Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, wydał dwie ważne decyzje dotyczące działalności przedsiębiorstwa energetycznego Enea S.A. Te decyzje są odpowiedzią na liczne skargi konsumentów i mają na celu ochronę ich praw.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały liczne skargi na firmę energetyczną Enea. Dotyczyły ofert z gwarancją stałej ceny prądu i dodatkowych opłat, które pojawiały się podczas obowiązywania umowy.
Enea, działając na terenie całej Polski, oferowała umowy gwarantujące stałą cenę prądu na okres 24 lub 36 miesięcy, pobierając jednocześnie dodatkową miesięczną opłatę handlową. Chodziło o kwotę rzędu 20-30 zł, w zależności od umowy i formy faktury.
W ocenie UOKiK firma nie informowała wystarczająco jasno o tej dodatkowej opłacie, co mogło wprowadzać konsumentów w błąd co do rzeczywistej wysokości rachunków. Decyzją Urzędu, Enea ma zwrócić niesłusznie pobrane opłaty uprawnionym konsumentom.
- Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Klienci, którzy wcześniej składali bezskuteczne reklamacje, teraz będą mieli możliwość odzyskania pieniędzy za opłatę handlową. Enea ma obowiązek indywidualnie poinformować tych konsumentów o decyzji UOKiK i sposobie ubiegania się o rekompensatę w ciągu trzech miesięcy.
Od 1 czerwca 2021 r. Enea wycofała się z oferowania umów z gwarantowaną stałą ceną prądu. Obecni klienci dotknięci tą zmianą otrzymają od spółki kod rabatowy o wartości 550 zł do wykorzystania w internetowej Strefie Zakupów Enei.
Druga decyzja UOKiK dotyczyła niedozwolonych klauzul umownych stosowanych przez Enea. Chodziło o zryczałtowaną opłatę za przedterminowe rozwiązanie umowy, która nie była uzasadniona rzeczywistymi kosztami ponoszonymi przez spółkę. Enea zobowiązała się do automatycznego zwrotu niesłusznie pobranych opłat oraz do dodatkowej rekompensaty w postaci kodu rabatowego.
Enea uruchomi również infolinię dla konsumentów, gdzie można będzie uzyskać więcej informacji na temat przysługujących rekompensat. Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej spółki i jej profilu na Facebooku.
Nowe przepisy dla cudzoziemców już obowiązują. Co się z
Jak mozna zatrudniać cudzoziemców bez znajomości języka polskiego we Włocławku w ktorym jest najwyższe bezrobocie w Polsce centralnej ? A tak robią bezkarnie prywaciarze biznesmeni ...
hmmmm
20:49, 2025-06-05
Przemierzył 60 km w poszukiwaniu ratunku
www.youtube.com/shorts/TAht1xGN8tQ
Mafia FBI
20:49, 2025-06-05
Przemierzył 60 km w poszukiwaniu ratunku
www.youtube.com/shorts/kvYYjZ6-3c8
Mafia FBI
20:47, 2025-06-05
Ulewy i pożar samochodu. Niespokojna noc we Włocławku i
A co z zalewaniem wyborców obiecankami przez pana Kukuckiego ? most w ruinie miejska stacja paliw ....fatamorgana polityka senioralna ..na zdjęciach zadłuzenie podatników rośnie POmysły o fontannach -z czasów POprzednika ... zadlużenie podatników rośnie w zastraszającym tempie Gdzie o tym artykuły na DD ?
zalewanie
20:46, 2025-06-05
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz