Pytanie, w jakie gadżety reklamowe warto inwestować, często zaprząta myśli szefów firm, przede wszystkim dlatego, że wybór jest naprawdę szeroki. W ofertach producentów dostępne są upominkowe drobiazgi oraz konkretne przedmioty, takie jak kalendarze czy pendrive'y. Tymczasem dobrym z wielu względów rozwiązaniem jest odzież reklamowa, którą można traktować zarówno jako upominek dla klienta czy kontrahenta, jak i codzienny ubiór pracowników. Wówczas należy zwrócić uwagę na kilka elementów.
Odzież promocyjna może mieć charakter codzienny lub bardziej sportowy. Wyboru warto dokonać w oparciu o specyfikę firmy.
Najgorszym możliwym wyborem jest kupowanie najtańszych koszulek czy bluz reklamowych kosztem ich jakości. Odzież firmowa stanowi bezpośredni komunikat na temat samej firmy, jej profesjonalizmu, rzetelności i solidności. Świadczy o jakości wytwarzanych lub sprzedawanych towarów. Z tego powodu ważne jest, aby bluzy i T-shirty przez długi czas zachowywały atrakcyjny wygląd, materiał nie spierał się i nie przecierał, a szwy nie pruły. Dobrym przykładem są oferowane przez Gildan koszulki w Koszulkowo. Warto rozważyć także zakup bluz, które są grube i dobrze chronią przed chłodem. Dzięki temu chętniej będą zakładane na wyjścia, stanowiąc ciekawą formę bezpłatnej reklamy firmy.
Aby odzież reklamowa spełniała swoją funkcję, powinna zapewniać możliwość personalizacji, a więc nadrukowania nazwy czy logotypu firmy. W przypadku odzieży Gildan możliwe jest wybranie konkretnych egzemplarzy ubrań, określenie ich ilości oraz wykonanie identyfikującego przedsiębiorstwo nadruku czy zdobienia. W przypadku tej konkretnej marki do nadruku koszulek zastosować można metodę taką jak: sitodruk, haft komputerowy czy FLEX/FLOCK. Warto sprawdzić wszystkie możliwości, ponieważ nadruk - tak jak sama odzież - powinien cechować się wysoką jakością. Logo powinno być dyskretne, ale umieszczone w widocznym miejscu.
W kontekście identyfikacji wizualnej firmy szczególnie ważna jest kolorystyka: spójna z kolorami firmowymi lub księgą znaku. Jeśli odzież ma być przeznaczona dla pracowników, barwy powinny być wyważone w taki sposób, aby osoba zatrudniona była łatwa do zidentyfikowania przez odwiedzających firmę gości i klientów. To inwestycja warta zainteresowania, ponieważ konsumenci chętniej korzystają z usług przedsiębiorstw, w których pracownicy noszą ujednolicony strój. Także w przypadku klientów przemyślany kolor pozwoli na dłużej zapisać się w pamięci.