektryki, kupować auta co5 lat. Eurokraci w swoim żywiole 08:14, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

ParanojaParanoja

11 0

Niech wezmą się za producentów. W dużej grupie nowych samochodów wymiana prostej żarówki wymaga jazdy do serwisu. A policjant może zakazać dalszej jazdy z niesprawnym swiatłem 08:16, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

powiatowypowiatowy

5 0

Nie podobała się redakcji moja sonda o wyjściu z ue ? Dlaczego wpis został usunięty ? W którym punkcie naruszał regulamin ? 13:08, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stare autoStare auto

5 0

Nie o takie unie chyba chodziło. Uciekajmy z tego bagna niemiecko- rosyjskiego dopóki jeszcze coś polskiego zostało w Polsce. 20:25, 14.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaaaJaaa

0 0

Tu raczej chodzi żeby latać dziurę budżetową ciekawe co jeszcze wymyślą 21:06, 15.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%