Zamknij

"To moja osobista porażka". Tak dyrektor szpitala mówił radnym o chirurgii dziecięcej

13:10, 25.06.2019 N.S Aktualizacja: 11:34, 27.06.2019
Skomentuj Dyrektor szpitala po raz pierwszy wystąpił na sesji Rady Miasta. Fot. Bartosz Nowak Dyrektor szpitala po raz pierwszy wystąpił na sesji Rady Miasta. Fot. Bartosz Nowak

Zawieszenie oddziału chirurgii dziecięcej, sytuacja na szpitalnym oddziale ratunkowym i kondycja finansowa szpitala – o te kwestie miejscy radni pytali dyrektora włocławskiego szpitala. Marek Bruzdowicz po raz pierwszy mówił o działalności lecznicy podczas sesji Rady Miasta.

Na początku swojego wystąpienia dyrektor szpitala stwierdził, że odczuwał „niedosyt” w związku z tym, iż wcześniej nie miał możliwości oficjalnie przedstawić rajcom i prezydentowi sytuacji placówki, którą kieruje. W swoim wystąpieniu mówił m.in. o tym, że włocławska lecznica jest w podobnej sytuacji do innych szpitali w kraju i podobnie jak one boryka się z problemami finansowymi oraz kadrowymi. Wyliczył jednak kilka pozytywnych zmian, które zaszły w placówce w ciągu ostatnich czterech lat (od objęcia przez niego stanowiska dyrektora) jak podłączenie szpitala do ciepłowni Zazamcze, remont trzech budynków, planowaną przebudowę oraz doposażenie szpitalnych oddziałów w sprzęt medyczny.

[ZT]33351[/ZT]

Kiedy przyszedł czas na pytania radnych, jako pierwsza wypłynęła kwestia oddziału chirurgii dziecięcej, który od kwietnia jest zawieszony. Marek Bruzdowicz wyjaśnił, że oddział borykał się z problemami kadrowymi już od dwóch lat. Zaznaczył, że jeśli tylko znajdą się lekarze chętni do podjęcia pracy, jego działalność zostanie od razu wznowiona. Niestety na razie poszukiwania nie dają rezultatów.

- Do dziś nic się nie zmieniło – przyznał podczas sesji Marek Bruzdowicz. – Są podejmowane działania w tym zakresie, ponownie został ogłoszony konkurs, zostały wysłane ogłoszenia do różnego rodzaju mediów, które zajmują się poszukiwaniem kandydatów do pracy. Jeśli coś tak pozytywnego się wydarzy, reaktywacja jest możliwa natychmiastowo.

Na razie, zamiast chirurgii dziecięcej, w szpitalu funkcjonuje oddział chirurgii jednodniowej, na który trafiają przypadki wymagające prostych zabiegów. Jak zapewnił dyrektor stanowiły one 80% wszystkich przypadków trafiających na oddział, kiedy jeszcze działał. Dzieci w cięższym stanie są obecnie przewożone do innych placówek, najczęściej do Torunia.

Radny Krystian Łuczak stwierdził, że zarówno jako radny, jak i jako rodzic, nie jest usatysfakcjonowany odpowiedzią dyrektora w kwestii zawieszonego oddziału.

- To jest mój osobisty ból i moja osobista porażka, że nie dało się tego oddziału utrzymać – przyznał Bruzdowicz.

[ZT]28871[/ZT]

Radni skupili się na także na problemach szpitalnego oddziału ratunkowego. Pytano m.in., czy jego funkcjonowanie usprawni TOP SOR, który zamierza wdrożyć ministerstwo.

- To jest system wsparcia od strony technicznej. To będą komputery, drukarki, skanery, różnego rodzaju urządzenia techniczne. To jest zdecydowanie cenna inicjatywa, ale - nazwę to może w sposób brutalny - jest to tylko „maszynka do przerabiania pacjentów”, których jest olbrzymia liczba. Bez prawdziwej reformy służby zdrowia, nie ma możliwości, aby ta liczba zmalała. Na SOR-ach jest 60% pacjentów, którzy są produktem nieudolnej i niewłaściwie zorganizowanej podstawowej opieki zdrowotnej. I na to nie mamy wpływu. Szpitale są tym ostatnim ogniwem, gdzie trafiają wszystkie błędy systemu ochrony zdrowia - tłumaczył szef włocławskiego szpitala.

We Włocławku na SOR trafia w każdej dobie średnio 150 pacjentów. Jak zaznaczył na sesji dyrektor, bywają jednak dni gorsze, kiedy jest ich nawet 200.

[ZT]33392[/ZT]

Ważnym punktem dyskusji o sytuacji szpitala była również sytuacja finansowa. Na prośbę radnej Ewy Szczepańskiej Marek Bruzdowicz podał dane dotyczące nadwykonań oraz kwot, które powinien zapłacić za nie Narodowy Fundusz Zdrowia.

W 2018 roku szpital wykonał zabiegi na kwotę 2,5 mln zł ponad ryczałt, a od stycznia do maja 2019 – za 1,5 mln zł. Pieniądze do tej pory nie trafiły na konto lecznicy. W ramach tzw. procedur limitowanych NFZ wypłacił szpitalowi 80% pieniędzy za nadwykonania. Tymczasem w tym roku uzbierało się już kolejne 1,2 mln zł. Łącznie szpital powinien otrzymać więc jeszcze ponad 5 mln zł. Brak tych pieniędzy w szpitalnej kasie przekłada się na jego sytuację finansową.

- Jest zła – podsumowuje ją krótko dyrektor szpitala. – Rok 2018 zastał zamknięty stratą 4,5 mln zł. Jest to zła sytuacja. Bez działania polityków, którzy decydują o tym, jakie będzie finansowanie, jaki będzie przepływ środków, żaden szpital w Polsce nie jest w stanie znieść tej sytuacji.

Podczas dyskusji o szpitalu wywołano także tematy konieczności stworzenia parkingu oraz izby wytrzeźwień. W odniesieniu do tej ostatniej dyrektor szpitala podkreślił, iż jej zorganizowanie i prowadzenie jest obowiązkiem miasta.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(45)

q1q1

20 14

'Dobra zmiana' naprawi jak kasa będzie im już z d..y wyłazić..... 13:22, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PLPL

19 6

No to głosuj nadal na PO i Wojtkowskiego ! 15:12, 25.06.2019


prawdaprawda

2 0

tak jest jak sie dyrektorm robi nieudacznika nie znajacego sie na zarzadzaniu i organizacji. przecie to lekarz anestezjolog ktory zawsze swoim kolesiom lekarzom nabije kabze nie ogladajac sie na koszty. 10:59, 26.06.2019


reo

JekyllJekyll

30 4

Niby jest źle, nie widać żadnych szans na poprawę, ale w papierach wszystko się zgadza i na wszystko jest pokrycie. Dyrektor i administracja zawsze się wyżywią, najwyżej zamkną oddział lub dwa. 13:40, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

coplaycoplay

39 3

Żulami się zajmują na izbie przyjęć a specjalistów brak. 13:42, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

22 2

Nie wiem, może ja źle myślę, ale... Od zawsze jest tak, że jak nie ma pracowników, to trzeba płacić więcej. I się znajdą. A jak się nie znajdą, to jeszcze więcej. Aż będzie na tyle dużo, że się znajdą chętni. Z kolei jeśli pracowników jest dużo, czy za dużo - to można płacić mniej. Jak wciąż jest wielu chętnych - to jeszcze mniej. Wszystko jedno, czy płacimy w PLN, czy w Euro, czy w szeklach. Czy nawet w naturze, bo ekonomia jest wszędzie ta sama. I żadne ogłoszenia tego nie zmienią, obawiam się...

Całe szczęście, że u nas podstawy ekonomi są przerabiane na lekcjach religii.

Mazel Tov.
14:12, 25.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

odpodp

8 2

wszyscy tacy mądrzy tylko nikt nie czyta ilu lekarzy jest w całej Polsce , ilu lekarzy się kształci i co będzie jeśli ci którzy są w wieku przedemerytalnym pójdą na emeryturę. Kasa nic nie pomoże jak nie ma ludzi do pracy w danym zawodzie.
Proste i logiczne tylko trzeba mieć trochę wiedzy w danym temacie zamiast krytykować albo dawać DOBRE RADY. 15:19, 25.06.2019


??

3 2

"U nas" to znaczy u kogo?
Czy na lekcjach ekonomii przerabiacie podstawy religii?
20:39, 25.06.2019


DdDd

0 2

Mozel puknij się w lepetyne i oddał się od religii. Pewno wiedzę ekonomiczna zdobywales na WIML-u. 23:47, 25.06.2019


hahahhahah

50 4

Ten szpital to pomyłka... Lekarze robią co chcą, kontrakty mają wywindowane do granic możliwości. Dyrekcja udaje że nic nie widzi. Naczelna niekompetentna i olewająca. Po szpitalu kręcą się studenci, którymi nikt się nie zajmuje. Administracja rozbudowana i niewydolna. Rada społeczna ma gdzieś szpital... Można by tak pisać godzinami... 14:13, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KasikKasik

13 6

Oczywiście możesz tak uważać; pamiętaj żeby do szpitala zawsze - nawet w stanie zagrożenia życia - jechać do Torunia
Jak będziesz miał szczęście przeżyjesz transport
15:50, 25.06.2019


dortcza54dortcza54

10 0

A co z warunkami jakie panują w sterylizacji, pracowników jest za mało, warunki skandaliczne jak do tej pory nic nie zrobiono a przecież to podstawa bo od tego zależy życie ludzkie. Zajrzyjcie do piwnicy gdzie to się znajduje i zobaczcie jakie tam panują warunki, ludzie pracują w skandalicznym miejscu jak na taki szpital i to za najniższą krajową. Potem dziwić się, że są zakażenia i ludzie umierają. Administracja jest szeroko rozbudowana a w sekretariacie dwie Panie stara i młoda. 03:02, 26.06.2019


Trup.Trup.

30 8

Widać brak merytorycznego przygotowania rajców do dyskusji.Ta sytuacja rzutuje na działalność szpitala.Dyrektor rządzi jak potrafi,nie wspomina o osobistej bezradności.Szpital upada,pacjencie wchodzisz do "lecznicy" na własne ryzyko.Obyś miał szczęście. 14:16, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZombiZombi

9 2

''Widać brak merytorycznego przygotowania rajców do dyskusji''.

Bylem, słuchałem - masz rację - nieboszczyku! 16:04, 25.06.2019


LelekLelek

45 2

Jak można w mieście ponad 100 000 pozwolic na to by zrezygnowano z oddziału szpitalnego ratujacego życie naszych dzieci !! Ciekawe czemu dobrze się mają Urzędy Miasta , Gmin , Marszałkowskie , Starostwa itd itd ? Moze by suweren miał w końcu cos do powiedzenia to zróbmy referendum i spytajmy czego chcą Urzedów , Urzędasów , budynków administracji miejskiej , gminnej , piwiatowej czy Szpitali ratujacych ludzkie życie ? Moim zdaniem nigdy nie zgodzą się na takie referendum bo nie są *%#)!& i z góry znają wyniki takiego referendum . Bo gdzie by się biedaki podziali .. ? 14:20, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZGON  MIASTAZGON MIASTA

29 11

Platforma rządzi ,tak trzymacz ,zostaną tylko zakłady pogrzebowe,ale już nie długo bo nie będzie kogo chować, bo miasto pustoszeje.... 14:21, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

doktordoktor

4 11

To zmień lekarza , bo dotychczasowy cię oszukuje !! Nic gorszego jak ta jedyna słuszna partia na świecie i jej papierowy napileon ( celiwo z małej litery) nie może się nam przytrafić 18:20, 25.06.2019


do  lekorzado lekorza

7 4

temu małemu to do pięt nie dorastasz...... 20:37, 25.06.2019


ReniaRenia

27 4

Patowa sytuacja to nie tylko finanse,zarzadzanie lepsze czy gorsze przez dyrektora,zastępcę księgową i moze paru innych.To rowniez niedouczenie w kwestii zarzadzania i organizacji pracy na poszczegolnych oddzialach,no cóż, jaki pan taki kram,a potem ogolny bałagan, dobrej opinii ten szpital nie ma od lat 14:40, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CWCW

32 13

Głosujcie we Włocławku nadal na PO i spadkobierców PZPR to dalej tak będzie !! 15:15, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

22 2

Niech podziękują i pomodlą się do Pana Buzka za jego reformę służby zdrowia i do reformatorów od administracji publicznej z przed dwudziestu lat, to teraz tak wygląda jak by w Toruniu czy Bydgoszczy ludzie mieli większe potrzeby w tym zakresie chore jak się nie potrafiło myśleć bo myślenie bolało to nie trzeba było przeprowadzać reform tylko zająć się np. szydełkowaniem 15:32, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeoneLeone

31 3

Czytamy, że dziś dziecko z wypadku na A1 zostało W STANIE KRYTYCZNYM ZAWIEZIONE DO BYDGOSZCZY! Sytuacja zagraża życiu dzieci! Dość wymówek! Powiedzcie, gdzie jest ten ordynator, który parę lat temu zemdlał po 3 dniach samotnego dyżuru. Dlaczego nie pracuje we Włocławku? A inni? Dokąd odeszli, dlaczego tak zdecydowali? Czy ktoś z nimi wszystkimi rozmawiał osobiście, żeby ich zachęcić do pracy na chirurgii dziecięcej? 15:54, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

VerVer

0 0

Dziecko zmarło [*][*][*]
Czy muszą być następne? 18:21, 26.06.2019


PacjentkaPacjentka

25 4

Brawo Panie Dyrektorze za ,myślę rzetelne ,przedstawienie sytuacji lecznictwa . Wlocławskie lecznictwo szpitalne nie jest wyjątkiem,podobnie jest w Szpitalach w całej Polsce.Parking przy Szpitalu,Izba Wytrzezwień to miasto!!! powinno pomóć zorganizować. 16:40, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacjenetpacjenet

14 15

Niestety to prawda gośći pisowskie bagno nawet w szpitalach 16:41, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

doktordoktor

8 1

Szpitalem jak i województwem rządzi PO!!! 21:33, 25.06.2019


SzpitalnikSzpitalnik

29 0

Byłem zadziwiony tymi słowy, które padły w czasie owej dyskusji. Pan PWM pod adresem stanu szpitala był pełen peanów, które emitował ustnie z mównicy. Za przykład - o ile dobrze zrozumiałem - podawał choćby swoją osobę, że był doskonale obsłużony medycznie i socjalnie przez pracujący tam personel podczas swego pobytu. Nie mam osobiście nic przeciwko personelowi szpitala, wręcz przeciwnie; słowa uznania, ale musiałbym mieć skarlały rozum, żeby nie zauważyć, że w każdym - bez wyjątku - polskim szpitalu na terenie całego kraju (nawet w tym MON-owskim, na ul. Szaserów w Wa-wie) - osoba na eksponowanym stanowisku jest medycznie zadbana zawsze wyjątkowo. Ma swój indywidualny pokój i personel zagląda nader często, co jakiś czas, pytając; ''czy czegoś nie potrzeba i jak pacjent się teraz czuje''. To jest rzecz znana - bez mała - wszystkim. Każdy Prezydent, prezes czy jakowyś -- derechtor -- w szpitalu jest i będzie zawsze VIP-em w porównaniu z obywatelem szeregowym, który wyląduje w szpitalu. Nie jest tak do końca prawdą, że wszyscy pacjenci są równi. Medycznie może i tak, ale nie organizacyjnie i egzystencjonalnie. To zależy przede wszystkim od rodzaju wyposażenia szpitala i ważności pacjenta. A powszechnie wiadomo, że sprzęt medyczny w wielu przypadkach we włocławskim szpitalu bywa przestarzały z powodu niedofinansowania - zdaniem lekarzy, z którymi rozmawiałem.
Jakiemu par excellence lekarzowi uśmiecha się pracować na przestarzałym wieloletnie eksploatowanym sprzęcie?
A, dlaczego nie ma nowego sprzętu???? ↑↑
Bo nie ma przydziału wystarczającej ilości pieniędzy od Marszałka z Torunia. Gdy padały słowa w dyskusji spotkaniowej z mieszkańcami na ten temat - ze strony pracowników ratusza włocławskiego, a także z ust radnych sejmikowo-wojewódzkich - padały przez lata takie słowa, które sam słyszałem: ''to nie nasza sprawa! My nic nie możemy. Szpital przecież podlega Toruniowi, a my nic nie możemy''!

Naprawdę nic?!

Takie sobie luźne dywagacje w szpitalnej mgle:
Były Dni Włocławka! Były! Czy ktoś z ratuszowych organizatorów tychże Dni - pomyślał o tym, aby z racji takiego właśnie, włocławskiego święta spróbować zasilić NASZ(!), powtarzam: → NASZ(!!) WŁOCŁAWSKI szpital jakąś rozumną, atrakcyjną, emocjonalną kwestą, choćby na jakieś jedno, nowoczesne urządzenie?! Choćby dlatego, żeby nie jeździć do szpitali toruńskich, łódzkich czy bydgoskich jak swego czasu (o czym było szeroko wiadomo) zrobiła pani z-czyni prezydenta pędząc do Torunia?

Nie walę także w Osiaka, bo robi rzeczy potrzebne i ważne, ale...
Włocławianie gremialnie zbierali pieniądze na fundację owsiakowską. Uzbierali ładną, niebagatelną kwotę, o czym informowało DD. Czytałem kilka miesięcy temu program planowanych przez Fundację zakupów sprzętu medycznego.
Pieniędzy z przeznaczeniem na zakupy dla Specjalistycznego Szpitala we Włocławku tam nie znalazłem! Może oślepłem, nie wiem.
Wnioski nasuwają się same.
Nie jest tak, jak być by mogło, co zresztą potwierdza sam dyrektor.
Ale ja chciałbym postawić pytanie:
Czy to jest rzeczywiście TYLKO OSOBISTA PORAŻKA DYREKTORA?
Przecież jest Rada Społeczna szpitala. Jest Prezydent! Są radni wojewódzcy!
Czy wszystko zostało zrobione, aby poziom szpitala był na odpowiednio wysokim poziomie dla ratowania zdrowia i życia ludzi z Włocławka i włocławskiego powiatu???
Swego czasu dzięki działaniom niektórych osób (np. d-rowi Kopaczewskiemu i innym jego kolegom) stworzono w szpitalu oddział inwazyjnego badania i poprawy pracy serca. I bardzo dobrze, ale to była zasługa zapaleńców.
Mogła być okazja i powinna być - otwarcia oddziału kardiochirurgii, ratującej życie ludzkie!
Jest nadal taka możliwość, ale kto da na to pieniądze i stworzy możliwości. Choćby w profilu najprostszych zabiegów kardiochirurgicznych.
Przecież to sprawa Torunia - prawda???!
Szkoda tylko,że włocławianie mają prawie 60 km do tego szpitalnego Torunia.
Ale wszystko jest wszak cacy.
Panie Dyrektorze - to nie jest TYLKO PANA osobista WINA!
Ja wiem, co piszę. 16:50, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PracownikPracownik

0 1

A w jakimstopniu wykorzystywany jest kupowany od 2014 roku sprzęt medyczny, czy szanowny Pan doktor wie? Średnio statystycznie ile czasu służy pacjentom, a ile stoi pod kluczem? 19:26, 26.06.2019


LinciaLincia

12 4

Ten szpital to porażka. 18:36, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pekpek

17 0

Środowisko medyczne uległo głębokiej demoralizacji niestety. 18:44, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drdr

7 0

Reforma służby zdrowia okazała się porażką, podobnie jak pozostałe trzy z "czterech wielkich reform". Już przyjęta wtedy nazwa Kasa Chorych wzbudzała we mnie wątpliwości co do powodzenia tego przedsięwzięcia. 19:07, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anemikanemik

7 1

Czy jakościowe i ilościowe wyżywienie osób hospitalizowanych jest na odpowiednim poziomie? 19:15, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BasiaaaaBasiaaaa

1 1

Tak, odpowiednim 11:02, 26.06.2019


AaaAaa

11 1

Zapewniam że na odpowiednim,szczególnie jak rodzina prowiant doniesie a przy okazji umyje,ogoli,jak trzeba nakarmi,picie poda itp. 21:30, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

młodymłody

7 8

Nie mam jeszcze zbyt dużego życiowego doświadczenia ale widzę jak PO i PSL chcą wrócić do władzy. A przez nich kilkoro moich kuzynów wyjechało do pracy do Anglii. Nie rozumiem tego piętnowania pisu . Za co ? Za to że dali więcej na dzieciaki a nie ukradli ? Jak rządzi prezydent z PO we Włocławku każdy widzi. Nie życzę żadnemu miastu. A wy tylko na nie bo pis to wstyd. Ja tak nie uważam. I mam wyższe wykształcenie nie podstawówkę. A teraz mnie hejtujcie . 23:05, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AnnnnaAnnnna

3 2

Twój sposób myślenia to wynik oglądania tvp1,wiary w kłamstwa które tam sa przekazywane.Wstyd tylko,że wyprano ci mózg ,mimo wyższego wykształcenia.Tu zgadzam się,z twoimi nauczycielami że wyższe ,nawet średnie wykształcenie nie jest nikomu potrzebne. 09:01, 26.06.2019


PracownikPracownik

0 1

Masz rację, ale niestety w naszym mieście w większości żyją post komuniści i ich rodziny. Nigdy nie przyznają Ci racj i będą są żyć ten antypisoski jad z nadzieją na powrót do poprzednich układów. Żal tych ludzi, ale nie ma co im tłumaczyć, oni i tak "wiedzą lepiej". Ale cieszy mni, że jest ktoś kto umie samodzielnie logicznie myśleć i nie zagluszyl własnego sumienia. 19:34, 26.06.2019


Konto usunięteKonto usunięte

7 0

Art. 68. Konstytucji - Prawo do ochrony zdrowia
1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.
2. Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.
3. Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym i osobom w podeszłym wieku.?
4. Władze publiczne są obowiązane do zwalczania chorób epidemicznych i zapobiegania negatywnym dla zdrowia skutkom degradacji środowiska.
5. Władze publiczne popierają rozwój kultury fizycznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.
dalszy komentarz w tym zakresie zbędny można tylko wyciągnąć wnioski w jaki sposób działa Państwo Polskie i jaki cel miały osiągnąć te "reformy"
jak należy interpretować te przepisy i jak się wypowiada w tym zakresie TK i jakie są rekomendacje Rady Europy i Rady Unii Europejskiej można dowiedzieć się
tutaj: https://www.nil.org.pl/__data/assets/pdf_file/0006/112020/11-Mikos.pdf 23:16, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ostatni gasi światłoOstatni gasi światło

7 1

Upada kardiologia pulmonologia/brak lekarzy, wypowiedzenia i rezygnacja z pracy wykształconych kardiologow / i neurologia gdzie lekarze i ordynator złożyli wypowiedzenia, niszczy się dorobek wieloletni lekarzy internistow likwidując ich oddzialy i tworząc kadlubkowe oddzialiki bo trzeba budować jakieś serce szpitala. Z oddziału wyremontowanego na Oddział Geriatrii/ZOL robi się nikomu niepotrzebny oddział onkologii /istnieje RCO Bydgoszcz, /ale i na niego nie ma chętnych do pracy. Chirurgia dziecięca to poklosie polityki zniszczenia wrocławskiego dorobku, zatrudnienia spadochroniarzy z Bydgoszczy którzy odeszli wcześniej nic nie robiąc dla jej rozwoju.. Zmiany na okulistyce nie budzą pozytywnych nadzieję. 23:36, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OleOle

6 2

Taki jest stan szpitala ze nie pomoze mu już ani rada społeczna ani miasto ani powiat,każdy dyrektor polegnie.Ci co tam jeszcze pracują widzac co się dzieje dawno znalezli dodatkowe zrodla dochodow a tam są mili,grzeczni,zaangazowani,inni ludzie.Poza szpitalem pielegniarka nie powie (cyt.z pewnego oddzialu)"tego jeszcze nie było zeby pielęgniarka pampersa zmieniała ". To nie tylko budynki,sprzęt, to też ludzie,ktorzy pracują za kare a przynajmniej niektorzy. 08:22, 26.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Komu podlega ten?Komu podlega ten?

11 1

szpital, wiadomo toruńskiemu marszałkowi ,któremu m.in. tutejszy radny Pawlak kadzi na każdym kroku w zamian za honory? Co zrobili tutejsi posłowie PIS ,gdy w Komisjach Sejmowych toczyła się batalia o nowe kadry medyków mogące kształcić się w tym regionie-Projekt Obywatelski o powołanie Uniwersytetu Medycznego w Bydgoszczy na bazie zawłaszczonej przez UMK w 2004 roku Akademii Medycznej w Bydgoszczy ,dający możliwość uruchomienia Wydziału Medycznego na UMK w Toruniu? Głosowali przeciwko pod dyktando posłanki z Torunia Iwony Michałek z Porozumienia "niedożywionego" J. Gowina i rektora UMK A. Tretyna ,który pewnie jest za leniwy na taki wysiłek ,woli żerować na tym co wypracowali Bydgoszczanie? Od dawna wiadomo,że w regionie brakuje ok. 3 tys. medyków ale skoro tutejsi posłowie mają to gdzieś, to co dziwić, że jest jak jest?Toruński marszałek nie pewnie głowy do spraw poza swoim miastem, w którym buduje nowy szpital, burząc stary ,bo taki zobaczył w Berlinie, za przeszło 560 mln PLN zadłużając tym samym region na maxa? 09:01, 26.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawda co chcecie prprawda co chcecie pr

6 6

co chcecie przeciez ten dyrektor jest nadania całbeckego. pojecia niema o zarzadzniu i organizacji bo to przeciez lekarz anastezjolog , ktory o swoich kolesiach lekarzach nie zapomina i oni generuja najwieksze straty. wstawił mało inteligentnego swojego kuzyna igorka na "kierownika" spedycji , ktorego w zadnym dziale szpitala nie chcieli, wazne dla nich jest tylko byle sie jeszcze przed emerytura dobrze utuczyc w koncu to PO ktore chciało sprzedac polske 11:12, 26.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnodaAnoda

1 2

Marku ! mówisz,że zawieszenie oddziału chirurgii dziecięcej to twoja osobista porażka, ale tak bardzo się nie martw przecież masz też osobiste sukcesy np.dorabianie we włocławskiej lecznicy jako anestezjolog- to jest konkretny pieniądz ! Nieprawdaż? 14:03, 26.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oooooooo

1 2

A naczelna dorabia na SORze i to jest patologia!!! 16:17, 26.06.2019


Pielegniara Pielegniara

0 0

To straszne!!!! Naprawdę temat na pierwsze strony pudełka. Mają czelność pracować , niedopuszczalne. Już się pogubiłem czy patologia to Ci ci nie pracuje czy Ci co pracują? *%#)!& jest ten naród szpitalny 23:53, 26.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%