Zamknij
Ważne

Klienci tej spółki dostaną zwrot pieniędzy. Sprawdź, czy to tobie też się należy

16:37, 29.01.2024
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay.com/pl/ Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay.com/pl/

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, wydał dwie ważne decyzje dotyczące działalności przedsiębiorstwa energetycznego Enea S.A. Te decyzje są odpowiedzią na liczne skargi konsumentów i mają na celu ochronę ich praw.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały liczne skargi na firmę energetyczną Enea. Dotyczyły ofert z gwarancją stałej ceny prądu i dodatkowych opłat, które pojawiały się podczas obowiązywania umowy.

Opłata handlowa, a stała cena prądu

Enea, działając na terenie całej Polski, oferowała umowy gwarantujące stałą cenę prądu na okres 24 lub 36 miesięcy, pobierając jednocześnie dodatkową miesięczną opłatę handlową. Chodziło o kwotę rzędu 20-30 zł, w zależności od umowy i formy faktury.

W ocenie UOKiK firma nie informowała wystarczająco jasno o tej dodatkowej opłacie, co mogło wprowadzać konsumentów w błąd co do rzeczywistej wysokości rachunków. Decyzją Urzędu, Enea ma zwrócić niesłusznie pobrane opłaty uprawnionym konsumentom.

- Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Klienci, którzy wcześniej składali bezskuteczne reklamacje, teraz będą mieli możliwość odzyskania pieniędzy za opłatę handlową. Enea ma obowiązek indywidualnie poinformować tych konsumentów o decyzji UOKiK i sposobie ubiegania się o rekompensatę w ciągu trzech miesięcy.

Od 1 czerwca 2021 r. Enea wycofała się z oferowania umów z gwarantowaną stałą ceną prądu. Obecni klienci dotknięci tą zmianą otrzymają od spółki kod rabatowy o wartości 550 zł do wykorzystania w internetowej Strefie Zakupów Enei.

Druga decyzja UOKiK dotyczyła niedozwolonych klauzul umownych stosowanych przez Enea. Chodziło o zryczałtowaną opłatę za przedterminowe rozwiązanie umowy, która nie była uzasadniona rzeczywistymi kosztami ponoszonymi przez spółkę. Enea zobowiązała się do automatycznego zwrotu niesłusznie pobranych opłat oraz do dodatkowej rekompensaty w postaci kodu rabatowego.

Enea uruchomi również infolinię dla konsumentów, gdzie można będzie uzyskać więcej informacji na temat przysługujących rekompensat. Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej spółki i jej profilu na Facebooku.

(Źródło: UOKiK)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%